Sportul Popular, iunie 1959 (Anul 14, nr. 3417-3434)

1959-06-02 / nr. 3418

Atenţie la pregătirea rutierilor! Vineri şi duminică s-au desfăşurat două finale de campionat R.P.R. la ciclism, echipe contra-cronometru (100 km) şi semi-fond. Ambele competiţii au întrunit la start pe cei mai buni alergători, calificaţi în fazele preliminarii.„ Ne vom ocupa de data aceasta de prima competiţie. Prioritatea pe care i-o acordăm este motivată de faptul că întrecerea desfăşurata vineri se încadrează în programul de pregătire al alergătorilor noştri pentru Jocurile Olimpice de la Roma, care se vor desfăşură în anul 1960. În numărul 3392 al ziarului nostru am publicat normele pentru selecționarea în lotul olimpic de ciclism al tR.P. Romíne. Pentru proba pe echipe (contra-cronometru, 100 km) se prevede pentru anul 1959 — 2 h. 20:00,0, iar pentru 1960 — 2 h. 18:00,0. Aceste norme se referă la echipe selecționate din cei mai buni alergători care ne vor, reprezentala Jocurile Olimpice. Disputînd comportarea alergătorilor in campionatul republican pe echipe prin prizma normelor olimpice (dar mai ales ţinînd cont de faptul că cei mai buni alergători au fost răspîndiţi în echipele de club), trebuie să spunem de la început că s-a realizat un progres neanticipat, că în ceea ce priveşte probele contra-cronometru au crescut într-un ritm mult mai rapid decit în alergările cu startul în bloc. Se desprinde clar din rezultatele obţinute că cicliştii noştri dispun de forţă, au pregătire fizică şi maturitate sportivă. Deficienţele semnalate în competiţiile pe etape trebuie căutate în lipsurile tactice şi acelea tehnice (de schimbare a ritmului în timpul ruperilor, a sprinturilor). Prima formaţie a clubului sportiv Dinamo — campioană republicană — a realizat 2 h. 23:01 (medie orară 41,960 km). Pe prima parte (50 km) aceeaşi echipă a obţinut 1 h. 10:39. Timpul din prima jumătate a cursei ne arată că dinamoviştii au slăbit pe cea de a doua parte (o explicaţie este şi aceea că A. Şelaru a suferit o defecţiune mecanică). Cum aproape toate^celelalte formaţii au mers mai bine spre sfîrşitul cursei înseamnă că în condiţii. ţiormale dinamoviştii ar fi putut ’realiza norma olimpică pentru acest an. Şi aceasta cu o echipă care nu reprezintă, fireşte, (valoric) o selecţionată a celor mai buni ciclişti romîni. Iită deci că avem posibilităţi să atingem -şi chiar să depăşim haremurile olimpice care au fost calculate pentru:-o bună comportare la J.O. Performanţa dinamoviştilor nu este însă singura C.C.A. I (2 h. 24:51), Victoria I (2 h. 27:24), C.G.A. II (2 h. 27:59), Dinamo 11 (2 h. 29,21) au realizat performanţe promiţătoare. In aceste echipe se află alergători dotaţi pentru astfel de probe, după cum este ştiut că avem şi alţi ciclişti buni care din diferite motive n-au putut lua parte la întreceri. Există deci suficiente cadre pentru o bună pregătire în vederea participării cu succes la J.O. Rămine ca antrenorul federal să coordoneze şi antrenorii din cluburile sportive să conducă cu competenţă" pregătirea selecţionabililor. O importanţă deosebită are programul oocupetiţional. Pentru verificarea stadiului de antrenament al rutierilor este necesară introducerea in programul competiţional a concursurilor contracronometru pe echipe. Se pare că în stadiul în care se află ciclismul nostru (ne referim la nivelul tehnic şi tactic) cele mai valoroase reprezentative care se pot selecţiona sunt acelea pentru