Sportul, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 6832-6862)

1971-10-28 / nr. 6859

Pags 5-3 O PROMIŢĂTOARE INTÂLNIRE A FĂURARILOR DE ECHIPAMENT SPORTIV Un eveniment deosebit petrecut în zilele de 18 şi 19 octombrie, la Reghin, a avut loc o consfătuire de lucru în legătură cu îmbunătăţirea fabricării în unităţile Ministerului industriei uşoare a echipamentului sportiv din sectorul pielărie-încălţăminte-marochinărie. Importanţaacordată acestei intîlniri reiese din enumerarea delegaţilor participanţi. Au fost aici reprezentanţi ai ministerelor Industriei uşoare şi Comerţului interior, Centralelor industriei pielăriei şi încălţămintei din Bucureşti şi Cluj, centralei industriale a bunurilor de consum, cauciuc, mase plastice, întreprinderilor producătoare : Flacăra roşie, F.T.I.C. Drăgăşani, Clujeana, I.P.M Sport Reghin, Uzinelor chimice române Bucureşti, I.J.C.C. Mureş şi — bineînţeles — ai C.N.E.F.S. Numeroşilor participanţi — directori, ingineri şefi, ingineri, tehnicieni — le-a fost prezentat materialul primit de Ministerul industriei uşoare din partea C.N.E.F.S. in legătură cu situaţia fabricării echipamentului sportiv. S-a arătat cu acest prilej că în afara unor rezultate certe, de valoare, în executarea de echipament sportiv, există încă deficienţe pe linia acoperirii necesarului, a concentrării producţiei în fabrici specializate şi calităţii articolelor produse. După discutarea unor probleme generale a căror rezolvare va duce la eliminarea lipsurilor actuale In fabricarea de echipament sportiv, s-au concretizat o serie de propuneri consemnate în procesul verbal al lucrărilor, cu termene fixe de execuţie şi răspunderi precise. Este greu evident, să enumerăm tot ce s-a propus sau hotărit în această consfătuire. Vom aminti totuşi de cîteva din propuneri: fabrica Clujeana va realiza piei cu caracteristici îmbunătăţite, mai puţin rigide. La ghetele de fotbal se va elimina permeabilitatea la apă. De altfel, preocuparea pentru rezistenţa la apă o mai întilnim la bocancii de schi şi turism, unde se va utiliza in ft cu faţa corectată avînd un grad mai mare de permeabilitate. Centrala industriei pielăriei şi încălţăminte Cluj va realiza pentru articolele de sport talpă bovină cu caracteristici îmbunătăţite in vederea reducerii absorbţiei de apă. N-a fost neglijată nici problema calităţii mingilor. Centrala industrială pielărie-incălţăminte Bucureşti va realiza piei pentru mingi sport ca un coeficient de alungire mai mic şi impermeabilitate sporită. Sortarea pieilor se va face in mod deosebit, începînd de la piei crude, separat pentru mingi de handbal şi volei. S-a preconizat organizarea unor deplasări in străinătate pentru studierea tehnologiei fabricării bocancilor de schi (cu calapoadele respective) şi turism. De asemeni, s-a propus ca în unităţile ce fabrică încălţăminte sport — datorită varietăţii de sortimente şi modele — să se studieze planul de productivitate în perspectivă şi problema aplicării de norme tehnice locale. Dar cite alte propuneri n-au existat ? Unele priveau înlocuirea aţei de cusut din bumbac cu aţă sintetică, la toate sortimentele de mingi şi încălţăminte sport in vederea măririi rezistentei cusăturilor; realizarea unui burete pe bază de cauciuc pentru căptuşeala interioară a bocancilor de schi; înlocuirea tocului din talpă bovină la ghetele de patinaj cu toc de masă plastică şi lemn; îmbunătăţirea rezistenţei pantofilor de ciclism, a ghetelor şi mănuşilor de box, a pantofilor de atletism cu cuie, pantofilor de gimnastică, genţi şi saci de sport, ba chiar a... şireturilor. O iniţiativă lăudabilă pe care, in numele sportivilor, o salutăm. Demnă de toată lauda preocuparea furnizorilor de materiale din sectorul pielărie, încălţăminte, marochinărie, cauciuc, mase plastice de a pune la dispoziţia sportivilor echipament din ce in ce mai variat şi mai reuşit din punct de vedere calitativ Aşteptăm, bineînţeles, ca propunerile şi măsurile luate să prindă viață cit mai curînd. Modesto FERRARINI REPREZENTATIVA FEMININA (Urmare din pag. 7)ele de la Burgas şi Budapesta este elocventă. Tinerele noastre baschetbaliste nu posedă procedeele tehnice şi tactice individuale de bază (aruncă la coş pe picior greşit şi ţin mingea prea jos, nu aruncă din săritură de la distanţe variind între 4 şi 6 m, marcajul şi demarcajul sunt defectuos executate) şi, ceea ce este foarte grav, nu au întotdeauna