Timpul, februarie 2002 (Anul 13, nr. 26-49)

2002-02-04 / nr. 28

Anul XIII Nr. 28 (3394) Reșița Luni, 4 februarie 2002 Bătălia pentru apa chioară la Bocsa „Eu nu vreau să mă cert cu nimeni, pentru că pînâ la urmă problemele orașului ne privesc pe toti. De aceea, doresc o colaborare mai strînsă cu Primăria si cu Consiliul local, pentru ca, împreună, să putem rezolva ceva". Sînt cuvintele rostite pe un ton deznădăjduit de Vladimir David, directorul SC Gosint la Bocșa. Căile pe care s-a ajuns în situația ca directorul David să fie efectiv neputincios în fața problemelor cu care se confruntă societatea pe care conduce sunt întortocheate,estiunea apei, la Bocșa, v.___o se spune antică, veche și de demult. Acum însă, orașul e în plină criză, și a apei reci, și a încălzirii, iar oamenii rabdă fiindcă n-au încotro. Descocirea ițelor este grea, pentru că povestea se întinde mult în timp, iar rezolvarea ei nu mai știe nimeni de cine depinde. Așadar spune Vladimir David, la sfîrșitul lunii noiembrie 2001, Gosiat a asigurat trei zile căldură pentru cele 50 de scări de bloc racordate la sistemul centralizat, deși societatea nu avea bani. A furnizat apoi agent termic pe toată luna decembrie 2001, deși starea financiară a unității era aceeași. Cele 500 de milioane lei subvenții pe anul trecut s-au dus pe plata unei tranșe de 260 milioane, din totalul de 1,4 miliarde, pe care Gosint le are datorie la Romgaz, și de 225 de milioane s-a cumpărat combustibil lichid ușor, pentru a se putea demara încălzirea, in decembrie, a mai spus directorul David, se înțelesese cu contabila-șefă a primăriei să prindă între propunerile la rectificarea de buget 500 de milioane de lei - ajutoare de încălzire. Contabila-șefă s-a conformat, dar propunerea nici nu a ajuns să fie votată în Consiliul local, pentru că, afirmă David, primăria o ținea morțiș că nu sunt bani. Căldura facturată de Gosint către populație se ridică la suma de 650 de milioane de lei, din care societatea de gospodărie nu a încasat nici cinci bani și, colac peste pupăză, s-a terminat și stocul de CLU. Iar bomboana de pe coliva Gosint a pus-o, în viziunea directorului, gestul prin care primăria și-a acordat al treisprezecelea salariu, în loc să aloce banii respectivi ajutoarelor pentru încălzire. Adrian CRÂNCANU Continuare în pagina a 3-a Apele și-au făcut de cap timp de cîteva ore, apele și-au făcut de cap pe DJ 582 Reșița - Slatina Timiș în zona Prislop. Din cauza temperaturilor ridicate din ultima vreme, stratul de zăpadă de pe Muntele Semenic a început să se topească, apele de pe versanți antrenînd în calea lor tot ce au întîlnit în cale. Așa s-a întîmplăt în ziua de sîmbăt? 1 februarie, cînd în canalul colector al CSR s-a revărsat viitura, în canal au ajuns moloz, bolovani, crengi și chiar copaci. Din această cauză apa a ieșit din matcă inundînd carosabilul, ceea ce a dus la întreruperea circulației rutiere, în aceeași zi, lucrătorii de la CSR și Drumuri județene au intervenit prompt pentru decolmatarea canalului, iar în jurul orei 16 circulația rutieră spre Semenic a fost reluată. Victor IMAFIRU Când ai nevoie de o mână de ajutor Tel: 056.194.049 wtfw.paginiauzii.ro PA**.