Renaşterea Bănăţeană, mai 2017 (Anul 29, nr. 8293-8318)

2017-05-02 / nr. 8293

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8293 - marți, 2 mai 2017 - 24 pagini - 2 lei Sărbătoarea florilor Timp de trei zile, Timișoara a devenit capitala florilor. De altfel, chiar tema celei de-a treia ediții a festivalului Timisoralis a fost "Timișoara Capitală Europeană a Culturii în 2021". Proiectul a fost pus în scenă, cu multă creativitate, de către designerul floral Dennis Kneepkens, cel care a creat anul trecut Pădurea Magică din centrul orașului. Din nou, creativitatea și fantezia și-au dat întâlnire în mod spectaculos în Piața Operei, încă din prima zi. Zâna Timiloralis și instalațiile artistice create de artiștii în domeniu invitați la festival au invadat centrul orașului cu parfum și culoare, iar Corul "Ion Românu" al Filarmonicii "Banatul" a încheiat în acorduri celebre și în armonie o seară de vis. Continuare în pagina 2 Ziua de 1 Mai, sărbătorită cu grătare, mititei și un pahar de voie bună Tradiția ieșirii la iarbă verde de 1 Mai nu s-a pierdut la români, iar în acest an, dorința de a petrece câteva ore în aer liber, cu grătare pe care să sfârâie carnea sau mititeii, cu bere rece și, mai ales, cu bunădispoziție a fost și mai puternică, pentru că adevărata primăvară s-a lăsat îndelung așteptată. Vremea de ieri a fost numai bună pentru o astfel de incursiune, pentru că soarele nu a ars prea tare. Sărbătoarea a fost una dublă: atât Ziua Internațională a Muncii, sărbătorită în majoritatea țărilor europene, cât și Armindenul, ziua de nume a profetului Ieremia, simbol al vechiului zeu al vegetației, care protejează recoltele și animalele. Din orice unghi am privi-o, ziua de 1 Mai se lasă cu o mică sau cu o mai mare - după puterile și dorința fiecăruia serbare câmpenească. Continuare în pagina 3 Trafic infernal la frontieră Persoanele care au decis să-și petreacă minivacanța de 1 Mai în afara granițelor țării au fost nevoite să se înarmeze cu timp și nervi. La Punctul de Trecere a Frontierei Cenad s-a stat chiar și două ore și jumătate. Era de așteptat ca traficul să crească la frontiera din vestul țării, polițiștii dispunând folosirea la maximum a punctelor de trecere. Anul trecut, în perioada 29 aprilie - 2 mai, cel mai tranzitat punct a fost Cenad (13.800 de persoane), urmat de Porțile de Fier I (11.600 de persoane). Continuare în pagina 5 Bulevardul Antenelor receptează aceleași... năravuri Sezonul rece s-a încheiat, iar pe Bulevardul Antenelor au apărut din nou muncitorii cu utilajele lor. Trotuarele sparte, acoperite pe alocuri cu pietriș și lăsate de izbeliște pe timpul iernii, au început să fie iar sparte, pentru a fi îngropate tuburile pentru cabluri. Lucrările la carosabil au fost executate destul de repede, pentru ca șoferii să nu sufere prea mult, dar la zonele pietonale se lucrează în regim de avarie, câteva ore, la interval de câteva zile. Continuare în pagina 4 Telefonul AnreziQ este numărul la care ne puteți sesiza problemele / cititorului UI^O/^+yU ! dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Pagina 5 LITunií I www .renașterea .ro CURSUL VALI 4,1453 lei 4.5333 lei 168,8079 lei/gram Soarele răsare la 6,21 și apune la 20,44 Supliment de cultură în interiorul ziarului Timișoara a predat Bacăului titlul de "Capitală a Tineretului din România"