Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2015 (Anul 27, nr. 7875)

2015-12-09 / nr. 7875

Răcirea vremii este benefică pentru sănătate Toamna aceasta, săptămânal, peste 1.000 de timișeni au fost diagnosticați de medicii de familie cu viroze de sezon. Răcirea vremii aduce însă o îmbunătățire a situației. Odată cu coborârea mercurului în termometre, se înregistrează și o scădere a numărului de îmbolnăviri. Dacă, în ultima săptămână a lui noiembrie, 1.130 de persoane au fost răcite, cu peste 200 mai puține față de perioada precedentă, începutul acestei luni se prezintă mult mai bine din acest punct de vedere. "în prima săptămână a lui decembrie, medicii de familie din județ au raportat 1.101 cazuri de viroze, dintre care doar 40 au necesitat internarea în spital. De asemenea, au fost diagnosticate 262 de persoane cu pneumonie, iar 55 au fost spitalizate; în ceea ce privește scarlatina, 24 de cazuri au intrat în luna noiembrie, în sistemul de supraveghere", a precizat Dana Șpac, purtător de cuvânt al Direcției de Sănătate Publică Timiș. DANA ISTRAT Primăria stă... copăcel și nu are emoții că va pierde finanțarea europeană Nu peste mult timp, însă, se vor decanta vorbele de fapte Puține zile ne mai despart de sfârșitul acestui an, la fel de aproape fiind și momentul de balanț al accesării fondurilor europene. Primăria Timișoara a avut de implementat, în ultimii ani, 35 de astfel de proiecte, cele mai multe rămase "moștenire" de pe vremea fostei echipe administrative și unele accesate din mers, pentru că au mai rămas bani disponibili. După afirmațiile primarului Nicolae Robu, rata de succes a implementării este de sută la sută, deși chiar și edilul recunoaște că mai sunt unele detalii de pus la punct și că s-ar putea ca unele sume să fie decontate de la bugetul local. Continuare în pagina 2 Prețul citricelor, în cădere liberă Toată producția de citrice a Turciei destinată exportului în Rusia se reorientează către România, în aceste condiții, se va crea o supraofertă, care începe deja să se simtă și în lanțurile comerciale din Timișoara. Specialiștii spun că prețurile se vor diminua cu mai mult de 50 la sută la lămâi, portocale, mandarine sau grapefruit, consumatorii remarcând scăderea chiar din aceste zile. "Toată producția de citrice destinată exportului în Rusia este salvată de piața românească, care desface aceste produse la o jumătate din prețul de până acum. Este un lucru îmbucurător pentru consumatorii români, deci și pentru cei timișeni, însă, pe de altă parte, este afectată producția de mere și alte fructe care mai există pe piața autohtonă", spune Tiberiu Lelescu, consilier județean, membru al Comisiei pentru agricultură. SILVIU FLORESCU A început sezonul de făcut... bani! Se apropie sărbătorile de iarnă și, odată cu ele, oportunitățile de a face mai mulți bani. Fie că e vorba de sectorul privat, prin vânzarea de bunuri specifice sezonului (produse din carne, brânzeturi sau brazi), fie de cel public, prin controale care atrag după sine, evident, amenzi. Telefonul cititorului UZ^O 4VU 143 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Soarele răsare la 8:04 și apune la 16,51 -(