Steagul Roşu, martie 1969 (Anul 24, nr. 4996-5021)

1969-03-01 / nr. 4996

IS [UNK] Anul XXIV Nr. 4.996 (6.475) Sîmbătă 1 martie 1969 4 pagini 30 bani c»^ec^<»-^«^eo^<»^M^oc^«>^oo^<»^<»^oo-^-«-*-*o-*-«>^-(3o^c»^ec-*-<»-«-oo-*-oc>^-c»-*-M-®- «»♦oo-^-no-^-oo^-o&^-ess-^oo-^-oo^-eic^ee^eo-^-oo^-rscH^^xM^cse»-' es>«-«o-®^)0-«*«o^oo^« Frontul Unității Socialiste adresează alegătorilor, întregului popor român, chemarea de a nu-și precupeți eforturile pentru înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român, al programului de înflorire continuă a patriei noastre socialiste. í^po-eoo^«o-#'00-*-oo-*-oű-»-oo-«-oO'«-oo-«-cx>^-oo-e-oo'4Koo-^<>o-e-oo-*-co-*'Oo-«-co-«M3o-^-oc>-*-oo-^-oo'#<)o-^-oo -♦•oo-e'Oo-»-oo-»-oo-*-oo-»-oo-»-oo-#-oo-*-oo-e-c5o-*-c>o-»-oű-^G>o»-oo-e-cio-e-oo-«KOO'e-cx5'*'Oo-e-oO'«^oo-^-co-»:00-^-oo-0'C3ű ♦cx'-^-oo-^-oo-e-oo-^-oo-e-oo-^-oo-^oo-e-oo-^-oo^-oo-^-oo ♦oo-e-oo-^co-e-oo-^-cso-^-oo-e-co-^co'e-oo-e-oo-^-oo-e-oo- •♦oo-e-iso-^-oo-^oo-»' oo-*-c»«<*oo-»î»-o-oo-^<»-^«o*^oO'»-oC"*-oo-^-< ORGAN 1 AL COMITETULUI JUDEȚEAN BACAU AL P.C.R. șI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN PROVIZORIU însuflețită și elocventă expresie a adeziunii ferme a întregii noastre y _ __________________________ NAȚIUNI LA POLITICA INTERNĂ ȘI EXTERNĂ A PARTIDULUI $1 STATULUI ENTUZIASTA ADUNARE ELECTORALĂ DIN CAPITALĂ cetățeni, spre Palatui Republicii. Mulțimea ovaționează puternic pentru Partidul Comunist Român conducerea sa, exprimând dragostirea fierbinte a oamenilor muncii față de partid, față de patria socialistă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți conducători răspund cu căldură manifestărilor de înaltă prețuire și entuziasm unanim cu care sunt intimpinați. In această revărsare generală de entuziasm se scandează numele secretarului general al C.C. al partidului nostru: Ceaușescu ! Ceaușescu! Ceaușescu ! Această vibrantă manifestare populară reafirmă idealurile comune care sudează într-o unitate indesUustibiă întregul nostru popor in jurul partidului și guvernului, dă forță de expresie adeziunii ferme a întregii noastre națiuni la politica internă și externă marxist-leninistă a partidului, izvorul viual spre împlinirea energiilor creatoare marilor năzuințe ale socialismului și comunismului. Aceeași însuflețire domnește și în Sala Palatului. Răsună puternic chemarea „Trăiască victoria în alegeri a Frontului Unității Socialiste“. Pe fundalul scenei, pavoazat cu drapelele partidului și statului, domină stema țării și urarea: „Trăiască Frontul Unității Socialiste". în sală sunt prezenți metalurgiști, constructori de mașini, textiliști, muncitori, ingineri și tehnicieni din marile întreprinderi industriale de pe teritoriul circumscripției electorate 23 August și de la alte mari uzine bucureștene, oameni de știință, artă și cultură, cadre didactice, tineri studioși, militari ai forțelor noastre armate, reprezentanți ai cultelor. La adunare iau parte membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai Guvernului, ai Consiliului Naționat al Frontului Unității Socialiste, conducători ai organizațiilor de masă, economice și obștești, reprezentanți ai consiliilor“ naționalitaților conlocuitoare, ziariști români și străini. Cu puternice aplauze și urale sunt intimpinați, la sosirea in sală, tovarășii : Nicolae Ceaușescu, Ion (Continuare în pagina a IiI-a) Campania electorală, care a dominat timp de două luni întreaga viață politică a țării, a culminat vineri cu o mare adunare electorală in cadrul căreia tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al C.C. al P.C.R., președintele Constrului de Stat, candidat al Frontului Unității Socialiste in circumscripția electorală nr. 1 — 23 August, pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională, a rostit o amplă cuvintare. Stimuland pe scara întregii națiuni spiritul civic de înaltă responsabilitate față de prezentul și viitorul patriei socialiste, campania electorală s-a desfășurat în atmosfera efervescentă a interesului politic unanim, al entuziasmului general cu care întregul popor se pregătește să sărbătorească împlinirea unui