Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2011 (Anul 23, nr. 6381-6405)

2011-01-14 / nr. 6391

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6392 - sâmbătă, 15 ianuarie 2011 - 16 pagini -1,5 lei Alianța PSD-PNL, minată de "cai verzi pe pereți"? Nici nu s-a concretizat alianța dintre PSD și PNL, că liberalii au și început să emită pretenții la funcții. Europarlamentarul Cristian Bușoi (foto) a declarat că atât el, cât și o serie de colegi, vor face demersuri la București pentru ca liberalilor să le revină dreptul de a impune candidații pentru funcțiile de primar al Timișoarei și de președinte al Consiliului Județean Timiș. Bușoi și-a motivat intenția prin faptul că Timișul nu este un județ în care social-democrații excelează, PSD fiind îndreptățit să solicite astfel de funcții în alte zone ale țării. Nicolae Robu, șeful pe linie de partid al lui Bușoi, e mai rezervat și, chiar dacă își păstrează poția prin care dorește liste separate la alegerile locale, spune că nu trebuie create animozități între cele două partide pornind de la împărțirea funcțiilor: "E prematur să ne pronunțăm și să avem o poziție tranșantă. " Continuare in pagina 3 Ceferiștii timișeni își așteaptă verdictul de la București Negocierile dintre sindicate și conducerile companiilor de cale ferată privitoare la restructurările ce vor avea loc în perioada următoare au eșuat, ieri, spun reprezentanții angajaților. Până în prezent, cifra viitoarelor disponibilizări nu este cunoscută oficial, însă se vehiculează că peste 7.000 de persoane își vor pierde locurile de muncă. La fel ca și la precedenta campanie de reducere a cheltuielilor, derulată anul trecut, când alți 10.000 de angajați, la nivel național, au fost nevoiți să iasă la pensie sau să își caute de lucru, și acum ponderea cea mai mare a concedierilor va fi suportată de CFR Marfă. Liderii bucureșteni ai federațiilor sindicale feroviare indicau, ieri, că numărul ceferiștilor de la divizia de marfă va scădea cu până la 4.300, fiind urmați ca amploare a restructurărilor de CFR S.A. și CFR Călători. Continuare în pagina 3 Scad pensiile militarilor cu stagiu incomplet Pensiile sub 3.000 de lei ale militarilor care au efectuat stagiul complet presupus de viața din armată nu vor scădea, a anunțat Viorel Oancea (foto), secretar de stat în Ministerul Apărării Naționale. Dimpotrivă, ele vor crește puțin, în schimb, vor scădea pensiile celor care nu au efectuat stagiul complet, fiind trecuți mai repede în rezervă, din diverse motive, care au existat îndeosebi imediat după 1989. Interesant este că, din dosarele centralizate până în prezent, circa 90 la sută dintre pensionarii militari nu au efectuat stagiul complet, ceea ce înseamnă că veniturile lor vor scădea. Se diminuează chiar și pensia lui Viorel Oancea, plecat mai repede din armată, de la 2.500 la 2.300 de lei. Secretarul de stat a anunțat că va continua politica de cedare a cazărmilor militare către administrațiile locale, urmărindu-se crearea de locuințe atât pentru militari, cât și pentru alte categorii profesionale; în felul acesta, ministerul nu va mai fi nevoit să plătească o jumătate de salariu în plus pentru cadrele care au închiriat locuințe. Până în prezent, au fost cedate, integral sau parțial, 47 de imobile. SILVIU FLORESCU Cazuri de trichineloză în Timiș Un bărbat infectat cu parazitul trichinella a fost internat la Spitalul de Boli Infecțioase "Victor Babeș" din Timișoara, iar alte câteva persoane sunt ținute sub observație. Respectivii au tăiat,în 18 decembrie, un porc a cărui carne nu a fost verificată și nici gătită corespunzător. Medicii spun că, din fericire, animalul nu era infestat sever cu paraziții care cauzează sumată o cantitate foarte mare de carne. "Se poate spune că au avut noroc, bărbatul internat suferind o formă de gravitate medie, în timp ce restul persoanelor se pare că nu au ingerat un număr mare de larve care să cauzeze o infecție severă. Situația putea fi evitată cu ușurință dacă s-ar fi verificat carnea sau dacă ar fi fost preparată termic corespunzător", ne-a declarat dr. Virgil Musta, medic primar - boli infecțioase. Acestea sunt primele cazuri de trichineloză după o perioadă de doi ani în care nu s-au mai înregistrat focare de infecție în județ. "In general apăreau, până acum doi ani, focare în jurul sărbătorilor, dar în ultimii doi ani nu au mai existat, cred că în primul rând datorită unei mai eficiente educații sanitare", a precizat dr. Musta. (C.R.) boala și nici nu a fost con________________________________________ Titlurile zilei Contraofensiva culturii naționale, sub semnul lui Mihai Eminescu Pagina 2 www .renaștereajo