Scînteia, mai 1980 (Anul 49, nr. 11724-11749)

1980-05-01 / nr. 11724

SCINT El A —joi 7 mai 7980 PAGINA 3 MAREA ADUNARE CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI CUVlNTUL TOVARĂŞULUI ILIE VERDEŢ membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Dragi tovarăşe şi tovarăşi. Stimaţi oaspeţi de peste hotare, Se împlinesc nouăzeci de ani de cînd, împreună cu proletariatul întregii lumi, muncitorimea română a sărbătorit pentru prima dată 1 Mai ca zi a muncii, a solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. De a,tunci, clasa muncitoare, masele largi , populare din ţara noastră au intimpirtat ziua de 1 Mai ..prinmuncă şi luptă pentru drepturi şi libertăţi delimocratice, pentru o viaţă mai bună ii şi “ mai dreaptă, manifestîndu-şi I neabătut solidaritatea militantă cu I lupta forţelor revoluţionare de pretutindeni, împotriva exploatării şi opresiunii, pentru eliberare naţională şi socială, pentru contracararea for Iţelor războinice şi apărarea păcii. Tot astăzi se împlinesc 35 de ani de cînd, în urma victoriei revoluţiei I de eliberare socială şi naţională şi ii a instaurării guvernului democratic de la 6 Martie 1945, a fost marcat primul 1 Mai liber, au fost create condiţiile ca acest eveniment să fie sărbătorit în atmosfera construcţiei victorioase a noii orînduiri. Sentimentele care ne animă astăzi sînt sentimente de bucurie, mîndrie şi încredere. Ţara noastră, in care socialismul a triumfat deplin şi definitiv ,împlinindu-se idealurile pentru care au luptat şi s-au jertfit înaintaşii noştri. este o ţară liberă şi independentă, cum n-a fost nicicînd în trecut, puternică prin marile realizări ale eroicei noastre clase muncitoare, ale harnicei noastre ţărănimi, ale valoroasei noastre intelectualităţi, prin forţa şi coeziunea gloriosului nostru partid comunist, prin unitatea de nezdruncinat a tuturor fiilor patriei, fără deosebire de naţionalitate, în jurul Comitetului Central, al secretarului general al partidului — tovarăşul Nicolae Ceauşescu. (Aplauze puternice, urale ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Evenimente de importanţă istorică pentru prezentul şi viitorul României, Congresul al XII-lea al P.C.R., Congresul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională au constituit pentru partid şi popor importante momente de bilanţ, punînd într-o puternică lumină justeţea liniei politice interne şi internaţionale a partidului nostru, faptul că cei 15 , ani care s-au scurs de la Congresul al IX-lea reprezintă pe toate planurile — intern şi internaţional, politic, economic, ştiinţific şi cultural — cea mai rodnică şi mai strălucită perioadă din istoria ţării. (Aplauze îndelungate). Adeziunea totală a întregii noastre naţiuni la politica partidului, elaborată cu contribuţia hotăritoare a secretarului general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, hotărirea cu care oamenii muncii transpun în viaţă obiectivele . Programului partidului constituie o puternică garanţie că poporul nostru, stăpîn pe destinele sale, va înregistra noi şi noi succese în făurirea unei economii puternice şi moderne, a unei culturi înfloritoare, a unei societăţi a muncii, echităţii, democraţiei şi a unui adevărat umanism. In aceşti 15 ani de muncă si victorii, industria a cunoscut o puternică dezvoltare, crescind intr-un ritm mediu anual de circa 11 la sută şi realizînd în anul 1980 o producţie de 53 de ori mai mare decit cea a anului 1938. Succese remarcabile s-au înregistrat în agricultură, în construcţii, transporturi, în domeniul cercetării ştiinţifice, al învăţămîntului şi culturii, al ocrotirii sociale. Răspunzînd cu entuziasm şi înaltă conştiinţă patriotică chemării partidului, oamenii muncii din industrie îşi mobilizează forţele pentru realizarea la toţi indicatorii a planului pe 1930 — an hotăritor al actualului cincinal — în condiţiile unei eficienţe economice ridicate, se preocupă de buna gospodărire a resurselor materiale şi economisirea energiei. La sfîrşitul primului trimestru, prevederile planului la producţia netă au fost îndeplinite, realizîndu-se, comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, o creştere de peste 9 la sută. Productivitatea muncii, calculată pe baza producţiei nete, a sporit, în aceeaşi perioadă, cu peste 7 la sută, iar volumul exportului cu circa 38 la sută. Realizările primului trimestru confirmă, o dată mai mult, dăruirea exemplară cu care acţionează clasa muncitoare, toţi oamenii muncii, faptul că ei îşi onorează angajamentele luate în întrecerea socialistă în cinstea zilei de 1 Mai. La rîndul