sfem de veac de la eliberarea patriei. Larga participare a maselor dezbaterea multilaterală a problemmelor politicii noastre interne și externe, afirmarea plenară a inițiativei cetățenești in toate domeniile vieții prilejuite de întrunirile cetățenești ilustrează democratismul profund în climatul căruia poporul român își exercită liber politica sa suverană, droindu-și soarta potrivit năzuințelor sale supreme. Cu mult înainte de ora în care urma să se desfășoare marea întrunire electorală, mii de cetățeni se îndreptau spre Piața Palatului, din inima Capitalei, martori altor evenimente istorice din viața poporului nostru in ultimii 25 de ani. Treptat, spațiul devine nencăpător; pe Calea Victoriei, pînă spre Palatul Telefoanelor și spre străzile care converg în marea Piață, numărul cetățenilor crește necontenit. Mulțimea poartă pancarte pe care sunt înscrise cuvinte pline de căldură și încredere în Partidul Comunist, căruia ii datorăm toate cuceririle în opera fără egal înfăptuită de popor. Un freamăt de entuziasm cuprinde întreaga piață, izbucnesc ural». Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, împreună cu ceilalți conducători de partid și de stat, se îndreaptă dinspre sediul Comitetului Central al partidului, printr-un culoar viu, format de Stimați tovarăși. Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Doresc, în primul rind, să exprim cele mai vii mulțumiri cetățenilor din Circumscripția I București, care mi-au acordat încrederea lor, propunîndu-mă Candidat in alegerile de deputați pentru Marea Adunare Națională. (Aplauze, urale). Totodată, folosesc acest prilej pentru a adresa calde mulțumiri oamenilor muncii din întreaga țară pentru încrederea manifestată fata de toti candidații Frontului Unității Socialiste. In aceste manifestări noi vedem o expresie a încrederii întregului popor în Partidul Comunist Român, în politica sa marxist-leninistă, politică pe deplin corespunzătoare intereselor vitale ale națiunii noastre socialiste. (Aplauze îndelung repetate). În cursul depunerii candidaturilor pentru Marea Adunare Națională și pentru consiliile populare, în cadrul campaniei electorale, au avut loc nenumărate întîlniri, adunări și mitinguri la care au participat milioane de cetățeni. Caracteristica principală a acestor manifestări este dezbaterea deschisă si multilaterală a problemelor dezvoltării patriei noastre, a căilor pentru ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al întregului popor. (Aplauze puternice). Se poate spune că întreaga campanie electorală s-a transformat într-o uriașă manifestare a unității poporului nostru în jurul partidului și guvernului, a voinței nestrămutate a tuturor celor ce muncesc de a înfăptui neabătut politica internă și externă a partidului și guvernului. (Aplauze puternice). Criticile aduse muncii unor consilii populare și altor instituții de stat și obștești, propunerile făcute cu acest prilej, sunt tot atîtea dovezi ale preocupării maselor largi populare de a asigura înfăptuirea fermă a politicii partidului. Marea Adunare Națională, consiliile populare ce vor fi alese, toate organele de partid și de stat au datoria de a studia cu toată atentia ,problemele ridicate în dezbaterile publice din cadrul campaniei electorale și de a lua măsurile ce se impun pentru soluționarea lor corespunzătoare. Acum, la încheierea campaniei electorale, putem constata cu satisfacție că ea a prilejuit o largă confruntare de păreri asupra tuturor problemelor economico-sociale actuale ale țării, asupra activității desfășurate pentru traducerea în viață a programului de dezvoltare multilaterală a patriei. Campania electorală s-a desfășurat sub semnul profundului democratism al noii noastre orînduiri, creat pe fundamentul cuceririlor revoluționare ale oamenilor muncii, al măsurilor adoptate de partid și de stat pentru asigurarea condițiilor necesare participării plenare a maselor populare la conducerea țării. (Aplauze). Democratismul nostru socialist își găsește în aceste zile o puternică expresie în faptul că oamenii muncii dezbat principalele aspecte ale politicii noastre