Renaşterea Bănăţeană, martie 2009 (Anul 21, nr. 5821-5846)

2009-03-02 / nr. 5821

Cl R A M 18 r C I i IIDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan 1 ” STM “ Nr.5821-luni,2 martie2009- 16 pagini-1 leu Alegerile prezidențiale vor fi organizate înainte de 15 decembrie Alegerile prezidențiale din acest an pot fi organizate înainte de 15 decembrie, iar jurământul în fața Parlamentului să fie depus ulterior acestei date, la care expiră mandatul de cinci ani al șefului statului, candidatul susținut de PD-L fiind Traian Băsescu, a declarat liderul PD-L, premierul Emil Boc. "Avem soluția constituțională din 2004. Și în 2004, în mod normal, trebuia ca alegerile să se desfășoare după 12 decembrie, data Parlamentului anterior când fusese validat. în America sunt alegeri în noiembrie, dar exercițiul mandatului începe în 20 ianuarie. Alegerile pot avea loc înainte de data de 15 decembrie, dar depunerea jurământului de către noul președinte în fața Parlamentului să aibă loc după 15 decembrie, data expirării mandatului de 5 ani. Deci nu văd o problemă de natură constituțională pentru a nu avea organizate alegerile înainte de 15 decembrie, data depunerii jurământului de către actualul președinte al României. Sunt alegeri înainte, dar validarea după", a spus, sâmbătă seară, Boc. El a susținut că actul nu a fost nici în partid și nici în Guvern, dar constituțional se poate face acest lucru. Boc a afirmat totodată că PD-L îl susține drept candidat pe Traian Băsescu și că personal nu intenționează să candideze pentru Președinție. "Nu am avut discuții nici măcar în somn cu cineva sau despre acest subiect cu cineva (al candidaturii sale-n.r.). Candidatul pe care PD-L îl susține este Traian Băsescu. Evident, important este ca PD-L să nu fie un obstacol pentru Traian Băsescu la alegerile prezidențiale, în sensul să rămână unde este în momentul de față pentru a fi un sprijin și nu un factor care să îl tragă în jos", a spus Boc. (M.F.) [ www .renaștereajo] Phoenix renaște cu fiecare concert După câteva zile pline de evenimente în care membrii trupei Phoenix s-au aflat în centrul atenției timișorenilor, cireașa de pe tort a fost oferită, aseară, prin concertul formației conduse de Nicu Covaci, susținut în Sala "Constantin Jude". Deși biletele au fost destul de scumpe, mai ales într-o perioadă de criză, sala a fost arhiplină, la ora 19, când a început concertul, coada de la intrare fiind până în stradă. Spre deosebire de alte evenimente de acest gen, de data aceasta au fost prezenți spectatori de toate vârstele. Un bătrân spunea că a venit cu fiul, dar că nu stau în aceeași zonă în sală, pentru că fiecare este cu... gașca sa. Nicolae Robu, rectorul Universității Politehnica, cel care a reușit să readucă Phoenixul la Timișoara, a fost primit cu aplauze de spectatori. Totuși, cele mai multe urale le-a avut Ovidiu Lipan "Țăndărică". De altfel, cunoscutul baterist s-a ridicat la nivelul așteptărilor cu o performanță de excepție. Phoenix a avut parte, însă, și de câteva defecțiuni tehnice, membrii formației chinuinduse minute în șir să repare un microfon. Acest lucru a dus la formarea unui dialog între câțiva spectatori și trupă. Nimeni, însă, nu și-a pierdut răbdarea. Invitat special la concertul de aseară a fost Mony Bordeianu, cel care și-a lansat albumul "Back to the future". Solistul a mai fost la Timișoara în urmă cu mai bine de un an, când a primit titlul de Cetățean de Onoare. Phoenix a încântat publicul cu melodii de pe materialul discografic semnat Mony Bordeianu și Phoenix, dar nu au lipsit nici celebrele hituri care au făcut istorie: "Știu că mă iubești și tu” sau "Hei tramvai".Phoenix are și în această seară un concert de club, la The Note, unde vor interpreta, ca pe vremuri, piese ale unor formații celebre. Continuare in pagina 2