Renaşterea Bănăţeană, iulie 2007 (Anul 19, nr. 5309-5334)

2007-07-02 / nr. 5309

□BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 5309 - luni, 2 iulie 2007 - 20 pagini - 1 leu Dacă instituțiile statului plătesc, totuși, mulțumitor sau chiar binișor unele categorii de salariați, bineînțeles raportat la ce se poate în România, prea multe dintre întreprinderile privatizate (de autohtoni sau străini) precum și dintre instituțiile nou înființate cu capital românesc cam scârțâie la salarii. A patra categorie, aceea a firmelor străine, mari, cunoscute, de la bănci și industrii la lanțuri de magazine și dealeri de toate felurile etc, care au poposit și la noi, constituie pentru foarte mulți o mare dezamăgire. Exemplul pozitiv - muncă de calitate și plată pe măsură - pe care-1 așteptam, nu se prea lasă Editorial care parțial a văzut, în primul rând, din punctul de vedere al clientului român, dezamăgirea constă în servicii cu foarte puțin mai bune decât pe vremea socialismului multilateral dezvoltat din „perioada de glorie" a acestuia (anii 63- 75), cu funcționari plictisiți sau care „lipsesc puțin" de la ghișee, și mult sub standardele din alte țări ale respectivelor firme; în al doilea rând, plata funcționarului sau muncitorului este adesea aproape de pragul batjocurii. Ecusonul firmei, oricât de prestigiosă, pe omul tranziției românești nu-l impresionează, nu-1 face nici mai mândru nici mai mulțumit. Cu câteva luni în urmă, am avut prilejul să discut destul de mult cu un patron al unei firme germane, cred că de mărime medie, care avea de onorat un contract chiar în județ. La întrebarea repetată a acestuia privind modul cum sunt percepuți investitorii străini în România, mi-am luat curajul să-i răspund, fără ocolișuri, că între destul și foarte rău. Distinsul mn mi-a spus că nu-i deranjează sinceritatea, chiar preciază. I-am spus că plătesc prost, că sunt mult prea infatuați, că nu acceptă nici cel mai modest dialog sindical și, „de la Marx cetire" că nu se mai satură de profit excesiv. A zâmbit și a confirmat că a mai auzit astfel de păreri și în alte țări est-europene și că, parțial, lucrurile așa stau. N-am mai reușit însă să aflu care „parțial" este da și care ba... ADRIAN POP Turiștii străini evită litoralul românesc Doar 3.625 de turiști străini se aflau, ieri, în prima zi a lunii iulie,în stațiunile românești de la Marea Neagră, potrivit unei statistici prezentate de Inspectoratul de Poliție al Județului Constanța, numărul celor români fiind însă mult mai mare, 41.416. Potrivit polițiștilor constănțeni, numărul total al turiștilor aflați pe plajele românești era, ieri, de 45.041. Cei mai mulți dintre aceștia, peste un sfert, (12.558) se aflau în stațiunea Mamaia, însă dintre aceștia doar 877 sunt străini. La Năvodari, numărul total al turiștilor era, ieri, potrivit Poliției de 5.210.427 dintre ei fiind străini. Cel mai mic număr de străini a fost înregistrat în stațiunea Techirghiol, unde în prima zi a lunii iulie se aflau doar zece turiști de alte naționalități, împreună cu alți aproape o mie de români. La Vama Veche erau puțin peste 2.000 de turiști, aproape dublu față de numărul celor care au ales pentru ziua de ieri orașul Constanța. Localitățile Costinești și Mangalia găzduiau și ele, potrivit aceleiași statistici, 3.500 și, respectiv, aproape 4.000 de turiști. (M.F.) Valeriu Stoica aruncă petarde Premierul Călin Popescu Tăriceanu era la curent cu modificarea Raportului de țară și chiar și-a dat acordul în acest sens, a afirmat președintele CRN al PSD, Valeriu Stoica. în acest context, Stoica a spus că ministrul justiției, Tudor Chiuariu ar trebui sa-și dea demisia, "în momentul în care un membru al guvernului (Tudor Chiuariu - n.r.) face o asemenea intervenție la Comisia Europeană, pentru a elimina din raportul de țară un pasaj favorabil României, trebuie să demisioneze (...) Dacă nu o face, prim-ministrul ar trebui să-i ceară demisia. Dacă prim-ministrul nu-i cere demisia, înseamnă că este complice la ceea ce s-a întâmplat. Și convingerea mea este că domnul Chiuariu nu a făcut de capul lui un asemenea gest, ci a făcut acest lucru cu acordul premierului", a afirmat liderul PSD, fost ministru al justiției. Pe de altă parte, Stoica s-a mai referit și la activitatea ministrului de externe, Adrian Cioroianu, spunând că nu este pregătit, în acest moment, să-și asume o asemenea funcție. "Eu am investit mult în dânsul pentru că am fost unul dintre cei care l-am convins să vină în PNL, îmi pare rău de el că nu a avut curajul să rămână liber, în primul rând față de tentații. Domnul Cioroianu este un om inteligent și corect, dar tentațiile unor funcții foarte mari au fost irezistibile, ori el nu era în acel moment pregătit să și le asume", a spus fostul președinte al PNL. (MEDIAFAX) Timișoara 06 - 08 iulie - platoul din fața Stadionului Dan Păltinișanu -andle petrecerii: - Vineri -lagato / Zdob 8. Zdub 1 - Sâmbătă • Zob / Vița de Vie / Cargo - Duminică,Impact / Class / H Eveniment organizat In colaborare cu Primăria Municipiului Timișoara I Sumar Conducătorii auto pot folosi detectoarele radar Pagina 3 Ape tulburi în PNL Timiș Pagina 5 ! www.renașterea.ro Un anunț publicitar costă numai un ziar!