Sportul Popular, iunie 1963 (Anul 18, nr. 4248-4263)

1963-06-03 / nr. 4248

BACAU 2 (prin telefon). — Intîlnia nu s-a ridicat la un nivel tehnic dosebit, dar a plăcut prin evoluţia orului ca şi prin atmosfera de dernă sportivitate în care s-a desfălcat. în prima repriză, cele două echipe a furnizat un joc modest în repriza scundă, după golul înscris de Gram nin. 50). oaspeţii intensifică ritmul 2 joc şi speculind greşelile apărării .namoviste — reuşesc să marcheze două ori prin Henschel (min. 55) Witzger (min. 56). Jucătorii de la Dinamo au o „că- 2re“ inexplicabilă. Ei nu reuşesc să ■ge nici o acţiune mai periculoasă la parta lui Mayer. Dar, protestele testate ale spectatorilor pare să-i.. ezească pe fotbaliștii din localitate, r plus, introducerea lui Meder (micul lui Rădulescu) se dovedește parte inspirată, fiindcă în min- 76, ftimie — servit de Meder — egalea- 1 (cu capul) : 2—2. Cu toată echipa î atac, dinamoviştii ...uită însă de părare şi în min. 82, Speth modifică ,oral : 3—2 pentru Motor Zwickau... Ultimele minute sunt de-a dreptul ramatice- 10 jucători dinamovişti înainte cu Lazar luptă cu disperare cu 1 jucători oaspeţi transformaţi in părători. Eforturile jucătorilor băcăani, susţinuţi şi de încurajările freatice ale spectatorilor nu sunt zadarce : în min- 83 şi 89, Meder înscrie pectaculos cu capul, intorcind rezultatul şi stabilind scorul final de 4—3 pentru Dinamo Bacău. Arbitrul G. Vasile a condus formaţiile : DltiAMO BACAU : Bucur - Giosanu (Cincu min. 65), Lazăr, Gross — Pașcanu, Vătafu — I-Iarsani, Rădulescu (Meder min. 72), Gram, Eftimie, Publik. MOTOR ZWICKAU: Mayer - Glaubitz, Beier, Schneider — R. Franz. Dimanski — Baumann, Witzger, Jura, Henschel, Speth. GH. DALBAN și I. IANCU, coresp. După un meci spectaculos, Dinamo Bacău a întrecut pe Motor Zwickau: 4-3 (0-0) Farul — Cerro Montevideo 2-2 (2-1) CONSTANȚA, 2 (prin telefon). Așteptă cu viu interes întîlnirea internatioală Farul — Cerro a atras in tribunele radionului „1 Mai“ aproape 15 000 pectatori. Întîlnirea a plăcut prin jocul isputat în ritm vioi, cu numeroase faze prctacuioase. Deși gazdele au condus cu 1—0 şi —1 n-au putut obţine totuşi victoria datorită faptului că „motorul“ echipei, mijlocaşii Stancu—Pleşa, n-au dat ran- damentul aşteptat, iar atacanţii Bikossy, Ipsescu, Dinulescu s-au pierdut în luni sterile, fără orientare, cu pase la întâmplare sau la adversar. Singurii care au dat satisfacţie au fost Gref, Danciu şi Ologu. Oaspeţii au jucat cu mult nerv, demonstrând un fotbal de calitate, şi deşi au fost mai iuţi în acţiuni, n-au putut trece de apărarea fermă a Farului. Cele patru goluri au fost înscrise de: Bikossy în min. 14, Pintos în min. 25 printr-o lovitură cu capul, Giosescu min. 40 și din nou Pintos, în min. 55, după ce a driblat mai mulți jucători. CH. GOLDENBERG-coresp. La Bucureşti: România-Anglia 1-0 (1-0) în meciul echipelor de tineret (Urmare din pag. 1) victoria noastră ar fi fost şi mai concludentă. Am învins, aşadar, echipa de tineret a Angliei. Un rezultat de valoare. Cu toate acestea, credem că nu greşim afirmînd că formaţia noastră putea da ieri mai mult. In jocul echipei s-au văzut destul de multe slăbiciuni, mai ales în compartimentul atacului. înaintaşii noştri au pierdut multe