Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-27 / nr. 6934

Ziua Armatei Ziua Armatei Române va fi marcată astăzi, la Timișoara, printr-un ceremonial militar și religios care va începe la ora 10,la Monumentul Ostașului Român din Parcul Central. După slujba religioasă, vor avea loc depuneri de coroane de flori și defilarea gărzii de onoare, formată din militari ai Brigăzii 18 Infanterie Banat și elicoptere de la Escadrila 712 Giarmata. De la ora 19, va avea loc retragerea cu torțe, pe traseul Piața Libertății - Piața Victoriei - Catedrala Mitropolitană - Primăria Timișoara - Palatul Administrativ - Piața Libertății. în acest an, Ziua Armatei Române va fi marcată și în alt fel, printr-un program care va avea loc în zilele de 27 și 28 octombrie, în zona curții de onoare de la Mail, între orele 12-20. Continuare în pagina 2 Institutul Oncologic Timișoara dă semne de însănătoșire ■ Unul dintre cele mai importante obiective medicale din zona de vest a țării prinde contur ■ "Studiile necesare pentru demararea lucrărilor de construcție au fost licitate și vor fi gata la mijlocul lunii decembrie, dacă nu chiar mai repede", declară prof. univ. dr. Horia Vermeșan, șeful Direcției de Sănătate Publică Timiș ■ Tot atunci vor fi achitate integral și costurile, Ministerul Sănătății alocând în acest scop, încă de la începutul anului, un milion de lei ■ Astfel, mii de bolnavi din județele Timiș, Arad, Hunedoara sau Caraș-Severin vor avea, în curând, posibilitatea de a beneficia de un tratament efectuat la standarde occidentale Când vine vorba de RCA, sexul nu mai contează Nu numai ziua va începe să crească odată cu solstițiul de iarnă din acest an, ci și prețul pe care femeile îl vor plăti pentru o poliță RCA. Asta deoarece, din 21 decembrie, regulile pentru emiterea polițelor de asigurare se vor schimba radical, comisiile de specialitate din Parlament avizând deja pozitiv legea care interzice calculul primei anuale în funcție de sexul solicitantului, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) anunțând că va emite în curând și normele în acest sens. Cu toate că este de așteptat ca asigurătorii să își mențină produsele la prețuri cât mai competitive, unele companii vor cunoaște creșteri semnificative ale costurilor, odată cu reevaluarea datelor, modificarea primelor și a termenilor și condițiilor aferente polițelor în cauză, dar și cu marketingul necesar promovării unor anumite produse. Continuare în pagina | Partea de vest a județului Timiș, cu ochii în ceață O ceață de sotai cu drujba s-a așternut, ieri, peste partea de vest a Timișului, făcând foarte dificilă tranzitarea tuturor drumurilor extravilane, inclusiv a proaspăt inauguratului tronson de autostradă Giarmata - Izvin, în zonele de la contactul dintre câmpia joasă și dealurile Mureșului, vizibilitatea a scăzut sub 100 de metri, iar pe alocuri chiar și sub jumătatea acestei cifre. Din fericire, cele mai multe drumuri publice din acest areal erau uscate și degajate de lucrări în desfășurare, astfel că circulația rutieră n-a întâmpinat obstacole suplimentare. Nu la fel au stat lucrurile în intravilanul Timișoarei, unde intervențiile de tot felul asupra zonei carosabile se întâlnesc la tot pasul, anulând avantajul creat de densitatea urbană prin disiparea ceții propriu-zise. Alături de Timiș și Caraș-Severin, alte opt județe din vestul și centrul țării s-au aflat, în prima parte a zilei de ieri, sub codul de avertizare de ceață emis de Administrația Națională de Meteorologie, fenomenul marcând în cel mai vizibil mod intrarea acestei părți de țară în anotimul rece. (L.N.) Titlurile zilei Bursa locurilor de muncă, în comunitatea rurală Săcăiaz Prima victorie in deplasare I Pagina Et''. Se extind rețelele de apă și canal în sudul Timișoarei Pagina 8