Steaua Roşie, octombrie 1971 (Anul 22, nr. 235-260)

1971-10-26 / nr. 255

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE Cronica etapei MU şi-a consolidat poziţia Capul de afiş al acestei etape l-a deţinut, fără îndoială, meciul între cele două performere în cupele continentale, Steaua şi Rapid. A ciştigat echipa militară, cu un potenţial ofensiv remarcabil, datorită mai ales ,,mînjilor" formaţiei Năstase, Aelenei, Marcu. Rapidul s-a resimţit de pe urma întîlnirii de marţi cu Legia Varşovia, fiind marcat de oboseală. Rezultat: Steaua — Rapid 2—1. U.T.A. — o altă formaţie care evoluează bine în disputele europene intercluburi, a demonstrat încă o dată puterea de luptă ce o caracterizează. Echipa arădeană a ciştigat cu 1—0 intilnirea de la Braşov cu Steagul roşu, consolidîndu-şi poziţia în fruntea clasamentului diviziei A de fotbal. Ce va face Dinamo în meciul de la Constanţa cu Farul ?— se întrebau iubitorii fotbalului — în ce măsură va greva eşecul de miercuri asupra potenţialului formaţiei bucureştene? Din păcate echipa campioană a pierdut cu 1—0 prin golul înscris de constănţeni în ultimele secunde ale partidei. Scorul etapei a fost realizat la Piteşti: F.C. Argeş — Petrolul 5—0. Consemnăm o revenire informă de zile bune a lui Dobrin. O victorie clară, prima victorie în acest campionat, a fost obţinută de Politehnica. Studenţii ieşeni au învins pe Jiul cu 3—0. Tot un fel de... ,,premieră" şi pentru Crişul, primul punct cucerit în deplasare (0—0 cu S.C. Bacău). În urma acestui rezultat, echipa orădeană a reuşit să scape de lanternă, ,,pasînd-o" C.F.R.-ului care, în derbiul clujean a pierdut cu 1—0 in faţa Universităţii. Un scor alb s-a înregistrat şi la Tg.-Mureş: A.S.A. — ,,U" Craiova 0—0. Deşi echipa tîrgumureşeană evoluează mulţumitor în acest campionat se ridică totuşi problema ridicării eficacităţii liniei de atac, mai ales atunci cînd adversarul se apără aglomerat şi... a eliminării oricărei automulţumiri, care eventual şi-ar croi loc. Locul 7 în clasament nu e rău, dar pînă la sfîrşitul primei părţi a campionatului mai sînt de jucat multe meciuri I ERNEST LOB Clasamentul U.T.A. 853020-■ 613 Steaua 844013-■ 712 ,.U" Cluj 842216— 910 S. C. Bacău 842214-■ 810 Dinamo 842213-• 810 Steagul roșu 8332 9-■ 79 A.S. Armata 8251 4—• 69 Farul 832310-■ 98 F.C. Argeș 840414—■148 Petrolul 8404 5—138 Univ. Craiova 823311—117 Rapid 8314 9-•117 Jiul 8152 4—■ 77 Politehnica 813410—■165 Crișul 8035 2—•123 C.F.R. 8026 7—172  THAL într-o partidă anostă, lipsită de spectaculozitate... A. S. A. — „U" Craiova 0 -0 Stadion „23 August", teren bun, timp rece, spectatori: aproximativ 10.000. A arbitrat corect Vasile Topan (Cluj). Raport de cornere: 13—6. Au jucat formaţiile: A.S.A.: Nagel — Szölösi, Toth, Ispir, Czako — Nagy, Bölöni, Hajnal — Mureşan (Lucaci), Fazecaş. ,,U" CRAIOVA: Oprea — Niculescu, Mincu, Velea, Tacoi, Deselnicu, Martinovici, Strâmbeanu, Neagu (Pârvu), Ivan, Ţarălungă. La tineret rezerve — A.S.A. — „U“ Craiova: 1—0. Contrar previziunilor miilor de spectatori, aflaţi duminică pe stadionul „23 August“ din Tg.