Sportul Popular, ianuarie 1951 (Anul 7, nr. 1793-1808)

1951-01-04 / nr. 1793

íja 1 5. 4-3 Jocurile Inonifiate Universitare de iarnă Hocheiştii şi patinatorii noştri se pregătesc in cantonamentul de la Miercurea Ciuc La Jocurile Mondiale Universitare de iarnă care se vor deslăşura între 28 Ianuarie si 4 Februarie 1951 la Poiana, Stalin se vor întâlni reprezentinti ai studenţilor sportivi incadraţi în Unitunea Internationala a Studenţilor din toate porturile luimii. Printre ei sunt canaţi campioni mondiali universitari de la ediţiile precedente ale Jocurilor si studenţi care ps-05 înalta lor valoare tehnică sportiva se situiiază în primele uri din lume. 'eatru a Ie arieura rc pres 'ZDctantUor noștri ceile mai bune .(pr»dithmi de pregătire s’au luat : jjâsuri ca ci să fie cantonați Ajln timp $1 să fie supuși unei ■foetodice pre^Mifi midiilaterale. ' \stfel datorită erijei perma « sente pe care regimul nostru de • democratic populară o acordă mişcării de cultură fizică şi sport pentru prima dată hocheiştii si patinatorii pot face suvtremamente în colectiv, în cantonament. La Miercurea Ciuc, una din cele mai friguroase regiuni din tara noastră, peste 40 jucători de hochei si patinatori au început pregătirile încă de la 20 Decembrie sub îndrumarea u■jui colectiv de antrenori de specialitate. Programul zilnic cuprinde efeciii de pregătire fizică recţtii pentru ridicarea nivelului tehnic cunoştinţe regulamenare de tehnică şi noţiuni de tactică precum şi lecţii de ideologie s! de politică curentă Atât jucătorii de hochei cât ?! patinatorii — patinaj viteză darlfslic — se pnt meli^ ne uscat si pe ghiată. Antrenamentele de sală sunt conduse de profesori de gimnastică care axează programul pe exercitiile din cadrul normelor G.M.A. In ultimul timp la Miercurea Ciuc a fost ger si sportivii din cantonament au pornit antrenamentele pe ghiată în aer liber. Astfel, joi echipa I-a de hochei a lotului a jucat cu echipa reprezentativă a orașului Gheorghieni de care a dispus cu 23—0. Vineri, jucând cu aceeași reprezentativă a Gheorghienilor, echipa II a lotului a învins tot cu 23—0. Sâmbătă cele două echipe ale lotului au făcut un antrenament comun. In urma acestor matchuri s’a putut constata că jucătorii sunt în formă bună, în continuu progres si aplică bine noile principii tactice. Jocurile dela Poiana-Stalin constitue pentru patinatorii nostri evenimentul cel mai important din cariera lor. Până acum, patinatorii noștri nu au avut legături sau întâlniri cu cei din străinătate si de aceea concursurile din cadrul Jocurilor Mondiale Universitare le oferă prilejul de a face un presuips schimb de experienţă, de a-şi însuşi cunoştinţe din tehnica avansată a patinatului. Actualmente, cei care ne vor reprezenta la patinat artistic îşi concentrează pregătirea pentru însuşirea şi execuţia figurilor impuse în program, iar cei de la viteză se antrenează pentru cele trei curse prevăzute de regulament. Cu o atenţie şi o grijă asemănătoare se antrenează şi hoscheiştii. Din anul 1947, de la Campionatele Mondiale de hoschei pe ghiaţă de la Praga jucătorii noştri nu au mai sustîmit nicio întâlnire internaţională şi este normal ca Jocurile de la Poiana=Stalin să stârnească în rândurile lor un mare interes, mai ales că vor avea ocazia să-i vadă evoluând pe jucătorii din R. Cehoslovacă, cei mai buni din lume Studentul