Sportul, mai 1977 (Anul 33, nr. 8541-8566)

1977-05-28 / nr. 8564

SPORTIVI ROMÂNI LA CAMPIONATE EUROPENE LUPTĂTORII CONTINUĂ CURSA PENTRU MEDALII LA GRECO-ROMANE BURSA, 27 (prin telefon). Joi, pînă aproape de miezul nopţii şi în cursul zilei de vineri, în sala Atatürk din localitate s-au disputat meciurile tururilor II si III (la unele chirr si IV) ale Campionatelor europene de lupte greco-romane, întrecerile au fost urmărite de un public numeros şi entuziast care, spre satisfacţia delegaţiei noastre, a răsplătit cum se cuvine frumoasele succese ale luptătorilor români, aflaţi aici în centrul atenţiei. Este, credem, suficient să amintim că în reuniunile de vineri n-a fost învins nici unul dintre sportivii români ! Cea mai mare victorie românească a realizat-o campionul de juniori al țării, Ion Draica (cat. 82 kg). După șase minute de luptă, el i-a obligat pe arbitri să-l descalifice pe dublul campion mondial și european A. Nazarenko (U.R.S.S.) ! Deşi a fost condus cu 4—1, el a reuşit un supleu de toată frumuseţea, făcînd tribunele să izbucnească în ropote de aplauze. La egalitate de puncte (5—5), Draia i-a dominat cu autoritate pe luptătorul sovietic, determinindu-l să se retragă tot timpul și să fie apoi descalificat. In turul III I. Craica l-a învins prin descalificare pe I. Suzan (Turcia) si a intrat astfel in turul IV fără nici un punct de penalizare ! Joi noaptea au intrat în concurs cei mai grei luptători, in rindul cărora s-a aflat si V. Dolipschi (cat. +100 kg). El l-a intons in meciul inaugural pe V. Iiomanovski (Cehoslovacia) pe care l-a învins prin descalificare (min. 4), după ce îl conducea detașat la puncte (7—0). In turul II Dolipschi a fost liber. Cel mai mic luptător român, C. Alexandru (cat. 48 kg), l-a depășit clar în turul II pe bulgarul Gh. Gheorghiev (dese. min. 6), in momentul in care Alexandru conducea cu 6—0. In turul III a fost liber. N. Gingă (cat. 52 kg), liber în turul II, in cel de-al treilea l-a surclasat pe polonezul W. Maidakowski (28—4), îneintind din nou spectatorii cu execuţiile sale frumoase. M. Boţilă (cat. 57 kg) l-a învins la puncte (9—3) pe N. K57 (Turcia), apoi a obţinut o victorie dificilă, dar meritată (8—71, în faţa polonezului O. Stanyek. Luptătorul nostru de la cat. 62 kg. I. Păun după ce l-a fixat cu umerii pe saltea, în turul II, pe T. Passarolli (R.F. Germania), l-a depăşit categoric şi pe bulgarul P. Ranghelov (16—3). Vicecampionul olimpic Şt. Rusu (68 kg) a mai trecut două tururi, în care a obţinut victorii înainte de limită : tur (min. 5) în meciul cu K. Kaiban (Austria) şi descalificare (min. 8). In partida cu M. Durovici (Iugoslavia), pe care-1 conducea cu 189 5 Gh. Ciobotaru (cat. 74 kg), cu toate că a fost descalificat în turul II în meciul cu V. Zemkov (U.R.S.S.), în partida următoare a obţinut o victorie importantă (prin descalificare) in intîlnirea cu bulgarul I. Sopov, rămînind in lupta pentru locuri fruntaşe. I. Savin (cat. 100 kg), învins prin tuş (min. 3) de campionul olimpic N. Barboşin (U.R.S.S.). In turul II a realizat un tus preţios in meciul cu N. Albrecht (R.D. Germană). Singurul dintre sportivii români care a părăsit competiţia după două zile este P. Dicu (cat. 90 kg) Învins prin descalificare de suedezul Fr. Andersson. Mihai TRANCA ION DRAICA , PE 100 PATRATE 00 Jocul de „şaşchi“, 0 modest rival al şahu- ului, continuă să aibă mulţi adepţi în U.R.S.S. 0 Dovadă, numerosul pu- 0 blic care a asistat la întrecerile camnionatu- 0 lui unional feminin, desfăşurat la Taşkent. 