Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-28 / nr. 7007

luni, 28 ianuarie 2013 Diverse Renașterea bănățeană 11 Agricultură și speranțe Mănăștiur este o comună estică a județului Timiș, situată pe câmpia subcolinară a Timișului, în lunca Begheiului, fiind compusă din patru sate, din care două depopulate. Se întinde pe o suprafață de circa 4.000 de hectare. Oamenii de aici se îndeletnicesc mai ales cu agricultura și creșterea animalelor. Prelucrarea lemnului este și ea o activitate prezentă care dă de lucru la circa 80 de persoane. Atât agricultura, cât și creșterea animalelor sunt mai ales ocupația vârstnicilor, pentru că tinerii preferă naveta spre unitățile industriale din Lugoj, orașul aflându-se la 26 de kilometri. Micii întreprinzători , nu foarte mulți la număr, completează peisajul economic care nu arată prea multă prosperitate. Ei abordează mici afaceri de interes local, comerciale sau de servicii. Cine trece prin Mănăștiur astăzi vede o localitate plină de viață, cu oameni care se arată în stradă, vorbesc între ei ori doar aleargă pe bicicletă dintro parte în alta a satului. Nu lipsesc mașinile care parcurg dintr-o parte în alta centrul de comună; în materie de comerț, peisajul este alternant, adică poți vedea localuri și magazine deschise în clădiri cu foste asemenea spații pe care abandonarea și lacătele sălășluiesc. Mănăștiurul arată și el ca foarte multe alte comune din așazisa zonă gri a dezvoltării postdecembriste, adică unde investitorii providențiali sunt tot așteptați să vină și ei tot întârzie. Agricultura rămâne activitatea economică de bază și pământul este lucrat mai ales individual, în mici exploatații familiale. De notat că pe lângă cereale localnicii au prins gustul legumiculturii, varza și cartofii fiind preferatele, de fapt în toată zona dintre Lugoj și Făget. Secretarul comunei,Cosmin Dejica, ne spunea că se poate trăi bine la Mănăștiur cu condiția să nu te codești la muncă, dar și că, în general, acest lucru se vede de la an la an. Dacă e vorba de crescători de animale, atunci oierii domină peisajul de pe pășuni. Când am fost, cu o altă ocazie, într-o asemenea zonă gri, un edil ne-a spus că nici nu e bine să se dezvolte industrie, de exemplu, în zonele rurale care trăiesc din agricultură, ci agricultură să se facă pe baze moderne, cu tehnologii moderne. Poate că avea dreptate. Este însă clar că și Mănăștiurului, ca și celorlalte zone mai ales agrare le lipsesc acele centre de colectare a produselor agricole, legumicole, pomicole, animaliere de care se tot vorbește, la fel ca despre investitorii care nu se arată la față. Până la urmă, ele vor apărea doar dacă agricultorii vor dori să se asocieze din nou, dar greu de spus când este posibil să se întâmple acest lucru. Până atunci, și visele frumoase pot fi bune, căci ele mențin speranța vie. MARCEL SĂMÂNȚĂ . Bicicleta e mijlocul de locomoție preferat, pe care îl urmează și patrupedele SPITALUL CLINIC MUNICIPAL DE URGENTA TIMISOARA str. Hector nr.1 Organizează concurs in perioada 11-14 martie 2013 in conformitate cu Ordinul MS 284/12.02.2007 pentru ocuparea posturilor specifice Comitetului Director, si anume: DIRECTOR MEDICAL si DIRECTOR ÎNGRIJIRI. La concurs se pot înscrie candidați care îndeplinesc cumulativ criteriile generale si specifice. CRITERII GENERALE: - cu domiciliul stabil in Romania - nu sunt condamnați penal sau in curs de urmărire penala - sunt apți din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic) - nu au varsta de pensionare conform prevederilor Legii nr.263/2010 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale. CRITERII SPECIFICE: a. Pentru Director medical - sunt absolvenți de invatamint universitar de lunga durata, cu diploma de licenta sau echivalenta in profil medicina - sunt confirmați ca medic specialist sau primar - au cel puțin 2 ani vechime ca medic specialist sau au competenta/atestat in managementul serviciilor de sanatate ori sunt absolvenți ai cursului de management spitalicesc, - sunt