Steaua Roşie, septembrie 1987 (Anul 38, nr. 206-231)

1987-09-01 / nr. 206

Activitate politico-organizatorică susţinută pentru întărirea numerică şi calitativă a organizaţiilor de partid Primirea de noi membri de partid din rîndul celor mai buni muncitori şi specialişti a stat şi va sta şi în continuare în atenţia organelor şi organizaţiilor de partid de la TAGCM Mureş. In această importantă activitate politico-organizatorică desfăşurată în spiritul hotărîrilor Congresului al XlII-lea al P.C.R., al orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, am avut în vedere, înainte de toate, calităţile moral-politice şi profesionale ale celor care au cerut primirea în rîndul comuniştilor, având ca instrument de lucru studiile întocmite în toate organizaţiile de bază. Am urmărit, fireşte, ca din fiecare meserie şi la toate locurile de muncă să avem noi membri de partid. Organizaţiile de bază s-au orientat, în acest sens, spre muncitorii şi specialiştii care au desfăşurat o rodnică activitate profesională şi obştească, mai ales spre cei reconfandaţi de organizaţiile UTC, astfel încît primirea de noi membri să asigure, realmente, întărirea numerică şi mai ales calitativă a organizaţiei noastre de partid. In cursul anului 1986 au fost primiţi în partid, în cadrul trustului nostru, 50 de noi membri, dintre care 45 de muncitori. Din cele 22 de organizaţii de bază, existente anul trecut, în 20 au avut loc primiri de noi membri. Merită să fie evidenţiate organizaţia de bază nr. 3 de la Antrepriza 1 şi organizaţia de bază nr. 12 de la SUA, care au primit cite 7 noi membri. Insă, nu toate organizaţiile de bază au acordat atenţia cuvenită acestei importante probleme. Mă refer în special la organizaţiile de bază nr. 1, 5, 10 şi la altele, a căror activitate nu s-a ridicat, în acest sens, la nivelul cerinţelor şi al posibilităţilor existente. In prima jumătate a anului care a trecut, organizaţiile de bază din cadrul trustului au primit în partid 24 de noi membri, dintre care 22 sunt muncitori, marea majoritate provenind din rîndul uteciştilor. Studiile întocmite, la nivelul tuturor organizaţiilor de partid, privind posibilităţile de primire de noi membri, ne-au fost de un real folos. Sub conducerea şi cu sprijinul comitetului nostru de partid, comitetele de partid pe secţii şi antreprize şi birourile organizaţiilor de bază au acordat şi acordă o atenţie deosebită bunei pregătiri a documentelor necesare primirii în partid, desfăşurării corespunzătoare a adunărilor generale de primire în rîndul comuniştilor. Ne străduim ca şi în cursul acestor adunări să se acorde importanţa cuvenită calităţilor moral-politice şi profesionale ale celor care solicită primirea în rîndul membrilor de partid, astfel incit ele să devină, prin nivelul lor politico-ideologic şi prin conţinutul dezbaterilor, o şcoală de educaţie patriotică, revoluţionară a noilor membri de partid. Odată cu intrarea în partid, noii membri primesc sarcini concrete din partea birourilor organizaţiilor de bază, atit pe linie profesională cît şi obştească. Birourile organizaţiilor de bază se întîlnesc şi discută, periodic, cu ei, se interesează de activitatea pe care o desfăşoară, venindu-le în ajutor atunci cînd situaţia o cere. Ca şi alţi membri de partid, cei primiţi recent în rîndul comuniştilor raportează despre felul cum şi-au îndeplinit sarcinile, att în faţa adunării generale, cît şi a biroului organiza-»ţiei de bază, mai ales cu prilejul discuţiilor individuale. In planurile de muncă ale comitetului nostru de partid ne-am propus să continuăm tradiţia organizării unor întîlniri periodice cu noii membri de partid şi, în general, să ne ocupăm mai intens de integrarea lor activă în viaţa şi munca de partid, pentru înfăptuirea sarcinilor complexe şi de mare răspundere care stau în faţa trustului nostru în 1987 şi pe întregul cincinal. Grija deosebită pentru calităţile moral-politice şi profesionale ale noilor membri, pentru atragerea lor la îndeplinirea sarcinilor politice, economice şi sociale, educarea lor în spirit revoluţionar sunt condiţii esenţiale pentru întărirea politico-organizatorică a organizaţiei noastre de partid, a rolului său conducător şi a