0 Remarcabil a fost şi 0 rezultatul disputei, pe tablele cu 100 de pă- 0 tratele albe şi negre, 0 căci noua campioană ^ sovietică este o tînără 0 studentă, în vîrstă de 1 0 10 ani, Liubov Travina. 0 Ea a lăsat în urmă, la 0 un punct distanţă pe dubla campioană mon- 0 diană Elena Mihailov-0 ska. 1 unde sunt caii ? 0 Federaţia de sporturi 0 ecvestre a Italiei se a^ rată îngrijorată de 0 lipsa din ce in ce mai ^ accentuată a cailor, în 0 această țară. în afara ^ unor crescătorii de cai 0 de rasă, necesari hi- 0 podromurilor, este des^ tul de greu să mai 0 descoperi cai. în în^ treaga peninsulă. Or- 0 eanizatorii traditiona- 0 lei curse hipice Mila^ "o — Roma au avut 0 mari dificultăţi în regizolvarea problemei, ^ căci participanţii, în 0 scrişi în număr destitul de mare, nu dispu- 0 neau de cai. Deşi s-au 0 anunţat chirii destul 0 de mari, oferta a fost mică, astfel că federaţia italiană s-a văzut nevoită să importe cabalinele de peste graniţă. Regulamentul cursei este interesant. Se prevede că în cursul unei ore călăreţul foloseşte calul 50 de minute iar în rest el trebuie să meargă pe jos. Printre participanţii la ultima ediţie s-au numărat cîţiva cîntăreţi de operă şi o balerină. De asemenea, un băiat de 13 ani şi bunicul său în vîrstă de 69 ani. Bunicul şi nepotul au terminat cu bine cursa. GENEROZITATE.. Boxerul panamez Robert Duran, unul dintre pretendenţii la titlul mondial profesionist la categoria uşoară, a fost recent victima unui furt. Poliţia a descoperit destul de repede pe făptaş, iar justiţia i-a aplicat o pedeapsă de doi ani închisoare. Generos, Duran a propus ca hoţul să fie iertat, cu singura condiţie ca să susţină, la mănuşi, un singur rând în faţa sa... Soluţia i-a convenit inculpatului şi s-au luat măsuri ca acesta să-şi ispăşească pedeapsa în formă „clasică“. TRAVERSARE SOLITARA Antropologul mexican Santiago Genoves, in vîrstă de 53 de ani, a anunţat că intenţionează să efectueze o traversare solitară a Atlanticului, din Africa spre America. Santiago Genoves, care a participat la expediţiile „Ra I şi „Ra II“, din 1969 şi, respectiv, 1970, sub comanda lui Thor Heyerdahl, a condus el însuşi o operaţiune similară în 1973, cînd o echipă de 6 femei şi 5 bărbaţi a traversat Atlanticul la bordul ambarcaţiunii „Acali“, cu scopul de a studia comportamentul uman în împrejurări de excepţie. Ambarcaţiunea „Solo“, a lui Santiago Genoves, este confecţionată din material plastic, avînd fundul transparent. Ea are dimensiunile de 4,5x3 m, nefiind dotată nici cu motor, nici cu pînze, ci doar cu un sistem automat de pimire. Genoves afirmă că ambarcaţiunea va fi deplasată de curenţii oceanici ecuatoriali spre America. Expediţia, apreciază el, va dura aproximativ 100 de zile. PE ŞALUPE DINLEMN... îmbarcaţi la bordul a trei şalupe construite din lemn ecuatorial sud-american, 18 marinari, conduşi de spaniolul Vital Alzar. Încearcă în prezent să reediteze călătoria întreprinsă de spaniolul Francisco de Orellane, cel care cu veacuri in urmă a descoperit in toată splendoarea sa Amazonul. Plecaţi la 9 aprilie din portul fluviului Rio Coca, cei 19 navigatori urmează să pătrundă in Amazon prin afluentul său