suficient simţ de răspundere faţă de înalta cinste de a face parte din reprezentativa ţării. De altfel, doresc să precizez că media de vîrstă (deci experienţa) este mult prea mică şi că multe dintre jucătoare (Elena Opriciu, Ştefania Giurea, Liliana Rădulescu, Maria Roşianu, Doina Buga, Doina Brăzaru, Rodica Goian) au trecut mult prea repede de la evoluţii în echipe de junioare şi de diviza A, în lotul naţional. Toate acestea se răsfrîng nefavorabil asupra potenţialului selecţionatei române, atunci cînd întîlneşte adversare redutabile şi nu dau garanţia obţinerii unor performanţe onorabile în competiţii oficiale, de anvergură, cum este campionatul european. Trebuie să înţelegem prin aceasta că întinerirea a fost forţată şi că menţinerea unor sportive cu experienţă ar fi, totuşi, necesară ? — Desigur. In acest sens, precizez însă că întinerirea forţată a fost impusă de însăşi absenţa unor jucătoare (Gabriela Ciocan, Floarea Trandafir) pe care le consider foarte utile, pe care le-am solicitat să participe la pregătirile lotului, dar care au invocat diferite motive pentru a se eschiva tot timpul verii de la antrenamentele lotului. — Deci, consideraţi că, pentru o comportare onorabilă la campionatul european din 1972 este absolut necesar aportul unor baschetbaliste cu pregătire tehnică mai bună şi cu experienţă. La cine vă referiţi ? — Cornelia Taflan, Gabriela Ciocan, Suzana Szabados, Bogdana Diaconescu şi Floarea Trandafir sunt primele vizate. Mai sper în revenirea Ecaterinei Savu, acum complet restabilită după maladia suferită. Citind aceste nume, vă daţi seama că nu este vorba de jucătoare „bătrîne“, ci de elemente aflate în plină maturitate sportivă, adică la virsta la care pot da maximum de randament. Cu cele indicate mai sus şi cu alte baschetbaliste reţinute din lotul verificat în acest an (Gabriela Nicola, Ileana Gugiu, Doina Iftimie, Angela Tita, Ana Popov, Viorica Dalai ș.a.) putem trece la treabă cu nădejdea că anul viitor România va fi reprezentată cu cinste la campionatul european. Bineînțeles, aceste deziderate (N. R. ) ale baschetului nostru feminin, nu ale antrenorului emerit Ferencz) nu pot fi împlinite fără un sprijin deplin ,din partea antrenorilor divizionari, mai precis fără o pregătire cu adevărat serioasă în cadrul cluburilor. Iar cînd va fi vorba de antrenamente comune, să fie lăsate de o parte interesele înguste care au grevat în 1971 pregătirile lotului român. Nu putem decit să subscriem celor afirmate de prof. Sigismund Ferencz şi să ne exprimăm convingerea că antrenorii formaţiilor de club vor contribui şi ei la formarea unei selecţionate redutabile, demnă urmaşă a echipei clasată pe locul IV în trei ediţii consecutive ale campionatului european. Pe de altă parte, nu putem omite slăbiciunea manifestată de federaţia de specialitate care, deşi a fost sesizată in mai multe rînduri (chiar şi de ziarul „Sportul“) de neajunsurile provocate de absenţa din lot a unor jucătoare de bază, nu a fost capabilă să ia nici o măsură pentru a îndrepta situaţia. Sperăm că măcar acum, cu mai puţin de două luni înaintea Balcaniadei de la Sarajevo şi cu un an înaintea campionatului european din Bulgaria, va fi hotărîtă şi nu va mai permite ca valoarea reprezentativei să depindă de „dispoziția“ de moment a unor jucătoare. „CUPA DIANA"IN FAZA FINALA In a doua jumătate a lunii octombrie au avut loc, aproape în toate cele opt sectoare ale Capitalei, competiţiile din cadrul „Cupei Diana“ care au desemnat participantele la faza pe municipiu. Vom asista, la sfîrşitul acestei săptămîni, la etapele finale la tir cu arcul, cros şi fotbal. Vineri 29 octombrie, la ora 16, pe Stadionul Tineretului, se va desfăşura finala la cros, cu câte 2 echipe, fiecare formaţie fiind alcătuită din 3 sportive, care se vor întrece pe distanţa de 600 m, în aceeaşi zi (terenurile de joc nu au fost stabilite, încă vor avea loc cele două semifinale la fotbal Sectorul IV — Sectorul III şi Sectorul I — Sectorul VIII. Finala va avea loc în ziua de 1 noiembrie. Tirul cu arcul îşi va disputa finala duminică 31 octombrie, la ora 10, pe terenul „Olimpia“, cîştigîndu-şi dreptul de participare cite trei sportive din fiecare sector, care vor trage cite 10 săgeţi, într-o ţintă amplasată la distanţa de 15 m. In sftrşit, în ziua de 5 noiembrie, la Tehnic Club, se va disputa finala la tenis de masă. ___| JUNIORII BUCUREŞTENI ASPIRĂ LA PRIMELE