lor, oamenii muncii de pe ogoare acţionează energic pentru încheierea grabnică a lucrărilor agricole de primăvară pregătind condiţiile asigurării unor recolte bogate. Realizări remarcabile raportează oamenii muncii din construcţii, transporturi, din domeniul cercetării ştiinţifice, al învăţămintului şi culturii, al ocrotirilor sociale. In retrospectiva înfăptuirilor noastre apare limpede că tot ce se înfăptuieşte este destinat omului, ridicării continue a calităţii vieţii celor ce muncesc. Anul acesta, ultimul an al actualului cincinal, prin finalizarea celei de-a doua etape de majorare, aflată în curs de aplicare, retribuţia reală a oamenilor muncii va fi cu 30—32 la sută mai mare decit în cincinalul precedent ; au fost majorate, de asemenea, alocaţiile de stat pentru copii, pensiile de asigurări sociale ; în acest an se va generaliza trecerea la săptămina redusă de lucru. Astăzi, de Ziua muncii, putem reafirma, bazîndu-ne pe noi şi noi realizări, că societatea noastră este nu numai o societate în care a dispărut exploatarea şi în care dreptul la muncă este asigurat în fapt tuturor. Ea este o societate întemeiată pe respectul şi pe cultul muncii, pe dreptate şi echitate, care respinge parazitismul, goana după înavuţire, după cîştiguri uşoare. In acelaşi timp, în societatea noastră a devenit o puternică realitate participarea oamenilor muncii la conducere, la soluţionarea treburilor obşteşti. Introducerea şi perfecţionarea autoconducerii muncitoreşti a autogestiunii economice a întreprinderilor, crearea organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste ilustrează pregnant modul în care înţelege partidul nostru să dea expresie unităţii organice dintre socialism şi democraţie. Rezolvarea deplină a problemei naţionale asigură egalitatea pentru toţi fiii patriei — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — egalitatea socială şi unitatea tuturor celor ce muncesc, fără deosebire de naţionalitate, fiind una dintre cele mai de seamă cuceriri ale României socialiste. Este necesar să amintim toate aceste realizări, de care în mod firesc suntem mîndri, nu numai pentru că ele sînt roadele eforturilor, ale luptei noastre, nu numai pentru că ele arată de ce este în stare un popor care-şi ia destinele in propriile mîini, ci pentru că acestea constituie principala contribuţie a poporului român la afirmarea superiorităţii socialismului, la creşterea forţei ţărilor socialiste, constituie un imbold pentru masele muncitoare care suferă încă de pe urma exploatării, oprimării naţionale şi rasiale. (Vii aplauze). Vă rog să-mi permiteţi, dragi tovarăşi, ca, din însărcinarea şi în numele conducerii partidului şi statului, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, să adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, întregului nostru popor, cu prilejul zilei de 1 Mai, calde felicitări pentru rezultatele remarcabile obţinute, împreună cu urări de noi succese în dezvoltarea economicosocială tot mai accelerată a patriei, spre binele şi prosperitatea întregii naţiuni. (Aplauze îndelungi, urale ; se scandează „Ceauşescu—P.C.R.!“ ; „Ceauşescu şi poporul!“). Stimaţi tovarăşi, Este in tradiţia mişcării noastre revoluţionare ca într-o asemenea zi de sărbătoare să evocăm nu numai ceea ce am realizat, ci, totodată, să ne mobilizăm energiile pentru cîştigarea bătăliilor care ne aşteaptă. Anul în care ne aflăm este hotărîtor pentru îndeplinirea actualului cincinal, pentru a realiza cu succes legătura cu cincinalul viitor, pentru a înregistra noi paşi înainte în efortul de transformare a cantităţii intr-o nouă calitate. In această perspectivă, o atenţie deosebită trebuie acordată de toate colectivele de oameni ai muncii îndeplinirii planului la producţia fizică şi producţia netă, utilizării intensive a capacităţilor de producţie, valorificării superioare a resurselor interne, economisirii materiilor prime, combustibililor şi energiei, îmbunătăţirii calităţii produselor şi asigurării livrării mărfurilor pentru piaţa internă şi pentru export. In activitatea de investiţii va trebui să acţionăm cu fermitate pentru întărirea ordinii şi disciplinei, reducerea simţitoare a consumurilor de materiale, lichidarea oricărei risipe şi aplicarea celor mai eficiente soluţii pentru folosirea chibzuită a materiilor prime existente în ţară. Nu ne îndoim că şi de această dată, muncitorii, inginerii si tehnicienii, lucrătorii ogoarelor, toţi cei ce muncesc vor răspunde la chemarea părţi* trului cu acelaşi puternic entuziasm, vor face totul pentru a da viaţă prevederilor Programului partidului,ale