medicinist Fenke I dela Cluj, elevul Fenke II, studentul Csasar dela Cluj, si ca ei toti ceilalţi aflaţi în cantonamentul de la Miercurea Ciuc nu precupeţesc niciun efort pentru a-fi însuşi un înalt nivel tehnic, pentru a-şi ridica măestria sportivă. Cu toţii sunt pătrunşi de înseninătatea deosebită a Jocurilor Mondiale Universitare de Iarnă de la Poiana,Stalin în lupta pe care studenţimea încadrată în F.M.T.D. o duce pentru întărirea frontului partizanilor păcii din lumea întreagă şi de aceea ei se străduesc să se prezinte cât mai bine pregătiţi. Sportivii noştri ştiu că minunatele condiţii de pregătire pe care le au la dispoziţie sunt un rod a! muncii depuse de clasa muncitoare condusă de Partid şi de aceea sunt hotărâţi ca la Jocurile Mondiale Universitare de Iarnă de la PoianasStalin să reprezinte cu cinste culorile Partiiai noastre dragi Grigore Neculce (Spartac Banca R.P.R.) camnion de snarâ electrică al R.P.R. Sâmbătă şi Duminică s’a desfăijttrat în sala Băncii R.P.R. campionatul de sradă electrică al R.P.R. in turneul final, care a avut loc Duminică dimineaţă, au luat parte 8 trăgători dintre care s’a detaşat ca învingător GRIGORE NECULCE (Spartac Banca R.P.R.). G. Neculce este un valoros scrimeur şi titlul pe care l-a câştigat — cu o evidentă superioritate — este pe deplin meritat. Pentru locul doi a fost necesar disputarea unui baraj, în care a eşit învingător Gh. Rădulescu (C.C.A.). O valoare foarte bună au mai arătat Nae Marinescu, Aristide Galimir (Spartac Banca R P.R.) și Vâlcea Andrei (C.C.A.). Clasamentul definitiv este următorul: 1. NECULCE GRIGORE (Spartac Banca H P R ) 7 v., campion al R.P.R. pe anul 1950; 2. Gh. Rădulescu (CCA) 4 v. (după baraj); 3. Nae Marinescu (Sp. B. R.P.R.) 4 v. (d.b.); 4. A. Galimir (Sp. BRPR) 4 v. (d.b.); 5 Vâlcea a. (C.C.A.) 4 v. (d.b.); 6. C. Georgescu (C.C.A.) 3 v.; 7 Cristoreanu (Sp. BRPR) 2 v. (d.b.); 8. Chelaru (CCA) 2 v. (d.b.) ; Mocanu (Flac. T. N.), retras din concurs. i După terminarea concursului a urmat împărţirea premiilor atât pentru acest concurs, cât şi primilor clasaţi în Divizia decrimă. La floretă, campioană pe anul 1950 a eşit echipa SPartac Banca R.P.R. Pe locurile următoare s-au clasat CCA şi Ştiinţa Cluj. Campioană de sabie pe 1950 a eşit echipa Casei Centrale a Armatei, urmată de Ştiinţa Cluj şi Spartac Banca R.P.R. U.R.S S. MOSCOVA (Agerpres). După cum relatează redactorul de sport al Agenţiei TASS, cel de al treilea campionat unional de şah al colhoznicilor înregistrează un frumos succes, desfăşurându-se cu un înalt entuziasm sportiv. Participarea masivă arată interesul de care se bucură şahul în rândul colhoznicilor. Numai în colhozurile R.S.F.S.R. au fost, după date incomplecte, peste 100.000 participanţi. Peste puţin timp în regiunile şi ţinuturile R.S.F.S.R. vor încece întâlnirile dintre şahiştii calificaţi în faza raională. La sfârşitul lui ianuarie în oraşele Arhanghelsc, Tambov, Riazan, Stalingrad, Krasnodar, Kurgan şi Barnaul se vor desfăşura turneele zonale. Finala celui de al treilea campionat unional de şah al colhoznicilor, va avea loc in lunile Februarie şi Martie 1951 la Voronej. MOSCOVA, (Agerpres). — TASS transmite. In oraşul Kalinin a luat sfârşit campionatul de şah pe echipe al RS.F.S.R. dotat cu ,,Cupa M. I. Cigorin“. După o luptă strânsă, primul joc a fost ocupat de echipa oraşului Leningrad care a