forţei sale de mobilizare în toate sectoarele de activitate. IOAN MATEI, secretar adjunct al comitetului de partid de la TAGOM Mureş La zi i agricultură (Urmare din pag. 11 riguros efectuarea calculelor. Şi este firească această preocupare, deoarece în septembrie va începe scosul sfeclei de zahăr şi■ulesul porumbului, lucrări care trebuie făcute operativ, de calitate şi în momentul optim. In această situaţie, pretutindeni în judeţul nostru, la zi în agricultură, paralel cu recoltarea produselor şi adunatul furajelor se cere a se intensifica şi ritmul arăturilor destinate însăminţărior, transportului şi aplicării îngrăşămintelor organice şi a amendamentelor, precum şi lucrărilor de scarificare. De veghe la porţile noului an şcolar (III) Un popas in satul Ibăneşti- Pădure ne prilejuieşte reîntîlnirea cu cadrele didactice, aflate acum într-o postură oarecum inedită. Sub îndrumarea directorului şcolii, Virgil Chirteş, eficient nu numai cu sfatul ci şi cu fapta, s-au transformat în zugravi, tîmplari, au reparat sobele, lemnele pentru iarnă stau deja stivuite în curtea şcolii. Se spală geamurile, podelele, vitrinele dulapurilor cu materiale didactice (în mare parte confecţionate şi aici de elevi şi părinţi). O şcoală spaţioasă, luminoasă, curată. Căldură sufletească, dăruire, inimi tinere (chiar dacă, uneori, timpul argintează tîmplele unor dascăli, ca în cazul familiei Boem), muncă susţinută şi entuziastă. Puţini, dar buni. Un sat de munte, cu case frumoase şi oameni gospodari, cum sunt mai toţi cei de pe cuprinsul comunei Ibăneşti, în frunte cu primarul Dumitru Pop. Frumuseţea inegalabilă a plaiului se împleteşte cu cea a sufletului. Primii în muncă, dar şi în activitatea culturală. Buni dansatorifinalişti în etapa republicană a Festivalului naţional „Cîntarea României“, au obţinut, recent, „Premiul tinereţii şi al păstrării tradiţiei“, la Sibiu, în cadrul festivalului interjudeţean „Cîntecele munţilor“, mari iubitori de teatru. „Intîmpinăm liniştiţi anul şcolar, ne spune directorul Virgil Chirteş (el este şi instructorul formaţiei de dansuri). Totul este pregătit“. Stai şi te întrebi cînd au timp să le facă pe toate. Ce-i drept, la acţiuni participă mai toată suflarea satului. Solidaritate umană, în spiritul muncii pentru rodnicia pămîntului şi al demnităţii dintotdeauna a ţăranului român. Copiii lor sînt harnici, frumoşi şi inteligenţi. Copiii lor... copiii noştri, ai tuturor. MARIANA FLOREA Produse de înaltă calitate (Urmare din pag. 1), tivi şi destoinici, care execută cu înaltă precizie matriţele şi sculele necesare injectării reperelor amintite, s-a redus mult preţul de cost la piesele respective. Deci, în concluzie, sîntem conectaţi cu întreaga capacitate pentru a înfăptui în condiţii de înaltă calitate şi eficienţă sarcinile de plan, tot ceea ce ne-am propus pentru anul 1987 în privinţa modernizării produselor şi a pregătirii ireproşabile a producţiei anului 1988, pentru a cinsti cu rezultate superioare Conferinţa Naţională a partidului nostru. Tîrgul pepenilor de la Sinpaul Respectînd tradiţia, şi anul acesta, la 28 august, în Sinpaul a avut loc tîrgul pepenilor. El a atras un mare număr de locuitori ai plaiurilor mureşene, precum şi artizani din judeţele limitrofe Mureşului, din Oltenia, Moldova şi chiar din Bucureşti. Cultivatorii au adus mari cantităţi de pepeni. In lunca Mureşului, unde s-a ţinut tîrgul, au fost aproape 6.000 de participanţi. De fapt, această zi a tîrgului este şi un prilej de reîntîlnire a fiilor satului, care, an de an, vin din toate colţurile ţării la frumoasa sărbătoare cimpenească. Ca la orice tirg, artizanii au expus o gamă variată de obiecte de toată frumuseţea. La fel au fost prezenţi producători şi vinzători de pălării de paie, linguri din lemn, etc. Jocul şi petrecerea s-au prelungit pînă tîrziu, lăsînd în memoria participanţilor la tîrgul de pepeni de la Sinpaul amintiri frumoase, de neuitat. C. REMUS Vremea în luna septembrie Temperaturile medii ale lunii septembrie se vor încadra în limitele normale. Regimul pluviometric va fi în general normal, pe zone restrînse din estul ţării putîndu-se înregistra şi cantităţi ceva mai însemnate de precipitaţii. Prima decadă a lunii se va caracteriza printr-o vreme în general frumoasă. In ultimele zile, pe alocuri, în zonele de deal şi munte, precum şi în sudul şi estul ţării vor cădea ploi de scurtă durată, însoţite de descărcări electrice şi intensificări ale vîntului. In rest ploile vor fi izolate. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 8 şi 13 grade, mai coborîte în depresiunile intramontane, iar valorile maxime se vor sltua între 20 şi 30 de grade, izolat mai ridicate în zonele de cîmpie. In decada a doua vremea va fi în general instabilă. Ploile vor fi, îndeosebi, sub formă de averse şi vor avea o frecvenţă mai mare în a doua parte a intervalului. Vîntul va prezenta intensificări în zona de munte şi în regiunile estice. La altitudini de peste 1.500 metri, pentru scurtă durată, precipitaţiile vor fi şi sub formă de lapoviţă şi ninsoare. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 5 şi 15 grade, mai coborîte în centrul şi nordul ţării, iar maximele între 14 şi 24 de grade, mai ridicate în primele zile în regiunile sudvestice. In ultima decadă vremea va fi schimbătoare. Cerul va fi variabil, cu înnorări mai accentuate în nordul ţării, unde vor cădea ploi, îndeosebi sub formă de averse. In celelalte regiuni ploile vor fi mai restrînse ca arie. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 4 şi 14 grade, mai coborîte în depresiuni, iar ziua valorile maxime se vor situa, în general, între 15 şi 25 de grade. Dimineaţa şi seara, pe alocuri, se va produce ceaţă. (Agerpres). In preajma campaniei de prelucrare. Fabrica de zahăr din Luduş se pregăteşte intens pentru inaugurarea „zahărului ’87“ * PAGINA 3 STEAUA ROȘIE Manifestări culturale Sub auspiciile şi în organizarea Consiliului orăşenesc de educaţie politică şi cultură socialistă şi a Casei orăşeneşti de cultură din Sovata zilele săptămânii trecute au fost marcate de ample şi educative acţiuni. • La loc de frunte s-a situat simpozionul: „Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Congresul al III-lea al Educaţiei Politice şi Culturii Socialiste — mobilizator document programatic“, audiat cu interes de un mare număr de oameni ai muncii , în contextul acţiunilor desfăşurate pentru educarea multilaterală a tineretului, la Casa orăşenească de cultură a avut loc o reuşită întâlnire cu jurişti, pe tema: „Constituţia R.S.R. — instrument normativ suprem în România“ • Pe plan cultural s-au remarcat atît spectacolul de muzică populară intitulat „Cîntec nou pe plai străbun“, cu participarea formaţiilor Casei de cultură şi a soliştilor Veta Biriş şi Gheorghe Mureşan, cît şi vernisajul expoziţiei de pictură pe sticlă, semnată de Radu Axente. Lauri pentru judeţul Mureş In zilele de 29 şi 30 august a avut loc la Sibiu Festivalul folcloric interjudeţean „Cîntecele munţilor“, manifestare de prestigiu şi de amploare, la care, în acest an au participat peste 1.200 de concurenţi din 18 judeţe ale ţării. Judeţul Mureş a fost reprezentat, cu cinste, de două formaţii de dansuri mixte aparţinînd căminelor culturale din Ibăneşti-Pădure şi Cerghid- Ungheni, care, în condiţiile unei lupte foarte „strînse“, concurenţa fiind extrem de puternică, au reuşit să obţină premii valoroase. „Premiul pentru autenticitate" al Comitetului judeţean Sibiu de cultură şi educaţie socialistă şi Centrului de îndrumare a creaţiei populare şi a mişcării artistice de masă a fost acordat formaţiei de dansuri din Cerghid, iar formaţia de dansuri din Ibăneşti-Pădure a obţinut „Premiul tinereţii şi al păstrării tradiţiei“, oferit de aceleaşi instituţii culturale sibiene. Festivaluri • In capitala Mexicului a fost inaugurat Festivalul internaţional de poezie, la care iau parte reprezentanţi ai genului din numeroase state. Organizatorii festivalului au precizat că vor citi din creaţiile lor literare 36 de poeţi în 12 limbi vorbite pe planeta noastră. + * • Un număr de 30 de pelicule din 17 ţări, toate inedite în Italia, au fost selecţionate pentru cea de-a doua ediţie a „Festivalului filmului de comedie“, care se va desfăşura la Brescia, în perioada 21—27 septembrie. In cadrul festivalului, alte secţiuni vor fi consacrate literaturii, teatrului comic, umorului în grafică și fotografii. 1