competiţiile pe echipe contra-cronometru. Pînă cînd nivelul tactic şi tehnic va ajunge din urmă nivelul pregătirii fizice este necesar să insistăm pentru pregătirea unor astfel de formaţii, mai ales că pînă la Jocurile Olimpice nu ne-a mai rămas prea mult timp. Juniorii care au evoluat în campionatul republican s-au dovedit foarte bine pregătiţi. Media orară realizată de campioni (40,106 km) este — prin comparaţie — chiar mai valoroasă decit cea realizată de seniori. Şi aici problema se pune numai în ceea ce priveşte nivelul de pregătire pentru viitor pe care-l poate asigura capacitatea antrenorilor noştri. De mai mulţi ani întrezărim la alergătorii noştri (în perioada de juniorat) mari posibilităţi care rămîn însă nerealizate. Fireşte, aceasta nu este numai din vina alergătorilor ci şi din a antrenorilor. Atenţie deosebită deci la modul în care decurge pregătirea H. N. Schimbindu-se cu rîndul la conducerea nucului pluton, cicliştii pedalează puternic pentru realizarea unui timp cit mai bun în campionatul republican de semifond pe echipe. (Foto Gh. Ştefănescu) Din toate sporturile AU FOST DESEMNAŢ! CÎŞTIGĂTORII ETAPEI DE CALIFICARE LA BOX Sîmbătă seara s-au desfăşurat la Craiova finalele campionatului republican ,de calificare la seniori pe anul 1959. Majoritatea meciurilor au fost de o bună valotare tehnică, evidenţiind forma remarrcabilă a unor boxeri tineri, pe cale de afirmare. Iată cîştigătorii etapei de calificare în ordinea categoriilor: 17. Davidescu (Bucureşti), E. Iliescu (Iaşi), A. Nuni (Constanţa), M. Ghencea (Constanţa), C Popa (Bucureşti), M. Goanţă (Bucureşti), I. Pîrvu (Craiova), I. Păduraru (Cîmpina) I. Botezan (Cluj), Monea (Bucureşti), D. Trandafir (Bucureşti). La categoria grea V. Netea şi V. Téglás au fost descalificaţi pentru lipsă de combativitate. FINALA CAMPIONATULUI DE FOTBAL AL ŞCOLILOR PROFESIONALE Mult după masă cu începere de la ora 16,45 (in deschidere la meciul Dinamo-Rapid) se va disputa pe stadionul Republicii finala campionatului de fotbal a şcolilor porfesionale din Bucureşti între echipa şcolii profesională „Boleslaw Bierut" şi echipa şcolii profesionale „23 August". CONCURS DE ORIENTARE TURISTICA LA SIBIU Agenţia de turism O.N.T. Carpaţi din Sibiu a organizat de curînd un concurs de orientare turistică gradul II în Dumbravă şi împrejurimile oraşului. Este interesant de remarcat că participanţii au trebuit să parcurgă traseul pe biciclete. Concursul a fost dotat cu cupa transmi- sibila „C.N.I.* * Carpaţi". Ea a fost cucerită de echipa asociaţiei sportive „Balanţa" Sibiu, care s-a dovedit a fi cea mai bine pregătită. Iată clasamentul primelor trei echipe clasate (au luat parte 10 formaţii) : 1. Balanţa I 713 p ; 2. I.R.U.M. 687 p ; 3. Voinţa 683 p. Iile Ionescu, coresp. Concursul Pronosport Nr. 22 (etapa din 31 mai) s-a încheiat cu unele rezultate surpriză care au contribuit ca multe din buletine să re aibă prevăzute pronosticurile respective. Dintre surprizele etapei cele mai mari tineri le-au constituit rezultatele de egalitate de la Constanţa (Farul- Ştiinţa Cluj), Bacău (Dinamo Bacău — Steagul Roşu), Arad (C.F.R. — C.S.M. Reşiţa) şi Cîmpina (Poiana — Prahova Ploeşti). In aceste condiţiuni, premiile — aşa după cum arată şi rezultatele provi- zorii ale trierii — sunt foarte frumoase. • Fără îndoială că şi concursul Nr 23 (etapa din 7 iunie) este promiţător. Trebuie ştiut că acesta este ultimul concurs al sezonului în care