Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2008 (Anul 20, nr. 5465-5488)

2008-01-04 / nr. 5465

Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5465 - vineri, 4 ianuarie 2008 -16 pagini+programe TV -1 leu BANATEANA Prima zăpadă serioasă din această iarnă a paralizat o mare parte a țării. Chiar a doua zi din Noul An, zeci de drumuri din diferite județe ale țării au devenit impracticabile datorită ninsorii abundente, însoțită de viscol. Cum era de așteptat că doar "rețeta" este aceeași în fiecare iarnă - autoritățile din județele respective au rămas fără reacție, mințind, în schimb, cu nerușinare. Prefecți și primari, cu mințile "înzăpezite" , se lăudau pe posturile de televiziune că utilajele de deszăpezire sunt pe teren și lucrează la turație maximă. Declarațiile lor erau, însă, contrazise de imaginile trimise de telespectatori, care arătau șosele acoperite de omăt, ambulanțe cu pacienți blocate în Editorial Minți "înzăpezite" nămeți, localități izolate și fără curent electric. Doi oameni au murit pentru că nu au ajuns la timp la spital. Situația s-a înrăutățit ieri, odată cu extinderea zonei afectate de zăpadă și viscol. Aeroporturile Băneasa și Henri Coandă au fost închise temporar, la fel și porturile de la Marea Neagră, iar trenurile au înregistrat întârzieri și de 450 de minute. Starea de fapt a generat un haos de nedescris. Oficialitățile din Transporturi - în frunte cu tot mai controversatul și nepriceputul ministru Ludovic Orban - s-au mișcat lent, cu de-a sila, parcă, și fără o strategie specifică unor astfel de situații. Au decis să închidă zeci de drumuri, cu tot cu mașinile care circulau pe ele, iar utilajele societăților de deszăpezire așteptau ca viscolul să se mai domolească, pentru a trece la treabă... Edilii județelor și orașelor din vestul României ar trebui să tragă învățămintele necesare pentru a putea preveni eventualele evenimente similare celor din sudul și estul țării. Iarna e doar la început și n-am vrea ca Mimismul exagerat al autorităților, îndeosebi al celor .1 județul Timiș, exprimat public o dată cu intrarea în anotimpul rece cum că firmele de deszăpezire știu ce au de făcut, iar materialele antiderapante sunt suficiente să se transforme în declarații precum "suntem depășiți de situație", "nu ne-am așteptat chiar la așa ceva", "e o iarnă grea" sau... "oamenii exagerează" ______________ GHEORGHE TELBISZ Troienele și viscolul pun țara pe jar ! Văcăroiu, campion Președintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, a primit, în anul 2007, mai multe cadouri de protocol, printre tablouri, albume de artă, vaze sau bibelouri aflânduse și cadouri moderne, precum un player multimedia și o cameră video miniaturizată. Potrivit unei statistici publicate pe pagina de Internet a Senatului, senatorii la cadouri primite au primit, în sesiunile legislative din anul 2007, 72 de cadouri, cu titlu gratuit, cu prilejul acțiunilor de protocol efectuate în activitatea parlamentară. Astfel, președintele Nicolae Văcăroiu a primit cele mai multe cadouri de protocol în 2007, printre bunurile declarate pe site-ul Senatului și pe care acesta a decis să le păstreze aflându-se o față de masă brodată, din pânză de in, cu 8 șervețele de masă, estimată la valoarea de 104 euro, un platou de argint, cu stema Republicii Elene (156 de euro) sau două scrumiere, de porțelan și de aluminiu, estimate la valoarea de 128 de euro. Nicolae Văcăroiu a mai primit în 2007 și o sabie din oțel, cu mânerul și teaca placate cu aur cizelat, decorate cu motive arabe (183 euro), o floare ornamentală, din argint filigranat,de 73 grame, care valorează 112 euro, sau un platou de argint (380 gr), gravat în centru cu un porumbel al păcii, estimat la 284 de euro, pentru acesta președintele Senatului plătind instituției diferența de valoare, legea stipulând că valoarea maximă pentru cadourile primite de demnitari și pe care aceștia le pot păstra este de 200 de euro. Alte cadouri pe care președintele Senatului le-a primit dar pe care a decis să le păstreze în patrimoniul instituției sunt o statuetă de bronz patinat, reprezentând un tânăr atlet cu coif (254 euro) și o medalie jubiliară de aur, de aproximativ 31 de grame, a cărei valoare se ridică la 780 de euro. (M. F.) Sumar învățământ obligatoriu până la 18 ani Pagina 2 Toate drumurile din județul Timiș sunt practicabile Pagina 3 Cum au muncit senatorii timișeni în anul 2007? Pagina 4 Handbaliștii alb-violeți au strâns rândurile Pagina 5 Anunțuri gratuite Paginile 7-10 Castelul Banloc va deveni tabără ecumenică Pagina 11 I www.renasterea.ro CURSUL VALUTAR Aviația civilă devine mai sigură Pagina 16