hotărîrilor Congresului al XII-lea al P.C.R. (Aplauze puternice). Stimaţi tovarăşi, In spiritul glorioaselor tradiţii internaţionaliste ale mişcării muncitoreşti şi revoluţionare din România, poporul nostru sărbătoreşte ziua de 1 Mai sub semnul deplinei solidarităţi cu lupta proletariatului, a forţelor revoluţionare, progresiste şi democratice de pretutindeni, pentru eliberare socială şi naţională, pentru pace şi progres, pentru o lume mai bună şi mai dreaptă. Salutînd cu bucurie afirmarea tot mai puternică a voinţei popoarelor de a trăi libere, de a-şi alege calea de dezvoltare pe care o doresc şi de a fi stăpîne pe destinele lor, partidul nostru constată cu adincă preocupare că in situaţia internaţională s-a ajuns lao încordare fără precedent, ceea ce creează mari primejdii pentru pacea, securitatea şi independenţa popoarelor, pentru destinele civilizaţiei umane, sporind pericolul unei noi confruntări militare, cu consecinţe imprevizibile. In contactele pe care le-a avut cu factorii politici de răspundere din diverse state, în numeroase cuvîntări şi documente, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat apelul ca guvernele, popoarele să dea dovadă de maximă responsabilitate, să se abţină de la orice act de natură să sporească tensiunile, să facă totul pentru reluarea şi continuarea politicii de destindere pe baza respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi, neamestecului în afacerile interne, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu forţa, dreptului fiecărui popor de a-şi hotărî destinele singur, fără ingerinţe din afară. Rămînînd cu fermitate credincioasă acestor principii. România va acţiona şi în viitor pentru abolirea verchii politici imperialiste de forţă şi dominaţie, de încălcare a independenţei şi suveranităţii, pentru stingerea focarelor de conflict şi rezolvarea problemelor litigioase exclusiv pe cale paşnică, prin negocieri, pornind de la interesele fundamentale ale popoarelor, pentru dezvoltarea neîngrădită a relaţiilor economice, a cooperării în domeniul tehnico-ştiinţific între toate statele,, fără deosebire de sistem social. .. . Ţirsîind seama că pe continentul nostru, de unde au pornit tdouişe, războaie mondiale, există o acumulare fără egal de arme, de baze militare şi trupe pe teritorii străine, ceea ce creează grave primejdii pentru existenţa popoarelor din regiune şi pentru pacea întregii omeniri, acordăm o deosebită atenţie pregătirii şi desfăşurării cu succes a reuniunii de la Madrid din acest an, înfăptuirii de măsuri menite să contribuie la dezangajarea militară şi dezarmare, la realizarea securităţii şi dezvoltarea cooperării în Europa. România militează cu energie pentru încetarea cursei înarmărilor şi trecerea la măsuri efective de dezarmare, care să asigure un echilibru corespunzător al forţelor militare nu prin dezvoltarea şi amplasarea de noi sisteme de arme, ci prin reducerea substanţială a armamentelor, în primul rînd a celor nucleare. Ţara noastră acţionează cu consecvenţă pentru lichidarea subdezvoltării şi instaurarea unei noi ordini economice mondiale, aducîndu-şi întreaga contribuţie la buna pregătire a sesiunii speciale din acest an a Adunării Generale a O.N.U. Pacea este o necesitate pentru toate statele, pentru toţi oamenii planetei noastre. De aceea, la asigurarea păcii, destinderii şi securităţii trebuie să contribuie, mai mult ca oricind, toate popoarele, toate statele, toate partidele — comuniste, socialiste, socialdemocrate — toate forţele progresiste, democratice şi antiimperialiste de pretutindeni. In lupta pentru eliminarea politicii imperialiste de dictat şi dominaţie, pentru edificarea unei lumi a colaborării este necesară, mai mult ca oricind, întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti, a solidarităţii cu popoarele ce luptă pentru eliberarea naţională, cu toate forţele care se pronunţă şi acţionează pentru destindere şi pace. România socialistă, partidul nostru sînt călăuzite — cum subliniază tovarăşul Nicolae Ceauşescu — de „ferma convingere că stă în puterea popoarelor ca, acţionînd unite, să oprească accentuarea încordării internaţionale, să asigure soluţionarea pe calea tratativelor politice a problemelor litigioase, să înfăptuiască politica de destindere, pace şi colaborare în întreaga lume“. (Aplauze puternice, urale; se scandează „Ceauşescu—Pace !"). De Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, poporul român, partidul şi statul nostru adresează un cald salut popoarelor tuturor ţărilor socialiste, popoarelor care au păşit pe calea dezvoltării independente, clasei