LOCURI ÎN FINALA DE LA TIMIŞOARA Peste 100 de tineri gimnaşti şi gimnaste s-au aliniat, recent, la etapa pe municipiul Bucureşti a campionatului republican rezervat juniorilor Ca de obicei, in plăcuta ambiantă a sălii Tineretului am găsit numeroşi spectatori, iubitori ai gimnasticii, veniţi să asiste la întrecerile celor mai mici „acrobaţi“ din Capitală. Iar concursul, nu numai că a justificat aşteptările întregii asistenţe, dar s-a ridicat la un nivel valoric care anunţă o finală puternică la Timişoara. La băieţi, primul sportiv ce se cere remarcat, este micuţul Marian Badea (Lie. 35), cîştigătorul „individualului compus” la categoria a II-a. El ne-a impresionat prin evoluţiile pline de dinamism şi in acelaşi timp precise, la sol şi cal, notate de arbitri cu 9,25 şi respectiv 9,15. Maniera in care M. Badea a cîştigat primul loc (diferenţa de puncte dintre el şi al doilea clasat este de 1,10 p), îl anunţă pe gimnastul Liceului 35 drept unul dintre marii favoriţi la cucerirea titlului de campion al ţării. La categoria I consemnăm din nou o diferenţă mare intre primul şi cel de al doilea clasat (7 p ! !), datorită vervei deosebite de care a dat dovadă stelistul Victor Neagu. Remarcabilă tehnica sa la cal, aparat unde a obţinut nota 9,25. In întrecerea feminină, la toate cele trei categorii la care s-a concurat, am avut prilejul să asistăm la o adevărată zi a......paralelelor” ! Fireşte că evoluţia foarte bună a majorităţii concurenţelor la acest aparat dificil — care nu o dată a constituit punctul slab al junioarelor — ne bucură, iar notele acordate primelor clasate au variat între 9,20 şi 9,60 (Elena Toader — Şc. Sp. 2), ceea ce reprezintă foarte mult. Câştigătoarele pe categorii (Liliana Brekner — CSS), Elena Toader şi Maria Gurgu (Dinamo) se anunţă redutabile adversare, în finală, pentru gimnastele din Oraşul Gh. Gheorghiu- Dej şi Sibiu. Iată, de altfel, primii clasaţi în concursul din Capitală : BĂIEŢI, cat. a II-a ; 1. M. Badea (Lie. 35) 53,70 ; 2. Sorin Cepoiu (Steaua) 52,60 ; 3. Petre Andrei (CSS) 52,20. Categ. I: 1. Victor Neagu (Steaua) 53,30; 2. Nicolae Caia (Lie. 35) 46,30. Candidaţi maeştri: 1. Gabriel Popescu (Lie. 35) 51,60 ; 2. Andrei Framon (Sc. Sp. 1) 48,50. FETE. Categ. a II-a : 1. Liliana Biekner (CSS) 36,60 ; 2. Anda Marinescu (CS3) 36,10; 3. Doina Iacob (CSS) 36,00. Categ. I: 1. E. Toader (Sc. Sp. 2) 36,30 ; 2 Ștefania Trandafir (Sc. Sp. 1) 35,90; 3. Gabriela Frone (Lic. 35) 24,50. Horia ALEXANDRESCU A APĂRUT nr. I0 AL REVISTEI „EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT“c Profesorii de educaţie fizică, antrenorii, sportivii, activiştii sportivi, precum şi alte persoane interesate găsesc un acest număr al revistei „Educaţie Fizică şi Sport“interesante şi valoroase lucrări cu caracter teoretico-metodic din domeniul educaţiei fizice şi sportului de performanţă. Din sumar spicuim : Prof. univ. dr. L. TEODORESCU : „Educaţia comunistă a viitorilor educatori“ ; C. RADUŢ : „Contribuţii la modelarea biocibernetică complexă a pregătirii sportivilor de performanţă“ ; I. DRAGAN : „Actualităţi şi perspective in problema refacerii organismului sportivului (Efort fizic)“; VALENTINA HORGHIDAN. MARILENA IOTA : „Investigarea personalităţii sportivului în atenţia psihologilor". Revista se găseşte la toate oficiile de difuzare a presei din ţară. Sportul Alergătorii de spotfond şi fond vor lua startul duminică la Sibiu in finala campionatului republican de cros. Rapidistul Gheorghe Cefan (in fruntea plutonului din fotografie) se află printre favoriţii cursei seniorilor. Foto : V. BAGEAC IN ETAPA INTERMEDIARĂ (Urmare din pag. 1) fapt, şi această partidă s-au înfruntat două echipe total diferite ca structură : Progresul avînd atuurile experienţei mult mai bogate a componenţilor săi, pe de o parte, şi Politehnica, cu jucători tineri, bine clădiţi şi valoroşi, pe de altă parte. Pînă la urmă, succesul a aparţinut tinereţii studenţilor gălăţeni, exemplar dirijaţi de pe margine de antrenorul Florin Balaiş. Oaspeţii au început bine partida şi au condus cu 5—2, dar Horaţiu Nicolau şi compania au refăcut terenul şi şi-au creat apoi un avantaj substanţial : 9—5, 10—6. Prin blocaje agresive şi atacuri puternice, gălăţenii au reechilibrat situaţia, adjudecîndu-şi setul într-o luptă dramatică. Se părea că în cel de al doilea „bancarii“ vor egala scorul pe tabela de marcaj. Ei au cîteva acţiuni reuşite