Sportul, septembrie 1972 (Anul 28, nr. 7162-7191)

1972-09-01 / nr. 7162

Nr. 7162 „CUPA ROMÂNIEI“ în etapa disputată miercuri în „Cupa României“ s-au înregistrat rezultatele : Metalul Topleţ-Meva Drobeta Tr. Severin 4—1 (2—0), Industria sîrmei C. Turzii — Arieşul Turda 2—1 (0—1), C.S.M. Suceava — A.S.A. Cîmpulung Moldovenesc 3—1 (2—0), Chimia Găeşti — Textila Piteşti 2—1 (1—0), Confecţia Curtea de Argeş — Petrolul Tîrgovişte 0—2 (0—0), Şc. sportivă Curtea de Argeş — Dacia Piteşti 0—7 (0—4), C.F.R. Tg. Mureş — C.F.R. Sighişoara 1—3 (1—1), Unirea Tomnatic — Gloria Arad 5—0 (3—0), U. M. Timişoara — Constructorul Arad 5—0 (3—0), C.F.R. Simeria — Victoria Călan 9—0 (4—0), Constructorul Botoşani — Străduinţa Suceava 3—3 (1—2), Unirea Tricolor Birlad — Locomotiva Adjud 5—1 (2—1), Oltul Sf. Gheorghe — Tractorul Braşov 2—1 0—1), Partizanul roşu Malnaş — Forestierul Tg. Secuiesc 1—4 (0—0), Danubiana Roman — Nicolina Iaşi 4—1 (2—1), Progresul Catalina — Carpaţi Covasna 0—1 (0—1), Spicul Dămăşeni — Textila Buhuşi 0—1 (0—1), Energia Paroşeni — Minerul Teliuc 3—1 (1—0), Marina Mangalia— Portul Constanţa 3—2 (2—0), 3.M.U. Medgidia — Celuloza Călăraşi 4—0 (3—0), Vitrometan Mediaş — U.P.A. Sibiu 5—2 (1—1, 2—2), Carpaţi Sinaia — I.R.A. Cîmpîna 2—1 (0—1), Dacia Orăştie — Mureşul Deva 0—2 (0—1), Ancora Galaţi — Unirea Tricolor Brăila 0—1 (0—0), Victoria T. C. Galaţi — Comerţul Brăila 0—4 (0—2), Automobilul Satu Mare — Voinţa Cărei 0—3 (0—1), Trotuşul Gh. Gh. Dej —Rulmentul Birlad 1—0 (1—0), Chimia Tr. Măgurele — Automatica Alexandria 0—0, după prelungiri (s-a calificat Automatica), C.F.R. Bistrița — Foresta Susenii Bîrgăului 2—4 (0—2) DUMINICĂ. FOTBAL NON-STOP, ÎN PARCUL SPORTIV DINAMO Duminică va avea loc pe terenurile din parcul sportiv Dinamo, un bogat program de fotbal. La orele 8.30 întâlnirea echipelor de tineret rezerve Dinamo — Rapid, de la ora 10 partida formaţiilor prime, iar în continuare un meci din campionatul Diviziei C (Dinamo Obor — T.M.B.) și unul din Campionatul național de juniori (Dinamo — Azotul Slobozia). Corespondenţa specială pentru SPORTUL DRUMUL NAŢIONALEI AUSTRIEI SPRE CM. TRECE PRIN CRAIOVA... minuţioase făcute de cadrele echipei. Prima verificare s-a făcut în mica localitate Neusiedl an der Zaya, din sudul Austriei, unde . .selecţionabilii n-au dat dovadă de , mnare formă, reuşind doar un 2—2 (2—0) cu modesta echipă locală, din campionatul regional. Au marcat Starek şi Kögelberger dar şi Schmidradner, care printr-un autogol a permis egalarea. Antrenorul federal Leopold Stastny a renunţat la doi „senatori de drept“, căpitanul echipei Sturmberger şi stoperul Eigenstiller, care sunt ieşiţi din formă. N-a fost chemat nici Hasil — actualmente activînd la Feyenoord — iar alt neo-olandez, Kreuz (Sparta Rotterdam), este şi el absent. De marţi, echipa este reunită la Viena, pentru antrenamente in comun. Miercuri s-au alăturat lotului cei doi jucători de la Kickers Offenbach (R.F.G.), Hickersberger şi Schmidradner. Ieri, antrenamentul continua din plin, urmînd ca vineri (n.r. azi), întreaga echipă, împreună cu selecţionata de tineret (sub 23 ani) să ia avionul spre România. Formula de echipă nu este încă fixată, Stastny aşteptind probabil ultimul moment. Totuşi, sunt indicaţii asupra formaţiei probabile. Poarta va fi apărată de Stachowicz, deşi n-a impresionat la antrenamente. în apărare se poate conta pe Sara (Demantke), Schmidradner, Horvath, Pumni, iar pentru mijlocul terenului sunt indicaţi Hickersberger, Starek şi Ettmayer. In atac au fost încercate variantele Stering — Kögelberger — Jara şi Stering — Kögelberger — Gallos. f ' * Vom vedea cum vor funcţiona toate acestea, pe stadionul din Craiova. M. SRIM S . A.P.A. Viena Naţionala de fotbal a