interne și externe care privesc prezentul și viitorul patriei, se consfătuiesc cu candidații Frontului Unității Socialiste, cei cărora la 2 Martie urmează să le dea mandatul de reprezentanți în organele puterii — Marea Adunare Națională și consiliile populare — asupra problemelor gospodăririi țării, a orașelor și comunelor, își exprimă liber opinia, voința și aspirațiile. Climatul de intensă activitate socială și politică existent în întreaga țară demonstrează că poporul nostru este cu adevărat liber și stăpîn în patria sa, suveran în exercitarea puterii, că el își hotărăște singur soarta, corespunzător intereselor sale supreme. (Aplauze îndelung repetate). Aceasta insuflă știe că un cetățean, indiferent de categoria socială, profesiune sau naționalitate, convingerea că se poate afirma neîngrădit pe tărâmul vieții sociale, că își poate manifesta nestingherit energia, capacitatea și talentul în slujba patriei, a progresului României, pe drumul socialismului și comunismului. (Aplauze puternice, urale). Stimați tovarăși. Anul acesta se împlinesc 25 de ani de la eliberarea patriei noastre de sub jugul fascist; această împrejurare conferă alegerilor de la 2 martie 1969 o însemnătate și o semnificație deosebită. Aceste alegeri prilejuiesc un bogat bilanț de realizări, de succese remarcabile obținute de poporul român, sub conducerea partidului comunist, pe drumul făuririi socialismului, al înfloririi patriei, al bunăstării și fericirii. Cei mai în vîrstă își reamintesc în ce situație se găsea țara noastră acum 25 de ani. Subordonarea față de Germania nazistă, participarea, alături de forțele hitleriste, la războiul împotriva Uniunii Sovietice, jefuirea bogățiilor țării de către armatele germane aduseseră România la marginea catastrofei naționale, în acele condiții, dovedindu-se la înălțimea răspunderii sale revoluționare, naționale, Partidul Comunist Român a acționat cu fermitate, în unitate cu forțele muncitorești, democratice, naționale pentru răsturnarea,«dictaturii fasciste, ieșirea din războirul antisovietic și alăturarea țării noastre la coaliția antihitleristă în lupta pentru eliberarea deplină a patriei și zdrobirea definitivă a Germaniei fasciste. (Aplauze puternice). Desfășurarea evenimentelor este cunoscută și nu doresc acum să mă opresc asupra lor. Vreau însă să subliniez că fără înfăptuirea actului istoric de la 23 August 1944 România s-ar fi găsit într-o situație greu de imaginat. Consider că îndeplinesc o îndatorire sfîntă exprimînd, și cu acest prilej, recunoștința întregului nostru popor față de cei care au luptat pentru eliberarea țării și care nu se mai află astăzi printre noi. (Aplauze puternice). Doresc, de asemenea, să subliniez și acum că poporul nostru dă o înaltă prețuire contribuției hotăritoare adusă de Uniunea Sovietică, de Armata Roșie, la înfrîngerea fascismului și la eliberarea totală a României. (Aplauze puternice). Lupta purtată în comun de ostașii români și sovietici a pus bazele prieteniei de tip nou între popoarele noastre. Consider, de asemenea, de datoria mea, să amintesc și de contribuția ostașilor celorlalte țări aliate la zdrobirea fascismului. Vreau să subliniez totodată importanța luptei eroice duse de toate popoarele cotropite, în frunte cu partidele comuniste, împotriva hitlerismului. Lupta forțelor patriotice împotriva ocupanților fasciști a avut un rol deosebit în cucerirea victoriei, demonstrînd încă o dată că nici o forță din lume nu poate îngenunchia popoarele hotărîte să-și apere, cu prețul celor mai mari jertfe, libertatea și independența. (Aplauze îndelung repetate). Am făcut această evocare pentru a pune mai clar în lumină profundele schimbări săvîrșite în cei 25 de ani care au trecut de la eliberarea țării. Atît înfăptuirea actului istoric de la 23 August, cit și toate marile transformări de pînă acum în structura societății noastre, în modul de viață al poporului, se datoresc Partidului Comunist Român care s-a dovedit, la înălțimea măreței sale misiuni istorice, la înălțimea răspunderii fată de națiunea noastră, fată de cauza socialismului și comunismului. (Aplauze