in serie şi avantaj aparent suficient pentru victorie , 5—0, 11—3, însă antrenorul studenţilor face tot timpul schimbări inspirate pînă ce „ghiceşte“ iarăşi sextetul potrivit, care izbuteşte să refacă şi handicapul din final (9—13), stabilind scorul de 2—0 la seturi. De acum, victoria oaspeţilor nu mai putea fi pusă la îndoială, mai ales după ce aceştia demarează foarte bine în setul al treilea, dovedindu-se imbatabili la blocaj şi neiertători în atac (Cornel Păduraru, Radu Dumitrescu) în timp ce Progresul intră în sincopă. Cînd nimeni nu mai credea în minuni (studenţii acumulaseră 8 puncte consecutiv). Progresul, cu Horaţiu Nicolau reintrat în teren, are o revenire puternică şi, profitînd de o relaxare a adversarilor urmată de derută, ii depăşeşte spre final ! 11—9. 13—11 ! Gazdele însă nu au destule resurse ca să încheie victorioase setul, pe care-l cedează gălăţenilor. Astfel, Progresul a pierdut o partidă importantă, dar a contribuit la realizarea celui mai bun joc oferit pină acum de divizionarele publicului bucureştean. S-au remarcat : Păduraru, Dumitrescu, D. Popescu, Gheorghe de la Politehnica, Horaţiu Nicolai şi Ozum (parţial) de la Progresul. Au arbitrat foarte bine : Dumitru şi Z. Pătru. Ni s-a părut total neîntemeiată atitudinea cîtorva suporteri ai Progresului, care au adresat cuvinte injurioase arbitrului principal după încheierea partidei, pretextînd că ar fi dezavantajat echipa gazdă. UNIVERSITATEA CRAIOVA — STEAUA (0—3). Mai puţin cele 60 de minute le-au trebuit bucureştenilor pentru a pune capăt întîlnirii. Studenţii craioveni s-au „văzut“ doar în ultimul set. Steaua a făcut o adevărată demonstraţie, având un atac plin de fantezie şi un blocaj ermetic. S-au remarcat : Creţu (Steaua) şi Drăgan (Universitatea). Foarte bun arbitrajul cuplului timişorean Gh. Borghida — Oct. Drăgan. (Şt. GURGUI — coresp.) TRACTORUL BRAŞOV — UNIREA TRICOLOR BRAILA (3—0). Joc spectaculos, încheiat cu o meritată victorie a braşovenilor, în mare vervă de joc. Partida a durat 56 de minute. S-au remarcat : Dumitru, Rednic, şi Juhasz de la Tractorul, respectiv Popescu şi Anghel de la Unirea Tricolor. Au arbitrat corect Em. Costoiu şi V. Vrăjescu, ambii din Bucureşti. Em. BOGDAN — coresp. POLITEHNICA TIMIŞOARA — DINAMO (0—3). Bucureştenii au primit o ripostă energică doar în primul set (cînd au fost şi conduşi cu 5—2) după care, datorită unui blocaj prompt şi unui stţic eficace, şi-au depăşit net adversarii. Au condus Fr. Borz şi V. Szakacs din Baia Mare. (C. CREŢU — coresp.) VIITORUL BACĂU — RAPID (2—3). După mai bine de două ore de joc pasionant în care gazdele au luptat cu ardoare, victoria a surîs jucătorilor rapidişti, de la care s-au evidenţiat Chiţigoi şi Moculescu. Au arbitrat St. Stănescu (depăşit de joc) şi V. Ranghel (bine) — Ploieşti. I. IANCU — coresp. Industria Linii Timişoara şi Olimpia Oradea vor susţine două meciuri de baraj In ultima sa şedinţă, biroul FR. Natalie a hotărit ca pentru desemnarea echipei ce va promova in prima divizie a campionatului naţional de polo Industria linii Timişoara şi Olimpia Oradea să desfăşoare un baraj de două partida. Meciurile au fost programate la Cluj în zilele de 6—7 noiembrie. Arbitrul întilnirilor nu a fost încă desemnat. • Ultima etapă-turneu a campionatului este programată simbătă şi duminică. In Capitală, meciurile Rapid — Voinţa Cluj, Rapid — C.S.M. Cluj şi Voinţa — C.S.M. vor avea loc în bazinul Floreasca. Celelalte intîlniri se vor desfăşura la Cluj (Dinamo — Progresul, Politehnica — Progresul şi Politehnica — Dinamo) şi Oradea (Crişul — Vagonul Arad, I.E.F.S. — Vagonul , Crişul — I.E.F.S.). • întrecerile turneului final al campionatului naţional vor avea loc în bazinul Floreasca din Capitală între 9 şi 14 noiembrie. Primele patru formaţii clasate se vor întrece in partide directe tur-retur, la capătul cărora va fi desemnată noua campioană. întilnirile vor fi conduse de cei mai buni arbitri din ţară: C. Marculescu, I. Drăgan, N. Nicolaescu și P. Nicolescu. Noi starturi ale înotătorilor români peste hotare Echipa de Înot a clubului Petrolul Ploieşti a plecat în Polonia pentru a participa la mai multe concursuri cu caracter amical. Au făcut deplasarea, printre alţii, Adrian Popovici, Dragoş Aldea, Cătălina Păuulescu ş.a. ★ Astăzi urmează să plece la Magdeburg un lot de înotători fruntaşi, care vor lua startul simbătă şi duminică In cadrul unui mare concurs