Napo, iar apoi vor încerca să parcurgă pe uriaşa arteră a Americii de Sud cei aproximativ 6 000 de kilometri pe care 11 totalizează fluviul pînă la Atlantic. Dacă curenţii oceanici vor fi favorabili, ei vor traversa Atlanticul pînă la portul spaniol Santander. Se precizează că numai străbaterea apelor Amazonului va necesita aproximativ trei luni. GIMNAST» IN FAJA PRINCIPALULUI EXAMEN AL ANULUI 1977 VILNIUS, 27 (prin telefon). De citeva zile cei mai buni gimnaşti europeni se află reuniţi in localitate, în vederea celei de a 12-a ediţii a campionatelor europene masculine, programate aici, sîmbătă 28 şi duminică 29 mai. Echipa ţării noastre, alcătuită din gimnaştii Dan Grecu, Mihai Borş, Kurt Szilier şi Sorin Cepoi se află de joi după-amiază in oraşul gazdă al europenelor, continuîndu-şi pregătirea în vederea celui mai important examen al anului 1977. Chiar din ziua sosirii, gimnaştii români au efectuat antrenamente de acomodare şi de menţinere în formă, vineri chiar în Palatul Sporturilor, unde vor avea loc întrecerile. In cursul dimineţii, antrenorii au definitivat formula de echipă, dat fiind faptul că unul din cei patru gimnaşti trebuia să fie prezent la cursul de Instruire a arbitrilor. Pentru această acţiune de vineri dimineaţă a fost desemnat Sorin Cepoi, care a demonstrat la inele, producind o excelentă impresie şi confirmind astfel o dată în plus clasa ridicată a gimnasticii noastre la acest aparat. In consecinţă, la cea de a 12-a ediţie a campionatelor europene vom fi reprezentaţi de : Dan Grecu, campion mondial şi european la inele, Mihai Borş, medaliat cu argint la C.E. de la Berna (1975), şi Kurt Szilver, gimnast talentat, în plină afirmare internaţională. La antrenamentele desfăşurate aici toţi sportivii noştri au manifestat multă poftă de lucru, au executat cu rigurozitate programul stabilit de conducerea delegaţiei şi de antrenori, exerciţiile prezentate fiind bine apreciate de specialiştii şi spectatorii prezenţi în sală. Dan Grecu continuă să se afle intr-o formă remarcabilă, mai ales la inele, şi este de aşteptat ca şi în concursul de sîmbătă el să evolueze la înălţime. In stilul, cu măiestria şi virtuozitatea de care a dat dovadă în precedentele competiţii internaţionale de amploare. De asemenea, într-o formă bună se află Mihai Borş şi Kurt Szilier. Ca şi la feminin, gimnaştii participanţi la europene au fost împărţiţi în două serii. Dan Grecu, care evoluează In seria I, începe la Inele, fiind al doilea in grupa de la acest aparat. Mihai Borş şi Kurt Sziller fac parte din seria a doua. Sîmbătă, de la ora 18 (ora 15 la Bucureşti) este programat concursul general, pentru desemnarea campionului european absolut Duminică după-amiază vor avea loc finalele pe aparate, în care vor evolua cei mai buni opt gimnaşti în fiecare probă. Brigăzile de arbitri au fost trase la sorţi vineri la prinx in faţa reprezentanţilor tuturor federaţiilor participante. La Inel, brigada este alcătuită din arbitri aparţinând următoarelor ţări: R.D. Germană, U.R.S.S., Elveţia, Italia. Pe baza rezultatelor înregistrate la Jocurile Olimpice, U.R.S.S., R.D. Germană, Ungaria, R.F. Germania şi România sunt prezente un arbitraj cu dte doi oficiali Mircea Rădulescu și Silviu Magda vor arbitra la sărituri, respectiv bară. Asta-seară, la Halle (R. D. Cermano) 160 DE BOXERI LA STARTUL ÎNTRECERII