Scînteia Tineretului, octombrie 1972 (Anul 28, nr. 7270-7295)

1972-10-02 / nr. 7270

„SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 2 dominantă etapei: EFICACITATEA: 28 GOLURI! Rezultate CU PLUS CU MINUS „U“ Cluj-S. C. Bacău 2-1 (1-1) Rapid-C. F. R. Cluj Dinamo-F. C. Argeş 3-1 (0-1) C. S. V. Reşiţa- Sportul Studenţesc 5-2 (2-1) Farul-Steaua 1-0 (0-0) • Petrolul-Steagul Roşu 1-0 (0-0) Au marcat in ordine : Lică (min. 10), Dembrovschi (min. 45) şi Creţu (min. 45). LA TINERET-REZERVE : „U“ Cluj — S.C. Bacău 2—1. A marcat Adam (min. 39) din lovitură de la 11 m. Au marcat pentru oaspeţi: Ţarălungă, de două ori (min. 1 şi 85) şi Marcu (min. 5), iar pentru gazde: Năghi, tot de două ori (min. 35 şi 42). Au marcat, în ordine: Radu (min 15), Lucescu (penalty, min. 51), Doru Popescu (min. 55), şi din nou, Lucescu (min. 86). LA TINERET-REZERVE : Dinamo — F.C. Argeş î—p. Au marcat : pentru gazde Beldeanu de două ori (min 10 şi 77, ultimul din penalty), Nestorovici, de două ori (min. 30 şi 59) şi Decebal Neagu (min. 52), pentru oaspeţi : Jumaischi (min. 27) şi Sandu Mircea (min. 71). LA TINERET-REZERVE : C.S.M. Reşiţa — Sportul studenţesc 1—1 : A marcat Caraman (min 85) LA TINERET-REZERVE : Farul — Steaua 0—1 : A marcat Dincuţă in min. LA TINERET-REZERVE : Petrolul — Steagul roşu 4—0 . LA TINERET-REZERVE Rapid — C.F.R. 1—2 0-1 (0-1) U. T. A-Jiul 2-4 (1-2) Au marcat : Mulţescu de două ori (min. 14 şi 20, din penalty), Rosznai, tot de două ori (min. 55 şi 80) pentru oaspeţi, şi bun tot de două ori (min. 25 şi 61) pentru gazde. LA TINERET-REZERVE : U.T.A. — Jiul 1—0 ; A. S. A. Tg. Mureş* Univ. Craiova 2-3 (2-2) LA TINERET-REZERVE : A.S.A. Tg. Mureş — „U“ Craiova 0—0 . Cn plus ? Că meciul s-a desfăşurat, că n-au fost „evenimente“ care să contravină regulamentului. Un foarte util antrenament, şi nu oricum, ci... oficial, al clujenilor, înainte de partida din „Cupa UEFA“ (miercuri, 4 octombrie) cu bunii parteneri de la Bacău... Din dorinţa expresă de reabilitare în faţa pretenţiosului şi exigentului public clujean s-a realizat foarte puţin. Dar poate că rezultatele eforturilor, în toate direcţiile, de a pune echipa pe picioare, pentru meciul de la Sofia, să dea roadele exact la ora „H‘‘. Ne-am bucura foarte mult dacă „U“ Cluj s-ar califica în dauna echipei bulgare Levski-Spartak , ar obţine cea mai bună performanţă dintre echipele noastre angrenate în „cupele europene“ avînd în vedere valoarea adversarului. Revenirea feroviarilor clujeni la maniera din partea a doua a campionatului trecut impresionează , ei cîştigă în deplasare ce pierd acasă. Au pierdut, duminica trecută la Petrolul, acasă, au ciştigat ieri, la Rapid, la Bucureşti. Performanţa, este, intr-adevăr, foarte mare. Dar capacitatea echipei C.F.R. Cluj de a obţine rezultate în asemenea, condiţia este remarcabilă şi ea exprimă mai degrabă virtuţi decit un efect al întîmplării. încă de la finalul campionatului trecut am zis că formaţia clujeană, cu jucătorii pe care-i are, cu stilul de joc pe care-l afişează poate să emită pretenţii pentru un loc de la mijlocul clasamentului. Şi cred că n-am greşit deloc. Ca de obicei, prima notare pozitivă — victoria mai puţin scontată a oaspeţilor şi, ce-i mai important, că ea vine in urma unui joc bun. Echipa minerilor, ca joc, ca orientare tactică, se află într-un evident proces de redresare. Jocul Jiului se numeşte o construcţie solidă a acţiunilor şi fazelor la mijlocul terenului şi finalizarea lor