puternice, urale și ovații). Dragi tovarăși. In cei patru ani care au trecut de la alegerile precedente, întreaga energie creatoare a poporului nostru a fost îndreptată, spre îndeplinirea programului adoptat de Congresul al IX-lea al partidului. Rezultatele obținute în primii trei ani ai cincinalului, și prevederile pe 1969 sînt superioare planului; ele dovedesc realismul Directivelor Congresului, dîndu-ne convingerea că cincinalul va fi nu numai realizat, ci și depășit. Ritmul anual de creștere a producției industriale a fost în acești trei ani de peste 12 la sută ; în chimie ritmul a fost de 21 la sută, în construcțiile de mașini de 12 la sută, în energia electrică de 20 la sută, în industria ușoară de 12 la sută. Un accent deosebit s-a pus pe producția de mașini-unelte, pe electronică și electrotehnică, ramuri pentru care s-au întocmit programe speciale conținînd prevederi de dezvoltare cu mult superioare celor cuprinse în planul cincinal. în ultimii ani au fost adoptate o serie de măsuri în direcția organizării mai bune a muncii, folosirii mai raționale a capacităților de producție, reducerii cheltuielilor materiale de producție, creșterii eficacității economice. Rezultatele pozitive obținute în aceste direcții intr-un mare număr de întreprinderi evidențiază rezervele deosebite existente în industria noastră, în domeniul agriculturii, cu toate condițiile climaterice nefavorabile din 1963, în ultimii trei ani producția a crescut cu circa 12 la sută, asigurîndu-se în condiții bune aprovizionarea populației cu produse agroalimentare. Merită subliniate rezultatele pozitive obținute de întreprinderile agricole de stat ca urmare a măsurilor de îmbunătățire a organizării activității lor. Recenta plenară a conducerii uniunilor cooperatiste a reliefat, de asemenea, progresele obținute în consolidarea economică a unui număr tot mai mare de cooperative agricole de producție. Agricultura noastră socialistă — cooperatistă și de stat — și-a dovedit din plin trăinicia, superioritatea. în acești ani, statul a alocat peste 160 de miliarde lei pentru investiții, cea mai mare parte a mijloacelor materiale și financiare fiind îndreptată spre dezvoltarea bazei tehnico-materiale a industrial și agriculturii. în ultimii trei ani au intrat în producție circa 700 mari capacități industriale. însemnate sume au fost alocate pentru dezvoltarea învățămîntului și cercetării științifice. în același timp, statul a acordat o atenție sporită construcțiilor de locuințe, spitale, creșe și alte edificii social-culturale. în perioada la care mă refer, venitul național a crescut cu circa 8 la sută anual, ceea ce a permis atît alocarea unor sume sporite pentru acumulări — circa 30 la sută din venitul național — cit și creșterea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc. După cum se știe, încă în 1967, cu un an mai devreme decît se prevăzuse, au fost mărite salariile mai mici; de aceste sporuri au beneficiat peste 1.000.000 de salariați. Pensiile au fost majorate cu circa 30 la sută, iar anul acesta se măresc salariile oamenilor muncii din toate ramurile de activitate. Este adevărat, în același timp, unele prețuri au fost corectate în sensul măririi lor; aceste măsuri au fost determinate de faptul că activitatea sectoarelor respective era deficitară. Paralel, însă, prețurile la o serie de produse au fost reduse. Bilanțul ansamblului măsurilor luate în domeniul nivelului de trai este pozitiv: veniturile reale ale salariaților au crescut cu peste 14 la sută în 1968 față de 1965; în aceeași perioadă veniturile reale ale țărănimii au crescut cu circa 13 la sută. în felul acesta, sunt condiții ca prin măsurile de majorare a salariilor, în 1970 să se realizeze prevederile Congresului al IX-lea cu privire la creșterea nivelului de trai al celor ce muncesc. (Aplauze puternice). Ținînd seama că salariații cu venituri mai mici și cu copii fac mai greu față cerințelor traiului, Comitetul Executiv a hotărît ca, începînd de la 1 martie a. c., să se sporească alocația pentru copii cu 30 de lei de fiecare copil, pentru salariații care au salarii pînă la 