internaţional. Vor face deplasarea Anca Groza, Eugenia Cristescu Liliana Burlacu, Camelia Vijeu, Gyongy Sovago, Carol Rolle şi, probabil, Marian Slavic. In cursul lunii noiembrie, Înotătorii reşiţeni, printre care Eugen Almer, Dietmar Wetterneck, Lavinia Donea, Ioana Sporea, vor efectua un turneu in R.D. Germană pentru a participa la mai multe concursuri amicale. ★ întrecerile ediţiei din acest an a campionatelor naţionale de juniori la Înot au fost reprogramate pentru zilele de 20—23 decembrie, la Bucureşti. Competiţia se va desfăşura în bazinul de 50 m de la centrul „23 August". O interesantă întrecere a echipelor din Capitală — „Cupa de toamnă“ Echipele de oină din Capitală sunt angajate într-o interesantă competiţie, „Cupa de toamnă“, organizată de comisia municipală a acestei ramuri sportive. In prima manşă a ediţiei a IlI-a a competiţiei ciniste bucureştene, bine s-a comportat formaţia campioană, C.P.B., care a întrecut cu 13—8 pe Dinamo, cu 15—1 pe Universitatea şi cu 21—6 pe Gloria. Pe locul II, după turul „Cupei de toamnă“, se află Dinamo (13—8 cu Gloria şi 13—4 cu Universitatea). O revelaţie a întrecerilor de la baza sportivă universitară de la Lacul Tei a fost tînăra formaţie a Uzinelor „Republica", Gloria, care a obţinut un rezultat foarte bun (9—9) cu Universitatea. Se pare că echipa antrenată de maestrul sportului Ioan Voicu, care se află la începutul activităţii, se va ridica în curînd în rîndurile celor mai bune formaţii din ţară. Dintre jucătorii remarcaţi cu prilejul meciurilor din tur îi amintim pe Anton, Vlase, Dacău (C.P.B.), Chiţu (Dinarro), Constantin (Universitatea) şi Voicu (Gloria). Partidele returului „Cupei de toamnă“ sunt programate pentru sâmbătă şi duminică, tot pe stadionul studenţesc Lacul Tei. TROFEUL CARPATI" (Urmare din pag. 1) nova (2): Zolkina pentru U.R.S.S. Au arbitrat K. Olsen și E. Hjuber —ambii din Danemarca. Programul de azi : ORA 16,15 : R. D. Germană — Olanda; ORA 17,20: U.R S.S. — Ungaria ; ORA 18,30: România — Iugoslavia; UNGARIA — OLANDA 13—6 (6—1). Meciul a fost tot timpul la discreţia campioanelor lumii. Pentru a stăvili avalanşa golurilor, handbalistele olandeze, sfătuite de antrenorul lor, Jaroslav Mraz, au adoptat tactica atacurilor lungi, poziţionale, datorită cărora au reuşit, intr-adevăr, să primească mai puţine goluri decit era de aşteptat. Au marcat : Bleck (5), Takacs (3), romann (2), Nyári (2), Toth-Harsany pentru Ungaria Hendricks (3), Pilier, Traanen, Aarts pentru Olanda. Au arbitrat bine P. Ţîrcu şi T. Curelea, albii România. R.D. GERMANA — IUGOSLAVIA 10—9 (5—3). Aflate In progres faţă de primul lor joc, handbalistele Iugoslave au putut ţine piept redutabilei formaţii a R.D.G. printr-o apărare activă, care — este drept — de multe ori a devenit direct obstrucţionistă. Scorul a avut o evoluţie interesantă. In prima repriză a condus selecţionata R.D.G. (4—2, 5—3), pentru ca în partea a doua (min. 27) tabela de marcaj să arate egalitate : 5—5. Apoi, Iugoslavia a avut avantajul de două ori : 7—6 (min. 34), 8—7 (min. 39). Din acest moment, formaţia R.D.G. s-a detaşat însă net, a egalat (8—8) şi a obţinut o victorie meritată. Au înscris : Helbig (4), Hochmuth (3), Kretzschmaar (2), Koch pentru R.D.G., Tortl (4), Knezevici (3), Radovici (2) pentru Iugoslavia. Au condus bine P. Cirligeanu și M. Grebenișan, ambii România. A FOST STABILIT PROGRAMUL DE DESFĂŞURARE A „TROFEULUI CARPAŢI" REZERVAT ECHIPELOR MASCULINE După cum s-a mai anunţat, între 9 şi 14 noiembrie la Galaţi va avea loc cea de a Xll-a ediţie a „Trofeului Carpaţi“, rezervată echipelor masculine. La această ediţie iau parte 6 echipe reprezentative oaspete (R.F.G., Spania, Ungaria, Iugoslavia, Franţa şi Norvegia), precum şi două selecţionate ale ţării noastre. Spre deosebire de întrecerea echipelor feminine, cea de la Galaţi se va disputa pe două serii, alcătuite după cum urmează : SERIA a : România I, R. F. a Germaniei, Franţa, Norvegia .