Austriei, de mai mulţi ani Incercind să revină în primul eşalon european, de mai multe ori nereuşind aceasta — prin înfringeri la limită sau de-a dreptul nenorocoase — pare să-şi amintească mai bine acum de fosta ei glorie, punîndu-şi înainte un nou obiectiv urmărit cu aplicaţie şi pasiune : calificarea in turneul final al C.M. Din 1958, această performanţă lipseşte din palmaresul fostului „Wunderteam“. In 1972, n-am luat parte pentru dubioase motive financiare, ca apoi, la ediţiile 1963 şi 1970, echipa noastră să fie eliminată de justeţe. Acum — pentru 1974 — ar trebui să reuşim, în sflrşit. E drept, primul adversar In marea competiţie va fi Ungaria — un rival dificil de întrecut. Dar, încercăm... Pentru reuşita acestei tentative, testul de la Craiova are o importanţă deosebită. De aer şi pregătiri funci orfi După 180 de minute CIFRELE VORBESC... • In etapa a doua a campionatului Diviziei A s-au inscris 26 de goluri (o medie de 3,25 goluri de meci). In total, in aceste prime două etape, s-au marcat 47 de goluri. • Ghirca (Fanul) a înscris primul autogol in actualul campionat. • In această etapă au fost acordate două lovituri de la 11 m, ambele transformate (Pescariu şi Oblemanco). • După două etape, echipele S.C. Bacău şi Steagul roşu, mai precis portarii acestora, — Ghiţă şi Adamache — n-au primit gol, in timp ce jucătorii reşiţeni 11 au reuşit să înscrie nici un gol. • In această etapă şi-au mai făcut apariţia încă 20 de jucători ; pina în prezent, cele 16 divizionare au folosit 218 jucători : Sportul studenţesc — 17, Univ. Craiova — 15, şase echipe cite 14, şase cite 13, iar U.T.A. şi steagul roşu cite 12. • In etapa a doua s-au tras la poartă 236 de şuturi (pe spaţiul porţii numai 106), marcindu-se 25 de goluri (unul a fost autogol), deci un procent de eficacitate de 16,59 la sută, superior celui din prima etapă, clasamentul eficacităţii, după două etape, se prezintă astfel : 1. S.C. BACAU 21,05 la sută; 2. Dinamo 20,68 ; 3. A.S.A. Tg. Mureş 19,35; 6. Steagul roşu 17,39; 5. F.C. Argeş 15,78; 6. U.T.A. 15,38; 7. Univ. Craiova 11,28; 8. Steaua U.«*S 9. Jiul 9,52; 10. „U“ Cluj 6,89; 11. Sportul studenţesc 8,67; 12. Rapid 5,28; 13.14. Petrolul şi Farul 2,94; 15. C.F.R. Cluj 2,49; 16. C.S.M. Reşiţa 8. • Cronicarii ziarului nostru au acordat celor opt arbitri care au condus partidele etapei a doua 33 de stele : doi au primit cite 2 stele, cinci cîte 4, iar N. Cursaru doar 3. • Partidele acestei etape au fost urmărite de aproximativ 110 500 de spectatori. Cei mai mulţi — 25 000 — au asistat la meciul Rapid — U.T.A., iar cei mai puţini — 3 500 — au fost prezenţi In tribunele stadionului din Petroşani. • Situaţia in „Trofeul Fetschovschi", după două etape, este următoarea : 1—2. CRAIOVA şi BACAU 10; 3. Cluj 9,56; 4—8. Piteşti, Arad, Constanta, Ploieşti şi Tg. Mureş 9,00; 9. Bucureşti 8,25; 10—18. Braşov, Reşiţa şi Petroşani 8,00. • In prima etapă a campionatului s a produs o eliminare (a braşoveanului Angliei), in cea de a doua, tot o eliminare (arădeanul Braşovschi). Adrian VASILESCU JUCĂTORI SUSPENDAŢI Comisia centrală de competiţii şi disciplină a F.R. Fotbal a analizat în ultima sa şedinţă abaterile unor jucători şi a luat următoarele măsuri •— Urmeş (Jiul Petroşani) — suspendat pe patru etape pentru Insultarea arbitrului ; — Braşovschi (U T.A.), Petreanu (C.F.R. Timişoara), Tifirel (Chimia Rm. Vîlcea), suspendaţi pe cîte trei etape pentru lovirea adversarului şi, respectiv, îmbrincirea arbitrului ; — Lucaci (F.C. Bihor) — suspendat pe două etape pentru lovirea adversarului ; — Florea (Delta Tulcea) şi Bogaciu (Metalul Plopeni) — suspendaţi pe cîte o etapă pentru lovirea adversarului; — Profir (Metalul Bucureşti) şi Zaiţ (Delta Tulcea) — sancţionaţi cu mustrare