mingi simple, au ratat ocazii bune, n-au luptat pentru balon cu aceeaşi dirzenie de-a lungul întregului meci. A lăsat de dorit mai ales frecvenţa şuturilor la poartă. Tinerii componenţi ai formaţiei învingătoare trebuie să muncească, în continuare, cu toată seriozitatea, cu modestie, pentru a elimina lipsurile, pentru ca jocul lor de ansamblusă se perfecţioneze., Şi nu se poate spune că nu mai sunt multe, multe de făcut... FILMUL JOCULUI Partida începe cu câteva minute ,,de studiu“, în care se joacă mai mult la mijlocul terenului. Prima acțiune de poartă mai importantă se înregistrează în min. 8 cînd Crăiniceanu centrează din apropierea liniei de fund dar mingea trimisă de el spre punctul de 11 metri nu găseşte nici un partener. In min. 14 Dobson ne dă emoţii, reluînd spectaculos, printr-o „foarfecă“, de la cîţiva metri, în bară! Obţinem apoi cîteva cornere, mulţumită aripei Dumitriu II.Matei. Atacul nostru combină frumos dar nu încearcă îndeajuns poarta, deşi beneficiază şi de avantajul vîntului. Englezii răspund prin joc simplu, bazat pe lansări lungi ale extremelor. In min. 28, Bonetti reţine o lovitură liberă executată de Crăiniceanu, apoi — după un minut — la un şut al lui Matei prinde, scapă şi reprinde balonul. Suciu îşi anunţă seria intervenţiilor salvatoare, plonjînd curajos, în min. 32, la picioarele lui Hill. In minutul 35 se înscrie singurul gol al meciului. Adam, in poziţie bună, este faultat la 20 de metri de poartă. Matei execută lovitura liberă cu efect, pe lingă zid, şi mingea se opreşte în plasă : 1-0 pentru echipa noastră. In minutul următor, Suciu boxează ,,in extremis“ un şut al lui Hinton. După pauză, englezii par decişi să modifice rezultatul cu orice preţ. In min. 46 ei obţin două cornere consecutive, dar prima mare ocazie a reprizei se iveşte la poarta lor : în min. 47, Cohen îi suflă mingea de la picior lui Dumitriu II, ajuns la cîţiva paşi de ţintă. Urmează o perioadă de dominare a noastră, apoi englezii îşi organizează mai bine jocul în cîmp şi domină, ajutaţi şi de vînt. Apărarea noastră, în care se remarcă Petescu şi Neşu, stăvileşte însă cu calm atacurile oaspeţilor. In min. 61 aplaudăm intervenţia lui Suciu la un „cap“ al lui Hinton pentru ca după 4 minute să respingă printr-un reflex uimitor un şut din 6 metri al lui Hunt. In min. 70, Stockes trimite din nou balonul cu capul jos la colţ, dar din nou Suciu e la post. Echipa noastră trece printr-o perioadă dificilă, datorită şi faptului că atacul nu reuşeşte să păstreze baloanele ce i se trimit din urmă, ceea ce face ca acţiunile oaspeţilor să se succeadă la intervale foarte scurte. In min. 74, Suciu are ultima intervenţie grea din acest meci, plonjînd la picioarele lui Dobson. Balonul ricoşează la Hinton, dar Petescu trimite în corner. Romînii încep să atace acum cu mai multă consistenţă şi în min. 79. Matei centrează dar Adam trimite cu capul în braţele portarului. După 10 minute, echipa noastră pierde o ocazie excepţională. Matei trimite lui Frăţilă, care întoarce balonul spre Crăiniceanu. Acesta se găseşte singur-singurel în faţa porţii, face cîţiva paşi, se opreşte nehotărit şi... trage în Bonetti, deşi se afla pe mijlocul porţii şi avea cite trei metri de „poartă“ şi în dreapta şi strigă portarului ! ! CUM