“SERIA B: Iugoslavia, Ungaria, Spania, România II. În zilele de 9, 10 şi 11 noiembrie vor avea loc jocurile din cadrul celordouă serii, vineri 12 noiembrie este zi de pauză, iar simbătă 13 şi duminică 14 noiembrie se dispută partidele pentru clasament, primele două clasate din fiecare serie jucînd pentru locurile I—IV, iar celelalte pentru locurile V—VIII. CLUBUL „UNIREA" PAŞCANI — LA A 75-A ANIVERSARE Luna aceasta se Împlinesc 75 de ani de cînd s-au pus bazele clubului muncitoresc „Unirea“ din oraşul Paşcani. Documentele vremii atestă că, in orele libere, muncitorii de la atelierele C.F.R. din localitate veneau la sala de lectură (Înfiinţată în 1896) să citească, să împrumute cărţi sau să tragă cu arma la sala de tir. Mai tîrziu a luat fiinţă şi o popicărie, unde se organizau concursuri intre secţii. In anii socialismului, clubul „Unirea“ a căpătat semnificaţii noi, moderne, fiind înzestrat cu o bază materială corespunzătoare, necesară desfăşurării unei rodnice activităţi cultural-educative şi sportive. Sportul şi-a făcut simţită prezenţa, tot mai mult in activitatea cotidiană a clubului, întrecerile de şah, tenis de masă, popice, box şi lupte bucurindu-se de o largă participare in cadrul competiţiilor de „casă“, „Cupa ceferistului”, „Cupa Paşcanilor“, „Cupa Centenarului“, ultima lansată cu prilejul Împlinirii a 100 de ani de la înfiinţarea atelierelor C.F.R. La sărbătoarea ocazionată de aniversarea clubului păşcănean, oamenii muncii din localitate se mindresc cu o modernă popicărie cu două piste, dată recent în folosinţă, cu renovarea şi modernizarea tuturor încăperilor clubului „Unirea“, operaţii realizate cu sprijinul substanţial al U.G.S.R. Constantin ENEA-coresp. PE CÎND OFENSIVA ÎMPOTRIVA INERJIEI? „Consideraţi măsurile intrerprinse in municipiul Brăila îndeajuns de eficiente pentru atragerea unui număr sporit de oameni ai muncii în acţiuni cu caracter recreativ-distractiv ?“ — iată Întrebarea pe care am pus-o, recent, tovarăşului George Sima, şeful Comisiei Sport din cadrul Consiliului Sindical Judeţean. — La Brăila — ne-a răspuns interlocutorul nostru — işi desfăşoară activitatea sportivă un mare număr de salariaţi. împrejurimile municipiului nostru oferă condiţii bune de agrement, de recreere, in bălţile Dunării, in staţiunea Lacul Sărat şi in parcul „Monument“. Dar folosirea acestor locuri atrăgătoare, considerăm, nu este exploatată cu maximă eficienţa... Intr-adevăr, in vecinătatea oraşului se află cîteva locuri de odihnă şi recreere, pe care mulţi amatori de turism le-ar asalta, dar, din păcate, nici o acţiune organizată şi sistematică nu s-a întreprins, pentru atragerea vizitatorilor. Asociaţia sportivă Unirea Tricolor, care-şi are sediul chiar la Lacu Sărat şi care ar fi putut fi iniţiatoarea unor acţiuni interesante, n-a mişcat nici măcar un deget. In insula Mare a Brăilei, la ciţiva kilometri de oraş, există un lac natural denumit Braşova, care oferă condiţii excelente pentru turism sau canotaj, dar şi aci domneşte o linişte deplină... Inerţia organelor locale cu atribuţii in domeniul educaţiei fizice şi a sportului este, intr-adevăr, supărătoare. Pe cind o ofensivă împotrivă ei ? N. COSTIN-coresp. MUNCA EDUCATIVA TN DEZBATEREA PLENAREI C.J.E.F.S. VILCEA Zilele trecute, a avut loc plenara C.J.E.F.S. Vilcea, care a dezbătut sarcinile ce revin tehnicienilor si activiştilor in procesul de îmbunătăţire a muncii de educare marxist-leninista a sportivilor. La lucrări au participat tovarăşii Constantin Matei, secretar al comitetului judeţean de partid, membru supleant al C.C. al P C.R., Marin Birjega, vicepreşedinte al C.N.E.F.S., precum şi numeroşi antrenori, profesori, arbitri şi alte cadre sportive Informarea prezentată a relevat multe succese, dar a scos la iveală şi o serie de deficienţe, care au dus la rezultate nesatisfăcătoare .Informarea profilului etic al sportivului de tip nou. Au fost puse cu acest prilej în discuţii abateri de la conduita cetățenească a unor sportivi, majoritatea vorbitorilor condamnind aceste manifestări, făcind propuneri concrete pentru intensificarea muncii educative in rindurile tineretului sportiv. Luînd cuvintul în Încheierea dezbaterilor, tov. Constantin Matei a arătat necesitatea cuprinderii sportivilor in învăţămintul de partid, accentuind importanţa conduitei lor exemplare, atit in viaţa particulară, cit şi pe stadioane. Plenara a aprobat un cuprinzător plan de măsuri, menit să ducă la rezultate superioare în munca de formare a sportivului-cetăţean. Dumitru ROŞIANU-coresp. DOROHOI : ETAPA PE ORAŞ LA CROS Intr-un decor de toamnă tirzie a avut loc, în împrejurimile stadionului „1 Mai“ din Dorohoi, etapa pe oraş a diviziei judeţene de cros pe echipe şi individual. La această întrecere au luat parte peste 220 de concurenţi, reprezentind asociaţiile sportive din oraşul Dorohoi precum şi Liceul Agricol