pentru gesturi nesportive. DE LA I.E.A.B.S. Cu începere de la 1 IX 1972 se inaugurează la Bazinul acoperit Floreasca cursuri de iniţiere la înot pentru copii între 5—10 ani. Acestea vor avea loc în fiecare zi între orele 16—20. Informaţii la telefon 33.65.01. d in obiectiv, Divizia C, după două etape DIN 168 DE ECHIPE, DOAR UN SFERT AU RĂMAS NEÎNVINSE Deşi s-au scurs numai două etape, in cea de a treia divizie a ţării valorile au început să se cearnă. Numai 15 echipe din totalul celor 163 al diviziei (8,9%) au izbutit să obţină maximum de puncte (4). I.T.A. Iaşi, Petrolul Moineşti, Petrolistul Boldeşti, Prahova Ploieşti, Celuloza Călăraşi, T.M.B., Autobuzul Bucureşti, Dacia Piteşti, Victoria Călan, Mureşul Deva, Topitului B. Marc, Minerul Cavnic, Gaz metan Mediaş, I.C.I.M. şi Politehnica Braşov. In seriile a IV-a, a VII-a şi a IX-a nici o echipă nu a izbutit să obţină două victorii, lideri fiind formaţii care au acumulat 3 puncte. Tot cu 3 puncte, dea ne învinse după două etape, sunt un număr de 27 de echipe, la care dacă le adăugăm şi pe cele 15 cu două victorii, obţinem cifra de 42 de formaţii, deci exact 25% din efectivul Diviziei C ! Si recunoaştem, este puţin... Făptui că numai un sfert din echipele divizionare C au izbutit să scape (după numai două etape disputate !) de înfringere poate spune mai mult decît orice comentariu sau articol _ critice despre valoarea intrisecă a diviziei. Un meci deosebit s-a disputat la Giurgiu, între una dintre cele mai slabe echipe ale diviziei, Olimpia din localitate şi Autobuzul Bucureşti. Deşi handicapaţi de accidentarea gravă a fundaşului central Popescu (fractura’'de ’ tibie), bucureştenii au izbutit sâ învingă cu 1—0. După cum declară observatorul federal A. Ioniţă, giurgiuveanul Hie Emil — care nici măcar ’ n-a fost eliminat — l-a accidentat voluntar pe Popescu. Arbitrul 1. Ciobanu (Roşiori) a fost depăşit de joc, timorat, extrem de obosit („nici nu mai putea să fugă“ !) la sfirşitul meciului... Un alt observator federal, P. Marculescu, prezent la meciul Voinţa — Sportul Clorogirla (1—1), are termeni foarte elogioşi pentru noua promovată, aflată în deplasare : „O surpriză plăcută. Ecul- Pă practică un joc deschis, ofensiv, foarte sportiv, şi posedă un atac percutant, redutabil, care va da mult de furcă al altor echipe...“. S-au omologat meciurile Foresta Suseni — Viitorul Tg. Mureş : 3—0 pentru gazde (mureşenii n-au vrut să accepte, în lipsa arbitrilor delegaţi, un conducător al jocului local, mai ales că el nu avea calitatea necesară, dar regulamentul trebuie respectat); şi Şoimii Buzău — Victoria Floreşti (aminată din cauza ploii şi a terenului impracticabil pentru a doua zi, cind, însă, nu s-a prezentat la Joc nici una dintre echipe) : 0—3 pentru ambele echipe ! Dumitru GRAUR Sportul CU DOUĂ ZILE ÎNAINTEA JOCULUI DE LA CRAIOVA , UN „INVENTAR" AL LOTULUI REPREZENTATIV Meciul cu Austria, reprezentind o mai veche datorie a forului din Viena faţă de federaţia noastră — revanşa deplasării la Linz, în 1968 — vine şi nu vine la vreme. Ar reprezenta utilitate prin faptul că, înaintea primului joc oficial, acela de la Helsinki, de la 20 septembrie, se impunea în orice caz o verificare a naţionalei în compania unui partener de o certă valoare. Inconvenientul stă — după opinia noastră — în împrejurarea că selecţionarea lotului nu a avut decit un singur moment drept criteriu şi acesta l-a reprezentat intâia etapă a campionatului, ştiut fiind că alcătuirea grupului de selecţionaţi s-a făcut înaintea celei de a doua, apariţii a candidaţilor la un loc în selecţionată. Deci, actualul lot reprezintă mai mult meritele şi concluziile trecutului sezon decît ale celui în care ne aflăm. Dar... asta este situaţia, din păcate, şi