Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2011 (Anul 23, nr. 6609-6634)

2011-10-27 / nr. 6631

O BANATEANAI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6631 - joi, 27 octombrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Alba-neagra cu CNP-ul! Acum când deja recenzorii au trecut prin aproape jumătate din gospodării, aflăm că fără CNP nu se poate, după ce cu câteva zile în urmă... se putea. Pentru a fi riguroși, să prezentăm mai întâi care este stadiul desfășurării Recensământului populației și locuințelor, conform ultimei raportări a comisiei județene. Astfel,Timișul avea recenzate, după patru zile de desfășurare a acestei acțiuni, 120.419 de locuințe, reprezentând 44,59 la sută din numărul total al locuințelor estimate a fi recenzate și un număr de 300.096 persoane (prezente, temporar absente și plecate pe perioadă îndelungată din gospodăria din care fac parte), în aglomerațiile urbane din județ, rapoartele sunt cuprinse între 373 la sută la Buziaș și 52,82 la sută j Deta, în Timișoara recenzorii călcând în 57.510 locuințe (44,38 la sută), iar la Lugoj în 8.582 locuințe (47,26 la sută). Continuare în pagina 5 După un început de an pe parcursul căruia toate statisticile dădeau România drept țara cu una dintre cele mai drastice scumpiri la alimente din Uniunea Europeană, în ultimele luni, piețele și magazinele specializate ne arată că ne aflăm într-o perioadă de acalmie. Traiul de zi cu zi al timișenilor rămâne, însă, la fel de scump, mai ales că scurta euforie a ieftinirii legumelor și fructelor din perioada de vară a cam trecut. Nimeni nu uită că, în ultimii doi ani și jumătate, mâncarea românilor s-a scumpit cu 14,5 la sută, aflându-se pe locul al doilea din Europa, după Ungaria. Deocamdată, singura veste bună este că nu va fi mai rău, cu toate că există unele semnale amenințătoare cu privire la prețul la gaze și electricitate pentru consumatorii industriali, ceea ce se va reflecta automat în toate prețurile, întrucât va afecta direct producătorii. Continuare în pagina 2 în casă nouă, ELBA își vede viitorul luminos La 20 de milioane de eurosducție depășește 14.000 mp. Dar a ridicat investiția întreprinderii investiția nu se oprește aici, urmând ELBA în noul spațiu de producție, să se cifreze la circa 30 de milioane situat în parcul industrial din trei de euro, după finalizarea capacitățorf, unde s-a mutat deja fabrica de corpuri de iluminat auto. Suprafața diviziei automotive din noul amplasament este de aproape 19.000 de metri pătrați, din care spațiul de profilor noi pentru corpuri de iluminat general și a secției de scule, secții care încă activează în vechiul spațiu, din apropierea Gării de Nord. Continuare în pagina 3 Liceenii timișoreni vor un oraș pe gustul lor Câteva sute de tineri entuziaști au participat, ieri, la Parada liceelor timișorene. A fost un marș pe traseul Piața Unirii - Piața Libertății - Piața Victoriei - Filarmonică, la care sau aliniat 18 licee, cu câte 30 de elevi fiecare, însoțiți de cadre didactice. Inițiativa face parte din proiectul-pilot "Tinerii decid", demarat anul trecut de Liceul "William Shakespeare",cu sprijinul municipalității timișorene, în colaborare cu consiliul de cartier Fabric și în parteneriat cu Consiliul regiunii italiene Piemonte și Fundația Vest pentru Jurnalism. Continuare în pagina 4