muncitoare din întreaga lume, urîndu-le succese tot mai mari în construirea noii orînduiri, în lupta pentru independenţă, democrație și progres social. (Vii aplauze). România reafirmă hotărirea sa de neclintit de a dezvolta mai departe legăturile de prietenie, colaborare și solidaritate cu toate ţările socialiste şi îndeosebi cu ţările socialiste vecine, în lupta pentru triumful cauzei socialismului, independenţei şi păcii. Ca ţară socialistă în curs de dezvoltare, România va promova cu toată fermitatea conlucrarea multilaterală cu ţările în curs de dezvoltare, cu statele nealiniate, în lupta lor comună pentru pace şi destindere internaţională, pentru o nouă ordine economică şi politică în lume. In spiritul principiilor coexistenţei paşnice, România va dezvolta şi în viitor cooperarea economică şi tehnico-ştiinţifică cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, indiferent de sistemul lor social, îndeplinindu-şi îndatoririle naţionale faţă de clasa muncitoare, faţă de popor. Partidul Comunist Român îşi dezvoltă continuu raporturile de prietenie şi colaborare cu toate partidele comuniste şi muncitoreşti, militînd în acelaşi timp pentru crearea unui front larg al forţelor progresiste şi antiimperialiste în lupta pentru pace, destindere şi colaborare, pentru libertate şi independenţă, pentru democraţie şi progres. Partidul nostru, Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste lărgesc relaţiile cu mişcările de eliberare naţională, cu partidele de guvernămînt din ţările în curs de dezvoltare, cu partidele socialiste şi social-democrate din ţările capitaliste dezvoltate, cu celelalte forţe democratice şi progresiste. Cu prilejul Zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc adresăm partidelor comuniste şi muncitoreşti din întreaga lume, celorlalte partide ale clasei muncitoare, organizaţiilor şi mişcărilor socialiste, democratice şi progresiste, mişcărilor de eliberare naţională, tuturor forţelor antiimperialiste un călduros salut şi urări sincere de succes în lupta pentru libertate socială şi naţională, pentru pace, independenţă şi progres. (Aplauze puternice). Dorim să le asigurăm, şi în această zi de sărbătoare a muncii şi solidarităţii, că România socialistă, poporul şi partidul nostru nu vor precupeţi nici un efort pentru a-şi aduce întreaga contribuţie la realizarea destinderii şi întărirea păcii, la înfăptuirea idealurilor de convieţuire şi conlucrare rodnică între popoare, la edificarea unei lumi mai bune şi mai drepte, în care fiecare naţiune să aibă asigurat dreptul la existenţă şi dezvoltare liberă şi independentă. (Aplauze puternice). Trăiască 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni ! (Aplauze puternice, urale se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ! (Puternice şi îndelungi aplauze, urale, se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Trăiască poporul român, constructor eroic al socialismului în scumpa noastră patrie. Republica Socialistă România ! (Aplauze puternice, urale ; se scandează „Stima noastră şi mîndria : Ceauşescu — România !“). Trăiască solidaritatea şi unitatea partidelor comuniste şi muncitoreşti, a tuturor ţărilor socialiste, a tuturor forţelor revoluţionare, progresiste, democratice şi antiimperialiste. (Aplauze puternice). Trăiască pacea şi colaborarea între toate popoarele lumii ! (Aplauze puternice, urale ; se scandează „Ceauşescu — Pace !“). mmmm mmm mwmm »sithliis mmmmmm ate mjm& »gwusi mmn ? Din lumina zilei de mai, lumina dragostei şi înaltei preţuiri pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu Flori ale recunoştinţei pentru conducătorul iubit Atmosferă de puternică însufleţire şi vibrant patriotism (Urmare din pag. I) Ora 16, împreună cu secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, în prezidiul adunării iau loc tovarăşa. Elena Ceauşescu, tovarăşii Ilie Verde, Iosif Banc, Emil Bobu, Cornel Burtică, Virgil Cazacu, Ion Coman, Nicolae Constantin, Constantin Dăscălescu, Ion Dincă, Janos Fazekas, Ludovic Fazekas, Cornelia Filipaş, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Aneta Spornic, Virgil Trofin, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Suzana Gâdea, Ion Ioniţă, Ana Mureşan, Elena Nae, Marin Rădoi, Ion Ursu, Richard Winter, Hie Rădulescu, Marin Vasile. Iau loc, de asemenea, în prezidiu vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră, reprezentanţi ai conducerii unor organizaţii de masă şi obşteşti, muncitori, alţi reprezentanţi ai colectivelor unor mari întreprinderi din Capitală, personalităţi ale vieţii noastre