eficientă. „Constructorii“ de la Jiul sunt buni pentru că ei sunt conduşi, dirijaţi de un „arhitect“ bun, de un tehnician bun, de un pedagog bun — antrenorul Coicium. „Piesele“ de bază ale succesului : Mulţescu şi Rosznai. Craiovenii sunt puşi pe fapte mari. Joacă in deplasare, dezinvolt, ca şi acasă. Ei merg la cîştig pe orice teren. Dacă duminica trecută te-a scăpat printre degete — şi cu discuţii — victoria la Bacău, de data aceasta, la Tirgu Mureş, ei şi-au construit-o, temeinic, cu trudă, cu siguranţă şi încredere. Se pare că una din tacticile oltenilor este aceasta : iau „tare“ adversarul de la început, pe nepregătite şi pină se dezmeticeşte, ei au şi marcat un gol, două. Pe urmă îşi asigură păstrarea avantajului. Două sunt punctele forte ale formaţiei la ora aceasta : „aripile“ — Marcu şi Ţarălungă— care zburdă, pur şi simplu, şi care marcă goluri — un sfirşit, extreme care înscriu ! — şi contraatacul nemilos pentru orice adversar. Mai puţine lucruri. Nu poate lipsi din categoria lucrurilor pozitive victoria meritată a echipei Dinamo, care s-a răzbunat pe campioana ţării pentru înfrîngerea suferită duminica trecută din partea unei promovate. Deci, iată că, deşi condusă, formaţia din Ştefan cel Mare nu şi-a pierdut busola, ba, dimpotrivă, ambiţiile şi dorinţa de victorie s-au aprins şi mai puternic. Şi, cum s-a văzut, n-a fost în zadar. Aşteptăm ascensiunea echipei Dinamo spre cotele valorice pe care o recomandă componenţa şi condiţiile sale. • In sfirşit, prima victorie, pentru reşiţeni, intr-un derbi al noilor promovate. Deci, după 370 de minute de joc, primul gol, marcat de... bucureşteanul Beldeanu. In privinţa eficacităţii, echipa C.S.M. din Reşiţa şi-a refăcut coeficientul de trecere , un gol de... fiecare etapă. Cu această victorie confortabilă s-a spart gheaţa, reşiţenii cred in echipa lor, jucătorii, scăpaţi de obsesia locului 16 din clasament, cred şi ei mai mult în posibilităţile lor. • Excelent şutul de la distanţă (25 m) al lui Jamaischi şi din nou un gol din lovitură liberă. Practicaţi şutul de la distanţă, băieţi !. • Record de spectatori în acest sezon : 18 000 De la campionatul european universitar de fotbal, tribunele de la Constanţa n-au mai cunoscut o asemenea afluenţă. • Farul a făcut o nouă demonstraţie că se menţine pe linia ultimelor evoluţii. Adică are o anume constanţă într-un joc bun, eficient în ceea ce priveşte acumularea de puncte. • E o consecvenţă, un motiv de mîndrie că echipa constănţeană nu permite fruntaşelor fotbalului nostru să obţină puncte pe malul Mării. • Recordul absolut de spectatori la Ploieşti — 25 000 — care se explică prin faptul că, în primul mare derby al campionatului, s-au întilnit două echipe — ocupantele locului unu și doi in clasament — care nu au cunoscut încă înfrîngerea. A Performanța portarului Adamache care s-a lăsat bătut deabia după 437 de minute de joc, cînd i s-a înscris primul gol. „ Excelentul şut al lui Dincuţă, care marchează de la 35 de metri! După golurile, din şuturi asemănătoare ale lui Jamaischi, să asistăm la o reabilitare a şutului de la distanţă ? Partida a fost dominată, de la cap la coadă, de jocul hazardului. Golurile au fost înscrise, nu din acţiuni, ci din greşeli copilăreşti, dar pe teren n-au jucat copii, ci oameni în toată firea. Citez din aprecierile unor martori oculari : „partida a fost de factură modestă, puţin spectaculoasă şi presărată cu multe inexactităţi de ordin tehnic şi tactic“; „o minge banală se îndreaptă spre poarta clujenilor, Ştefan iese inoportun (ca de mai multe ori in acest campionat), nu poate ajunge la balon, trei fundaşi se fîsticesc şi Dembrovschi o introduce in poartă, mirîndu-se şi el de un asemenea chilipir...