-Mureş — ce scontau pe un rezultat favorabil şi un joc pe măsura posibilităţilor formaţiei mureşene — partida în sine s-a caracterizat prin lipsa oricărui element de spectacol!... In fond, cu regret trebuie să spunem că am asistat la un joc anost, în care au abundat — şi de o parte şi de alta — greşelile de ordin tehnic şi tactic, improprii unor formaţii ce activează în campionatul primei noastre categorii! Cum se face oare ca o intreagă echipă — A.S.A. — ce cu o săptămînă în urmă înregistrase (nu numai prin rezultat, dar şi prin jocul practicat) o prestigioasă remiză la Bucureşti, să ne apară acum într-o postură atit de lamentabilă?! E drept că o asemenea etichetare priveşte şi formaţia craioveană, dar în timp ce aceasta din urmă îşi atinsese prin rezultat obiectivul, A.S.A. a dezamăgit sub ambele aspecte (joc — rezultat). Şi prin aceasta nu am vrea să se înţeleagă că am fi cu orice preţ numai partizanii victoriilor, dar maniera în care şi-a apărat duminică şansele, ni s-a părut dezonorantă!... Nu ştim care va fi fiind reacţia conducerii tehnice, dar impresia generală a fost aceea că echipa a fost lipsită de nerv, că a evoluat sub orice critică! Ea nu a avut forţa necesară (altădată element ce o caracteriza) contracarării jocului în permanentă mişcare al oaspeţilor. De pildă Fazekas, în alte ocazii jucător percutant, ni s-a părut acum lipsit de orice vlagă! Pe de altă parte Hajnal, Nagy, Ispir au greşit nepermis de mult în jocul la intercepţie, pasele acestora fiind cel mai adesea expediate la adversar sau fără adresă. Ca să nu mai vorbim de unele stopuri de... 7 metri! Pe linia greşelilor am aminti de pildă, că în min. 72 Ispir deşi era flancat de un adversar, preferă driblingul în propriul careu, faza putîndu-se solda cu un gol în propria poartă! Apoi, mijlocul terenului — compartiment esenţial în declanşarea atacurilor — nu ne-a aparţinut, Deselnicu şi Tacoi fiind, cel mai adesea, primii la balon. Pe plan tactic nu am putea afirma cu certitudine în ce măsură înlocuirea lui Mureşan a fost sau nu inspirată (şi dacă nu cumva ar fi fost mai fericită înlocuirea lui Fazecaş!) dar atunci de ce nu a fost mai din timp operată, deoarece Mureşan — straşnic păzit de Mincă, Velea şi Tacoi — a şomat în cea mai mare parte a timpului. Nu puteau oare fi găsite alte soluţii pentru ca totuşi Mureşan să joace cu mai multă eficienţă în angrenajul echipei? Apoi, ne permitem să-i întrebăm pe cei doi antrenori (Bone şi Bay) care sunt raţiunile după care se conduc atunci cînd menţin pe tuşă o veritabilă extremmă (Lucaci)!? Să fie oare la mijloc şi nişte probleme de ordin sentimental? Ridicăm această problemă, întrucit nu este pentru prima dată cind anumite înlocuiri în echipă se efectuează hazardat! Poate apoi Halmăgyi — medicul echipei, să afirme cu conştiinţa împăcată că şi-a făcut pe de-antregul datoria în condiţiile în care Ispir, nerefăcut (după un accident) şi Fazecaş (cu temperatură — după cum afirma cea mai mare parte a publicului) au fost totuşi introduşi în teren? Ce anume acţiuni practice a întreprins pentru a-i recupera? Noi credem — fără a afirma cu cea mai deplină certitudine — că mai degrabă medicul se erijează în substituirea altor sarcini în altă ordine de idei şi în această partidă A.S.A. a păcătuit prin aceeaşi meteahnă a centrărilor înalte, deşi era vizibilă diferenţa de gabarit dintre jucătorii celor două formaţii. E drept că desfacerea jocului pe extreme ar fi creat o cu totul altă situaţie în atac, numai că acest lucru ar presupune ca ele să existe cu adevărat. (Dar dacă Lucaci face tuşă ...). Chiar şi în aceste condiţii cu un plus de concentrare în fazele (ce e drept rare) de atac s-ar fi putut înscrie clar... In min. 10 la o centrare venită de la Hajnal. Fazecas privește cu stupoare balonul respins ulterior de Niculescu. Apoi, Nagy se lansează în cîteva rînduri solitar și hazardat dar ratează de fiecare dată (min. 12, 18) pentru ca Lucaci să expedieze în min. 