CONTINENTALE HALLE, 27 (prin telefon). — Sîmbătă dimineaţa, odată cu trecerea prin „strunga“ vizitei medicale şi a cintarului oficial, boxerii participanţi la cea de a 22-a ediţie a Campionatelor europene se pot considera intraţi în focul competiţiei. Fireşte că operaţia cea mai aşteptată este acum cea a tragerii la sorţi, care va avea loc spre ora prinzului. Dincolo de preceptul potrivit căruia un concurent excelent nu trebuie să se teamă de nici un adversar, amintirea atâtor precedente trageri la sorţi arată că momentul acesta crează emoţii, iar anunţul perechilor de combatanţi poate stîrni veselia sau, dimpotrivă, îngrijorarea unui sportiv. Nu altfel se vor petrece lucrurile aici, pe malurile riului Saale. Delegaţia boxerilor români, cazată la Hotelul sportiv, in cartierul Halle-Neustadt, manifestă bună dispoziţie şi este Încrezătoare in şansele sale In greaua competiţie continentală de aici. Sîmbătă seara, în prezenţa tuturor concurenţilor şi a oficialităţilor boxului continental, în vechea clădire de teatru din Halle, cu frontonul clasic în stil doric, va avea loc ceremonia de deschidere a competiţiei. Acest aşezămint cultural poartă un nume simbolic, „Teatrul păcii“, a cărui semnificaţie trebuie să însoţească întrecerile pugiliştilor europeni. Primul sunet de gong, în incinta patinoarului artificial, proaspăt amenajat, va răsuna duminică la ora 15 (ora locală), urmînd ca gala a doua să înceapă la ora 19:30. De altfel, până joi 2 iunie, zilnic se vor desfăşura două reuniuni, astfel ca vineri să se poată ţine semifinalele, iar după ziua obişnuită de repaus (sîmbătă), duminică 5 iunie (de la ora 15) să aibă loc gala finalelor. La fiecare din cele 13 reuniuni ale competiţiei, sala de la „Eissporthalle“ poate primi peste 4000 de spectatori şi, după cum suntem informaţi, de mai multă vreme nu există nici un bilet de intrare nevindut. Pasiunea pentru box a localnicilor — întreţinută prin tradiţionalele turnee pugilistice ale clubului „Chemie- Halle" — nu se dezminte. Potrivit declaraţiei cunoscutului arbitru internaţional Joachim Wolf, acum director al Biroului de organizare, la competiţie s-au primit înscrieri din 25 de ţări pentru 160 de pugilişti. Victor MANCIULESCU ŞAHISTA HA BOGDAN FRUNTAŞĂ LA PilIM VARŞOVIA, 27 (Agerpres). — In turneul internaţional feminin de şah de la Piotrkow Tribunalski (Polonia), după 4 runde conduc Lia Bogdan (România) şi Ludmila Samina (U.R.S.S.), cu cite 3 puncte. În runda a 4-a, Lia Bogdan a cîştigat în faţa şahistei elvețiene Astolainen. La Roland Garros AU ÎNCEPUT PROBELE DE DUBLU PARIS, 27. — In cadrul campionatelor internationale de tenis ale Franţei, s-au disputat primele partide de dublu. Perechea formată din Florenţa Mihai (România) şi Lesley Hunt (Australia) a dispus de jucătoarele franceze Dupuis — Rodrigues cu 6—3, 6—3. La masculin : Gottfried, Ramirez — Pala, Taroczy 6—1, 6—4 ; Lutz, Smith — Norberg, Palm 7—5, 6—1 ; Deblicker, Proisy — Koch, Vasquez 4—6, 6—4, 7—5. In proba de simplu bărbaţi, este de notat Intilnirea dintre Raul Ramirez şi Jeff Borowiak, clştigată de primul cu 6—3, 6—3, 6—2. Tînărul jucător american Tom Gullikson (fratele geamăn al lui Tim Gullikson, ultimul învins al lui Ilie Năstase), s-a calificat pentru turul trei, în urma victoriei cu 6—1, 6—3, 6—7, 6—3 asupra campionului brazilian Thomas Koch. In alte partide* : Panafta — Gonzabal 6—2, 2—6, 6—4, 6—1 ; Pinner — Bertram 6—2, 7—5, 6— 1 ; Elter — Scannon 4—6, 7— 6, 6—4, 6—4 ; Lewis — El Shafer 6—2, 3—6, 6—1, 6—1 . „CUPA ŢÂRILOR LATINE ŞI GRECIEI" LA TIR La Marsilia s-au încheiat întrecerile competiţiei de tir dotate cu „Cupa ţărilor latine şi Greciei". Iată rezultatele înregistrate : puşcă liberă 3X40 f : 1. Y. Debard (Franţa) 1144 n. 2. R. Nicolescu 1144 p.... 5. L Codreanu 1139 p. 6. M. Marin 1136 p ; puşcă standard. 