“. Concludent, nu? De-o vreme fotbaliştii de la „U“ mai mult „dansează“ într-un meci decit joacă serios — cum spunea cineva — și ratează cu o seninătate demnă de o cauză mai bună. Rapid — locul 16 ! ?. De necrezut. O altă echipă — după — U.T.A — care nu se regăsește. Rapid continuă să rămînă o echipă cu „probleme", un team fragil mistuit de nu ştiu ce procese de erodare internă. Regretul şi îngrijorarea noastră vine de acolo că după ce ne-a făcut o demonstraţie plauzibilă, o dovadă că nu vrea să piardă poziţia fruntaşă din soccerul nostru — a promovat, cu brio, două valori tinere : Savu şi Grigoraş — iată că jocul ei, mai ales cel de ieri, vrea să ne convingă de contrariul. Facem un apel Federaţiei să-şi aplece mai atent şi mai responsabil urechea la „problemele“ echipei Rapid. Fie şi numai pentru că peste două săptămîni intră în focurile turului doi al „Cupei Cupelor !“. Dragă Flavius Domide. După fiecare etapă, după înfrîngerile din „Cupa UEFA“ mi-am manifestat îngrijorarea cu privire la jocul şi evoluţia precară a echipei tale şi de fiecare dată am pus o întrebare care devenise obsedantă şi pentru mine şi pentru alţii: ce se-ntîmplă cu U.T.A.? Acum te întrebăm pe tine: Ce se-ntîmplă cu echipa care a eliminat pe I’eijenoord din „C.C.E.“ şi a făcut un 1-1 cu Tottenham la Londră ? Să vă fi ameţit aerul tare al succeselor, al înălţimilor clasamentului, incit v-aţi prăbuşit aşa de repede spre subsolul lui ? (locul 15?!) înregistrăm, nu pentru prima oară, pe terenul din Tg. Mureş, mai ales atunci cind echipa locală e pindită de spectrul înfrîngerii, acte de indisciplină şi nesportivitate. O consecinţă a acestei optici greşite, a fost eliminarea tinărului jucător Fazekas, pentru joc brutal, periculos. Coechipierii lui şi-au permis, fa rindu-le, să protesteze la deciziile arbitrului. Avem, pe undeva, senzaţia, că băieţii lui Bone, nu ştiu să reziste nici succesului — se înfumurează prea repede — şi nici înfrîngerilor — se înfurie, la fel, prea repede. Viaţa se răzbună : ieri li s-a marcat un gol în urma unui fault, şi dacă adăugăm şi eliminarea, bilanţul e trist. „ Avalanşa spectatorilor este un fapt pozitiv. Dar incapacitatea stadionului de a-i găzdui şi a le oferi, contra biletelor cumpărate, condiţii normale, omeneşti de a viziona partida, este un fapt negativ. Era de prevăzut acest surplus de asistenţă de vreme ce meciul nu s-a transmis la televizor. De ce nu a fost mutat pe „23 August“ ? „ In jocul a două echipe fruntaşe, cu mulţi internaţionali, fair-play-ul a avut mult de suferit... A F.C. Argeş traversează o perioadă de declin : să fie drept o cauză, lipsa de pregătire, sau infatuarea după „răsunătoarele“ victorii din întîlnirea cu Arris Bonnaweg Luxemburg ? După victoria atît de clară şi confortabilă asupra lui Dinamo, studenţii bucureşteni nu şi-au ţinut frumoasele promisiuni făcute. Au detronat liderul, şi n-au putut învinge pe una din ultimele clasate. E de lucrat serios la această echipă ca să devină un team redutabil şi să nu-şi infirme, cu fiecare nouă etapă, rezultatul dobindit în cealaltă. Pentru constanţă se cere o omogenizare, o maturizare mai rapidă, o conturare a tacticii şi stilului de joc al echipei, precum şi formarea suportului fizic necesar