Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2009 (Anul 21, nr. 5847-5871)

2009-04-01 / nr. 5847

□ BANATEANA IDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5847 - miercuri, 1 aprilie 2009 - 16 pagini - 1 leu Ticketingul valorează cătun car de nervi Sistemul de ticketing își arată în continuare limitele. De data aceasta din punct de vedere al comunicării, al informațiilor pe care reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara (RATT) au omis să le ofere călarilor. Mulți timișoreni s-au plâns de făptul că nu pot folosi cardul cu abonament pe o linie, dacă vor să călătorească pe o altă linie, comună. De exemplu, abonamentele valabile pentru troleibuzul 15 ar trebui să fie acceptate și pe linia 16, pe porțiunea comună de traseu. La validarea unui card cu abonament pe linia 15, întrun troleibuz care circulă pe linia 16, ••de pe ecran mesajul "altă linie". Continuare în pagina 4 ŰIÍSSAHBO iZdtotl*..4a*JL Ao&l vezi reclama de la pag. 3 www .renasterea .ro Anchetă la Universitatea de Vest Timișoara Poliția a intrat pe fir în scandalul diplomelor false Ieri după-amiază, mai mulți oamenii ai legii de la Inspectoratul de Poliție al Județului Timiș, responsabili de investigarea fraudelor, au trecut pragul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității de Vest Timișoara, pentru a duce la capăt o formalitate, după ce Ministerul Educației a formulat o plângere oficială la Inspectoratul General al Poliție Române în legătură cu mai multe falsuri ale unor studenți din Alexandria care și-au dat licența în mod fraudulos la o serie de instituții ’ A de învățământ superior din întreaga țară. In plângerea formulată este menționată și Universitatea de Vest din Timișoara - Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor. Oamenii legii au înmânat conducerii facultății o notificare prin care aceasta este anunțată că în zilele următoare vor fi ridicate mai multe dosare ale unor studenți din Alexandria care și-au dat licența la Timișoara. Situația este cu atât mai stranie cu cât, în urmă cu o săptămână, o comisie a Ministerului Educației a fost la Timișoara pentru a verifica mai multe facultăți, însă nu a găsit nimic suspect. Continuare în pagina 3 32 martie, să crezi și să nu vezi în acest an, în premieră, luna martie va fi mai lungă cu o zi. Ca și trecerea la ora de vară, efectul acestei măsuri va fi unul benefic, în sensul că persoanele ce urmează să fie disponibilizate vor avea un câștig mai mare cu circa 4-5 la sută înainte de a fi trecute în șomaj. De asemenea și prețurile programate să crească din luna următoare (la țigări, băuturi alcoolice, în urma sporirii devansate a acizelor, la 1.500 de medicamente autohtone ce urmează a se scumpi cu 6 la sută, dar și la unele produse alimentare, cum sunt fructele și legumele) vor sta pe loc încă o zi, contribuind astfel la protecția socială a populației, prioritatea numărul 1, atât a guvernului, cât și a FMI-ului. Amendamentul se pare că a fost introdus de un parlamentar (sursele au trecut sub tăcere atât numele acestuia cât și partidul din care face parte), ieri, cu ocazia dezbaterii în plen a unei legi dedicate descentralizării timpului calendaristic de lucru. Tot ieri, aceleași surse, sub protecția anonimatului, au declarat că aceasta este principala măsură avută în vedere de autorități pentru diminuarea efectelor crizei financiare și economice, care va mai ține cel mult câteva zile, conform unui studiu întocmit de un grup de economiști de prestigiu arondați structurilor politice aflate la putere, care au urmărit mișcarea TIR-urilor cu mărfuri în interiorul și în jurul României, precum și circulația interbancară a banilor, prin GPS, acesta dând ca sigură informația că această criză globală fără precedent va ocoli țara noastră, îndreptânduse spre est și sud-est. Continuare în pagina 4