Renaşterea Bănăţeană, mai 2013 (Anul 25, nr. 7087-7109)

2013-05-02 / nr. 7087

Mii de oameni au rămas fără flacără la aragaz în urmă cu doi ani, noile (pe atunci) contracte E.ON Gaz deveniseră "lung prilej de vorbe și de ipoteze", abonații fiind încurajați de structuriile asociative ale asociațiilor de locatari să nu semneze documentele concepute de companie. Cuiul lui Pepelea îl reprezenta taxa de reconectare, a cărei plată revenea consumatorilor cărora li s-a întrerupt furnizarea gazului pentru neplată. Contractulcadru nu conținea însă nici o referire la o asemenea cheltuială și, ca atare, perceperea unei asemenea taxe era, atrăgeau atenția reprezentanții asociațiilor de locatari/proprietari, în afara reglementărilor în vigoare, între timp, lucrurile sau așezat, ce-i drept, în folosul E.ON Gaz, astfel încât dacă în momentul de față întârziem onorarea facturii cu mai mult de 45 de zile de la emiterea acesteia, va trebui să vârâm cam adânc mâna în buzunar. De acest lucru s-au putut convinge pe pielea lor mii de timișeni abonați ai E.ON Gaz, care au rămas anul trecut fără flacără la aragaz și în centrala termică. Continuare în pagina 4 Nr. 7087 - joi, 2 mai 2013 - 16 pagini - 2 lei De 1 Mai, timișenii au ales sfârâitul grătarelor în defavoarea picnicului cu bucate reci Pe o căldură demnă de luna lui Cuptor, timișorenii au pornit ieri la iarbă verde, respectând tradiția de 1 Mai. Chiar dacă sărbătoarea nu mai are fastul de pe vremuri, cu defilări, lozinci și alte ingrediente propagandistice, bucuria de a ieși în aer liber alături de familie și de prieteni este adânc înrădăcinată în obiceiurile românești și nu depinde de regimul politic. Oamenii s-au înarmat cu grătare, cărbuni, carne,, mici, răcoritoare, mingi, table, șah, cărți de joc, umbrele și costume de baie, pentru a-și asigura o zi liberă cât mai plăcută. La mare căutare s-au aflat locurile de pe malurile râului Timiș, ceva mai puțină aglomerație a putut fi văzută pe platoul de lângă Muzeul Satului și lume rară sau deloc în parcurile timișorene în care sa dat liber la picnicuri. Desigur, terasele au avut parte de o clientelă numeroasă, formată în special din persoane care au preferat să rămână acasă de 1 Mai. Continuare în pagina 2 Ștrandurile din Timișoara și-au deschis porțile Mulți timișoreni au ales să petreacă ziua de 1 mai la ștrand, mai ales că ieri timpul a fost perfect pentru plajă și chiar și pentru o baie, chiar dacă apa era un pic cam rece. Cele câteva ștranduri care s-au deschis s-au pregătit din timp să-și întâmpine clienții, cu bazine pline de apă limpede și curată, cu bere și mici. Continuare în pagina 2 Un salut al cometei Halley și o întâlnire interplanetară Principalul eveniment astronomic al acestei luni este intersectarea orbitei terestre cu norul meteoric al Aquaridelor Eta, un curent de „ploi de stele" care-și are originea în resturile lăsate în urmă de cometa Halley și care generează un flux de 10-12 intrări de meteori pe oră în atmosfera pământeasca. Aquaridele vor putea fi observate cel mai bine în zilele de 5 și 6 mai, puțin după miezul nopții, spre zona de răsărit a bolții cerești, cu punct radiant în constelația Vărsătorului. Un fenomen interesat, dar mai puțin spectaculos pentru cei care se limitează la observațiile astronomice cu ochiul liber, îl reprezintă conjuncția planetelor Venus și Jupiter, semn interpretat de astrologii din vechime ca reprezentând dominația sentimentelor asupra puterii. Continuare în pagina 4