Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2016 (Anul 28, nr. 8096-8121)

2016-09-21 / nr. 8113

BANATEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Präg an Nr. 8113 - miercuri, 21 septembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Abuzul de antibiotice, un real pericol pentru timișeni Până la zece la sută dintre antibioticele și alți agenți antimicrobieni (chimioterapice, antifungice, medicamente antiparazitare și antivirale) sunt vândute în România fără prescripție medicală, arată un raport recent al Comisiei Europene. Conform documentului elaborat pe răspunsurile la un chestionar date de statele membre ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European, care a fost pregătit de cercetătorii de la Universitatea din Bordeaux, țara noastră se află printre codași în privința măsurilor de utilizare prudentă a agenților antimicrobieni în tratamentul uman. "Este una dintre marile probleme ale României. De la farmacie poți lua orice medicament doar la indicația celui care îl vinde. Contowire în pagina 4 Cu clădirile istorice nu mai e de glumit Presiunea asupra proprietarilor va crește semnificativ Până în 2021, centrul istoric al Timișoarei va trebui să arate impecabil, iar presiunea cea mai mare va fi resimțită de proprietarii clădirilor din zonă, a anunțat conducerea municipalității; în acest sens, va fi solicitată inclusiv contribuția guvernului, dar va fi necesară o implicare mai puternică a primăriei, rezultând astfel și o presiune mai mare pe proprietari. "Am observat un fel de relaxare după apariția modificărilor din legislație, dar nu trebuie să se mizeze pe avansul nostru de 50 la sută, pentru că nu vom putea face față cu sume atât de mari pentru toate imobilele. Noi vom interveni în Piața Victoriei și la alte două-trei imobile din zona centrală. Clădirile primăriei vor fi reparate cu bani din fonduri europene, cum este Liceul «E. Ungureanu», dar și cu bani de la bugetul local", a spus ieri Nicolae Robu. Continuare în pagina 3 Sejururi la Buziaș pentru abonații"Renașterii bănățene" La acestea se adaugă premii în bani, televizoare, aspiratoare și telefoane mobile Telefonul |a^p//ziua | 4p este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului / UZ/D/4VU dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Abonații ziarului au șansa de a câștiga, în luna octombrie, patru wekeend-uri la Buziaș, valabile pentru două persoane. Beneficiarii vor avea parte de pensiune completă (două nopți cazare și cinci mese în sejur), la complexul hotelier de trei stele "Parc", situat într-o zonă înconjurată de verdeață. Doar abonații ziarului pot avea șansa de a câștiga unul dintre cele trei premii lunare! Rămân valabile și celelalte premii oferite de "Renașterea bănățeană", respectiv televizoare, aspiratoare, telefoane mobile și câștiguri a câte 100 de lei. Titlurile zilei Avantaje turistice pentru capitala culturală europeană Mitingul pentru centură rămâne în picioare www renastereasor CURSUL VALUTAR 3,9812 lei 4,4534 lei 168,3139 lei/gram Soarele răsare la 7,20 și apune la 19,36