Renaşterea Bănăţeană, mai 2005 (Anul 17, nr. 4647-4671)

2005-05-09 / nr. 4652

luni, 9 mai 2005 Renașterea bănățeană 9 Formula 1 Kimi Raikkonen, învingător în Spania Pilotul finlandez al echipei McLaren-Mercedes, Kimi Raikkonen, a câștigat, ieri, Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei, după o cursă pe care a dominat-o de la început și până la sfârșit, favoritul gazdelor, Fernando Alonso (Renault), trebuind să se mulțumească doar cu locul doi. Plecat din pole-position, Kimi a impus un ritm inferna încă de la început, stabilind record după record pe turul de circuit. Alonso a plecat al treilea de pe grilă dar, imediat după start, l-a depășit pe Mark Webber de la Williams. Nu a reușit, însă, să țină pasul cu Raikkonen. După prima realimentare, Alonso a fost depășit de colegul său de echipă, Giancarlo Fisichella, care însă a avut nevoie de o trecere suplimentară pe la boxe, din cauza unor probleme cu aripa frontală. Multiplul campion mondial Michael Schumacher a fost nevoit să abandoneze, în turul 46, din cauza pneurilor. „Schumi" a plecat în cursă de pe locul opt, având stabilită trategie cu o singură oprire la boxe, care părea că îl va propulsa pe podium. După jumătatea cursei, Schumacher se afla pe poziția a treia și efectuase oprirea la boxe, în turul 45, i-a cedat pneul din stânga spate, fiind nevoit să revină la standuri. A reintrat pe pistă pe locul opt dar, după numai un tur, pneul din stângafață s-a spart, fapt ce l-a determinat pe germanul de la Ferrari să abandoneze. Coechipierul său, Rubens Barrichello, plecat al 16-lea din cauza faptului că a schimbat motorul, nu a putut să facă mare lucru, terminând pe locul nouă. Revenit după două Mari Premii la care a absentat din cauza unei accidentări, Juan Pablo Montoya, coechipierul lui Raikkonen, a terminat cursa pe locul șapte, la un tur în urma finlandezului. Pe pistă au fost numai 18 piloți, deoarece echipa BAR-Honda a fost suspendată pentru două grand prix-uri, după ce FIA a stabilit că monopostul lui Jenson Button nu a respectat greutatea minimă la Imola. Jenson Button și Takuma Sato nu vor concura nici în Marele Premiu al statului Monaco, programat pe 22 mai, la Monte Carlo. Iată rezultatele înregistrate în Marele Premiu al Spaniei: 1. Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) - l 27:16.830, 2. Fernando Alonso (Renault) +27.652, 3. Jamo Trulli (Toyota) +45.947,4. Ralf Schumacher (Toyota) +46.719,5. Giancarlo Fisichella (Renault) +57.936, 6. Mark Webber (Williams-BMW) + 1.08.542,7. Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) - la un tur, 8. David Coulthard (Red Bull) -la un tur, 9. Rubens Barrichello (Ferrari) - la un tur, 10. Nick Heidfeld (Williams-BMW) - la un tur, 11. Felipe Massa (Sauber-Petronas) - la trei tururi, 12. Tiago Monteiro (Jordan-Toyota) - la trei tururi, 13. Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota) - la trei tururi, 14. Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas) - abandon în turul 51, 15. Michael Schumacher (Ferrari) - abandon In turul 46,16. Christijan Albers (Minardi- Cosworth) - abandon In turul 19,17. Patrick Friesacher (Minardi-Cosworth) - abandon ín turul 11, 18. Vitantonio Liuzzi (Red Bull) -abandon In turul 9. După cursa de la Barcelona, pe primele trei locuri în clasamentul general al piloților se află: 1. Fernando Alonso 44 puncte, 2. Jamo Trulli - 26 p.; 3. Kimi Raikkonen -17 p. în clasamentul constructorilor conduce Renault (58 puncte), urmat de Toyota (40 p.) și McLaren Mercedes (37 p.). A șasea etapă a CM de Formula 1 se va disputa în 22 mai, la Monte Carlo (Monaco). * * * Organizatorii Marelui Premiu al Spaniei au anunțat, sâmbătă, că s-au înregistrat blocaje rutiere de peste trei kilometri la intrarea pe circuitul de la Montmelo, din