totalizat 45 şi jumătate puncte din 60 posibile. S-au clasat în ordine echipele de şahişti din oraşele Sverdlovsc, Rostov pe Don, Kazan, Gorki şi Stalingrad. Din echipa învingătoare au făcut parte Bondarevski, Tolus, I’urman, Lisitin, Taimanov, Sehover, Claman, Cerepcov, Ludmila Rudenco şi Valentina Belova. ★ TALLIN (Agerpres). — TASS transmite: Activitatea sportivă în actualul sezon de iarnă va cunoaşte o largă desvoltare în R.S.S Estonă prin organizarea a peste 50 competiţii. Cea mai însemnată dintre aceste competiţii va fi tradiţionalul cros pe schi, la care se aşteaptă participarea a peste 100 000 tineri sportivi de la oraşe şi sate. La campionatul republican de schi vor participa 400 sportivi calificaţi dai la campionatele de schi ale tineretului colhoznic peste 10.000 sportivi din cei 22.000 câţi sunt încadraţi în colective sportive. Numeroase echipe din fabrici, mine, colhozuri şi instituţii îşi vor disputa titlul de campion Republican la hochei. Cu un mare interes sunt aşteptate campionatele republicane de patinaj artistic, matchul celor 7 oraşe la patinaj artistic şi competiţiile de sală la volei şi baschet. Estonia va fi deasemeni centrul unor interesante întreceri la sănii cu pânze. Pentru ca activitatea sezonului sportiv de iarnă să se desfăşoare în condiţiuni cât mai bune, s-au amenajat 800 patinoare, zeci de baze de schi şi numeroase terenuri de hochei. ★ KIEV (Agerpres). — TASS transmite: In cadrul campionatelor de înnot pentru selecţionarea Juniorilor, care se desfăşoară la Kiev tânărul înnotător Vaierii Rimar din Lvov a realizat la 100 m. spate timpul de 1’14*’40, corectând astfel cu 9/10 sec. recordul unional de juniori la această probă, deţinut tot de el. Talentatul înnotător Valerii Rimar a stabilit până în prezent 8 recorduri unionale, dintre care 6 în anul 1950. Prin valoroasele sale performanţe, Valerii Rimar se situează în rândul primilor 10 înnotători ai Uniunii Sovietice. R. P. UNGARA BUDAPESTA, 2 (Agerpres). In cadrul unui concurs de natatie desfăşurat Sâmbătă 30 Decembrie in bazinul de iarnă acoperit, din localitatea Ozd, innotătoarea Novac Eva (Edosz) a reuşit să marcheze pe 200 yarzi brasse timpul de 2’34", performanta sa constituind un nou record mondial. Vechiul record mondial era de 2’35"6/10 Si aparţinea innotătoarei olandeze Van Vliet. Tot cu această ocazie înnotatorul Gvongyossv Si tânăra înnotătoare Hunvade au stabilit două noui recorduri maghiare. Astfel Gyongyossy a realizat la 100 m, spate excelentul timp de 1’09”1/10, iar Hunvade pe 200 m, spate un valoros timp de 2’18”4/10. BUDAPESTA. (Agerpres). — Gimnastica este un sport care se bucură de o largă popularitate în rândurile tineretului din R.P. Ungară, care participă cu mult entuziasm la toate competiţiile organizate. Astfel, numai la Campionatul Popular de Gimnastică al R.P. Ungare, care va începe la 15 ianuarie, s’au înscris până în prezent 2490 echipe ■)k BUDAPESTA (Agerpres. — Recent s’a terminat pe muntele Csúcs construcţia unei noui trambuline de schi. Această construcţie care a fost realizată de către tineretul sportiv prin muncă voluntară, asigură muncitorilor din regiunea Csúcs, iniţierea şi practicarea in bune condiţiunî a spritului şi săriturilor. „Si o/r/'írd'ma” Curs de arbitri de înnot, polo şi sărituri la Bucureşti La începutul lunii Februarie se va deschide în Bucureşti un curs