Renaşterea Bănăţeană, august 2006 (Anul 18, nr. 5030-5056)

2006-08-01 / nr. 5030

□ BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 5030 - marți, 1 august 2006 - 24 pagini - 70 bani (7000 lei) E greu să trăiești în casa în care unii nu-i aud pe ceilalți membri, închipuiți-vă cum se privesc când se întâlnesc în hol, în pragul ușii, cum ar decurge masa de prânz. Ar fi, dincolo de ochii lumii, o viață imposibilă. Asta se întâmplă în țară, la vârf, evenimentele din ultimele zile o demonstrează cu prisosință. Totul se învârte în jurul vizitei în SUA a președintelui Traian Băsescu: "La licuriciul cel mare", cum îl potcovesc adversarii. Iată ce zice, legat de acest fapt, un fost aliat al președintelui, Cozmin Gușă. Un lider al unui partid ce are la vedere doar doi membri, președintele și o femeie bună de gură, trimisă pe centură de Traian Băsescu. Pe centura politicii, Zice Gușă: " Nu pot să mă abțin să nu fiu Editorial Ticuri și tertipuri! dar... Traian Băsescu, de câte ori merge în SUA, are un reflex pupinculist". Tot Gușă a lăsat de înțeles că și el l-a făcut președinte pe Traian Băsescu, fiindu- i servant în campanie. După ce părăsise, pe motive de coloană vertebrală, barca lui Adrian Năstase. Tevatura vine de la discuțiile lui Traian Băsescu la Casa Albă, cu omologul său George Bush, care, toropit de emoția întâlnirii, i-a zis... domnule prim-ministru. Băsescu strigă că nici el și nici altcineva din delegație nu a angajat țara într-o posibilă participare cu trupe în Liban. Ceilalți nu-l aud, îl amenință cu suspendarea. Vadim Tudor spune că a contactat lideri ai altor partide, dar nu îi numește, ca, în toamnă, să se danseze procedura de suspendare. Mircea Geoană este din altă parte, acuză "maniera impardonabilă" prin care președintele șantajează Parlamentul. La vârf se ridică, din orice, zidul gloriei. Cei de jos, ca un ultim gest de salvare, se hrănesc cu sinceritatea, din sondaje, a lui Gigi Becali, visul ce se crede salvatorul turmei. E greu să trăiești în casa în care unii nu-i aud pe ceilalți. Și la fel de greu se trăiește în țara unde aproape nimeni nu mai crede pe nimeni. Politica noastră înseamnă, mai degrabă, ticuri și tertipuri. DUMITRU OPRILOR Restructurarea se va baza pe un... cadru de nădejde! Sumar România, furnizor de ospitalitate Pagina 2 Fără artificii la Ziua Timișoarei Pagina 4 Serbia va privi Kosovo ca pe o parte integrantă Paginai 5 PMMEL1*S în interiorul ziarului Vasile Blaga acuză formarea unei monstruoase coaliții Secretarul general al PD, Vasile al PNL, ura împotriva lui Traian Blaga, a acuzat, ieri, "monstruoasa Băsescu a unor parteneri de Alianță coaliție" Opoziție PNL-PD-UDMR, și de Coaliție ai democraților, "jocul de imagine destul de ieftine precum și lipsa de sinceritate a unor liberali. Vasile Blaga a declarat că s-a format o "monstruoasă coaliție" a partidelor de opoziție cu PNL, PC și UDMR, prin votul dat în Birourile Permanente ale Camerei Deputaților și Senatului în privința demiterii directorilor serviciilor de informații. El a remarcat "ura pe care unii colegi din Alianță și din Coaliție o au" împotriva președintelui Traian Băsescu. Blaga a acuzat ""orgoliile și lipsa de scrupule" a unor membri din "monstruoasa coaliție" și a sesizat "tot mai multă necolegialitate și lipsă de sinceritate" din partea unor liberali. El a mai spus că PNL practică "un joc de imagine destul de ieftin". (MEDIAFAX) EA, MAINE