Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2008 (Anul 20, nr. 5695-5721)

2008-10-27 / nr. 5717

CI BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5717 - luni, 27 octombrie 2008 - 16 pagini - 1 leu oor- Băsescu a promulgat majorarea pensiilor Președintele Traian Băsescu a promulgat legea de majorare a pensiilor pentru grupele I și a II-a de muncă, după ce actul a fost atacat la Curtea Constituțională de către Guvern, iar judecătorii instituției espins demersul Executivului. Șeful statului a seamnat decretul de promulgare a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare. Conform propunerii legislative adoptate de Parlament, "pensionarii sistemului public și asigurații care au desfășurat activități în locuri încadrate în grupe superioare de muncă, potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, precum și cei care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în condiții de muncă speciale sau deosebite, beneficiază de majorarea punctajelor realizate în perioadele respective, după cum urmează: cu 50% pentru perioadele în care au desfășurat activități în locuri încadrate în grupa I de muncă, potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau locuri încadrate în condiții speciale și cu 25% pentru perioadele în care au desfășurat activități în locuri din grupa a II-a de muncă sau în locuri încadrate în condiții deosebite". Recalcularea pensiilor stabilite anterior intrării în vigoare a acestei legi se efectuează din oficiu de Casa Națională de Pensii și alte Drepturi de Asigurări Sociale și se acordă beneficiarilor începând cu data de 1 ianuarie 2009. (M.F.) Timișul, în top la consumul de droguri Tinerii cu bani își administrează "cocai", iar cei săraci adulmecă "ciumăfaie" prin parcuri Ține pasul cu copilul tău. E surprinzător cât de repede crește. Grăbește-te să-i faci acum o Bursă de studii Aviva. AVIVA Vino pe www.bursadestudii.ro pentru detalii . Pensii • Investiții • Viață Cel mai recent raport al Agenției Naționale Antidrog, dat publicității în vara acestui an, a scos la iveală o realitate alarmantă. Timișul este pe locul doi, la nivel național, în ceea ce privește consumul de droguri, după Capitală, podiumul fiind închis de județul Cluj. Conform statisticilor ANA, în cursul anului trecut, în România s-au depistat 35.000 de consumatori de defiante, media de vârstă fiind între 14 de ani. Tot în 2007 s-au înregistrat aproximativ 2.900 de infracțiuni, dintre care aproximativ 2.700 de consum sau producere de droguri. în plus, anul trecut au fost tranzitate înspre Europa de Vest, pe filieră balcanică, 8,2 tone de heroină. Statisticile au și o rubrică neagră, în România, 27 de persoane pierzându-și viața în cursul anului trecut din cauza consumului de droguri, în topul cu consumul cel mai ridicat de droguri se află Bucureștiul, urmat de județele Timiș și Cluj. Continuare în pagina 2 www .renașterea .ro