seral pentru arbitri de înnot, polo şi sărituri. Acest curs va avea o durată de 30 de zile, fără scoatere din producţie. Pentru înscriere la acest curs sunt necesare următoarele acte: Una cerere vizată de colectiv şi Asociaţia din care face parte candidatul ; Un fişier sportiv din care să rezulte trecutul în materie de arbitraj al candidatului. Aceste acte vor fi depuse la Comitetul pentru Cultură Fizică şi Sport de pe lângă Consiliul de Miniştri, Str. Aristide Briand Nr. 21 et. IV la Inspecția de Nataţie. Data când se încheie înscrierile este 10 Ianuarie 1951, după care nicio cerere nu va fi luată în considerare. Muncitoarele de la secţia confecţii a fabricii „Teba” din Arad executând gimnastică de producţie. Brigada utemistă de producţie dela fabrica „Teba“ din Arad a introdus gimnastica de producţie Un factor important pentru sporirea productivităţii muncii şi pentru întărirea fizică a celor ce muncesc, il constitue gimnastica de producţie. In Uniunea Sovietică, intre anii 1931-1938 s’au făcut diferite experienţe ştiinţifice, stabilindu-se precis efectele pozitive ale culturii fizice în procesul de producţie. S’a stabilit cu acest prilej că dintre multiplele mijloace ale culurii fizice, gimnastica este cea mai indicată pentru realizarea scopului sus amintit. Şi la noi in ţară, urmăndu-se minunata experienţă sovietică şi in această direcţie, s’a introdus gimnastica de producţie. începutul a fost făcut de către muncitorii şi muncitoarele dela ITB, obţinăndu-se rezultate excelente, prevestitoare de noui succese in muncă. Dar acest exemplu nu a rămas un caz izolat. Iată că de curând la fabrica TEBA din Arad, muncitorii şi muncitoarele secţiei confecţii, se bucură din plin de binefacerile gimnasticei de producţie, care a fost introdusă din iniţializa brigăzii de producţie UTM. Constituită in scopul de a fi un exemplu pentru tinerii muncitori, brigada a devenit un adevărat motor a! secţiei, iar realizările n’au întârziat să se arate şi astfel tinerii lucrează de pe acum in contul lunii Aprilie 1951. Şi de data aceasta iniţiativa a pornit de la brigada utemistă care a fost sprijinită în munca ei de organizaţia de Partid şi de Direcţiunea fabricii. Astăzi, un număr tot mai mare de muncitori de la fabrica TEBA din Arad fac gimnastică de producţie. Este demn de remarcat faptul că prin gimnastica de producţie mulţi muncitori din această întreprindere au luat contact pentru prima oară cu sportul pe care au început să-l îndrăgească şi să-l practice cu mult interes. Dar munca nu se vaopri aci. Brigada UTM a fabricii TEBA condusă de către secretarul organizaţiei UTM. iov. Dorea, şi-a luat angajamentul de a angrena un număr tot mai mare de oameni ai muncii în executarea gimnasticei de producţie, precum şi la introducerea acestei metode de mărire a productivităţii muncii şi in celelalte secţii ale întreprinderii. Făcând sport şi fortificându-se continuu, muncitorii de la fabrica TEBA din Arad îşi vor putea îndeplini cu succes sarcinile care le revin in Piand Cincinal GH. MUF.ESAN corespondent lied act I a. București. Str C. Miile IV TpT\ m -------77—r~l~7—77 zr:___________________________________________________ s„ r...t 15 . "• .. ... .................... TM '"»rt—rtll. .."*■ Stndtc.ia” ii.giiWd, riU Âî» Poștală plătită In ...nu «.„form nprobiirll AH-tl.1 p„stein. Sl Tpleconant com, „„ ,o„â,8/M 5