Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2004 (Anul 16, nr. 4494-4518)

2004-11-01 / nr. 4494

Părea că lucrurile își urmează cursul nu neapărat fericit - dar oarecum obișnuit, adică, în Irak continuă, zilnic, sinistra contabilizare a victimelor - soldați americani sau de alte naționalități; atentatele sinucigașe seceră viețile unor polițiști, civili, recruți autohtoni; răpirile se încheie cu tăieri de capete... Departe, peste Ocean, cei doi candidați se pregăteau să încheie fugăreala campaniei prezidențiale, al cărei leitmotiv a fost lupta antiteroristă. Pomenit 7 editorial 1 OSAMA? PREZENT! foarte des, parcă trezit din somn, Osama ben Laden trimite o casetă video, după alte câteva doar audio, conținând un fel de „raport de activitate" și „programul de măsuri" pentru perioada următoare. Liniștea americanilor, dar și a altora este, din nou, în mod expres amenințată. Specialiștii în domeniu susțin că autenticitatea casetei este garantată. Osama este ••me sănătos, chiar dacă a mai bătrânit. Așadar, președintele Bush, precum și contracandidatul său pot - totuși - lua aminte. Osama este, însă, foarte patetic, dă verdicte la care nimeni nu dorește să se gândească prea mult, știind ce s-a întâmplat în ultimii ani. Dacă numele său nu ar fi strâns legat de atâtea mii de victime, de multiple bulversări politice și economice, această recentă apariție ar avea destule trăsături pentru a fi considerată și umor negru. Pentru Bush, mesajul pare favorabil, i-ar putea aduce multe voturi în plus de la cei nehotărâți, pe care tăcerea lui ben Laden ia mai liniștit. Dar, parcă strigat, Osama a răspuns „prezent!". ADRIAN POP TIMIȘORENII ȘI-AU BĂTUT "RECORDUL" DE ANUL TRECUT . La consumul de vin Procedura de supralegalizare a actelor oficiale românești va fi simplificată, începând de astăzi, întrucât aplicarea apostilei pe documente judiciare va reveni curților de apel și prefecturilor, ceea ce înseamnă că cetățeanul nu va mai fi obligat să meargă la București pentru această operațiune. Supralegalizarea actelor judiciare și extrajudiciare românești se făcea până acum doar prin Ministerul Justiției și prin cel al Afacerilor de Externe, ambele având sediul în Capitală. Astfel, Ministerul Justiției, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, a inițiat măsuri de simplificare a procedurii de supralegalizare, descentralizând această activitate la nivelul curților de apel și al prefecturilor. Potrivit purtătorului de cuvânt al Ministerului Justiției, Alina Tonigaru, această măsură s-a luat "în condițiile liberei circulații a persoanelor, care au determinat o creștere fără precedent a volumul de acte oficiale emise de autoritățile române pentru a fi folosite în străinătate, pentru recunoașterea cărora este necesară aplicarea apostilei, în baza Convenției cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961". Astfel, aplicarea apostilei pe actele judiciare, extrajudiciare și românești ce urmează a fi folosite în statele membre ale Convenției de la Haga va intra în competența curților de apel și prefecturilor. (ML.) SOLUȚII INOVATOARE ȘI TEHNOLOGII DIVERSE peNtru O viață mai ușoară Tel. 021/202.8000 www.3m.com/ro Dosarul nu mai știa sâ spunâ "33" P. 4 Iliescu nu va fi premier p .5 Calendarul lucrărilor agricole p. 7 "Bush continuă sâ va insele și sâ va ascundă motivele atacurilor" P. 10