AU JUCAT Portarul nostru, Suciu, a fost cel mai bun om al echipei. Atent, decis, elastic, curajos, el a avut intervenţii de ultima instanţă care au dat încredere şi moral ridicat echipei. Hălmăgeanu a început mai slab, dar după pauză, în perioada cea mai grea pentru noi, l-a anihilat pe Hinton. Petescu a fost un adevărat stîlp al echipei. L-a dublat foarte bine Neşu. Răcelescu, în nota tuturor apărătorilor, adică bine. Ştefănescu a muncit mult ca şi Frăţilă care a avut dificilul rol de inter-half, de care s-a achitat cu succes, în orice caz mai bine decit Sorin Avram. Matei a fost atacantul nostru cel mai periculos. Dumitriu II a reuşit execuţii individuale mult gustate de public, dar nu s-a concentrat destul asupra paselor, iar uneori a abuzat de dribling. Adam a fost şters. Crăiniceanu, mai bun în prima repriză cînd a tras atacul după ei, a slăbit după pauză. Ar fi un foarte bun jucător dacă n-ar ţine mingea la nesfîrşit... De la oaspeţi ne-a plăcut cel mai mult interul strigă Dobson. Au mai arătat clasă ridicată : stoperul Labone, halful Cross, extremul strigă Hinton. Arbitrul cehoslovac. Korelus a condus bine formaţiile : ROMÂNIA : Suciu — Hălmăgeanu, Petescu, Răcelescu — Ştefănescu, Neşu — Matei, Dumitriu II, Adam, S. Avram (min. 43 Frăţilă), Crăiniceanu. ANGLIA : Bonetti — Cohen, Thomson — Cross, Labone, Deakin — Callaghan, Hill (min. 40 Stockes), Hunt, Dobson, Hinton. Portarul englez Ilanetti reţine o minge înaltă La Chorzow: Romînia - Polonia 1-1 (0-0) (Urmare din pag. 1) >rn peşte. Acţiunile gazdelor sunt duse în special, pe partea stingă — Brychezy, Waber — care acţionează periculos. După pauză echipa noastră, însufleţită de aflarea rezultatului de la Bucureşti, se comportă mult mai bine, desfăşoară un joc în viteză, pe un front larg, şi surprinde de multe ori apărarea polonezilor. Dominarea nu se soldează cu goluri deşi, fotbaliştii romîni ar fi punt să înscrie dacă Varga ar fi acţionat cu mai multă convingere şi n-ar fi frînat in cîteva rînduri jocul. In minutul 63, în locul lui Falek. In echipa poloneză este introdus Kisprzyk !Publicul nu este de acord cu această schimbare dar Kasprzyk încearcă să-l cîştige de partea sa şi în acelaşi minut şutează foarte tare, obligindu-l pe Daliu să respingă un corner. Lovitura de colţ rămîne fără rezultat dar mingea ajunge la Constantin, aliat pe postul de extremă dreaptă. Acesta centrează la semimulţime şi Haidu, printr-un plonjon spectaculos, înscrie cu capul: 1—0 ! Echipa noastră nu profită de deruta care s-a manifestat în rîndul formaţiei poloneze şi Pavlovici, Varga, Pircălab nu insistă îndeajuns in situaţiile favorabile. In minutele 86 şi 89 Haidu şi Pavlovici au două ocazii de a majora scorul dar ratează şi la un contraatac al polonezilor Faber şutează de la circa 35 de metri foarte puternic. Mingea intră în plasă după ce atinge bara şi astfel, cînd nimeni nu se mai aştepta sintem egalați. Jocul se încheie cu un atac al echipei poloneze respins de Nunweiiler 111. Arbitrul Bergman (R.D. Germană) a condus bine formaţiile: ROMÂNIA: Datcu-Greavu, Nunweiiler III, Ivan-Petru Emil, Koszka-Pîrcălab, Varga, Pavlovici, Constantin, Haidu. POLONIA: Komek-Bazan, Oslizlo, Spiewak-Nieroba, Blaut-Polok (Kasprzyk), Galeczka, Musialek, Brychezy, Faber. IA B SERIA A III-A krieşul Turda — Crişul Oradea 0—0 I.F.R. Timişoara — C.F.R. I.R.T.A. Arad 2-1 (0—1) ndustria Sîrmei C.T. — Minerul Baia Mare amînat (se joacă joi G. VI.). S. Cugir — Mureşul Tg. Mureş 2—0 (1—0) Tronul Arad — Unirea Dej 1—1 (1—0) -I.M. Cluj — Recolta Cărei 5—2 (4-1). •1 Petrila — A.S.M.D. Satu Mare .