Şendriceni. Comisia orăşenească de atletism a asigurat Întrecerilor un cadru organizatoric adecvat şi, spre deosebire de anii trecuţi, pe foile de concurs au fost înscrişi concurenţi mai mulţi şi mai bine pregătiţi. Iată cum arată clasamentul în urma desfăşurării tuturor probelor. Fete 11—12 ani, individual : Toma Florica — Şcoala generală nr. 5; pe echipe — Şcoala generală nr. 5; 13—14 ani, individual : Curpăn Saveta — Şcoala generală nr. 5; pe echipe — Şc. gen. nr. 5; 15—16 ani, individual : Barnea Maria — Liceul nr. 2 şi Buchi Emilia — Liceul Şendriceni; pe echipe — Liceul nr. 2; 17—18 ani, individual : Prodan Paulina — Liceul nr. 2; pe echipe — Liceul nr. 2. Băieţi 12—13 ani, individual : Şerban Constantin — Şc. gen. nr. 5; pe echipe — Şc. gen. nr. 2; 14—15 ani, individual : Ailoaie Ștefan — Liceul nr. 2; pe echipe — Școala gen. nr. 1; 16—17 ani, individual : Bezergheanu loan — Liceul nr. 2; pe echipe — Liceul nr. 2; 18—19 ani, individual : Leontescu Dumitru — Liceul nr. 2 ; pe echipe — Liceul nr. 2. Cîștigătorilor li s-au înmînat diplome. Nr. 6850 IN JUDEŢUL SIBIU (Urmare din pag. 1 a) îşi pot găsi foarte bine materializarea şi în competiţii săteşti... ...La Cisnădie fiinţează două asociaţii sportive, Mătasea Roşie şi Bumbacul. Ambele au la cîrma lor cite un preşedinte inimos şi întreprinzător, pe Nicolae Roman şi respectiv pe Alexandru Dimitriu. Sportivii de la „Mătasea Roşie“ au predilecţie pentru jocuri, cei de la „Bumbacul“ pentru atletism. Dar şi unii şi alţii sunt prezenţi la transpunerea în viaţă a unei frumoase iniţiative locale — săptămîna sporturilor. De pildă, într-una sunt organizate întreceri de tenis de masă, în alta de atletism, apoi de volei ş.a.m.d. Preliminariile au loc de luni şi pînă simbătă, iar duminica se desfăşoară finala, sunt desemnaţi câştigătorii. Iată o treabă bună pentru sportul de masă, care ar merita atenţia tuturor consiliilor asociaţiilor sportive. ...O „seară veneţiană“... Aşa au intitulat sibienii spectacolul sportiv organizat pe lacul Dumbrava. Iniţial fusese vorba de un concurs de navomodele, cu participarea campionilor republicani, desemnaţi în ajun. Proaspeţii aureolaţi cu cununile de campioni au reeditat, într-un fel, finala, acolo, pe „Dumbrava“. Inchipuiţi-vă pitorescul lac din bătrînul Cibinium luminat feeric, pe Neptun în chip de... Guliver, coborînd printre nave-liliput şi după demonstraţii, o inedită vînătoare de balonaşe multicolore. Desfăşurată sub egida oficialităţilor locale, acţiunea a însemnat un spectacol captivant, conceput şi realizat după proiectul a doi oameni care excelează prin ingeniozitate, Nicolae Rodeanu, directorul Teatrului de păpuşi şi Iosif Şuluţiu, activist sportiv mult apreciat la Sibiu. O „vară veneţiană“ la... Sibiu. O acţiune care a prilejuit încîntare unui număr de peste 8 000 de spectatori. O iniţiativă vrednică de luat în seamă. Ce spuneţi ieşenilor, care aveţi şi voi o mică „Dumbravă“, la „Ciric“, sau voi constănţenilor, cu ademenitorul Siutghiol, voi piteştenilor, cu neasemuita „Trivale ?“ ...La „Troiţa lui Mihai", între Si- biu şi Şelimbăr, s-au înregistrat o parte din secvenţele filmului istoric care a reînviat figura măreaţă, personalitatea copleşitoare a voievodului frămîntat de ideea generoasă de a realiza, încă din secolul al XVII-lea, unirea tuturor românilor. Şi tot acolo, pe locuri de legendă şi fapte eroice, sibienii îşi dau întîlnire, de vreo patru ani încoace, pentru a sărbători „Chemarea toamnei“, iniţiativa sportivă a celor mai mici cetăţeni ai oraşului de pe Cibin, pionierii, care găseşte de fiecare dată o largă audienţă din partea maturilor. Anul acesta, la „Chemarea toam- nei“ au răspuns prezent mai bine de 5 000 de oameni. Au venit să-şi vadă copiii sau nepoţii, cum se întrec la oină şi trintă, la judo şi minihaltere, în alergări de ştafetă pe 8x60 de metri, să le admire talentul în conducerea mingi de fotbal (regretatul Petschovschi afirma că „arta driblingului trebuie învăţată de la copii“), să intuiască pe viitorii constructori de rachete cosmice... O Olimpiadă în miniatură, cu sute de eroi, cravate roşii de la cele peste 20 de şcoli generale sibiene, reprezentanţi ai şcolilor sportive. O zi întreagă, într-o duminică, de la „Troiţa, lui Mihai“ şi pînă la rîul Seviş şi pădurea Şopa, a răsunat veselia... Am încercat să reconstituim aici cîteva din iniţiativele sibienilor, dornici să-şi semneze o tot