ştiinţifice şi culturale. în sală sunt prezenţi membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, generali şi ofiţeri, activişti de partid şi de stat, oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene. Sunt de faţă delegaţi şi reprezentanţi ai unor foruri sindicale internaţionale, ai unor organizaţii sindicale din ţări socialiste, din state in curs de dezvoltare, din alte ţări de pe diferite meridiane ale globului. Iau parte şefi de misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti, alţi membri ai corpului diplomatic, precum şi corespondenţi ai presei străine. Sala este împodobită sărbătoreşte. Deasupra tribunei oficiale se află portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, sub care este înscrisă urarea : „Trăiască Partidul Comunist Român în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu !“ Pe fundalul scenei, flancat de stemele partidului şi ţării, se află un glob pămintesc, dedesubtul căruia stă scris : „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni !“. De o parte şi de alta a scenei se găsesc drapelele Partidului Comunist Român şi Republicii Socialiste România. Pe laturile sălii sunt înscrise urările „Trăiască şi să înflorească scumpa noastră patrie. Republica Socialistă România !“, „Trăiască solidaritatea şi colaborarea între partidele comuniste şi muncitoreşti, între toate ţările socialiste, între forţele revoluţionare, progresiste, democratice şi antiimperialiste de pretutindeni !“, „Trăiască comunismul, viitorul luminos al întregii omeniri !“, „Trăiască lupta unită a popoarelor pentru pace şi colaborare, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună !“, „Trăiască unitatea de nezdruncinat a întregului nostru popor in cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste !“, „Trăiască harnicul şi talentatul popor român, constructor eroic al societăţii socialiste multilateral dezvoltate !“, întreaga scenă este ocupată de grupuri alegorice reprezentind toate categoriile de oameni ai muncii din patria noastră, muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi, ostaşi ai forţelor noastre armate, bărbaţi şi femei, tineri şi tinere, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi. In deschiderea adunării se intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Luînd cuvîntul, tovarăşul Gheorghe Pană, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, a spus : Este pentru noi o deosebită cinste ca, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din Capitală, să salutăm cu toată căldura inimilor noastre, în semn de înaltă stimă şi consideraţie, pe cel mai de seamă fiu al poporului român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice, urale, se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“). Salutăm, de asemenea, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului care iau parte la această adunare. (îndelungi şi puternice aplauze). Ne exprimăm bucuria şi satisfacţia pentru participarea la adunarea festivă a delegaţiilor de peste hotare, cărora le adresăm salutul nostru frăţesc. (Vii aplauze). Transmitem un călduros salut reprezentanţilor Corpului diplomatic acreditaţi în Republica Socialistă România, care participă la adunare. (Aplauze). •Poporul român sărbătoreşte anul acesta măreaţa zi a solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc în atmosfera de puternică angajare revoluţionară, pentru îndeplinirea sarcinilor ultimului an al actualului cincinal, pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor stabilite de Congresul al XII-lea al partidului. In această zi de bilanţ muncitoresc, oamenii muncii din Capitală raportează că, în cinstea zilei de 1 Mai, au realizat suplimentar o producţie netă de 200 milioane lei şi o producţie industrială de peste 800 milioane lei, concretizată in produse fizice necesare economiei naţionale şi la export. întregul spor de producţie a fost obţinut pe baza creşterii productivităţii muncii, realizîndu-se însemnate economii de materii prime, energie electrică şi combustibil. Au fost puse in funcţiune noi capacităţi de producţie, s-au dat în falerinţă numeroase apartamente, unităţi comerciale şi alte obiective social-culturale, încredinţăm conducerea partidului şi statului, pe dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că suntem hotărîţi să ne îndeplinim exemplar angajamentele asumate în acest an, sporindu-ne astfel contribuţia la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Avem convingerea că prin aceasta asigurăm, totodată, îndelipirea înaltelor îndatoriri și trăsături interna(Continuare în pag. a IV-a)