pentru punerea în valoare, cu succes, a atributelor amintite. Unde este Dumitru ? Ni se pomeneşte tot mai rar numele lui atunci cînd noua sa echipă evoluează într-un loc sau altul. Dumitru nu mai e Dumitru — spun numeroşii săi simpatizanţi. Noi l-a văzut şi în meciurile echipei Steaua şi nu cele ale naţionalei şi le dăm dreptate. Dar de fapt isprăvi mai notabile n-au făcut nici celelalte „vedete" ale echipei militare. Ce stinge, oare, ce estompează strălucirea unor „stele“ în echipa... Steaua ? Iată că de data aceasta nu avem, practic, despre ce scrie la acest capitol. Ce putem să reproșăm echipelor ? Poate lipsa de eficacitate ! Dar de ce n-am considera că ea se datorează tăriei apărărilor, sau jocului foarte echilibrat ? Prezentarea etapei : VASILE CABULEA 77. Clasament ETAPA VIITOARE Sportul studenţesc — U.T.A. ; F.C. Argeş — Petrolul ; Jiul — Dinamo ; S. C. Bacău — Farul ; C.F.R. Cluj — A.S.A. Tg. Mureş ; Univ. Craiova — „U“ Cluj ; Steaua — C.S.M. Reşiţa ; Steagul roşu — Rapid. 1. Petrolul 5 3 2 0 4— 1 8 2. Dinamo 5 3 11 10— 7 7 3. Farul 5 3 11 5— 6 7 4. Steagul Roşu 5 2 2 1 8— 1 6 5. S.C. Bacău 5 3 0 2 8— 5 6 6. C.F.R. Cluj 5 3 0 2 4— 2 6 7. Jiul 5 2 2 1 8- 7 6 8. Steaua 5 2 1 2 8— 5 5 9. „U“ Craiova 5 2 12 10—12 5 10. „U“ Cluj 5 2 1 2 6—12 5 11. F.C. Argeş 5 1 2 2 9- 7 4 12. A.S.A. Tg. Mureș 5 2 0 3 12—12 4 13. C.S.M. Reşiţa 5 113 5—8 3 14. Sportul Stud. 5 113 7—11 3 15. U.T.A. 5 113 4—9 3 16. Rapid 5 0 2 3 2— 5 2 REZULTATE ÎN DIVIZIA B Seria I Progresul Brăila — Metalul Bucureşti 0—2 ; C.F.R. Paşcani — Chimia Rm. Vilcea 0—0 ; Politehnica Galaţi — Ştiinţa Bacău 1—0 ; Progresul Bucureşti — F.C. Galaţi 1—0 ; Ceahlăul P. Neamţ — Metalul Tîrgovişte 1—1 ; S.N. Olteniţa — Delta Tulcea 1—1 ; Dunărea Giurgiu — Gloria B Buzău 1— 1 ; Metalul Plopeni — Politehnica Iaşi 1—2; Seria a II-a C.F.R. Arad — Minerul Baia Mare 1—1 ; Gloria Bistriţa — F.C. Bihor 0—0 ; C.S.M. Sibiu — C.F.R. Timişoara 1—0 ; Olimpia Oradea — Minerul Anina 2—1 ; Politehnica Timişoara — Olimpia Satu Mare 2— 0 ; Electroputere Craiova — Metalurgistul Cugir 1—0 , Corvinul Hunedoara — Chimia Făgăraş, amînat; Metalul Drobeta Severin—Metrom Braşov Tr 1—0. Premieră sportivă la Drobeta - Turnu Severin • „Cupa Danubius" - o competiţie de masă rezervată fetelor A 2 000 de tinere angrenate la jocuri de fotbal, volei, handbal şi concursuri de atletism Tinerele din municipiul Drobeta-Turnu Severin au fost invitate, recent, la o interesantă premieră sportivă. Pentru prima oară s-a organizat în localitate o competiţie de masă feminină, avînd în program concursuri de atletism (cu probe de alergări, aruncări şi sărituri), jocuri de volei, handbal şi fotbal. Aşadar, o întrecere sportivă rezervată exclusiv fetelor şi care a fost dotată cu trofeul „Cupa Danubius“. ... Duminica trecută, am urmărit întrecerile finale pe municipiu, desfăşurate într-un cadru festiv la Complexul sportiv „1 Mai“. Pe prim plan s-au situat meciurile de fotbal, din care nu au lipsit pasele lungi, fentele, combinaţiile, şuturile la „păianjen“, loviturie de la 11 m. Deci întregul repertoriu al jocului de fotbal. Probele de atletism au reunit un număr destul de mare de tinere debutante, care au prim pasiune pentru această disciplină. Cele mai bune rezultate le-au obţinut : Maria Verdeş Mariana Firţulescu, Maria Bălan, Petrica Greieruş, Mariana Gogan, Nicolina Lupu, Ileana Berciu şi Nicoleta Andrei, da sate pe primele locuri la 10( m, 200 m., 400 m., aruncarea greutăţii şi săritura