mai sunt programate meciuri din campionatul categoriei A deoarece ultima etapă se dispută miercuri 10 iunie. Deci, fiecare participant va trebui să fie prezent la acest concurs ale cărui meciuri vor aduce o mare clarificare în clasament. Programul acestui concurs cuprinde meciuri interesante cum sunt: Petrolul — U.T.A., Ştiinţa Timişoara — Dinamo Bucureşti,Ştiinţa Cluj — Rapid, Farul — Steagul Roşu, C.C.A. — Jiul şi şase meciuri din campionatul categoriei B. Amănunte asupra acestui concurs găsiţi în Programul Loto-Pronosport nr. 268 care a apărut ieri dimineaţă. 344.658 LEI REPORT LA PROIMOEXPRES Concursul Pronoexpres Nr. 22 care se închide astă-seară în întreaga ţară ,are un report deosebit de important: - 344.658 lei. Repartiţia acestui report pe categorii este următoarea: 250.000 Iei la categoria I, 84.829 lei la categoria a H-a şi 9.829 lei la categoria a IlI-a. Este bine ştiut că acele concursuri care au report trezesc un mare interes în rîndurile participanţilor aşa că este de aşteptat ca la tragerea din urnă care are loc mîine seară la Satu-Mare să se anunţe un fond de premii din cele mai frumoase. PREMII IN OBIECTE PENTRU SPECTATORII CUPLAJULUI DE LA STADIONUL „23 AUGUST“ La cuplajul de duminică de pe stadionul ,,23 August“ I. S. Loto-Pronokport acordă următoarele premii: Pentru spectatorii care vor fi găsiţi de organele de ordine pe locurile lor : una bicicletă Carpaţi, una garnitură de pat din olandină, trei metri stofă şi şapte mingi de fotbal Pentru spectatorii care vor fi găsiţi fie organele de ordine pe locurile lor şi vor avea asupra lor buletine Pronosport (depuse pe numele lor), un aparat de radio Balada, un ceasornic de mînă şi trei metri stofă. 1 BULETIN CU 12 REZULTATE LA CONCURSUL Nr. 22 In urma trierii buletinelor depuse la concursul Pronosport Nr. 22 (etapa din 31 mai) au fost stabilite următoarele rezultate provizorii: 1 variantă cu 12 rezultate 60 variante cu 11 rezultate 652 variante cu 10 rezultate Valoarea premiilor va fi fixată după definitivarea operaţiunilor de omologare. Rubrică redactată de 1. S. Loto-Prnocnnrl : 3 SPORTUL POPULAR Pag. 6-a Nr. 3418 Actualităţi din rugbi • C.S.A Ploeşti, Petrolul Ploeşti şi Ştinţa Petroşani conduc în campionatul categoriei B • Duminica se dispută optimile „Cupei R.” ”. In campionatul categoriei B de rugbi, cele mai importante meciuri s-au disputat la Bucureşti. Astfel, Dinamo Miliţia a întrecut cu multă dificultate pe Sirena cu 9—6 (6—-11). Meciul a fost influenţat de terenul greu şi de ploaia care a căzut neîncetat. In această situaţie treisferturile n-au fost puse în Valoare, lupta pentru balon dîndu-se în special între înaintaşi. Au marcat: Purdea (încercare) şi Szilagy (două lovituri de pedeapsă) pentru învingători, respectiv Seni (2 lovituri de pedeapsă). Rapid a întrecut cu 11—0 (3—0) pe S.N.M. Constanța An înscris : Scurtu (încercare), Oprea (2 încercări), Marinescu (1 transformare). (Al. Paulescu, coresp). Alte rezultate : Meteor—Petrolul Piteşti 0—3 (0—0), Arhitectura—C.S.A. Ploeşti 6—52 ( 0—20), Ştiinţa Bucureşti — Metalul M.I.G. N. 12—3 (6—0) La Ploeşti Petrolul a întrecut mai greu decit era de aşteptat pe Unirea Brăila cu 5—0 (0—0). (L. Holan, coresp). CLASAMENTE Seria I (Neprezentîndu-se la un meci, Arhitectura a pierdut 1 punct). Seria a II-a (Neprezentîndu-se la un meci, Ştiinţa Galaţi a pierdut 1 punct). Jocul Laminorul Roman — Progresul Galaţi se dispută la 14 iunie la Roman. Seria a IlI-a (Neprezentîndu-se la un meci, Utilajul a pierdut 1 punct). ★ Duminică 7 iunie se vor disputa optimile „Cupei R.P.R.