—0 (3—0) CLASAMENTUL ETAPA VIITOARE : Industria Sîrnei C. Turzii — C.F.R. Timişoara, Unirea Dej — Arieşul Turda, Crişul Tradea — A.S. Cugir, Minerul Baia mare — C.S.M. Cluj, C.F.R. I.R.T.A. Arad — Recolta Cărei, Mureşul Tg. Mureş — Jiul Petrila, A.S.M.D. Satue — Vagonul Arad. 1. Crisul Oradea 23 11 7 3 37:16 33 C.S.M. Cluj 23 1« 7 38:21 27 tinerul Baia Mare 22 13 1 « 38:27 27F.R. Timisoara 23 12 3 • 43:40 27 ml Petrila 23 8 1 7 29:17 24 8. firleşul Turda 23 8 8 7 28:23 24 Industria Sîrmei C. T. 22 9 5 8 34:36 23 8. A.S.M.D. Satu Mare 23 8 7 8 21:24 23 9. A.S. Cugir 23 8 6 9 28:33 22 0. Mureșul Tg. Mureș 23 8 7 10 21:20 21 1. Vagonul Arad 23 6 7 10 20:25 19 Recolta Cărei 23 8 7 10 32:45 19 Unirea Dej 23 5 8 10 23:45 18 4. C.F.R. I.B.T.A. 23 4 5 14 20:30 13 Dunav Russe - Progresul Bucureşti 1-1 (1-1) RUSSE 2 (prin telefon). — Formaţia bucureşteană Progresul a susţinut sîmbătă după-amiază un joc internaţional în R. P. Bulgaria, la Russe, în compania echipei Dunav din localitate, care activează in prima categorie a ţării vecine. Fotbaliştii de la Progresul au prestat un joc de calitate, confirmînd ultimele lor evoluţii. Golul lor a fost urmarea unei execuţii frumoase, realizată de către Baboie în min. 20. Egalarea a survenit în min. 40, cind Vasiliev a transformat o lovitură de la 11 m. A arbitrat nesatisfăcător Atanas Stavrev. La Bialistok: Romînia—Polonia 1-0 (1-0) la juniori (Urmare din pag. 1) gur cu portarul trimite alături de poartă. Fină la sfîrşitul primei reprize jocul se desfăşoară sub semnul egalităţii. La Teluare, gazdele forţează egalarea iniţiind acţiuni pe tripletă. Fotbaliştii noştri contraatacă periculos şi încearcă vigilenţa portarului gazdă în min. 43, prin Cristoloveanu, şi min. 51, prin Nunvoiilor VI. După aceea juniorii polonezi au o scurtă perioadă de dominare, dar apărarea noastră este la post şi Constantinescu şi Alecu rezolvă cu succes situaţiile critice. In min. 64, Lungu ia o acţiune pe cont propriu de la centrul terenului, driblează tot ce-i iese în cale şi, ajună singur cu portarul, trimite... afară. Un minut mai tirziu Nunweiller VI reia cu capul de la 6 metri o centrare trimisă de Mureşan, «Iar portarul polonez reţine. Este rîndul gazdelor să atace, dar către sfîrşit echipa noastră pune din nou stăpînire pe joc reuşind să termine victorioasă. Juniorii noştri au fost superiori adversarului din punct de vedere tehnic, au avut o mai bună organizare la mijlocul terenului, au construit atacuri periculoase. S-au remarcat: M. Constantinescu, Alecu, Contardo, Mureşan şi Nunwciţler VI. Din echipa polonezilor au plăcut Lubanski, Szul, Gadocha, Ghigon şi Staszewski. Au jucat formaţiile: R. P. ROMINA, M. Constatinescu-Fl. Constantinescu, Alecu, Deleanu-Ion Ştefan, Contardo-Ion Constantin (min. 56 Mureşan), Mureşan (min. 56 Jamaiseki), Lungu (min. 84 Cuperman), Nunweiiler VI, Cristoloveanu (min. 60 Petz). R.P. POLONA: Staszewski-Anczok, Pazdzior, Fiara-Pirink, Opidko-Chigon, Szulc, Lubanski, Jarosic, Gadocha. Cinci minute după meci in vestiare Ieri, in cabina echipei noastre de tineret, ca de obicei după victorie, era o atmosferă entuziastă. In plus, căldura vestiarelor — în contrast cu „toamna“ de-afară — a făcut ambianţa şi mai plăcută-BAZIL MARIAN - antrenorul echipei — îşi felicită băieţii, in special pe Suciu, Hălmăgeanu, Petescu, Ştefănescu, Neşu şi Matei. Apoi ne spune : „Victorie muncită, dar pe deplin meritată in faţa unui adversar redutabil. Am suplinit unele deficienţe tehnice prin putere de luptă, viteză şi in special dorinţă de a învinge. Oaspeţii au arătat un fotbal bun dar, păcat că nu Ştiu să piardă ca adevăraţi sportivi. In ultima parte a jocului ei au jucat prea ..tare" ceea ce le-a scăzut din aprecieri. Totuşi, interul Dobson (nr. 10), extrema Hinton (nr 11) şi mijlocaşul Cross (nr. 4) sunt jucători de mare clasă“. De noi se apropie MATEI, autorul golului, care deşi se grăbea să „prindă” trenul de Iaşi pentru a nu pierde examenul de hoiita „hidraulică” (n n. Matei este student in anul III la Facultatea de Construcţii a Institutului Politehnic din Iaşi) ne spune cîteva cuvinte : „Cum a fost golul ? Iniţial, Crăiniceanu s-a apropiat de balon să execute lovitura liberă. L-am convins insă repede să renunţe, spunindu-i că un eventual penalti va fi ,,dreptul lui“. Apoi aţi văzut: am ochit coiful drept al porţii... şi mingea a poposit in punctul fixat... Pe CRĂINICEANU nu l-am scăpat din vedere, pentru că in ultimul minut de joc a ratat cea mai mare ocazie a meciului, chiar mai mare decit un penalti! însuşi el recunoaşte : „Eram la 7 metri de poartă., singur in faţa portarului. In clipa aceea m-am pierdut. Nu ştiam ce să fac. Să-l driblez sau să trag. Am ales ultima variantă şi am tras exact in braţele adversarului meu. A fost cea mai mare ocazie ratată in activitatea mea de fotbalist■ Dar sper să nu mai repet o asemenea greşeală elementară. Mă simt deci vinovat că nu am ciştigat cu 2—0”. In continuare, am făcut o „escală“ în vestiarul echipei engleze. Unul din conducători, I- ROBINSON, ne-a declarat : „Intr-o partidă de fotbal cel mai bun ciştigă. Golul primit a influenţat desigur comportarea echipei noastre. In general sunt mulţumit de arbitraj". Pe arbitri i-am întîlnit tocmai cînd ieşeau din stadion. Are cuvintul KORELUS, conducătorul principal al meciului : „Teren greu, joc tare, dar nu limitele sportivităţii. Rezultatul este just, victoria meritată , putea fi chiar mai mult de 1-0. Excepţional a fost Suciu■ De la englezi cei mai buni Dobson şi Labone". ION OCHSENFELD PRONOSPORT ASA ARATA O VARIANTA CU 12+1 REZULTATE EXACTE I. R. P. Polonă (A) — R. P. Romina (A) x NI. R. P. Romînă (fun.) — Anglia (fun.) 1 HI. R. P. Polonă (jun.) — R. P. Romînă (jun.) 2 IV. R. S. Cehoslovacă (A) — R. P. Ungară (A) x V. R. D. Germană (A) — Anglia (A) 2 VI. R. P. Albania — R. P. Bulgaria (turneul olimpic) 2 VII. Dinamo Bacău — Motor Zwickau (R.D.G.) 1 VIII. Crişana — Marek St. Dimitrova (R.P.B.) 1 IX. Metalul Tr. Severin — Ştiinţa Buc. (cat. B) 1 X. C.S.M. Reşiţa — C.S.M. Sibiu (cat. B) 1 XI. FI. roşie Tecuci — Poiana Cîmpina (cat. B) 2 XII. A. S. Cugir — Mureşul Tg. Mureş (cat. B) 1 Sp. Arieşul Turda — Crişul Oradea (cat. B) 1 Fond de premii : 243.449