1.300 lei (Aplauze). în acest fel, această categorie a populației va beneficia anual de venituri suplimentare de circa 700 milioane de lei. (Aplauze puternice). Dezvoltarea impetuoasă a economiei naționale a asigurat crearea a numeroase noi locuri de muncă, numărul salariaților crescînd cu aproape o jumătate de milion. Aceasta a făcut ca și fondul de salarii să sporească pe ansamblu cu peste 14 miliarde lei. Ca urmare, fondul de mărfuri desfăcute prin comerțul de stat și cooperatist a sporit cu 28,8 la sută în 1968 față de 1965. Aceste date sintetice vorbesc elocvent despre consecvența cu care partidul și guvernul înfăptuiesc programul de ridicare a nivelului de trai material și spiritual al poporului — țelul suprem al politicii noastre, al întregii noastre activități. (Aplauze îndelungate). Desigur, vorbind despre creșterea nivelului de trai, nu uităm nici un moment că mai sunt numeroase familii de oameni ai muncii care au încă venituri mici și care fac cu greu față necesităților vieții. Trebuie să spunem că mai avem încă mult de făcut pentru a asigura un nivel de viață corespunzător, pentru toți cetățenii patriei noastre. Tocmai de aceea este necesar să ne concentrăm toate eforturile în direcția dezvoltării tot mai rapide a economiei naționale și, pe această bază, să creăm condițiile necesare sporirii veniturilor celor ce muncesc, creșterii nivelului de trai material și cultural al întregului popor. Vom face totul pentru a realiza cu mai curînd acest obiectiv. (Aplauze puternice, orale și ovații îndelungate). Evidențiind toate marile noastre realizări nu omitem că în activitatea desfășurată în această perioadă au fost și lipsuri. In unele ramuri și sectoare, în unele întreprinderi și instituții, în munca unor organe de partid și de stat persistă neajunsuri care se reflectă în viața economică, în rezultatele obținute în producție. Nu peste tot mijloacele materiale și financiare sunt folosite rațional și economic. Mai avem capacități de producție neutilizate încă integral. După unele calcule sumare, prin mai buna organizare a producției și a muncii, prin folosirea integrală a actualelor capacități și prin alte măsuri tehnico-organizatorice s-ar putea obține, fără cheltuieli suplimentare, un spor de producție de 15—20 la sută. Desfășurarea ritmică a procesului de producție este influențată, de asemenea, negativ și de lipsurile ce se mai manifestă în aprovizionarea tehnico-materială a întreprinderilor. Insist în mod deosebit asupra acestor deficiențe, pentru că lichidarea lor trebuie să stea în centrul atenției organelor de partid și de stat, a tuturor colectivelor de oameni ai muncii din întreprinderi. Rezerve mari avem și în domeniul investițiilor, cu toate reducerile de cost obținute în ultimii doi-trei ani, construim încă scump ; pe alocuri se mai menține tendința spre grandomanie. Este simptomatic în acest sens faptul ca și presa și televiziunea ne prezintă mai mult aspectul arhitectonic al construcțiilor, nu latura lor funcțională, nu eficiența economică a investițiilor care depinde în primul rând de dotarea cu mașini și utilaje, de buna utilizare a tehnicii noi. Nici ritmul executării unor investiții nu este încă mulțumitor. Chestiunea realizării la timp și în cele mai bune condiții a investițiilor trebuie să devină o preocupare majoră, constantă, pentru toate departamentele, pentru toate întreprinderile, pentru toate organele de partid și de stat. ’ Am făcut unele remarci critice în legătură cu anumite aspecte ale activității noastre economice cu convingerea că oamenii muncii — stăpîniți tuturor bogățiilor țării — înțeleg faptul că stă în puterea noastră să lichidam în cel mai scurt timp lipsurile, să asigurăm progresul rapid al desăvârșirii construcției socialismului în România. (Aplauze puternice). Marile realizări în dezvoltarea economico-socială a țării noastre au cerut eforturi mari din partea întregului nostru popor. Fiecare cetățean are însă satisfacția de a putea spune că aceste eforturi n-au fost zadarnice: România a devenit într-o perioadă istorică scurtă o țară cu o industrie puternică, în plină