datele calendarului nu mai pot fi schimbate ! Să vedem, acum, care este „inventarul“ primului lot al ţării şi, în acelaşi timp, ce perspective există ca fiecare loc al echipei naţionale să aibă un grup de jucători cît de cît apropiaţi valoric. Şi micul comentariu de faţă socoteşte deci partida cu Austria ca un moment al pregătirii şi al unor foarte necesare sfaturi pentru ceea ce mai poate fi făcut pină la startul oficial în preliminariile C.M. Forţării, în momentul de faţă, lotul dispune de trei portari reprezentînd toate categoriile de virstă şi de grade de experienţă. Răducanu şi Adamache, această pereche care a risipit grijile privind tricoul nr. 1 în ultimele sezoane, plus Stan, jucător care s-a afirmat constant şi sigur. Şi, în spate, mai există şi Iordache şi Ştefan. Fundaşii , aici, trecerea anilor a produs o primă vacanţă — Lupescu. Deci, începe operaţiunea pentru aflarea titularului postului de fundaş central dreapta. Miercuri, la Olteniţa, a fost încercat Sătmăreanu. E, ca să spunem aşa, rezolvarea de urgenţă. Cu experienţa lui, ţinînd cont şi de împrejurarea că a mai jucat, la club, pe un asemenea post, vechiul nostru internaţional se poate descurca. Ne întrebăm insă dacă nu este cazul să se înceapă verificările pentru găsirea unui titular de perspectivă şi, de aceea, Dobrău (luat de acum în evidenţă directă), Bojeni, Vlad, M. Olteanu, Ciugarin şi alţi eventuali candidaţi ar trebui să fie supuşi unor probe succesive spre aflarea celui , mai indicat să-i succeadă, pentru cit mai multă vreme, lui Lupescu. Dinu înlătură dubiile privind fundaşul central stingă, iar Deleanu, pe care îl dorim mai linear în randament, pe acelea privind fundaşul stingă, unde Velea, folosit o repriză la Olteniţa, nu ne-a displăcut. Mijlocaşii , „senatorii de drept“, Dumitru (care are în aceste zile o suită de examene şi nici nu va veni la Craiova decît în ajunul partidei) şi Nunvweiller, îl au „în spate“ pe Hajnal , mureşeanul joacă degajat şi, în consecinţă, credem că încadrarea sa în reprezentativă se va produce chiar mai repede decît ne-am fi aşteptat. Prospectările In continuare pot duce la alte preţioase descoperiri (Dumitriu IV, Beldeanu etc.), înaintaşii : osatura compartimentului este oferită de cei trei „D“ (Dobrin, Domide, Dembrovschi) plus Lucescu şi Iordănescu. Ultimul accidentat, nici Dembrovschi nu ştim la ce potenţial va evolua duminică. iMareu trebuie văzut într-un meci adevărat. La Olteniţa a avut şi clipe foarte bune dar şi perioade de neinspiraţie. Evident, lipseşte din tot tipul vîrfului de atac ■ realizator, Dobrin, Domide şi Dembrovschi fiind, şi jucînd şi la cluburile lor, centri secunzi. Asta ni se pare cea mai imperioasă necesitate a momentului. Dumitrache a dat multe şi concludente probe de regăsire a formei („Cupa Municipiului Bucureşti“ şi amîndouă etapele de campionat) şi credem că o revedere a lui, acum, nu strică. Considerentele trecutelor merite — care operează pe bună dreptate pentru unii componenţi ai lotului — puteau să opereze de asemenea şi pentru Neagu. Absenţa unui spărgător de apărări ne apare drept cea mai gravă din actualul lot. Dar, se înţelege, tehnicienii vor avea ocazia celor mai elocvente concluzii în meciul de peste două zile. Eftimie IONESCU FLORIAN DUMITRESCU SĂTMĂREANU Văzuţi de AL CLENCIU DEFAVORIZAŢII FAVORIŢI A circulat cîteva zile prin Bucureşti ideea încurajatoare că noi, telespectatorii Olimpiadei vom fi mai fericiţi decît spectatorii propriu-zişi de la faţa locului : „O să vedeţi mult mai multe decit noi, paşi paşi !" ne încurajau, cei plecaţi la luptă, ne sărutau, ţoc, ţoc şi eu, unul, i-am crezut. Mie îmi place să fiu îmbărbătat. De aceea, cu multă bărbăţie şi cu mai multă prudenţă, voi spune că pînă acum