“ Cu acest prilej se vor juca partidele: Zimbrul Tecuci—Constructorul Bîrlad, Ştiinţa Galaţi—C.C.A., C.S.A. Sibiu—Ştiinţa Cluj, Ştiinţa Timişoara—Dinamo Bucureşti, S.N.M Constanţa—Constructorul Bucureşti, Petrolul Ploeşti—Metalul M.I.G. I. Rapid Buc.—Ştiinţa Petroşani, C.F.R. Griviţa Roşie — Sirena. (Primele echipe sunt gazde). 1. C.S.A. Ploeşti lfl 7 1 2 104: 31 25 2. Cetatea Bucur 9 6 3 0 60 : 21 24 3. Dinamo Miliţia 9 7 11 1 56: 11 24 4. Ştiinţa Buc. 8 6 1 1 90: 23 21 5. Rapid 7 5 0 2 167: 9 17 6. Metalul M.I.G. II 8 3 1 4 73 : 47 15 7. S.N.M Constanța 7 3 0 6 40: 65 15 9. Sirena 7 3 1 3 64 : 45 14 9. Petrolul Pitești 9 2 0 7 34: 85 13 10. Meteorul 9 0 18 18:186 10 11. Arhitectura 9 0 18 14:195 9 1. Petrolul Ploești 9 7 1 1 108 : 86 24 2 Zimbrul Tecuci 9 7 1 1 53: 18 24 3. Petrol Chimie Buc. 9 7 0 2 75 : 25 23 4. Aeronautica 9 5 1 3 51: 37 20 5. Unirea Brăila 9 4 1 4 46: 23 16 6. C.F.R Buzău 9 3 2 4 43: 39 17 7. ştiinţa Galaţi 9 2 2 5 36: 32 14 8. Progresul Galaţi 8 2 2 4 18: 24 14 9. Laminorul Roman 8 2 0 6 27 : 60 12 10. Cimentul Medgidia 9 0 0 9 6:177 10. Ştiinţa Petroşani 8 8 0 0 173: 11 24 2. Olimpia Or. Stalin 8 6 0 2 56: 19 20 3. C.F.R. Cluj 8 5 0 3 41: 55 18 4. Chimica Tîrnăveni 8 4 1 3 73 : 53 17 5. C . A. Sibiu 8 4 0 4 33: 31 16 6 Minerul Lupeni 8 3 1 4 36: 34 15 7. CF.R. Timisoara 7 3 0 4 40: 35 13 8. Corvinul 7 1 0 6 27:130 9 9. Utilajul Petroșani 8 0 0 8 6:117 7 DIN CARNETUL CORESPONDENTULUI O acţiune bineveniţi ! Pe lingă consiliul orăşenescJ.O.F.S. Mediaş a luat fiinţă consiliul turistic, care va conduce activitatea turistică din oraşul nostru. Una din preocupările de bază ale consiliului este formarea a cit mai multor cercuri de turism în cadrul întreprinderilor din oraş. Primul cerc a fost constituit la asociaţia sportivă „Textila“ de pe lingă întreprinderea „Vasia Vasilescu“. Cercul a şi organizat excursii la Oraşul Stalin şi Piatra Craiului, la care au luat parte aproape 200 excursionişti. Consiliul turistic a mai luat măsuri pentru organizarea unuii curs de instructaj turistic şi de Crucea Roşie. Ar fi de dorit ca şi asociaţiile sportive Vitrometan, Record, Gaz Metan, Olimpia, Tractorul, Flacăra etc. să ia măsuri pentru organizarea unor asemenea centuri turistice. Dan Vintilă Din experienţa unei asociaţii sportive fruntaşe Cu cîţiva ani în urmă, în satul Tudor Vladimirescu, comuna Vişina Veche, raionul Corabia, nici nu se pomenea de sport. Activitatea sportivă a început de-abia din anul 1957, cînd a luat fiinţă asociaţia sportivă Victoria. Ia început a fost greu! Dar prin munca entuziastă a consiliului, în frunte cu preşedintele Alex. Logofetescu şi secretarul Teodor Gîrgel, care au ştiut să atragă în jurul lor marea majoritate a membrilor, greutăţile au fost rînd pe rînd învinse. Sportivii au construit un frumos teren, şi-au procurat materiale şi echipament sportiv, au amenajat sediul asociaţiei sportive etc. Azi, membrii asociaţiei îşi desfăşoară activitatea în secţiile de atletism, volei, şah, oină şi tir. In timpul care a trecut de la înfiinţarea ei, asociaţia sportivă Victoria şi-a lărgit rîndurile, numărînd astăzi 211 membri rmrp rnt17PA71í ni rpmibrîtate. Ei şi-au planificat ca din sumele de bani ce le vor strînge să-şi împrejmuiască terenul sportiv, să construiască o arenă de popice şi să-şi procure