Sălăjeanul, februarie 2005 (Anul 2, nr. 126-149)

2005-02-01 / nr. 126

ditorial Mihaela MOLDOVAN mihaela.moldovan@salajeanul.ro Cioara de pe gard Hotărât lucru, nu ne dezmințim! Cred că ne place, într-adevăr, să dăm pasărea din mână pe cioara de pe gard! Altfel nu știu cum să explic și să-mi explic de ce, când avem și noi posibilitatea să acționăm intr-o direcție sigură, întoarcem spatele și fugim cât ne țin picioarele în direcția opusă. Mai nou, un proiect regional care include Șimleu Silvaniei și care presupune crearea unui parc balnear în această parte a țării este ignorat de autoritățile simleuane, fiind preferați, în locul lui, investitori cărora nu le poate fi cunoscut numele. Nu mă mai gândesc dacă este bună decizia luată în privința zonei șimleuane. Nu știu nici dacă anul acesta se va găsi (sau nu) o rezolvare (măcar cât de cât acceptabilă) crizei în care se găsește “broscăria” din Șimleu. Și nici nu (mă) întreb dacă mai are vreun rost să așteptăm asta prea curând, că doar până și copiii știu că tot ce nu s-a făcut în ani de zile, nu se poate face de azi pe mâine. Dar poate că așa este să fie la noi și acest “de azi pe mâine” durează de mult timp. De prea mult timp, dacă este să fim cinstiți. Noutatea pe care “ne-au spus-o” autoritățile simleuane este faptul că ar exista ceva proiecte și ceva investitori, gata să-și investească banii în zona amintită mai sus. Ideea nu este rea. Și nici chiar așa de nouă pentru sălăjeni. Dar totuși, un proiect regional, un proiect sigur, parcă înclină în balanță mai mult decât alți investitori. Dar poate că nu avem dreptate, ceea ce, ne-am dori sincer. Este bine ca omul să mai greșească uneori, iar în situația de față, ne-am bucura să fim noi aceia care au încurcat oalele. Pentru că altfel tot fluierând o pagubă vom privi unii la alții, parcul balnear tot broscărie va rămâne și noi vom avea tot cioara de pe gard! Gheorghe Tadici, antrenor la naționala Gheorghe Tadici, antrenorul echipei Silcotub Zalău, este de ieri și antrenorul principal al echipei naționale de handbal. Mihail Marinescu, secretarul general al Federației Române de Handbal, ne-a declarat că în cadrul Consiliului de Administrație al federației, desfășurat ieri, Gheorghe Tadici a fost ales cu șase voturi „pentru”, o abținere și două voturi „împotrivă” antrenor la lotul A de handbal feminin al României. Tadici va fi ajutat de Dumitru Muși, ales antrenor secund. La lotul național B, principal a fost ales antrenorul echipei Rulmentul Brașov, Mariana Târcă, ce va fi secondată de Aurelian Roșea. Potrivit sursei citate, noul cuplu de antrenori de la lotul A are ca obiectiv calificarea la Campionatul Mondial din Rusia, iar pe termen lung calificarea la Jocurile Olimpice 2008, găzduite de Beijing, precum și clasarea în primele cinci echipe ale competiției. Contactat telefonic, Gheorghe Tadici a preferat să nu comenteze alegerea sa în funcție, declarând că va rămâne antrenor și la Silcotub, mai multe detalii urmând să fie făcute publice în cursul zilei de azi. Radu MARTON Știrea zilei Se scumpește abonamentul la telefonia fixă Eugen Trandafir, directorul Romtelecom Sălaj, a declarat că de azi Romtelecom scumpește abonamentul lunar la telefonul fix cu 34,1 la sută. Totodată, acesta a mai spus că, la nivelul județului, în momentul de față beneficiază de abonament la telefonul fix aproximativ 42.000 de persoane. în plus, de azi vor fi reduse cu 10 la sută apelurile județene în orele de vârf, precum și convorbirile internaționale. Tarifele pentru rețelele de telefonie mobilă vor fi reduse cu 0,5 cenți pe minut. Tot începând de azi vor fi disponibile cinci tipuri de abonament: abonamentul social - 3,5 euro; abonamentul fără convorbiri incluse, în rețele automate - 4,9 euro; abonament linii individuale - 4 euro; abonament cu 20 de minute, incluse pentru apeluri în afara orelor de vârf - 5 euro linii individuale și 4 euro cuplate ; abonament cu 35 de minute incluse- apeluri intrajudețene în perioada de vârf - 5,7 euro linii individuale și 4,8 euro linii cuplate. Pe lângă aceste abonamente mai există și abonamentul cu 50 de minute incluse - apeluri intrajudețene în perioada de vârf și în plus încă zece minute pentru apeluri intrajudețene în afara orei de vârf. Acest abonament costă 6,4 euro pe lună pe linii individuale și 5,5 euro pe linii cuplate. (C.P.)