transmisiile de care avem parte de la München nu sint de loc faimoase. Imaginile (de ele vorbesc în primul rînd) nu sînt de loc rele, dar nu-s faimoase. Sunt corecte, exacte, dar lipsite de mari frumuseţi, de mari momente memorabile. Imagini de rutină, nu de patimă. Imagini reci, cadrate cu subterui, dar fără foc, deşi acolo, in apă, oamenii păreau incendiaţi ! Prea puţină spontaneitate regizorală, prea puţină viaţă furată cu artă, multă sobrietate, pînă la glacialitate. Idee bună, dar nelucrată, — culisele halterelor; idee poetică — adincul bazinului în timp ce omul urcă la suprafaţă. Altfel — o corectitudine excesivă, excluzînd chiar fantezia. Poate că aşa trebuie, poate că gustul nostru latin, adorînd transmisiile englezeşti de sport, nu se potriveşte cu cel nemţesc. Rezultatele acestea „mondiale" nu sînt nici ele rezumate — ci bucăţi şi bucăţele netriate concludent. În mare formă mi se pare Ţopescu. Activ, pe fază, suplu, uman, divers, dornic de a ne informa bogat şi — mai ales — pasionat, înotul a fost transmis cu o patimă, de parcă Slavic sau Anca Groza se bateau cu Spitz si Shane Gould. Bădescu e în progres evident, dar deloc suficient. Din studio, Groman e la locul lui, ca lector, dar încă inhibat şi de o gravitate monotonă. Foarte plăcută — această voce a lui Mihai Constantinescu, dar şi prea informativă , lipseşte elanul de a comenta cu capul şi ochiul nostru, de aici, din fotoliu, ne lăsăm dominaţi de năvala rezultatelor — să nu se înţeleagă că mă gîndesc la cine ştie ce eseuri de mare filozofie sau la comentarii „poetice şi culte" cum au început să practice chiar şi cititorii — dovadă acea „ieşire" absolut înmărmuritoare dintr-un săptămînal care a publicat scrisoarea unui cetăţean ajuns la ideea că „Ilie Năstase e un Chateaubriand levantin" ba chiar „boleroul lui Ravel" ! Responsabilul rubricii ii mulţumea cititorului atît de cult. Eu aş fi tras cu pistolul un glonţ in aer. Dar problema aceasta a favoriţilor învinşi cam peste tot de oamenii decontractaţi, stimulaţi de acest fantastic sentiment numit pe româneşte „ce-am avut şi ce-am pierdut", această problemă merită, cred, toată atenţia noastră. Nu ştiu cum va fi la atletism — ceva îmi spune că acolo va fi şi mai şi —, ceea ce devine evident este că omul nu mai poate fi sigur pe propria sa performanţă (de soartă, ce să mai vorbim ?), într-atît de violente sînt încordarea şi solicitarea luptei cu performanţele celor numiţi „outsideri" sau nefavoriţi, dar şi ei oameni cu aparat nervos. Cu cit eşti mai puţin favorit sau mai puţin favorizat de antecedente, cu atit se pare că te mişti mai bine şi mai fericit. Favorizat devine nefavorizatul, care din clipa cînd ciştigă (vezi campionul nord-coreean de tir !) pare la fel de vulnerabil ca orice „mare favorit". Cum devii sau iţi spune că eşti mare şî tare şi nu poţi pierde titlu! — mina începe să tremure, capul să vîjîie, puterea să scadă. Nu vreau să dau exemple de la Olimpiadă — mă uit la Spasski care, cam de la a 13-a partidă (unde — cum zice Gheller — ciştiga cu 24, piontă! şi oricum avea remiză înainte de catastrofalul 69 şah cu turnul în d1), cam de cînd a înţeles că a pierdut titlul, s-a decontractat atit de bine că — zic specialiştii — joacă sigur, ofensiv, reuşind frumuseţi ca acea partidă a 19-a, absolut încintătoare, de o parte şi de alta. De ce ? De ce se întîmplă acest fenomen psihic ? De ce ideea de victorie inhibă mai grav decît lipsa de şansă ? Dacă pină la urmă favoritul e un nefavorizat ? Nu vreau să dau azi răspunsul, să mai aşteptăm atletismul, problema e foarte expresivă pentru civilizaţia noastră. Şi pentru campionatul nostru. De fotbal, dacă mai ştiţi acest joc in care, de pildă, nefavoritaţii de la C.F.R. Cluj înving pe cei prea