Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2010 (Anul 4, nr. 231-256)

2010-07-28 / nr. 234

Marchează informația! Sportul Sălâjean Miercuri, 28 iulie 2010 SPORTURI Pagina 10 Tenis de masă, Campionatul European de juniori și cădeți Fără medalii la individual După ce a câștigat medalia de aur cu echipa României, Andrada Vincze nu a mai repetat aceleași evoluții și in probele individuale, cedând încă din primele tururi Duminica trecută s-a încheiat o nouă ediție a Campionatelor Europene destinate juniorilor și cadeților, ce a avut loc la Istanbul în acest an. Cea mai buna sportivă a județului, este vorba despre Andrada Vincze și-a reconfirmat valoarea, devenind campioană europeană împreună cu echipa națională. Spre deosebire de alte competiții importante, tenismena zălăuană a evoluat în toate partidele, ba chiar a avut un aport hotărâtor la obținerea titlului de campioană europeană. Cu Andrada la fileu, România a câștigat două partide în faza grupelor, cu Croația și Belarus, pierzând apoi confruntarea cu Franța (se pare că voit, pentru a evita un culoar pe care se afla Germania - una dintre favoritele la titlu), în optimile de finală, "tricolorele" s-au impus cu 3 -1 în fața Suediei, același scor fiind înregistrat și în sferturi, împotriva Poloniei. Mult mai greu a fost partida din semifinale, în care Andrada Vincze și compania au câștigat la limită în fața Ungariei, scor 3 - 2; în finala mare, adversar a fost Germania, favorita competiției, pe care România a învins-o cu 3-2, devenind regina Europei.Andrada a fost factorul decisiv în partidele din semifinale și finale, pe care trebuia să le câștige neapărat, pentru ca România să se impună. De altfel, ea a pierdut doar două meciuri în faza grupelor, restul fiind câștigate pe linie", ne-a mărturisit antrenorul ei, Victor Puie. Cu un moral acendent, eleva lui Victor Puie a încercat să repete performanța și în probele individuale, însă nu prea a avut noroc. în proba de simplu, tenismena noastră a jucat direct în turul I, unde a trecut cu 4 - 2 de lituanianca Kristina Vaskeviciute. Turul doi a adus o nouă victorie pentru Andrada Vincze, de data aceasta impunându-se cu 4 - 3 în fața Măriei Krazelova, din Slovacia. Turul trei a reprezentat și capătul de linie pentru sportiva legitimată la CSS CSM Zalău, ea fiind învinsă de Andrea Todorovic, scor 2-4, după ce, la un moment dat, zălăuanca conducea cu 1- 0 și 2 - 1 la seturi. Nici proba de dublu mixt nu a adus o schimbare radicală a rezultatelor. în primul tur, Andrada Vincze și Ionuț Gălățan au trecut fără mari probleme de cuplul slovac, format din din Marian Majak și Martina Adamekova, impunându-se cu un sec 3-0, însă în cel de-al doilea tur, perechea noastră s-a recunoscut învinsă, cu același scor, de către Damiano Seretti (Italia)/ Nataly Bowman (Israel). Andrada Vincze a avut același traseu și la dublu fete, unde a făcut echipă cu Roxana Istrate. După o victorie concludentă în primul tur (3 - 0), unde au învins perechea belgiană Fanny Heine/Emeline Baume, fetele noastre au fost învinse cu 3 -1 de către cuplul francez Laura Gasnier/Anais Leveque, aceasta după ce româncele își adjudecaseră setul inaugural. Tenisul de masă românesc a primit laude și din partea forurilor europene după această performanță, ce a contabilizat nu mai puțin de nouă medalii, șase de aur, una de argint și două de bronz. Acest fapt ne dovedește că suntem pe drumul cel bun, după cum spunea chiar președintele Federației Române de Tenis de masă, Cristinel Romanescu, anul trecut la Zalău, cu ocazia Campionatelor Naționale de juniori. în ceea ce ne privește pe noi, sălăjenii, nu putem decât să fim mândri că Andrada Vincze continuă să ne reprezinte cu succes, iar noi sperăm și ne dorim ca forma ei sportivă să se mențină la acest nivel sau chiar să crească. ■ Ciprian PETRÁN Handbal: Liga Națională feminină Schimbare de atitudine Adversar modest Se pare că vacanța petrecută în SUA i-a priit capricioasei Adriana Holhoș, golgetera lui HC Zalău fiind una dintre remarcatele lui Gheorghe Tadici In cantonamentul din Munții Bucegi! Cu gândul la marile confruntări din cupele europene, tânăra echipă a Zalăului trage din greu pe culmile Munților Bucegi. Deși stagiul de pregătire montană era programat la Piatra Arsă, macazul a fost schimbat pe ultima sută de metri, astfel că locația aleasă a Cheile Grădiștei, de lângă Moeciu de Sus (jud Brașov). Situat la o altitudine de 1.580m, acest splendid complex turistic aparține unui om de afaceri care a practicat sportul de