în lungime. Turneele de volei şi handbal au fost dominate de echipele feminine ale Combinatului de exploatare şi industrializarea lemnului. Handbalistele de la C.E.I.L. au dispus în finală cu Pe stadionul Tineretului din Capitală, ieri dimineaţa, s-a desfăşurat penultima etapă a Campionatului republican de cros, ediţia 1972, reunind la start aproape 200 de concurenţi din mai multe cluburi şi asociaţii sportive. După ce au trecut prin „sita“ fazelor preliminare, întrecerile pe sectoare, cei mai buni concurenţi aveau să-şi dispute întîietatea în concursurile decisive pentru desemnarea campionilor pe municipiu. Prin12—4 de formaţia Meva, iar la volei, fetele de la C.E.I.L. au întrecut în meciul decisiv cu 2—0 formaţia Voinţa, cucerind trofeul „Cupa Danubius“. O iniţiativă, o acţiune, o competiţie care se anunţă de bun augur. M. LERESCU tre protagonişti se aflau alergători cu o frumoasă carte de vizită, cum sunt maeştri sportului Nicolae Mustaţă, Ion Dima, campioana republicană Maria Lincă, ca şi numeroşi tineri care participă de scurt timp la probele de alergări pe distanţe mai lungi, în probele de juniori II şi I, desfăşurate pe distanţele de 2 500 m şi respectiv 3 500 m, concurenţii s-au dovedit de forţe sensibil egale. De altfel, în Crosiştii bucureşteni pe traseu LUNI 2 OCTOMBRIE 1972 „CUPA DAVIS" Finala în mai multe,, ipostaze Au mai rămas mai puţin de două săptămîni pină la finala ,,Cupei Davis“ despre care directorul executiv al Federaţiei americane de tenis, care se ocupă de pregătirile tenismanilor americani, spunea intr-o declaraţie recentă că este „cel mai mare meci jucat vreodată in istoria competiţiei“. Evenimentul, o premieră pentru publicul bucureştean, stirneşte un interes enorm in lumea întreagă. Iată citeva amănunte care atestă acest interes fără precedent, precum şi pregătirile care se fac cu febrilitate. Oaspeţii... Echipa S.U.A. se află, de cî-t teva zile, in Franţa, unde a veniti să se antreneze pe terenurile de zgură din Paris. La Roland Garros, se va stabili grupul celor patru, care se vor confrunta la Bucureşti. Pe listă sunt cerţi, deocamdată, Smith şi Dillon (specialist la dublu, urmînd ca ceilalţi doi să fie aleşi dintre Gorman, Salomon, Tanner şi Gottfried. Echipa S.U.A. şi-a anunţat sosirea la Bucureşti spre sfirşitul acestei săptămîni. Înaintea turneului din Anglia Selecţionata divizionară—Steaua 38—4 Ultima verificare publică a lotului republican, înaintea turneului dinAnglia — plecarea la 4 octombrie — a avut loc, duminică dimineața pe terenul II din Complexul „23 August“. Parteneră de joc a fost echipa Steaua, cea mai în formă formaţie la această oră. Meciul, in sine, a fost frumos, antrenant, scorul de 38—4 reflectind şi verva înaintaşilor din lotul naţional. Cei doi antrenori, Th. Radulescu şi R. Demian, au folosit următoarea echipă : Dinu, Ortelecan, Baciu, Postolache, Atanasiu, Fugigi, Florin, Pop, Bărgăunaş, Nicolescu, Răşcanu II, Dragomirescu, Marica, Nica, Durbac. Au mai fost folosiţi Ionescu, Bucoş, Burghelea, Răşcanu, Iorgulescu şi Drăgănescu. La sfirşitul meciului, Th. Râdulescu, antrenorul principal, ne-a declarat : „Sunt mulţumit de joc, verificarea a fost utilă, jucătorii respectînd toate indicaţiile tehnice. De asemenea, ideea întineririi echipei naţionale, făcută în jocurile de anul trecut, continuă să fie de actualitate, jucătorii introduşi încadrindu-se şi făcînd reale progrese“. GABRIEL FLOREA A Tot la capitolul... oaspeţi sâ-i trecem pe