Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2007 (Anul 19, nr. 5414-5439)

2007-11-01 / nr. 5414

CIBANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5414 - joi, 1 noiembrie 2007 - 16 pagini - 1 leu Suntem, deja, în plină campanie electorală. Sau ar trebui să fim, după cum ne arată calendarul alegerilor europarlamentare, potrivit căruia, din 26 octombrie, partidele politice au voie să își facă publicitate electorală. Cu toate acestea, nu prea simțim că s-ar apropia alegeri. Mai degrabă, după vâlva creată, mai repede decât alegerile pare a veni pensia, cel puțin așa reiese din agresivitatea reclamelor societăților care administrează fondurile, în schimb, partidele politice nu se grăbesc deloc să-și apropie electoratul. Afișele sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire, mesajele au fost concepute, ritorial Primești cât dar clar nu sunt promovate, iar liderii politici sunt campioni doar la anunțurile că se vor deplasa în teritoriu, nu și la vizitele efective și întâlnirile cu alegătorii. Mai mult, sunt partide care nici nu au intrat în posesia materialelor publicitare, iar altele nici nu știu pe ce sumă se pot baza. Fenomenul este foarte curios, mai cu seamă că, înainte de declanșarea oficială a campaniei, politicienii se acuzau între ei că ar fi început propaganda electorală înainte de startul oficial al campaniei. Să luăm, de exemplu, cazul afișelor PNL-ului. Cu vreo două săptămâni în urmă, pe arterele de la ieșirea din Timișoara spre Lugoj, au apărut mai multe afișe înfățișând candidați liberali pentru alegerile europarlamentare. Evident, reclama era subtilă, concepută de o așa manieră încât să nu se încalce regulile electorale, deși, vorba unui lider PSD, Cristian Bușoi nu făcea reclamă la caltaboși sau la pălincă. Cei care îi acuză pe liberali că au furatul par a avea dreptate, dar, pe de altă parte, este de neînțeles apatia lor, acum, după ce întrecerea a început în mod oficial. Este un mod tare bizar de a face politică, iar rezultatele nu pot fi decât nefaste, așa cum au pățit adversarii lui Traian Băsescu, la referendumul din 19 mai, când au tratat campania cu indiferență. Așa că nici să nu mai emită unii pretenții, atât timp cât ar vrea procente mari, dar să se implice cât mai puțin. Regulile unei competiții electorale nu pot fi schimbate. SILVIU FLORESCU Un rateu al DNA Timișoara ne poate costa bani grei Bursele studenților au fost majorate Ministrul educației, Cristian Adomniței, a decis, ieri, majorarea cu 10 la sută a burselor pentru studenți, a subvenției pentru căminele și cantinele, precum și a fondului pentru transportul urban. Astfel, din luna noiembrie bursa va crește de la 55 de lei la 60 de lei, iar suma alocată pe student pentru transportul urban se va mări de la 9,66 de lei la 10,62 de lei, se arată intr-un comunicat al Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului (MECT). Subvențiile pentru căminele și cantinele studențești se vor majora cu 10 la sută, sumele variind în funcție de cheltuielile aferente lunilor din an. In luna noiembrie, suma se va majora de la 125 de lei la 137 de lei pe student. La sfârșitul lunii august, reprezentanții studenților cereau ministrului educației să garanteze subvenționarea locurilor din cămine, iar valoarea acestei subvenții să fie stabilită prin ordin de ministru. Studenții cereau MECT majorarea cu 150 de lei a subvenției pentru cămin în lunile de iarna (decembrie - martie), mărirea fondului alocat burselor cu 50 la sută și stabilirea unor criterii unitare de alocare a burselor, gratuitate pe transportul public pentru toți studenții, alocarea subvenției pentru cazare și masă direct studentului, acordarea burselor în sistem de granturi (care ar trebui prevăzută în noua Lege a învățământului). (M.F.) Sumar Laboratorul Județeanului tinde la standarde înalte • Pagina 2 A Retrocedările, aceeași veche problemă Pagina 4 Campania țărăniștilor se vrea ecologică Pagina 5 Sănătate la bursa neagră Pagina 7 Victorie istorică pentru Elba Pagina 8 Avertismentul lui Ahmadinejad Pagina 15 | www.renasterea.ro" Un anunț publicitar costă numai un ziar!