85 cel mai periculos şut al formaţiei sale. Pe de altă parte „U“ Craiova s-a apărat cu multă dîrzenie, practicînd marcajul strict, iar în apărare un joc prin excelență distructiv. In atac, e drept, că s-au lansat în cîteva rînduri dar fără ca acestea să constituie — cu unele excepţii — un pericol iminent. Cam atît am putea afirma despre o partidă ce se refuză unei cronici sportive!... Şi astfel, sub privirile consternate ale miilor de susţinători ai echipei, înregistrăm o remiză dezonorantă, nu atît datorită scoruluisportiv e să ştii cîştiga, dar şi pierde!) cît mai ales pentru maniera cu totul lamentabilă în care echipa „a înţeles" să-şi „onoreze“ propriul public! Şi a fost pentru prima dată cind am observat în privirile acestor oameni inimoşi din tribune acea expresie dezavuantă, specifică celui care s-a simţit lovit în amorul propriu ... GHEORGHE GIURGIU 1 mm 1 .' - ' ' - ' in Singura fază frumoasă din meciul A.S.A. — „U" Craiova. C.F.R. Sighişoara — Textila Sebeş 3-0 (0-0) In partida susţinută în compania textiliştilor din Sebeş, feroviarii sighişoreni s-au mobilizat cu toate forţele pentru a obţine un rezultat favorabil. In prima parte a jocului se remarcă atacuri mai periculoase din partea feroviarilor, dar ei nu reuşesc să spargă zidul masivei apărări a oaspeţilor aglomerată în faţa porţii cu intenţia de a obţine un scor alb. Şi cum pauza este un sfetnic bun, la reluare, pe teren, parcă a întrat o altă echipă. Ceferiştii forţează victoria, imprimă jocului un ritm mai rapid, atacă dezlănţuit. Fazele sunt electrizante şi dezmorţesc tribunele. Aceste minute de foc, soldate cu o ploaie de cornere (raport final 18—2) fac ca în min. 50 să se înscrie primul gol prin Vatra. Arbitrul de centru acordă gol valabil, dar intervine tuşierul Teciu care are o altă opinie şi pînă la urmă golul este anulat (nu ştim de ce). Nu trec decit 5 minute şi fundaşul central Mora comite henţ clar în careu. Arbitrul acordă penalti, iar Varna transformă impecabil. Jocul continuă în acelaşi ritm la care textiliştii fac faţă din ce în ce mai greu. Ei apelează la o suită de neregularităţi (proteste, mingi afară, tragere de timp ş.a.m.d.) pentru care atacantul central Cuteanu este eliminat în min. 60. Al doilea gol este înscris de fundaşul Păli în min. 65, care printr-o frumoasă acţiune individuală trece de toţi apărătorii adverşi şi cu un şut plasat expediază balonul în plasă. Peste alte 10 minute fundaşul central Covaci înscrie al treilea gol cu capul în urma unei centrări efectuate de Pall. De acum înainte încep să se remarce şi arbitrii care nu se înţeleg între ei. Arbitrul de centru arată cartonaşul roşu jucătorului textilist Adam însă nnu-l elimină. In min. 78 Medrea este ţinut de mînă în careu, firesc arbitrul acordă penalti, însă iarăşi intervine tuşierul Teciu (a gafat cam de multe ori) şi în loc de penalti se acordă lovitură liberă indirectă. Prin deciziile contradictorii cei doi arbitri au produs ilaritate în rîndul spectatorilor. O bună impresie au lăsat jucătorii Păli, Vajna, Varga, Covaci, Hoffner, I. TURCU REZULTATELE CONCURSULUI SPECIAL PRONOSPORT DIN 24 OCTOMBRIE 1971. Steaua — Rapid 2—1—11 Farul — Dinamo București 1—0—11 Steagul roşu — U.T. Arad 0—1—2 x 2 C.F.R. — „U" Cluj 0—1—2 x 2 F.C. Argeş — Petrolul 5—0—11 A.S.A. Tîrgu-Mureș — „U“ Craiova 0—0—x x 3 Politehnica — Jiul 3—0—11 S.C. Bacău — Crișul 0—0—x x 2 Fiorentina — Roma 2—0—11 Lanerossi — Milan 0—2—2 x 2 Mantova — Bologna 1—1—X x 2 Napoli — Sampdoria 0—0—x x 2 Varese — Torino 2—2—x x 2 Fond de premii 796.954 IlWî. HANDBAL, DIVIZIA B MASCULIN A.S.A. TG.