mai spectaculoasă prezenţă în activitatea sportivă de masă. Este o prezenţă firească, izvorîtă din necesitatea de a face mişcare in aer liber, de a-şi menţine sănătatea şi buna dispoziţie, acea prospeţime fizică şi morală de care ne vorbea bătrînul învăţător din Vurpăr. Sînt, dacă vreţi, principiile unei filozofii de viaţă practică pe care sibienii le respectă şi le preţuiesc... întilniri internaţionale Săptămîna viitoare, după încheierea ediţiei feminine a „Trofeului Carpaţi“ şi înaintea începerii celei masculine (Galaţi, 9—14 XI), selecţionatele de juniori şi junioare ale ţării noastre vor susţine o serie de jocuri internaţionale Reprezentativa de juniori va participa intre 5 şi 7 noiembrie la un turneu la Opole (Polonia), alături de formaţiile similare ale R. D. Germane şi de două echipe naţionale ale ţării gazdă. Lotul juniorilor români, pregătit de antrenorii Al. Hie si Gh. Alexandrescu, va pleca spre Opole joi 4 noiembrie. Reprezentativa de junioare a ţării (antrenori Dan Bălăşescu şi Tr. Hacovală) va evolua pe teren propriu, întîlnind în zilele de 5 şi 7 noiembrie, în sala Floreasca, selecţionata de junioare a Poloniei. Pentru aceste două partide (vineri 5 noiembrie la ora 18:30 şi duminică 7 noiembrie la ora 17) federația noastră de specialitate a invitat doi arbitri din Cehoslovacia : I, Pokorny şi V. Polacek. Doar antrenamente? Nu-i prea puţin?. Acum toată atenţia iubitorilor handbalului este îndreptată spre marile turnee internaţionale ce au loc in ţara noastră. Nici nu-i de mirare acest lucru, deoarece prezenţa la startul „Trofeului Carpaţi“, atit în varianta sa feminină, cît şi la cea masculină, care va începe în curînd la Galaţi, a unor prestigioase selecţionate naţionale, organizarea ireproşabilă asigurată de organele noastre sportive, precum şi frumoasele rivalităţi competiţionale ce le declanşează aceste două mari turnee sunt în măsură să stîrnească interesul, să capteze atenţia tuturor. Numai că, dincolo de acest curent de opinie şi in afara preocupărilor legate de această bogată activitate competiţională internaţională (in afara acestor două tradiţionale întreceri, calendarul cuprinde şi alte acţiuni) nu trebuie să uităm că majoritatea echipelor noastre fruntaşe sunt într-o vacanţă forţată! Intr-adevăr, formaţiile masculine participante la campionatul diviziei A se află intr-un prelungit „relache“ care va dura pînă în luna martie 1972, iar cele feminine aşteaptă reluarea campionatului care nu se va face înainte de luna ianuarie 1972. Deci, o lungă (foarte lungă pentru handbalişti!) perioadă de inactivitate. Şi dacă echipele Steaua, Dinamo Bucureşti, Universitatea Bucureşti sau Universitatea Cluj au satisfacţia că o bună parte din componenţii lor beneficiază de activitatea de pregătire desfăşurată în cadrul loturilor reprezentative, să ne întrebăm atunci ce fac jucătorii de la Politehnica Timişoara, S.C. Bacău, Trotuşul or. Gh. Gheorghiu-Dej, Politehnica Galaţi, Dinamo Braşov şi Independenţa Sibiu? Răspunsul — bănuim — va veni prompt antrenamente. Dar este acest lucru suficient, cind formaţiile mai sus citate, cărora le putem adăuga fâra teamă pe Universitatea Bucureşti, Universitatea Cluj şi chiar Dinamo Bucureşti au rămas cu suficiente forţe pentru a prezenta o echipă într-o competiţie ? Tocmai pentru acest motiv credem că organele locale, mai ales din acele oraşe în care există săli (Timişoara, Cluj, Galaţi şi chiar Sibiu) au datoria să organizeze competiţii amicale, turnee scurte, eventual disputate „sistem-fulger“ (cu jocuri de o durată mai mică decit cea regulamentară din care să fie angrenate echipele noastre divizionare. Cu acest prilej vor putea fi utilizate și redate elementele tinere care au apărut în unele partide din campionat şi se va realiza o împli- nire corectă a antrenamentelor ce se desfăşoară — credem — cu regularitate. Propunem acest lucru, mai ales pentru că pauza aceasta, extrem de folositoare loturilor reprezentative, se conturează ameninţătoare prin efectele sale asupra formei şi randamentului echipelor noastre fruntaşe. Pentru că există pericolul ca lucrurile pozitive acumulate intr-o direcţie să fie anihilate de rămînerile, în urmă in cealaltă direcţie, a valorii de masă a handbalului nostru, la fel de importantă după opinia noastră ca şi prima. Aşteptăm, aşadar, iniţiative în organizarea de competiţii amicale, în special pentru formaţiile masculine (c. a.).