Renaşterea Bănăţeană, iunie 2005 (Anul 17, nr. 4672-4697)

2005-06-01 / nr. 4672

CIBANAȚEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4672 - miercuri, 1 iunie 2005 -16 pagini - 6000 lei (60 bani) Să se vadă cum mai stau cu credibiliatea principalele partide, s-a recurs, recent, la un sondaj de opinie. Nu sunt schimbări esențiale, ceea ce nu înseamnă, nepărat, că românul a rămas cu fidelitatea în același loc. Omul e, mai degrabă, la mijlocul drumului cu așteptarea și speranța. Rezultatul sondajului mai arată că destui percep exact contextul, care, mai în fiecare zi, generează situații bulversante. Cum este, bunăoară, valul de rețineri pentru cercetări, urmate matematic de tot atâtea puneri în libertate, demers ce așează în ferestrele justiției perdele de umbre. Se întărește, astfel, suspiciunea că răspunzători în fața legii sunt doar infractorii mărunți. Rechinii,ceruți la interval cu insistență, încă nu-s dovediți. Doamna ministru Monica Jstorial Politică și fidelitate Macovei, de o vreme, după ce s-a aflat, în câteva rânduri, în posturi nu tocmai plăcute, se arată tot mai rar. Și, când o face, are expresia femeii care, parcă, e străină în propriul gând. Nu-i este tocmai ușor. După o jumătate de an, doamna ministru nu are, la o adică, reușite notabile, chit că ea conduce justiția, locul de unde tot românul, martor la atâtea nedorite întâmplări, așteaptă adevăruri. Mai exact, vrea să știe cine a devalorizat băncile, cum un ins a dobândit atâtea hoteluri iar unii mai dibaci au luat stațiuni întregi, cum și de unde șiau construit alții imperiile ce i-au trimis în topul milionarilor în dolari, într-o țară unde foamea face ravagii, spitalele sunt în colaps, consumul de droguri și alcoolul lovesc, mai ales în tânăra generație, ca niciodată, o înmormântare, dincolo de fireasca tristețe, de atâta sărăcie, fiind, pentru destule familii de români, o situație _1 de depășit. Dar, ajunși aici, iată și o întâmplare bătrână, după zece ani de suferință, țintuită la pat, era în momentul să-și dea obștescul sfârșit: în sat, sa dus vestea că fiul a „întors-o din drum", nu i-a lăsat cea din urmă clipă de liniște, a strigat-o, a mișcat-o... Femeia a depășit momentul și, în sat, faptul a fost îndelung comentat. Păreri și păreri, unii susțineau că pornirea fiului ar fi sinceră, motivată de dragostea pentru mamă, alții l-au acuzat că oricât de grea ar fi despărțirea, nu se procedează așa, că omul, în agonia ultimelor clipe, trebuie lăsat să treacă, însoțit de îngeri sau nu, marea... Enigma, de curând, a fost dezlegată. S-a aflat că fiul a procedat astfel pentru că a doua zi muribunda primea pensia, șapte milioane de lei în rest,viața este cum o știți, iar pe eșicherul politic nu sunt noutăți... DUMITRU OPRIȘOR BALAMUC ÎN P(P)EM Se reia circulația la Catedrală începând de astăzi Va fi reluată circulația prin fața Catedralei Mitropolitane, chiar dacă, în continuare, lucrările la modernizarea infrastructurii de transport la liniile de tramvai vor continua. Traficul se va desfășura astfel: dinspre bulevardul 16 Decembrie 1918 și de pe Splaiul Nicolae Titulescu pe sub viaduct spre Catedrala Mitropolitană. în celălalat sens, se va merge dinspre Catedrală spre Splaiul Nicolae Titulescu, pe lângă Parcul Central. De asemenea, din 20 iunie, se va deschide provizoriu circulația rutieră între Catedrala Mitropolitană și Piața Horațiu, însă se va putea trece, pe ambele sensuri, doar pe porțiunea dinspre Parcul Central. (R.M.) VREMEA, MAINE CURSUL VALUTAR o 36.217 lei la 29.278 lei 33,62 lei ** 2,92 lei De la Primărie, la Parchet "Fă-te, suflete, copil" 3M Soluții Practice și Inovatoare de la o Companie de Tehnologii Diverse Tel. 021/202.8000 www.3m.com/ro