dezvoltare, și cu o agricultură în plin proces de modernizare, cu o știință și o cultură avansată. In realizarea acestor remarcabile progrese, eforturile mari ale poporului român s-au împletit cu efectele pozitive ale dezvoltării colaborării și cooperării economice și tehnico-știintifice cu toate țările sistemului mondial socialist. Noi apreciem rolul important al colaborării economice cu țările membre ale Consiliului de Ajutor Economic Reciproc și cu celelalte țări socialiste și sintem hotărîti sa acționăm și în continuare pentru dezvoltarea acestor relații. (Aplauze). In această colaborare vedem calea sigură a progresului fiecărei țări socialiste și, totodată, a creșterii forței economice a întregului sistem socialist mondial — cfre nu se poate baza decit pe înflorirea economico-socială a fiecărui stat socialist. (Aplauze). In același timp, pentru țara noastră au avut și au importanță și relațiile de colaborare și cooperare economică și tehnico-științifică atit cu țările capitaliste mai avansate, cît și cu țările în curs de dezvoltare. Noi pornim de la realitatea incontestabilă că în condițiile uriașului progres tehnico-științific contemporan, progresul rapid al fiecărei tari este, legat de participarea activă la diviziunea internațională a muncii. Orice izolare nu poate duce decit la stagnare, la rămînere în urmă, cu repercusiuni actinei asupra întregii dezvoltări economico-sociale a țării respective. Tocmai de aceea, țara noastră, va dezvolta și în viitor relații de colaborare și cooperare multilaterale cu toate țările, indiferent de orinduirea lor socială, pe baza avantajului reciproc și a neamestecului în treburile interne. (Aplauze îndelungate). Stimați tovarăși. Tot ce a înfăptuit poporul român în acest sfert de veac demonstrează (Continuare în pagina a IlI-a) Cuvintarea tovarășului NICOLAC CC AUSESCU în fața televizorului, ascultînd cuvîntarea. r ♦OO^OO I« »OC «MX Manifestări culturale Tot mai numeroase sînt veștile pe care în aceste zile din preajma evenimentului de la 2 martie a.c., le primim de la corespondenții noștri voluntari. Cu sufletul tresărind de bucuria împlinirilor, mîndri de acea demnitate cetățenească ce-i face să se simtă părtași activi la rezolvarea treburilor obștești, oamenii muncii de la orașe și sate iau parte la discuții cu deputații, adunări electorale, conferințe și programe artistice. Comănești La clubul „1 Mai", comăneștenii au găsit, în ultimul timp, o activitate intensă, manifestări dintre cele mai diverse. Amintim simpozionul „Organele puterii de stat — expresie a intereselor poporului" susținut de tovarășii Constantin Barbălată și Ioan Ioniță, vicepreședinte și respectiv, secretar al Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc Comănești, seara de discuții cu tinerii care votează pentru prima dată, organizată în colaborare cu Comitetul orășenesc al U.T.C. Aceeași corespondentă voluntară, tovarășa ANA GURĂ, ne informează că programul „Lumini de martie", pregătit de brigada artistică a clubului în cinstea alegerilor, a fost prezentat și în deplasare în comunele Agăș și Măgirești. Frumoase melodii de muzică populară și ușoară au făcut parte, de asemenea, din programul celor două reprezentații. Darmanești Aproximativ 400 de tineri și vîrstnici au urmărit, în sala căminului cultural din Dărmănești, concursul „Frumoasă și bogată ești Moldova mea“, inițiat de Comitetul județean Bacău al U.T.C. La faza comunală, cinci tineri și-au confruntat cunoștințele, mai bine pregătită dovedindu-se a fi Mioara Pascu. Concursul a fost urmat de un montaj literar-muzical intitulat „Republica slavă". După cum reiese din scrisorile învățătorului EUGEN TEIANU, nici formațiile artistice nu s-au lăsat mai prejos. Brigada artistică a căminului cultural de centru a susținut două spectacole la sediu și unul la Lapoș cu programul „Țara-ntreagă se pregătește de alegeri". Sascut Ansamblul folcloric al comunei Corbasca s-a deplasat la Berești, comuna Sascut, în sala arhiplină a căminului cultural, taraful, soliștii și dansatorii oaspeți au prezentat cîteva din cele mai frumoase piese ale folclorului local.