doctori in medicina sau sunt cadre didactice universitare de predare (sef de lucrări, conferențiari sau profesori) b. Pentru Director de îngrijiri sunt absolvenți de invatamint postliceal sanitar, cu diploma de absolvire sau de invatamint universitar de lunga sau scurta durata cu diploma de licenta/absolvire sau echivalenta in domeniul medical - sunt asistenți medicali principali au cel puțin 2 ani vechime ca asistent medical principal Dosarul de inscriere la concurs trebuie sa conțină următoarele documente: - cererea de inscriere - copie de pe actul de identitate - copie legalizata de pe diploma de licenta sau de absolvire, după caz - curriculum vitae - adeverinta care atesta vechimea in gradul profesional sau in specialitatea studiilor, după caz - cazier judiciar - copii de pe diplomele de studii si alte acte care atesta calitatea de doctor in stiinte medicale, cadru didactic universitar de predare, efectuarea unor specializări, cursuri, stagii, competente/ atestate etc., in funcție de postul pentru care concurează. - declarație pe propria răspundere ca nu este urmărit penal si nu are cunoștința ca a început urmărirea penala asupra sa. - declarația pe proprie răspundere privind colaborarea cu securitatea înainte de 1989 - adeverința din care sa rezulte ca este apt medical, fizic si neuropsihic. - Proiectul/lucrarea de specialitate BIBLIOGRAFIA DE CONCURS a. Pentru postul de Director Medical - Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii cu modificările si completările ulterioare - Hotarirea Guvernului nr.1389/2010 pentru aprobarea contractului cadru privind condițiile acordării asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurări sociale de sanatate pe anii 2011,2012 Norme metodologice din HG 1723/2011 de aplicare a contractului cadru privind condițiile acordării asistentei medicale in sistemul de asigurări sociale de sanatate pe anul 2011 si 2012. - Ordin ML nr.870/01.07.2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de munca, organizarea si efectuarea gărzilor in unitățile publice din sectorul sanitar. - Ordin ML nr.921/27.07.2006 pentru stabilirea atribuțiilor comitetului director din cadrul spitalului public. - Legea Finanțelor Publice nr.500/2002 cu modificările si completările ulterioare. OG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziții publice cu modificările si completările ulterioare: Hotarirea Guvernului nr.925/2006. - Școala Naționala de Sanatate Publica si Management Sanitar-Managementul Spitalului, editura Public H.Press,2006, București. - Ordin MS nr.919/27.07.2006 privind aprobarea normelor metodologice de înregistrare, stocare, prelucrare si transmitere a informațiilor legate de activitatea spitalului. - Ordin MS nr.914/26.07.2006 pentru aprobarea normelor privind condițiile pe care trebuie sa le îndeplinească un spital in vederea obținerii autorizației sanitare de funcționare. - Legea nr.53/2003 Codul Muncii - Ordinul MS 916/2006 privind infecțiile nosocomiale - Legea nr.346/2002 privind accidentele de munca si bolile profesionale cu modificările si completările ulterioare si normele de aplicare. HG nr.1425/2006 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității si sanatatii in munca nr.319/2006. - Ordonanța nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv cu modificările si completările ulterioare. b. Pentru Director îngrijiri - Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii cu modificările si completările ulterioare ( Titlul I, VII, XII, XV) - Legea nr. 346/2002 privind accidente de munca si bolile profesionale cu modificările si completările ulterioare si normele de aplicare - Ordonanța nr.1 19/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv cu modificările si completările ulterioare. - HG nr.1 389/2010 pentru aprobarea contractului cadru privind acordarea asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurări sociale de sanatate pe anii 2011-2012. - Ordinul MS nr.914/2006 pentru aprobarea normelor privind obținerea