-MUREŞ — RAFINĂRIA TELEAJEN 17—12 (8—6) In penultima etapă a turului campionatului diviziei B, formaţia locală A.S.A. (una dintre protagonistele pentru ocuparea primului loc în seria I), a repurtat o frumoasă şi meritată victorie în faţa puternicului team Rafinăria Teleajen. Meciul a fost extrem de spectaculos, presărat cu multe faze dinamice, tonul dîndu-i în tot cursul jocului echipa gazdă, care a condus în permanenţă. Punctele au fost semnate de: Masca 6, Fehér 4, Samşudeanu 3, Rigesmaier 2, Szabó Bálint şi Szabó Tiberiu cste un gol pentru A.S.A., respectiv Ştefan Ioan 5, Hăvăreanu 3, Onişca 3, Fedeles 1. A arbitrat excelent cuplul timişorean Iosif Luchici şi Alexandru Székely. SZABÓ ANDREI LUPTE LIBERE. DIVIZIA A în cadrul etapei a 111-a a campionatului diviziei A la lupte libere, reuniunea de la Tg.-Mureş a opus echipe de valoare diferită în care s-a detaşat formaţia Steaua Bucureşti, care a ciştigat ambele întîlniri, fiind urmată de Mureşul Tg.-Mureş. Iată rezultatele tehnice înregistrate pe echipe: Steaua Bucureşti — Mureşul Tg.-Mureş 1772—1472; Steaua Bucureşti — I.M.U. Medgidia 32—0 (2 meciuri restanţă la categoriile de 52 şi 57 kg); Mureşul Tg.-Mureş — I.M.U. Medgidia 31—1 (1 meci restanţă la 57 kg). DIVIZIA ŞCOLARĂ ŞI DE JUNIORI In cadrul etapei de duminică a diviziei şcolare şi de juniori s-au înregistrat următoarele rezultate: Handbal. Liceul Bolyai Tg.-Mureş — Liceul 2 Braşov 7—9 (fete); Liceul Bolyai Tg.-Mureş — Olimpia Seini 13—11 (băieţi). Baschet. Liceul Bolyai Tg.-Mureş — Liceul Militar Cîmpul Lung Moldovenesc 99—77 (băieţi); Şcoala sportivă Tg.-Mureş — Şcoala sportivă Mediaş 46—51 (fete). Volei. Şcoala sportivă Tg.-Mureş — Şcoala sportivă Cluj 3—0 (fete); Şcoala sportivă Tg.-Mureş — Liceul 2 Braşov 0—3 (băieţi). CANEA PETREA Luptă strînsă în campionatul județean In cadrul etapei a XI-a a campionatului judeţean de fotbal s-au înregistrat rezultate scontate. Gazdele au obţinut 7 victorii iar un meci s-a terminat la egalitate. S-au înscris 20 goluri dintre care 18 de gazde şi 2 de oaspeţi. Lupta pentru întîietate continuă să fie deosebit de strînsă: diferenţa de puncte dintre locurile 1—5 este doar de 2 puncte, iar cea dintre locurile 1—10 de 4 puncte. în etapa următoare, în afară de Comerţul Dermagant, echipele clasate pe primele 5 locuri vor susţine meciurile lor în deplasare. Iată rezultatele tehnice ale etapei a XI-a. Lemnarul Tg.-Mureş — Voinţa Reghin 2—0; Oţelul Reghin — Gloria Tg.-Mureş 4—1; Energia Fîntînele — Comerţul Dermagant Tg.Mureş 0—0; Oţelul Tg.-Mureş — Tractorul Sărmaşu 5—1; Fabrica de zahăr Tg.-Mureş — Ciocanul Tg.-Mureş 1—0: Mureşul Luduş — Voinţa Miercurea Niraj 3—0; Energia Iernut — Avîntul Reghin 2—1; Lacul Ursu Sovata — Sticla Voinţa Tîrnăveni 1—0. Pe primele locuri în clasament se situează echipele: 1. Oţelul Tg.-Mureş 15 puncte; 2. Mureşul Luduş: 3. Comerţul Dermagant Tg.-Mureş: 4. Oţelul Reghin cu cîte 14 puncte; 5. Lacul Ursu Sovata 13 puncte. IOAN PĂUȘ Viitorul Tîrgu-Mureş — Tehnofrig Cluj 2-1 (0-0) In cadrul etapei a IX-a a diviziei naţionale C Viitorul a întilnit pe teren propriu echipa Tehnofrig Cluj de care a dispus la limită. Echipa mureşeană nu a ştiut să profite de avantajul vîntului care l-a avut în prima parte a jocului, complicindu-se în pase la limita careului de 16 m unde era aproape întreaga echipă clujeană. Gazdele pun stăpînire pe joc, construiesc cîteva acţiuni frumoase şi îşi creează ocazii de gol. în min. 29 