materialele şi echipamentul sportiv de care mai au nevoie. Deşi activează de puţină vreme, asociaţia din satul T. Vladimirescu are 11 sportivi clasificaţi, iar dintre tinerii angrenaţi în concursurile sportive de casă pentru insigna „Cel mai grup sportiv din 10“, 14 au şi intrat în posesia insignelor. Gheia succeselor acestei asociaţii sportive o constituie sprijinul permanent al organizaţiei de partid din sat şi strînsa colaborare cu organizaţia U.T.M. De asemenea, succesele sîunt rodul muncii colective a consiliului asociaţiei şi participării active la îndeplinirea sarcinilor a tuturor membrilor ei. M. Coa’tu  jucma mai tennie, sixtrti în amfibiu au reuşit să întreacă echipa din Porceşti cu scorul de 5—2 (tur) şi 8—7 (retur). In partidele următoare selecţionata continei Porceşti, a dispus de oaspeţi cu 14—5, iar în retur au terminat la egalitate: 2—2. Întrecerile care au constituit un bun prilej de popularizare a sportului rrostru naţional şi au fost urmărite (jkjiii mare număr de spectatori. .?.gt~ Vasile Ciolacu Veşti din Regiunea Autonomă Maghiară • Zilele trecute a luat sfîrşit la Tg. Mureş, primul curs de înot din acest an pentru copii. Un număr de 60 copii între 6—12 ani, au învăţat să înoate sub îndrumarea profesoarei de educaţie fizică Magdalena Fazakas. • In sala I.M.F. din Tg. Mureş, s-au desfăşurat timp de două zile întrecerile din cadrul concursului regional de tir cu arcul. Au participat 42 concurenţi, reprezentând asociaţiile sportive Ştiinţa Tg. Mureş, Voinţa Reghin, Victoria Reghin, Voinţa Gheorghieni şi clubul şcolar Harghita din Tg. Mureş. Iată cîştigătorii diferitelor probe: Medard Kerekes (Ştiinţa Tg. Mureş) învingător în două probe, Magda Bige (Şt. Tg. M.), Victoria Szabó (St. Tg. M), László Lazăr (Voinţa Gheorghieni), Pal Retk (Clubul şc.), F.va Bacs (Clubul şc.) şi Elisabeta Lukacs (Voinţa Gheorghieni). • Sportivii din Acăţari au hotărît în cadrul unei adunări generale să amenajeze prin muncă voluntară o arenă de popice.Ei s-au angajat să inaugureze noua bază sportivă în cinstea zilei de 23 August. Timp de două zile, în regiunea munţilor Harghita s-a disputat prima fază a tradiţionalului concurs de orientare turistică „Cupa R.A.M.“ Au participat 14 echipe mixte, care au parcurs un traseu lung de circa 50 km.: Miercurea Ciuc — Harghita Ciceu — Harghita Racoş — Masivul Harghita Mă-dăraş — Gara Ciceu. Concursul s-a disputat pe un timp neprielnic (lapoviţă, vîrit puternic, ceaţă) care a influenţat într-o oarecare măsură buna lui desfăşurare. Iată clasamentul primelor trei locuri: 1. Stăruinţa Tg. Mureş condusă de Eugen Czellecz; 2. Oţelul Roşu; 3. Textila Mureş I. Ioan Păuş ★ Un tinar şahist cu mari perspective Cu prilejul întrecerilor regionale de şah desfăşurate la Roşiorii de Vede, s-a evidenţiat tînărul participant din Tr. Măgurele, Alin Genescu în vîrstă de 14 ani. El a reuşit să întreacă, printre alţii, şi pe rutinatul şahist de categoria întîia, Virgil Periuţă din Roşiorii de Vede. In prezent tînărul şahist are categoria a doua şi o notă pentru categoria întîia. Alii Genescu s-a calificat în sferturile de finală ale campionatului republican individual, care îi vor oferi desigur o nouă posibilitate de afirmare. AL C. Popescu Intilniri cu sportivii de la sate De curînd, echipa de oină a şcolii de meserii din Sibiu, aparţinînd asociaţiei sportive Energia, s-a deplasat în comuna Porceşti unde a susţinut cîteva întîlniri cu formaţia locala.