performanță. Relațiile cu Gheorghe Tadici au fost stabilite pe vremea când actualul manager general al Zalăului era selecționerul României. "Veneam aici cu echipa națională înaintea marilor competiții precum Campionatul Mondial, Campionatul European și chiar înaintea Jocurilor Olimpice, astfel că am păstrat legătura și, în baza bunelor relații create, am primit o reducere substanțială pentru întreaga echipă. Practic, în loc de 120 lei/ jucătoare, plătim doar 50, sumă în care este inclus și micul dejun, în stil bufet suedez. Nici în cele mai frumoase vise, fetele nu se gândeau la asemenea locuri", ne-a declarat Tadici. Echipa este cazată la Hotelul Piatra Craiului, unde beneficiază de o panoramă superbă, cu un tablou montan din care nu lipsesc Piatra Craiului, Babele și Vârful Omu. Tot aici trebuia să apară în cantonament și campioana Oltchim, dar "galacticele" sau îndreptat pe ultima sută de metri spre Poiana Brașov. Sigur, Georgiana Coadălată și compania nu sunt în vacanță, astfel că Tadici a pregătit un program spartan, la fel ca și anul trecut, când rezultatele s-au văzut în campionat, începând de vinerea trecută, zilnic, handbalistele Zalăului efectuează câte două antrenamente în aer liber, în împrejurimile Complexului turistic. Deși au la dispoziție un teren și o sală de forță, elevele lui Gheorghe Tadici preferă natura. "Sală de forță avem și la Zalău, astfel că preferăm să ne pregătim în zonele învecinate, doar muntele e lângă noi", a fost explicația simplă a tehnicianului. Vârful perioadei de pregătire este chiar azi și mâine, când sunt programate câte trei ședințe de pregătire! Spre finalul stagiului, antrenamentele vor mai scădea în intensitate, iar duminică dimineața este prevăzută revenirea spre Zalău. Mulțumit de randamentul elevelor sale în cantonamentul de la Marea Neagră, Tadici este și mai mulțumit de modul în care fetele tratează fiecare ședință de pregătire: "Toate trag cot la cot. Aici nu există cuvântul ,nu pot fi, deoarece oricine spune asta, plătește. Toate fetele s-au arătat dispuse la efort și, din fericire, am fost feriți de accidentări sau alte probleme medicale. Mă satisface faptul că, pe lângă Georgiana Coadălată sau Ana Maria Șomoi, și Adriana Holhoș se află printre fruntașe! Chiar dacă e o fată capricioasă, acum poate fi dată ca exemplu", ne-a mărturisit cu entuziasm Gheorghe Tadici. După revenirea acasă, handbalistele noastre vor avea două zile de pauză, după care vor începe antrenamente mai ușoare, de menținere, apoi pregătirea specifică, dublată de participarea la cele trei turnee din luna august, în altă ordine de idei, să spunem că a căzut super-transferul cu care HC Zalău se pregătea să dea lovitura, "era vorba despre o jucătoare de 9m, care evoluează în echipa națională a Serbiei. Din păcate, ea n-a mai ajuns la pregătire, astfel că transferul a căzut. Eu nu sunt de acord să iau o jucătoare ce a ratat pregătirea", a explicat Tadici. ■ Călin ONICAȘ pentru HC Zalău Ieri, la sediul EHF din Viena, a avut loc tragerea la sorți a partidelor din sezonul 2010 - 2011 al cupelor europene. Calificată direct în turul II al Cupei EHF, HC Zalău va avea parte de un adversar facil. Este vorba despre echipa HB Dudelange, din Luxemburg. Prima manșă este programată la Zalău, pe data de 16 octombrie, iar returul va avea loc o săptămână mai târziu, în Luxemburg. în cazul (cel mai probabil) calificării, formația condusă de Gheorghe Tadici va evolua în turul III al competiției, în 13/14, respectiv 20/ 21 noiembrie, turul IV urmând a avea loc în februarie 2011. După o pauză de patru sezoane, HC Zalău revine în Europa, acolo unde are un palmares impresionant, cu un trofeu câștigat și numeroase prezențe în sferturile și semifinalele Cupei Cupelor și Cupei EHF. Editor: SC Rhonda ONU SRL Zalău Adresa: localitatea Zalău, str. TRAIAN nr. 60 Manager: ec. Călin ONICAȘ Redactor: Ciprian PETRAN Corespondenți: Monel SABOU, Florin MORAR și prof. Marin ȘTEFAN (Șimleu Silvaniei) Editorialist: Mihai TIMOC Financiar-contabil: Vasile CRIȘAN Marketing-publicitate: Adrian CHERECHEȘ e-mail: sportulsalajean@yahoo.com www.sportulsalajean.ro; ID: sportulsalajean Telefon/fax: 0360-10.33.93; Telefon mobil: 0740 - 31.31.76 și 0762-662.695 codul ISSN: TE ĂTo767. Articolele publicate în "Sportul Sălăjean" nu pot fi reproduse, parțial sau integral, decât cu acordul scris al conducerii publicației, conform Legii dreptului de autor. Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea le aparține. Tipărit la SC GARAMOND SRL Cluj-Napoca