Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8122-8147)

2016-10-27 / nr. 8144

GIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 8144 - joi, 27 octombrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Anul 2017 va aduce prețuri noi la medicamente Guvernul a adoptat, în ședința de guvern de ieri, noua metodologie privind modul de calcul și procedura de avizare și aprobare a prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman cu autorizație de punere pe piață în România. Acest fapt va aduce mai multă stabilitate și predictibilitate cadrului legislativ și economic în privința medicamentelor eliberate pe bază de rețetă. Pentru a asigura accesul pacienților la tratament și pentru a se evita o nouă criză a medicamentelor, în cazul produselor ieșite de sub patent se va face o ieftinire în trepte a acestora. De la 1 aprilie 2017 se va aplica o ieftinire de zece la sută a medicamentelor pentru care patentul a expirat, de încă zece la sută în următorul an și de 15 procente în cel de-al treilea an. Pentru restul medicamentelor prescrise cu rețetă, procedura de calculare a prețului rămâne neschimbată, bazându-se pe cel mai mic preț european dintr-un coș de 12 țări. Continuare în pagina 4 Muzeul Revoluției, un copil cu prea multe moașe Clădirea Garnizoanei militare din Piața Libertății a ajuns subiectul unei dispute care se poartă între Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Culturii, Consiliul Județean Timiș și, mai nou, Primăria Timișoara. Toate aceste instituții par bine intenționate, dar situația imobilului în care ar fi locuit, acum trei secole, chiar contele Florimund de Mercy, primul guvernator al Banatului, este departe de a fi clarificată. Masterplanul de Transport a devenit lege Autostrada Lugoj - Deva și centura Timișoarei au termen de finalizare anul 2020 Guvernul României a adoptat Masterplanul General de Transport, devenit documentul strategic de referință care definește nevoile de finanțare simultan cu cele de dezvoltare teritorială a infrastructurii rutiere, având ca orizont de timp anul 2030. „ . * Continuare in pagina 5 Telefonul cititorului 0256/490145 este numărul la care ne dvsr iar noi vom îneca referi Transportul în comun, o ecuație fără soluții în urmă cu două săptămâni, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, scria, pe cea mai populară rețea de socializare, că transportul public este o prioritate pentru administrația locală. Trecând peste șocul produs la citirea unei asemenea afirmații nefondate (călătorii timișoreni simt în fiecare zi, pe propria piele, ce înseamnă transportul în comun), am constatat că, de fapt, edilul-șef se referea la achiziționarea unor tramvaie. Pentru el, prioritatea la care făcea referire nu privește problema stringentă a transportului în comun, respectiv cea a timpilor exagerați de mari de așteptare. Ca o paranteză, deși nu ne aflăm în perioada concediilor sau a vacanțelor, mașinile RATT circulă în regim de avarie. La orele de vârf. De exemplu, pe ruta autobuzului 40, ce leagă Calea Lipovei de zona centrală, dimineața, când oamenii se grăbesc să ajungă la serviciu și elevii, la școală, RATT își permite să trimită doar două mașini într-un interval de 45 de minute! Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Cărtărescu și Ulițkaia, despre Est, Vest și literatură Experți străini în medicina timișoreană Pagina 8 Paul Stana urcă încet și sigur pe scările performanței sportive CURSUL VALUTAR 4,116» lei 4,4955 lei 16S,6773 lei/gram Soarele răsare la 8,08 și apune la 18,29