apropiere de Barcelona, în cea de-a doua zi a etapei a cincia a Campionatului Mondial de Formula 1. Potrivit Serviciului catalan de circulație, cele mai mari blocaje s-au înregistrat pe autostrada C-35, care permite accesul pe circuitul de lângă Barcelona, și pe șosele din zona localităților Granollers, Vilanova del Valles, Parets del Valles și Montmelo. Ieri, la Grand Prix-ul Spaniei, au fost prezenți circa 115.000 de spectatori, în zonă sosind 24.000 de autoturisme, 500 de autocare și 1.500 de motociclete. Pentru desfășurarea în bune condiții a cursei de pe circuitul Catalunya au fost mobilizați 74 de agenți speciali, numeroși polițiști, 200 de agenți care au controlat parcările și un elicopter al Ministerului de Interne. Pentru Marele Premiu al Spaniei, biletele se epuizaseră cu trei săptămâni înainte de desfășurarea cursei, fiind cel mai mare număr de spectatori de la apariția Formulei 1 în Spania, în 1951. GHEORGHE TELBISZ Bănia poate să vândă nocturna, Brașovul să-și cumpere deșteptător! Minutul 91 al partidei de sâmoaia a adus o tristețe de nedescris în tabăra fotbalistică a Craiovei. Conștienți că nu se mai poate face nimic, ei au mai zăbovit câteva clipe în nocturna Timișoarei, unde s-a năruit și ultima brumă de speranță în goana nebună după colacul de salvare. Apoi, salutând discret o galerie care amuțise încă de la golul doi, oltenii s-au îndreptat agale spre vestiare și au dispărut unul câte unul într-un tunel a cărui luminiță de la celălalt capăt nu se va vedea probabil prea curând... La autocarul lor, tăcerea era deplină, își căuta fiecare o preocupare de moment, pentru a nu simți așa de tare crunta apăsare. Doar Corneliu Papură a mai avut tăria să afirme: "E o situație pe care trebuie să o tratăm bărbătește. Viața merge înainte". L-am întrebat totuși dacă va prelua funcția de antrenor, în cazul în care i se va face vreo propunere. A refuzat un răspuns "prin vorbe" (între timp de autocar se apropiaseră și doi oficiali olteni), dar a schițat un gest care, pentru mine cel puțin, a însemnat ceva de genul: "Dacă va fi să fie... pre mulți am să-i celesc!". Așadar, după etapa de ieri, primele două soluții privind retrogradarea ("U" Craiova și FC Brașov) au ieșit deja la iveală. Continuă, însă, o luptă crâncenă pentru evitarea locului 14, care va "asigura" din toamnă matineul eșalonului secund, formațiile implicate mai având de disputat următoarele jocuri: FC Brașov (18 la adevăr), Farul (d), Sportul (a), Poli Iași (d), Steaua (a), CFR Cluj-Napoca (d), Apulum Alba Iulia (13), Oțelul (a), Dinamo (a), "U" Craiova (d), FC Argeș (a), Farul (d), FCM Bacău (9), Sportul (d), Poli Iași (a), Steaua (d), CFR Cluj- Napoca (a), FC Național (d), Poli Iași (7), FC Național (a), FCM Bacău (d), FC Brașov (a), "Poli" Timișoara (d), Gloria Bistrița (a), FC Argeș (5), "Poli" Timișoara (a), Gloria (d), Rapid (a), Apulum (d), Dinamo (a), Gloria Bistrița (11), "U" Craiova (d), FC Argeș (a), Farul (d), Sportul (a), Poli Iași (d), CFR Cluj-Napoca (9), Steaua (d),Oțelul (d), FC Național (a), FCM Bacău (d), FC Brașov (a), Oțelul Galați (5), Apulum (d), CFR Cluj-Napoca (a), Dinamo (d), FC Național (a), "U" Craiova (d). OCTAVIAN ROSA Când cei dragi vă trimit bani în EURO, puteți să ridicați aceeași sumă, tot în EURO* de la oricare din cele peste 700 oficii poștale, ce oferă serviciul de transfer de bani rapid și sigur Western Union. In plus, Poșta Română este singurul agent Western Union care poate oferi serviciul de livrare a banilor la domiciliu**, aproape oriunde în țară. Informații suplimentare la telefon 021 • 314 79 12. * in limita resurselor de lichidități. Comisionul este plătit de expeditor. ** Expeditorul trebuie să opteze pentru acest serviciu, și să achite un comision suplimentar. WESTERN UNION