Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2005 (Anul 17, nr. 4803-4828)

2005-11-01 / nr. 4803

□ BĂNĂȚEANĂ -------------------------------------------------------------- Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4803 - marți, 1 noiembrie 2005 - 24 pagini - 60 bani (6000 lei) In zilele acestea, când toamna pictează cu frunze, se adună, mai ales spre seară, multă lume într-un anume loc, încercând să recupereze ce nu a apucat să facă la timpul potrivit. Dar peste toate rămâne respectul, aducerea aminte, mulțumirea, poate nici ea rostită pe de-a-ntregul la vreme, față de cineva căruia i te simți dator. Intrat în acest loc, simți cum cineva nevăzut dictează toleranță, împăcare, și, unde-i cazul, iertare. Doar ajuns în fața simbolului suprem al trecerii, omul, atât de bulversat, dobândește puterea să înțeleagă că imperiul, zidit în propria închipuire, are hotarul mult prea larg. Și mai este în acest loc, nu doar în zilele despre care vorbim, atâta timp trecut, imposibil de nesocotit, timp ce ne-a Editorial demnul trecerii lăsat, fiecăruia, în scurgerea sa, rădăcina ce ne ține. Venind, tot mai mulți,în acest loc, iremediabil stăpâniți de tristeți niciodată definitiv mărturisite, înnodăm firul atâtor vieți, știute și neștiute, din sentimentul deplin că le și aparținem. Fiu, fiică, nepot și strănepot, într-o zi ca aceasta, lăsăm, după propria simțire, gândul, durerea, regretul și tainica rugăciune celor ajunși în Casa Domnului. Treci de pe o alee pe alta și nu poți să nu observi cât de repede și fără nici o veste, uneori, se termină drumul, semn că împărăția e doar în ceruri, semn că zbuciumul cotidian, încărcat de tensiuni de tot felul, inclusiv neiertătoarea uitare, nu este și nici nu o să fie, la trecerea mării, punte. Să recuperăm, măcar acum, ce nu am făcut la timpul potrivit, fie slobozind o vorbă fără noimă, fie amăgindu-ne că avem timp pentru toate, dar nu ne-a lăsat alergătura, amânând și iarăși amânând drumul care ne-ar fi dus, cu o clipă mai de " "“me, lângă bătrânii noștri părinți, lângă bunicii ce au ocrotit, multora, copilăria, lângă prietenul suferind... Zilele acestea, locul de care vorbeam se primenește, semn de recunoștință și respect, sărbătoarea catolicilor devenind, de ceva vreme, și a noastră, a ortodocșilor, din această parte a țării. In această seară, în cimitirele orașului, după lăsarea întunericului, mormintele parcă se unesc sub inconfundabila lumină a miilor și miilor de lumânări ce se vor aprinde. Ca de fiecare dată, unii vor uita să vină, casa definitivă a părinților lor nu va fi rânduită, nici lumina suavă, supremul semn de la hotarul iremedibilei treceri, nu va pâlpâi. Rânduiala de acum a cimitirelor e și dovada că între cer și pământ se scurge, pururi, viata. DUMITRU OPRIȘOR 3M Soluții Practice și Inovatoare de la o Companie de Tehnologii Diverse Tel. 021/202.8000ww.3m.com/ro România a întrerupt Acordul cu FMI "Frăția rangului" s-a încheiat Premierul Călin Popescu Tăriceanu i-a avertizat pe funcționarii din administrația publică și din poliție că vor fi deferiți justiției, în cazul în care se implică în acte de corupție sau își favorizează prietenii, anunțându-i că "frăția rangului, a gradului și a funcției s-a încheiat". Prezent la lansarea oficială a Direcției Generale Anticorupție din Ministerul Administrației și Internelor (MAI), premierul i-a avertizat pe funcționarii din administrație și poliție că Executivul și ministerul de resort nu intenționează să protejeze persoanele corupte din sistem, care lucrează în interesul prietenilor și nu al cetățenilor. "Cei care au folosit funcția publică drept un paravan pentru a-și construi diverse afaceri personale au de acum două opțiuni: să plece din sistem sau să renunțe la astfel de practici. Dacă în administrație și interne sunt oameni corupți, atunci near fi mai degrabă rușine să-i tolerăm în cadrul instituției decât să-i scoatem la lumină și să-i dăm pe mâna justiției. Frăția rangului, a gradului și a funcției s-a încheiat", a spus Tăriceanu. (MEDIAFAX) VREMEA, MÂINE VREMEA, MÂINE CURSUL VALUTAR € 3,65 lei [1] 3,02 lei Timișoara 0/14^-soare Arad 1/15^- soare La Uihei, plătești marfa și n-o iei! Azi în Timișoara... Supliment de cultură PARALELA 45 Spiritul european în interiorul ziarului