Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7516-7542)

2014-10-27 / nr. 7538

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7538 - luni, 27 octombrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Taxa pe paragină Primarul Nicolae Robu a declarat că în Timișoara se va introduce, în premieră națională, taxa pe paragină. Măsura se datorează faptului că multe proprietăți (terenuri sau clădiri) au fost lăsate de izbeliște și afectează imaginea Timișoarei. Mai mult, primarul spune că astfel de ruine au și un impact negativ asupra sănătății oamenilor. "Multe dintre ele sunt pe punctul de a se prăbuși, terenurile sunt pline de bălării, este o imagine dezolantă. Vreau să introducem taxa pe paragină, care să genereze creanțe fiscale", a spus Robu, precizând că valoarea acesteia va fi destul de ridicată. S-ar putea ajunge chiar în situația în care municipalitatea să treacă la executarea proprietăților pentru care nu se achită noua taxă. Deocamdată, primarul studiază posibilitatea legală de a introduce taxa pe paragină. SILVIU FLORESCU www .renaștereajo Problema retrocedărilor de pământ este o bombă cu ceas . La aproape 25 de ani de la prăbușirea regimului comunist, situația proprietăților funciare a rămas în multe cazuri nerezolvată . Foarte multe dintre titlurile de proprietate emise sunt cu suprapuneri, existând o mulțime de parcele cu doi proprietari, ba chiar și trei, în unele cazuri . "Urmează o grămadă de procese!", avertizează edilii unor comune timișene Deși suntem la aproape 25 de ani de la prăbușirea regimului comunist, problema proprietăților funciare furate de statul dictatorial rămâne în bună măsură nerezolvată. Legea 18/1991 a prilejuit, e drept, o mulțime de repuneri în posesie a celor îndreptățiți, dar problema este că au rezultat și foarte multe suprapuneri de proprietăți. Regulile privind retrocedările s-au schimbat în mai multe rânduri, astfel că au mai apărut legile 169/1997, 1/2000 și 247/2005, ultimul act normativ din serie fiind Legea 165/2013, privitoare la măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România. Continuare în pagina 2 Premii noi cu "Renașterea bănățeană" "Renașterea bănățeană" vine cu premii noi pentru cititorii care se abonează la ziar. Abonații din luuna noiembrie 2014 au șansa de a câștiga televizoare LCD HD, telefoane mobile, aspiratoare și premii în bani a câte 100 de lei. Chitanțele trebuie trimise pe adresa redacției, câștigătorii urmând a fi desemnați prin tragere la sorți. Prețul abonamentului pentru luna noiembrie 2014 este de 22 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 22 de lei/lună. Abonamentele pe luna noiembrie 2014 se pot face până miercuri, 29 octombrie la oficii și la factorii poștali, și până vineri, 31 octombrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economistă, lunar, 28 de lei (14 numere de ziar)