solicitanţii de bilete de peste hotare care pină sîmbătă ajunseseră la 4 OM (2 OM din S.U.A., 1 oop. din R. F. a Germaniei, 1 Mo din ţările nordice). • Se estimează, după solicitările adresate forurilor noastre, că peste o sută de ziarişti străini vor fi prezenţi la marea finală de la Bucureşti. Din S.U.A. circa 50, 25 din Franţa, apoi din Anglia, Italia etc. A Ştiţi cite cereri de bilete sint ! Circa un milion. In tabăra noastră , Ion Tiriac a renunţat la un turneu în Spania, rezervîndu-şi tot timpul pregătirilor Dat fiind faptul ca la Progresul se fac serioase amenajări, Ţiriac s-a antrenat, în compania celorlalţi tenismari fruntaşi ai noştri, coechipieri de naţională — I. Sânter—V. Marcu la Terenul nr. 2 de lingă Operă, urmînd ca de azi sau mîine să-şi continue pregătirile la Progresul. • Ilie Năstase este aşteptat să sosească mîine, marţi sau miercuri. A fost invitat şi a răspuns cu amabilitate tenisihanul cehoslovac Jan Kukái, pentru a servi drept sparring-partener, jucătorilor noştri. Şantierul de la... Arena Progresul Am vizitat, sîmbătă seara, Arena Progresul care se prezintă ca un vast şantier. Un număr mare de întreprinderi bucureştene — I.C.M. 2. I.I.M.E., I.C.A.R., I.D.E.R. etc. — isi dau concursul la sporirea capacităţii arenei, de la 4 000 de locuri. — cifră sporită, cum se ştie, cu prilejul semifinalei (România--Austra- 11 a) — la circa 6 000—6 600 de locuri. Ceea ce vor aduce nou, în afară de capacitatea sporită, recentele amenajări sunt cele 8 căi şi scări de acces în tribune (pînă acum erau doar două1», cele intrări din stradă precum şi o centrală telefonică cu multe linii internaţionale ca şi locul de înstarere a aparatelor televiziunii şi de filmare, in condiţii mai propice, precum şi lărgirea mesei presei, asigurarea de linii telefonice directe. C. V. Sub ce auspicii a început noul campionat ? Spectatorul, care s-a Îndreptat sîmbătă şi duminică spre Sala Giuleşti pentru a viziona puţinele partide din cadrul celei de-a 24-a ediţii masculine şi celei de a 23-a ediţii feminine a campionatelor naţionale — Divizia A — la volei, a nutrit speranţa că va asista la partide bune, dîrze, la spectacole sportive calitativ superioare ediţiilor anterioare. De asemenea, a crezut că, în urma insucceselor Voleiului românesc la cea de a XX-a ediţie a J.O. factorii răspunzători — jucătorii în primul rînd, antrenorii, conducerile cluburilor sportive şi federaţia de specialitate — după analizele care au avut loc (dacă au avut loc?) au format un front comun şi au pornit cu hotărîre să lichideze în cel mai scurt timp rămînerea în urmă in această disciplină. Speranţele erau îndreptăţite pentru că în cele două zile au evoluat 11 echipe din rindurile cărora fac parte 9 selecţionaţi în loturile naţionale. De asemenea, se prezentau în primul eşalon al Voleiului românesc două echipe nou promovate: Universitatea Bucureşti, la fete, şi Electra Bucureşti, la băieţi. Constatările, însă, (concluziile e prematur să tragem după prima etapă) nu sunt de natură să ne bucure Echipele s-au prezentat mai slab pregătite faţă de începutul şi sfirşitul campionatului trecut. Unele dintre ele ca Rapid — băieţi şi I.E.F.S. — fete, care au ocupat anul trecut locurile 3 şi, respectiv, 4, sunt departe de valoarea cu care „ne obişnuiseră. Plecarea din echipa I.E.F.S. a jucătoarelor Pripis şi Naumescu, şi de la Rapid a lui Ion Cristian şi Paraschivescu, conjugată cu lipsa de pregătire a celor rămaşi, ne-au adus în faţă două