favorizaţi de soartă şi imprejurări de la Steaua, deşi antrenorul clujean susţine că în Constanţa, cu Farul, echipa sa a jucat mai bine, pierzind ! BEIPHEGOR FOREST HILLS ’72 Primele partide, primele surprize! NEW YORK, 31. Pe cele 20 de terenuri de la Forest Hills (Long Island), au început de miercuri partidele din primul tur al probei de simplu bărbaţi, din cadrul campionatelor internaţionale de tenis ale S.U.A. 148 de jucători sunt la start. Printre primele întîlniri programate a fost şi aceea pe care tenismanul român Ion Ţiriac o avea de susţinut în compania australianului Ilay Keldie. Fostul campion al României a cîştigat primul set cu 6—4, conducînd şi în al doilea cu 1—0. La acest scor, adversarul său a anunţat că abandonează, din cauza unei întinderi musculare, învingător fiind declarat Ţiriac. El îl va întîlni în turul următor pe iugoslavul Nikola Pilici, învingător, cu 6—1, 6—3, 7—5 asupra lui Patricio Rodriguez (Chile). Dintre cei 16capi de serie ai probei, unul a şi fost şters de pe tăbloue. Este campionul universitar american Jimmy Connors (nr. 15), eliminat de compatriotul său Tom Gorman : 1—6, 6—3, 7—6, 5—7, 4—6. Alţi capi de serie au trecut însă relativ uşor primul examen. Oarecari emoţii a avut, totuşi, primul favorit al turneului, campionul american Stan Smith, care a cedat primul set tînărului său oponent Billy Martin, în vîrstă de numai 15 ani ! Deţinătorul titlului şi-a revenit însă rapid, cîştigînd convingător cu 5—7, 6—1, 7—5, 6—3. Printre cele mai rapide victorii s-au numărat acelea obţinute de Rod Laver asupra englezului John Paish (6—2, 6—1, 6—3) și John Newcombe la sovieticul T. Kakulia (6—1, 6—2, 6—4). Andres Gimeno, campionul de la Roland Garros, s-a distanțat ceva mai greu de V. Korotkov (U.R.S.S.), 6—4, 7—5, 7—6. Iată alte rezultate din primul tur, înregistrate în ordinea tabloului ; Graebner — Panatta 4—6, 6—2, 7—5, 6—3 ; Munoz — Holmberg 6—4, 6—7, 6—3, 6—4 ; Stone — Pinto Bravo 6—4, 6—4, 6—7, 6— 4 ; Davidson — Owens 6—4, 7— 6, 4—6, 4—6, 6—3 ; Maud — Kawimazumi 6—2, 6—7, 6—2, 6—4 ; Lutz — Dibley 6—4, 6—2, 6—2 ; Villas — Mottram 7—5, 6—4, 6—4 ; Fairlie — Austin 7—6, 6—3, 6—2; Fillol — Pali 6—4, 6—1, 6—2 ; Kodes — O’Briant 6—2, 6—4, 6—3 ; Mayer — Changreau 6—4, 6—1, 6—3 ; Ramirez — Giammalva 4—6 6—2, 6—3, 6—3; Kiessen — Tescher 6—3 7—5, 3—6, 6— 3 ; Masters—Fletcher 7—5 7—6, 5— 7, 7—5 ; Moore — Stilwell 6—3, 7— 6, 6—3 ; Anderson — Holmes 6— 1, 6—2, 7—6 ; Rolyer — Matt; hews 6—7 6—3, 7—6, 6—1.; Higgins — Koch 4-67 í-é: 7—á, '" 7—6; Teylor — Pattison 3—6, 7—6, 6—3, 3—6, 6—3 ; Pasarell — Addison 5— 7, 6—3, 6—4, 5—7, 6—4 ; Hardie — Irvine 1—6, 6—3, 6—1, 3—6, 6— 3 ; Drysdale — Phillips Moore 6— 4, 6—1, 6—1 ; Emerson — Borg 7— 5, 6—7, 6—4, 6—4 ; Okker — Cramer 6—2, 6—3, 6—4 ; Stockton — Barth 6—4, 6—2, 6—4 ; Cox — Estep 6—4, 6—1, 6—3. . . Erik Van Dillen, unul din membrii echipei americane pentru „Cupa Davis“, este eliminat din primul tur: 5—7, 6—7, 6—3, 6—7 cu Frew McMillan (R.S.A.). învins este și un fost membru al acestei echipe, Frank Froehling, care a pierdut cu 6—4, 4—6, 3—6, 2—6, în fața neo-zeelandezului Ony Parun. Hocheiştii sovietici şi-au încheiat pregătirile în vederea deplasării în Canada SCRISOARE DIN MOSCOVA Dacă întrecerile din cadrul celei de a XX-a ediţii a J.O. n-ar fi în plină desfăşurare, desigur că atenţia întregii lumi sportive ar fi fost îndreptată spre seria de meciuri dintre reprezentativele de hochei pe gheaţă ale U.R.S.S.