Máthé, pripindu-se, ratează cea mai mare ocazie de a deschide scorul. în a doua repriză, echipa antrenată de Kajlik atacă mai decis. în min. 55 apărătorul Cioloboc, ca un veritabil înaintaş, trece în jumătatea de teren a oaspeţilor, pasează lui Végh care înscrie plasat: 1-0. Nu trec decît 2 minute şi oaspeţii obţin o lovitură de colţ. Apărătorii mureşeni sunt neatenţi la această fază şi oaspeţii egalează prin Nicoluţ. Văzîndu-se egalaţi tîrgumureşenii trec la atac şi în minutul următor preiau din nou conducerea. Tanăszi execută o lovitură de colţ pînă la Balázs care înscrie cu capul: 2—1. Echipa mureşeană atacă în continuare, dar apărarea clujeană luptă din greu pentru stăvilirea atacurilor gazdelor și astfel partida se încheie cu victoria echipei gazdă. A arbitrat bine Cîmpean Teodor din Beclean. GHEORGHE BOTEZAN Ministerul Invățămîntuluî Institutul de medicină şi farmacie din Tîrgu-Mureş anunţă scoaterea la concurs a următoarelor posturi : FACULTATEA DE MEDICINĂ — ASISTENT STAGIAR — ASISTENT STAGIAR ASISTENT STAGIAR ASISTENT STAGIAR la Catedra de Anatomie şi Histologie, disciplina de Anatomie, poziţia 11/12; la Catedra de Anatomie şi Histologie, disciplina de Anatomie, poziţia 11/13; la Catedra Clinica medicală nr. I, endocrinologie şi biochimie clinică, disciplina Medicină internă, poziţia Vlll/17; la Catedra Clinica chirurgicală nr. I, şi Urologie, disciplina chirurgie generală, poziţia XII 1/9. Candidaţii la concurs vor depune la Secretariatul Institutului de medicină şi farmacie din Tg.-Mureş, strada Gheorghe Marinescu nr. 38, în termen de 15 zile de la data publicării acestui anunţ in Buletinul Oficial al R.S.R. Partea a lll-a, cererea de înscriere, la care vor anexa actele prevăzute de Legea nr. 6 privind Statutul personalului didactic din Republica Socialistă România, publicată in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 33 din 15 martie 1969 și de Instrucțiunile Ministerului Învâțămîntului nr. 84.539/1969. Cei care funcţionează într-o instituţie de învăţămînt superior sunt obligaţi să comunice în scris, rectorului acesteia, înscrierea la concurs. Concursul se va ţine la sediul Institutului de medicină şi farmacie din Tîrgu-Mureş, strada Gheorghe Marinescu nr. 38, în termen de 15 zile de la data expirării termenului de înscriere. Informaţii suplimentare se pot obţine la Rectoratul Institutului, telefon: 1-31-27. ÎNTREPRINDEREA de utilaje PT. INDUSTRIA UȘOARĂ Tg.-Mureș, str. Doja Gheorghe nr. 64—68 ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ — PRIMITOR-DISTRIBUITOR cu gestiune, pentru magazia de materii prime. — TEHNICIAN CONSTRUCTOR — ZIDARI — ZUGRAVI-VOPSITORI întreprinderea „Mm Nouă“ cu sediul în oraşul Moldova Nouă, județul Caraş-Severin, angajeaza: — MUNCITORI MINERI ŞI NECALIFICAŢI pentru munca in subteran. CONDIŢII: — virsta 18—45 ani; — apţi pentru munca în subteran. SALARIZARE: — mineri 98 lei pe 8 ore; — ajutor mineri 87 lei pe 8 ore; — necalificaţi 76 lei pe 8 ore; — spor de izolare 8 la sută; — spor de noapte, spor de vechime, premii conform H.C.M. 914/1968. Asigurăm transfer conform art. 16/2 C.M. pentru mineri, ajutor mineri şi brigăzi complete. CAZARE: In blocuri, pentru familişti şi in cămine pentru nefamilişti. MASA: — Contra cost la cantină. — Şcoli de calificare în meseria de mineri şi ajutor mineri. — Sosirea se face la gara Orşova — sau la Oraviţa, unde există mijloace de transport, cu racheta navală sau cu autobuzele I.T.A. Informaţii suplimentare se primesc zilnic la telefon 36, interior 174.