autorizației de funcționare a spitalelor. - Ordinul 921/27.07.2006 privind stabilirea atribuțiilor comitetului director din cadrul spitalului public. - Ordinul MS 916/2006 privind infecțiile nosocomiale HG 1425/2006 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității si sanatatii in munca nr.319/2006. - OUG nr.144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical - Legea 53/2003 Codul Muncii cu modificările si completările ulterioare. Ordonanța de Urgenta nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziții publice cu modificările si completările ulterioare, Hotarirea Guvernului nr.925/2006. Temele pentru proiectul/lucrarea de specialitate pentru posturile specifice Comitetului Director - Plan de eficientizare a activitatii spitalului - Plan de îmbunătățire privind managementul calitatii spitalului - Plan de imbunatatire privind creșterea eficientei economice a spitalului - Plan de imbunatatire privind managementul deseurilor medicale a spitalului - Plan de imbunatatire privind managementul infectiilor nosocomiale a spitalului - Plan de imbunatatire a serviciilor de sanatate furnizate de spital Candidații vor alege una din temele de mai sus si vor dezvolta un proiect care vizeaza Spitalul Clinic Municipal de Urgenta Timisoara pe 10-14 pagini la fonturi de 14 in anual la un rând, conform structurii propuse mai jos. STRUCTURA PROIECTULUI DE MANAGEMENT A. Descrierea situației actuale a spitalului B. Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări. C. Identificarea problemelor critice D. Selecționarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute E. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritara identificata: 1. Scop: 2. Obiective - indicatori 3. Activitati: a) definire b) încadrare in timp: graficiantt c) resurse necesare - umane, materiale, financiare d) responsabilități 4 Rezultate așteptate 5. Monitorizare - indicatori 6. Evaluare - indicatori Concursul cuprinde următoarele probe de evaluare: - test grila/lucrare scrisa de verificare a cunoștințelor din legislația specifica postului - susținerea proiectului/lucrarii de specialitate pe o tema din domeniul de activitate al postului - interviul de selecție în scrierile se vor face in termen de 15 zile lucratoare de la apariția prezentului anual la sediul instituției, respectiv pina la data de 15.02.2013. Relații suplimentare se pot obține la sediul unitarii din str. Hector nr.1 Serviciul RUONS sau la telefon 0256/497904. Metodologia de concurs se va afișa cu 48 de ore înainte de începerea concursului, la sediul Spitalului Clinic Municipal de Urgenta Timișoara din str. Hector nr.1. Datele necesare întocmirii proiectului, se vor obține de pe site-ul spitalului www.spitalulmunicipal-timișoara.ro sau de la sediul unitatii din str.Hector nr.1. SPITALUL CLINIC MUNICIPAL DE URGENTA TIMISOARA SCOATE LA CONCURS in conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului Sanatatii nr. 698/2001 cu modificările si completările ulterioare : - un post medic specialitatea ATI la Secția ATI I - un post de medic specialitatea radiologie si imagistica medicala la Laboratorul Radiologie si Imagistica Medicala Dosarul va cuprinde următoarele acte :” - cerere in care se menționează postul pentru care dorește sa concureze - copie xerox de pe diploma de medic si adeverința de confirmare in gradul profesional - acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut in Anexa nr.3 a ordinelor menționate - declarație scrisa ca nu a fost condamnat penal pentru fapte ce-l fac incompatibil cu postul pentru care dorește sa concureze - certificat privind starea de sanatate - copie xerox de pe certificatul de membru - chitanța de plata a taxei de concurs Tematica se va afișa la sediul unitatii. înscrierile la concurs se fac in termen de 15 zile de la apariția acestui anunț, iar concursul se organizează după 30 de zile de la publicarea in "Viata Medicala". Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane al unitatii, telefon 0256/497904.