— care rămîne principala forţă a sportului cu creşa, deşi la ultima ediţie a campionatului mondial a ocupat locul doi — şi Canadei, formată de data aceasta din cei mai buni jucători amatori şi profesionişti. Primul meci va avea loc, după cum se ştie, la 2 septembrie la Montreal, apoi cele două selecţionate se vor întîlni la 4 septembrie la Toronto, la 6 septembrie la Winnipeg şi la 8 septembrie la Vancouver. în continuare hocheiştii Canadei vor întoarce vizita, deplasîndu-se în Uniunea Sovietică. Zilele acestea au avut loc ultimele pregătiri în ambele tabere. Hocheiştii sovietici au început pregătirile încă din luna iulie, în cadrul echipelor de club. La 21 august a avut loc reunirea lotului la Moscova. Au urmat antrenamente comune şi participarea la turneul internaţional organizat de ziarul „Sovietski Sport“, a cărui dată a trebuit să fie devansată tocmai pentru a da prilej antrenorilor Vsevolod Bobrov şi secundului său Boris Kulaghin, de a vedea la lucru pe toţi selecţionabilii. In legătură cu întîlnirile dintre hocheiştii sovietici şi cei canadieni, MOSCOVA, 31 (Agerpres). — Continuîndu-şi pregătirile In vederea apropiatului turneu pe care urmează să-l întreprindă în Canada, reprezentativa de hochei pe gheaţă a U.R.S.S. a întilnit, la Moscova, Inspecialiştii sovietici au atras atenţia opiniei publice că la ora actuală, regulamentul de joc al hocheiului amator "diferă prea puţin de cel al profesioniştilor, aşa că nici una dintre echipe nu va fi dezavantajată. Poate că jucătorilor sovietici nu le vor conveni, într-o oarecare măsură, dimensiunile suprafeţelor de joc din Canada care sunt mai mici (60x26 m) faţă de 61x30 m, aşa cum sînt suprafeţele de joc din U.R S.S. Dar, două săptămîni mai tîrziu, cînd va avea loc revanşa acestor întîlniri, la Moscova, va fi rîndul jucătorilor canadieni să fie „dezavantajaţi“ de dimensiunile terenului. A părut oarecum surprinzătoare hotărîrea luată de antrenorul V. Bobrov de a convoca la lot pe cel de al 4-lea portar, Sidelnikov (Aripile Sovietelor), a fundaşilor Orlov (Dinamo Moscova) şi Astafiev (Torpedo Gorki) şi a atacanţilor Bodunov şi Lebedev (ambii de la Aripile Sovietelor). Mai puţin surprinzător a tr-un meci amical, selecţionata secundă, pe care a învins-o cu scorul de 5-0 (1—0, 1—0, 3—0). Golurile au fost înscrise de Harlamov, Petrov, Foladev, Vikulov şi Mihailov. părut faptul că primul antrenor a convocat la lot pe trei dintre „veteranii“ hocheiului sovietic şi anume : Firsov, Starşinov şi Davîdov, care la recenta ediţie a campionatelor mondiale de la Praga nu au participat. Ulterior, s-a dovedit că prezenţa lor în echipă este încă necesară- Bobrov este de părere că în partidele cu reprezentativa Canadei trebuie să joace cei mai buni jucători la ora actuală, iar prezenţa şi experienţa „veteranilor“ nu poate decît să folosească întregii echipe. Din lotul de mai jos, care cuprinde 31 de jucători, vor face deplasarea 28. Iată componenţa sa portari: Tretiak (T.S.K.A.), Se povalov (SKA Leningrad), Paşkov (Dinamo). Sidelnikov (Aripile Sovietelor) ; fundaşi — Raguim, Lutcenko, Kuzkin, Gusev, Ţigankov (toţi de la T.S.K.A.), Vasiliev, |)avîdov, Orlov (Dinamo), Poladiev, Liapkin (Spartak), Astafiev (Torpedo Gorki); atacanţi — Vikulov, Harlamov, Mihailov, Petrov, Blinov, Mişakov, Firsov (toţi de la T.S.K.A.), Malţev (Dinamo), Zimin, Şandrin, Iakuşev, Starşinov (Spartak), Soloduhin (SKA Leningrad), Anisin, Bodunov, Lebedev (Aripile Sovietelor). V. SMIRNOV ECHIPA U.R.S.S. GATA DE START Mihailov (stingă), unul din golgeterii atacului sovietic, se pregătește să abordeze jocurile in tipică „manieră canadiană“. Pag. a 3-a Meciul pentru titlul mondial de șah 0 VARIANTĂ DIN SECOLUL TRECUT IN PARTEA A 21-a! Remiza din partida a 20-a (a 7-a consecutivă și a 11-a din meci) l-a apropiat pe Fischer la un punct de titlul mondial, pe care marele maestrul american îl visează de 15 ani, din 1957, cînd — abandonând şcoala — s-a consacrat exclusiv acestui sport. Interesul pentru a 21-a întîlnire (care putea fi ultima, sau — la fel de bine — putea prelungi lupta) a fost imens. Sala sporturilor din Reykjavik era plină încă înaintea orei de începere (iar spectatorii rămași fără bilete jindmau, desigur, la rîndurile din faţă, rămase goale potrivit dorinţei salangerului). Spasski s-a prezentat punctual, Fischer a întârziat patru minute. S-a jucat din nou Apărarea Siciliană (Spasski — alb), Fischer adoptînd, după primele patru mutări, o străveche variantă, pe care a utilizat-o în secolul trecut faimosul maestru german Paulsen. La încheierea primei ediţii a ziarului, lupta este în plină desfăşurare. Iată primele mutări: 1.e4 c5, 2.Cf3 e6, 3.d4 c d4, 4.Cd4 a6, 5. Gc3 Cc6 6.Ne3 Cf6, 7.Nd3 d5, şi Spasski se află la mutare. PE SCURT • PE SCURT • PE SCURT Celebrul motociclist italian Giacomo Agostini a terminat învingător în două probe din cadrul unui concurs internaţional desfăşurat la Snetterton (Anglia). Concurând pe o motocicletă „M. V. Agusta“, Agostini s-a clasat pe primul loc la clasa 500 cmc şi — în încheierea concursului — a cîştigat „cursa aşilor“, la startul căreia au fost prezenţi cei mai buni concurenţi. Turneul internaţional feminin ct baschet de la Kosice s-a încheiat cu victoria reprezentativei Cehoslovaciei, care a terminat competiţia neînvinsă totalizind 3 puncte. Pe locurile următoare s-au clasat echipele R.S.F.S. Ruse —~5 p, Lokomotiv Kosice — 4 și selecționata Budapestei — 4 p. In ultima zi a competiției s-au Înregistrat rezultatele : Cehoslovacia — ser. Budapestei 113—38 (58—16) ; R.S.F.S.R.—Lokomotiv Kosice 80—45 (41—27). A luat sfirşit turneul internaţional de tenis de la Santander (Spania). Proba de simplu bărbaţi a revenit jucătorului francez Franţois Jauffret care, în finală, a dispus cu 6—4, 6—3, 0—4 de tenismanul grec N. Kalogheropoulos. In finala probei de dublu, perechea J. Gonzabal (Argentina)— Loyo Mayo (Mexic) a întrecut cu 7—5, 4—6, 6—3, 6—3 cuplul Jauffret—Kalogheropoulos. FOTBAL MERIDIANE • Numeroşi spectatori au urmărit la Praga întilnirea internaţională amicală de fotbal dintre selecţionatele Olandei şi Cehoslovaciei. Fotbaliştii olandezi au obţinut victoria cu scorul de 2—1 (1—0) prin solurile marcate de Cruyff (min. 23) şi Neeskens (min. 47). Punctul gazdelor a fost înscris în minutul 60 de Hagara • Reprezentativele de fotbal (juniori) ale Bulgariei și R. D. Germane s-au întilnit la Sofia intr-un meci amical. Victoria a revenit tinerilor fotbalisti bulgari cu scorul de 2-1 (2-0). • In primele meciuri din cadrul „Cupei ligii engleze“ s-au înregistrat următoarele rezultate: Reading — Fulham 0—1 ; Stockport — Fulham 2—0. • Etapa a 17-a a campionatului Norvegiei: Hamarkameratene — Viking 0—3 ; Brann — Rosenborg 0— 0 ; Lyn — Hoédd 3—0 ; Mjoelner — Mjoendalen 3—0; Stroemsgodset — Sarpsborg 4—0 ; Frearikstad — Skeid 2—0. în clasament conduce echipa Viking cu 29 p • Au început întrecerile noii ediţii a „Cupei Italiei“ la fotbal. Iată cîteva dintre primele rezultate : Juventus — Foggia 3—0 ; Verona - Varese 0—0 ; Cagliari — Ascoli 2—0 ; Internazlonale — Catanzaro 1— 0 ; Monza — Florentina 3—0 j A. S. Roma — Atalanta 0—0 ; Napoli' — - Brindisi. 3—0 ; Arezzo Perugia 1—0. NOI CAZURI DE DOPING ÍN ARGENTINA BUENOS AIRES, 31 .(Agerpres). — Louis Manfredi, fosta medic al echipei de fotbal Lorenzi Almagro, virtuală campioană a Argentinei, a fost arestat, fiind acuzat că a furnizat produse farmaceutice interzise de legea anti-doping, mai multor jucători ai aceste formaţii. In faţa tribunalului, Manfredi şi-a recunoscut vina în parte declarînd că a dat jucătorilor produse farmaceutice uşoare, mai mul pentru reconfortare. Este interesant de arătat că colegul său dr. Paglione, care a fost salariat mai înainte la aces club, a fost condamnat pentru același delict