3X20 f: 1. I. Heberle (Franţa) 556 p. 2. Mariana Feodor 555 p ; pistol viteză : 1. G. Guadro (Italia) 592 p,... 3. D. Iuga 590 p ... 5. C. Ion 589 p,... 10. L. Stan 577 p.k La Spartachiada armatelor prietene de la Budapesta, Marinică Truşcă (Steaua) a cîştigat proba de pistol precise cu excelentul rezultat de 563 p, inving?ndu-l pe fostul campion olimpic, Stolipin (ȚSKA Moscova), cu 559 p. BULGARIA-BELGIA IN FINALA TURNEULUI U.E.F.A. BRUXELLES, 27 (Agerpres). — Finala turneului de fotbal U.E.F.A., pentru echipe de juniori, se va disputa între formaţiile Bulgariei şi Belgiei. In semifinale, Bulgaria a învins cu 3— 1 (1—1) formaţia R. F. Germania, iar Belgia a întrecut cu 4— 2 (după executarea loviturilor de la 11 m: 1—1 la sfîrșitul prelungirilor), echipa U.R.S.S. TELEX o TELEX o TELEX ATLETISM a La Lawrence (Kansas), atletul american Nat Page a clştigat proba de săritură in Înălţime cu performanţa de 2,25 m. Proba masculină de 100 m a revenit compatriotului său Cliff Wiley, cu timpul de 10,17. • Tradiţionalul maraton de la Amsterdam a fost clştigat la actuala ediţie de atletul american Bill Rodgers, cronometrat pe clasica distanţă de 42,193 km cu timpul de 2hl2:46,6. Pe locurile următoare s-au clasat Irlandezul Danny McCaid — 2hl6:14,o, Ferenc Szekeres (Ungaria) — 2hl6:47,6 şi Ian Thompson (Anglia) — 2hl7:47,0. BASCHETa La Tel Aviv, in competiţia masculină „Cupa Intercontinentală", echipa S.U.A. a învins cu scorul de 95—86 (57—51) selecţionata Israelului. în aceeaşi competiţie, la Vicenza, selecţionata Italiei a întrecut cu 811—51 (38—23) echipa Canadei. CICLISMa In Turul Italiei, după 6 etape conduce Francesco Moser, urmat de Freddy Maertens la 16 sec şi Gianbattista Baronchelli la 23 sec. şah . Cu o rundă înainte de sfirşit, in turneul de la Las Palmas (Insulele Canare), pe primul loc se află campionul mondial Anatoli Karpov (U.R S.S.) — 1 puncte (virtual cîştigător), urmat de Larsen — 10 p, Timman (Olanda) — 9‘/1 p, Tal (U.R.S.S . — 8‘/j, Debarnot (Argentina), Hernandez (Cuba) și Browne (S.U A.) — cite 8 p etc. În penultia rundă, Karpov l-a învins pe visier, Timman pe Cabrera, iar Garcia a cîștigat la Tal. Portalele Larsen — Martin, Tomar - Browne, Adorján — Bellon și Debarnot — Hernandez s-au terminat remiză de Iosif Dorfman (U.R.S.S.), cu 6 p. conduce după 7 runde, în „Memorialul Capablanca“ de la Cienfuegos. Turneul de la Varna a fost cisinut de Timoșenco (U.R.S.S.), cu 11 p. urmat de Bensch (R.D.G.) — 3Viui Gheorghiev (Bulgaria) 8'. p. ■ La Sofia, în meciul dintre candidatele la titlul mondial feminin, Elena Ahmîlovskia (U.R.S.S.) și Tatiana Lemariko (Bulgaria) scorul este acum egal: 3l/1—3*/j. Partida a 7-a s-a încheiat remiză la mutarea 58. Pentru *' străinătate 1.1 * ab onam en te“ prii!’ ILEXLM. ^pVtlientul 'export-import prcsI^P.O.^Ăox m-fsV “TA--1** i.,10.3,30. romsP.r- _TiParul L p ..Informația« «RM