Ș p^/'riY’r? 8 pagini 3000 lei Cîinii Reșitei, în vizorul edililor Consilierii locali reșiteni au aprobat recent două proiecte ce vizează cîinii cu și fără stăpîn. Pentru cei din urmă, Consiliul local a aprobat organizarea unui sector care va gestiona toată activitatea legată de aceste animale, în baza OUG Nr. 155/2001, numită de către viceprimarul Ioan Simion Purec, mai în glumă mai în serios, „activitate de hinghereală". Asta înseamnă amenajarea de adăposturi, angajarea unui medic veterinar, a unui tehnician veterinar, hingheri, oameni care se vor ocupa direct de cîinii vagabonzi. Deținătorilor de patrupede li se vor aplica taxe anuale. Potrivit hotărîrii aprobate, locuitorii din blocuri pot ține un bine în apartament numai cu aprobarea asociației de locatari. Atunci cînd animalele sînt scoase la plimbare, acestea trebuie să fie purtate în lesă, să aibă botniță, iar stăpînul să aibă asupra lui carnetul de sănătate al cîinelui (vizat la zi) în care să figureze vaccinurile făcute de veterinar, să aibă dovada achitării la zi a taxei anuale impuse, iar dacă issabela CIUBOTARIU Continuare in pagina a 3-a Din Cielo, în mlaștină , în ziua de 2 februarie, în jurul orei 14.30, pe DN 58, la ieșirea din Caransebeș, spre Reșița, s-a produs un eveniment rutier soldat cu rănirea a trei persoane. Aflîndu-se la volanul autoturismului Cielo CS 01 MET, proprietate a SC COMETCAR SA Caransebeș, Ion Pîrvu, 37 de ani, din Păltiniș, s-a înscris într-o depășire, ignorând faptul că, din sens opus, se apropia un alt autoturism. Pentru a evita impactul frontal, șoferul a ieșit Victor IMAFIRU Continuare in pagina a 3-a Nou-născut aruncat la gunoi Un lucrător al SC Goscom SA Caransebeș a sesizat poliția locală de existența cadavrului unui nou-născut găsit la hardina de gunoi a orașului. Deplasîndu-se la fața locului, polițiștii au constatat că acesta se afla înfășurat într-o pungă de plastic, iar pe tot corpul prezenta urme de culoare violacee. Cadavrul a fost ridicat și dus la morga spitalului pentru a fi supus expertizei medico-legale. în paralel, polițiștii continuă cercetările in vederea stabiliri identității mamei și a împrejurărilor în care s-au petrecut faptele. (v.n.) Cititi azi: Despre CSR, numai de bine PAGINA 3 Vampirii Stimați reșițeni, romanul horor Dracula CET se încheie astăzi, cu ultimul capitol. Nu există absolut nici o speranță, nici în aceste pagini de sfîrșit, în care ar trebui să apară niște mîncători de vampiri să vă salveze, nu apar acei mîncători de vampiri. Mîncători de vampiri în județul nostru nu există. Ne-am așteptat ca PD- ul să mîrîie și să cîrîie măcar, dacă nu din alt motiv, darem din motiv electoral împotriva vampirului PSD, însă n-a catadicsit nici să dea cel mai slab semn, de parcă nici n-ar exista Și totuși PD-il are la noi un președinte de consiliu județean, senatori și deputați și se consideră cel mai isteț și iubit de mese. Explicația e simplă și de cînd lumea, în cămara sa mai e de jos din ciolanele adunate pe vremea cînd erau la Șapa și lopata putere. Drept urmare, îl doare în paișpe de jaful PSD și de batjocorirea cetățenilor, conform înțelegerii data trecută eu, iar tu nu te-ai băgat peste mine, acuma tu, și eu nu mă bag peste tine. PNL-ul e mort în cort, nici nu știu dacă mai e PNL în Caraș-Severin. Este adevărat că pe la televizor tot apare un așa-zis deputat PNL de Caraș- Severin - doamna Mona Musca, dar pe domnia sa n-o doare nici măcar în paișpe, că n-are cum. Și-atunci, cine să vă mai ia apărarea?! PRM-ul? Care PRM? și cu asta, gata cu opoziția! Din partea opoziției, observați, liniște, tăcere grea. Mai pe înțeles, bine vă face PSD-ul, tați ai dracului de reșițeni! Ați mers pe mîna lor, săturați-vă! Dar reșițenii au mers pe mina PSD, pentru că o luaseră de-au văzut stele verzi și cînd au mers pe mina PD-ului și PNL-ului. Ce concluzii să mai tragem Mircea CAVADIA Continuare in pagina a 6-a