Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8122-8147)

2016-10-10 / nr. 8129

□BĂNĂȚEANĂI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8129 - luni, 10 octombrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Bani gârlă pentru IMM-uri Firmele mici și mijlocii vor avea la dispoziție un nou program prin care vor putea atrage finanțări nerambursabile. Este vorba despre o schemă de ajutor de stat care va intra în vigoare anul viitor și prin care IMM-urile vor avea posibilitatea de a obține alocări bănești generoase. Programul Scale-up,în varianta sa aflată deocamdată în stare de proiect, le va oferi firmelor posibilitatea de a atrage unul până la cinci milioane de euro, printro schemă de finanțare multianuală. Trebuie spus, însă, că în cadrul unei recente întruniri a Comitetului Consultativ pentru Dezvoltarea IMM (CCDIMM) s-a propus reducerea valorii maxime a alocării pentru un proiect la 500.000 de euro pe an, astfel încât să poată beneficia un număr cât mai mare de întreprinzători. Continuare în pagina 4 Lume multă la "Roadele Toamnei" Manifestarea tinde să intre în tradiția evenimentelor specifice acestui anotimp A fost mare agitație la Muzeul Satului Bănățean, la sfârșitul acestei săptămâni. Timp de două zile, s-a desfășurat o nouă ediție a "Roadelor Toamnei", în organizarea instituției aminite și a Consiliului Județean Timiș. Manifestarea, care în trecut se numea "Ziua Recoltei", are deja o vechime de 15 ani și tinde să se impună în peisajul evenimentelor organizate în timpul toamnei. Ca dovadă, atât sâmbătă, cât și duminică, au fost destul de mulți bănățeni care s-au perindat pe aleile muzeului, cumpărând diverse produse de sezon sau doar informându-se de prețurile momentului. Din acest punct de vedere, nu se poate spune că era marfă dintre cea mai ieftină sau chilipiruri, care doar la "Roadele Toamnei" pot fi întâlnite. Prețurile erau cele practicate de comercianți și în piețele timișorene sau în hipermarketuri, ba chiar ușor mai mari, la unele produse. Altele se vindeau, însă, la valori mai mici. Vinul și cu papricașul au "înnebunit” orașul O adevărată nebunie, în sensul bun al cuvântului, a fost sâmbătă și duminică la Buziaș. Peste 20.000 de participanți, după estimările organizatorilor, au fost prezenți la cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Papricașului și Vinului, desfășurat la intrarea în Parcul Central (dinspre Baia). Practic, la orele amiezii, cu greu se mai putea găsi locuri la mese, lumea fiind foarte interesată de surprizele pregătite de organizatori. Oferta a fost pe toate gusturile, cu bunătățuri care mai de care mai ispititoare: papricaș de porc, de vită, de oaie și chiar de pește, sărmăluțe, carne la grătar, mititei, frigărui, țuică, vin, must, castane prăjite, tot felul de dulciuri și prăjituri. Partea culinară a fost completată de cea artistică și culturală, muzica, dansul și demonstrațiile de artă întregind tabloul unor după-amieze plăcute de toamnă, la care și-au dat concursul peste 700 de artiști, soliști și dansatori. Continuare în pagina 3 Telefonul 1/10 este numărul la care ne puteți sesiza proble cititorului 1 ■ ^ dvs., iar noi vom încerca să vă fim de fok ?meles! Șah la rege... și spectacol medieval în aer liber Muzică medievală, pernei pudrate, spectaculoase veșminte de epocă, uniforme militare cu fireturi, dar și șalvari și arme din vechime, menite să te trimită înapoi în timp, cu trei veacuri în urmă, pe când prințul Eugeniu de Savoya cucerea Timișoara, scoțând-o pentru totdeauna de sub stăpânirea otomană. Urmare din pagina 2 Titlurile zilei Pagina Mersul pe bicicletă, o problemă spinoasă în Timișoara www renașterea ro Soarele răsare la 7,45 și apune la 18,58