echipe sleite şi fără orizont la joc. Rapid a apărut cu 7 jucători in lot, lucru ce trebuie,să dea de gindit tuturor celorce se ocupa de bunul mers al voleiului nostru. Echipa Progresat Bucureşti, ca urmare a faptului că Dumitrescu şi Ozum au refuzat să joace, a ciştigat in faţa lui Electra, doar din aducerile aminte ale lui Nicolau şi Porojnicu. Universitatea Craiova băieţi, Universitatea Timişoara şi Medicina Bucureşti, fete, ne-au obişnuit deja cu gîndul că de la ele nu ne putem aştepta la mai mult. Surprinzător ni se pare faptul că unii componenţi ai loturilor naţionale (Cengher, Chiţigoi, Puiu şi Teodorescu) au evoluat mai slab decit coechipierii lor Rezultate tehnice: FETE : Constructorul—IEFS 3—2 (7,-9, 9, 11, 21); Medicina Bucureşti— Universitatea Bucureşti 3—0 (10, 13, 9); Rapid—Universitatea Timişoara 3—0 (7, 2, 10). BĂIEŢI: Progresul—Electra 3—1 (—10, 9, 14, 5); Rapid—Universitatea Craiova 3—1 (11, 13, —10, 11). vingătorii au fost cunoscuţi doar pe linia de sosire. Prima cursă a fost cîştigată de Alexandru Aldea (Metalul), urmat de colegul său de club Viorel Badeu. Şi la juniori mari victoria a revenit unui atlet de la clubul Metalul, Constantin Bebereche. Proba de 1 800 m rezervată senioarelor a reunit 53 de concurente, avînd ca principale protagoniste pe Maria Lincă (Metalul), Mariana Puică (Dinamo), şi Ioana Arăşeanu (Steaua), care au trecut linia de sosire în aceeaşi ordine. Fondiştii N. Mustaţă (Dinamo) şi I. Dima (Metalul) au dominat cursa de 8 000 m. a seniorilor. Pe lista învingătorilor și-au mai înscris numele: C. Bîmjoală — clasat pe primul loc la 1 300 m juniori III, M. Șerb — 5 000 m, Călina Marcu — 900 m, junioare II, Tudora Nedelcea — 1 200 m junioare I, Dorina Bursuc — 700 m junioare III. întrecerile finale vor avea loc la 5 noiembrie, la Oradea. M. L. LA BACĂU - UN SPECTACOL BUN Bacăul a găzduit simbătă şi duminică o valoroasă competiţie atletică internaţională, rezervată sportivilor juniori şi celor care fac parte din categoria tineret (doi ani mai mult decit virsta junioratului), s-au întilnit reprezentativele de fete şi băieţi ale României şi Ucrainei, două dintre reprezentativele cele mai valoroase de pe continent. Juniorii români îşi merită acest calificativ deoarece au reuşit să întreacă in acest an printre alte echipe, puternicele reprezentative ale Ungariei şi Poloniei, să ciştige detaşat jocurile balcanice şi să piardă doar la citeva puncte intilnirea cu R. D. Germană socotită cea mai bună echipă din Europa. De asemenea, din echipa Ucrainei, 11 atleţi au făcut parte din reprezentativa U.R.S.S. de juniori care a întrecut în acest an pe cea a S.U.A. Concursul s-a desfăşurat în atmosfera întrecerilor strînse, decise pe ultimii metri ai curselor sau la sărituri şi aruncări, clasamentele fiind determinate doar de cîţiva centimetri diferenţă. In prima zi de concurs a impresionat noul record românesc al lui Liodor Pescaru, la le km marş, de 44 : 09,2, superior cu mai bine de un minut vechiului record stabilit doar cu o săptămină înainte. De asemenea, victoriile lui Sandu Mitrofan la 100 metri şi Gheorghe Ghipu la 1 500 metri au fost obţinute în faţa unor adversari care aveau performanţe superioare lor. ■ ★ Pe un timp excelent, tot în Bacău s-a disputat campionatul național de marș la 50 km. Titlul de campion a fost cucerit fie Ion Găsitu. Performanta lui fie 4h 21’ 48”, este excelentă mai ales că mare parte din cursă a mers fără adversari redutei. SIlVIU DIJMITRESCU