Timpul, februarie 2002 (Anul 13, nr. 26-49)

2002-02-04 / nr. 28

Actualitate Despre CSR numai de bine . Comunicat de presă Conducerea APAPS a fost informată cu privire la decizia Consiliului de Administrație al BCR de a nu elibera, deocamdată, prima tranșă din creditul solicitat de Combinatul Siderurgic Reșița cu o condiție impusă de Noble Ventures pentru preluarea conducerii societății. Ministrul Ovidiu Mușetescu a decis, în spiritul tuturor demersurilor făcute pînă acum de Guvernul României în ansamblul său și de APAPS în particular pentru salvarea contractului de privatizare a CSR, organizarea, In cursul zilei de luni, 4 februarie 2002, a unei consultări pe această temă cu membrii Consiliului de Administrație al BCR desemnați de Autoritatea pentru Privatizare. Scopul principal al întîlnirii de luni este analizarea negocierilor desfășurate pînă acum și stadiul îndeplinirii de către CSR a formalităților prevăzute de legislația, normele și regulamentele bancare în ooare.inistrul Ovidiu Mușetescu a subliniat, în toate întîlnirile cu Nobie Ventures, că, la orice bancă din lume, pentru obținerea unui credit este necesară parcurgerea de către client a tuturor formalităților impuse de legislație și de normele interne specifice activității bancare. Responsabilitatea creditării unei companii revine exclusiv Consiliului de Administrație al băncii, care este retribuit în acest sens și răspunde în solidar pentru deciziile adoptate, iar solicitarea de garanții este absolut necesară și se încadrează în practicile bancare internaționale. Tocmai de aceea, acordarea de către BCR a acestui credit se face cu greutate. Noble Ventures a condiționat preluarea conducerii CSR de acordare a acestui credit, în condițiile în care nici o bancă, din orice țară a lumii, nu poate credita o societate fără o conducere legal înregistrată și împuternicită pentru derularea negocierilor Avînd convingerea că sprijinul acordat CSR poate determina salvarea societății și, pe cale de consecință, eliminarea tuturor incertitudinilor și stingerea unui focar de tensiuni sociale, Guvernul României a acordat combinatului de la Reșița numeroase înlesniri financiare. Faptul că reprezentanții Noble Ventures refuză să intre în societate și să numească o conducere executivă autorizată să reprezinte CSR în relațiile cu terții generează imposibilitatea punerii în aplicare a actelor normative al căror efect este tocmai ridicarea sechestrelor asigurătorii și deblocarea financiară a combinatului, responsabilitatea revenind în acest caz, proprietarului. Direcția comunicare a APAPS Din Cielo, în mlaștină W . Urmare din pagina 1 în decor, lovindu-se de un copac, Ion Pîrvu fiind aruncat din mașină pînă într-o mlaștină. Atît el, cît și alți doi pasageri aflați în autoturism au fost internat de urgență în spital Autoturismul a fost avariat în proporție de 60%. Publicitate în Timpul, Piața Republicii nr. 7, tel. 211901 fr * Parlamentarii cărășeni, față cu electoratul’ (V) convinși că fiecare ales din Județ și a proiecte pentru 2002, am adresat parlamentarilor de Caraș-Severin un set de patru întrebări, menite să evidențieze activitatea lor în acest interval de timp. Răspunsurile vi le vom oferi în cele ce urmează. Dar, iată întrebările: 1. Ce inițiative parlamentare ati avut in 2001? 2. Care sunt problemele Caraș-Severinului pe care ați cel puțai, să le aduceți în atenția Parlamentului probleme punctuale ale celor care se adresează cabinetelor parlamentare din teritoriu? 4. ce vă propuneți pentru 2002! Mai trebuie precizat că spapul alocat în pagină a depins de consistența răspunsului, și nu de alte criterii. Iar publicarea s-a făcut in ordinea primirii răspunsurilor. loan Cuga, senator PSD: Pe prim-plan - dezvoltarea inițiativei private 1. Firește, sfîrșitul primului an parlamentar 2001 - mi-a oferit prilejul să reflectez, ce am dorit să realizez în întîmpinarea înaltelor răspunderi pe care le presupune calitatea de senator, ce am realizat, dar, mai ales, să evaluez critic propria mea activitate de parlamentar, desigur perfectibilă. După cum se cunoaște, activitatea în comisiile pe domenii este precumpănitoare în balanța timpului pentru elaborarea reglementărilor legislative. în Comisia pentru drepturile omului, din care fac parte, am propus peste 30 de amendamente și am avut numeroase intervenții la legi importante pentru preluarea aquis-ului comunitar și a armonizării cu legislația UE, în special privind protecția copilului, integrarea unor categorii de minoritari în societate, combaterea extremismului, șovinismului și xenofobiei, precum și alte reglementări importante privind asigurarea drepturilor omului . S-a preocupat cunoașterea principalelor probleme economico-sociale cu care se confruntă județul, prin frecvente documentări cu organele județene de decizie, cu agenți economici, cu lideri sindicali etc. Personal, am transmis și am urmărit modul de rezolvare a acestor disfuncționalități de către organele superioare abilitate. în mod special cred că am reușit să contribui cu insistență la prezentarea județului, a specificului acestuia, de cîte ori mi s-a oferit prilejul. Astfel încît, pentru perioada următoare consider că plasarea Caraș-Severinului în diferite programe de dezvoltare regională va fi mai mult în atentia forurilor naționale și internationale. Desigur, am si motive de satisfacție, mai ales în plan județean, în special privind rezolvarea mai eficientă a problemelor marilor societăți dar și privind implicarea mea în promovarea programelor de dezvoltare regională , în județ sunt organizate două cabinete parlamentare: la Reșița și la Moldova Nouă, în cadrul acestora, dar și prin deplasări în celelalte comunități, am primit un număr mare de solicitanți, în probleme legate cu preponderență de domeniul sănătății și de protecția socială. M-am străduit să acord consultanță pentru rezolvarea acestui tip de probleme, unele dintre ele fiind comunicate comisiilor de specialitate care vor fi urmărite în cadrul programului legislativ pe anii 2002- 2003. La începutul acestui nou an parlamentar, îmi pot permite să apreciez că mă situez pe un palier superior pe scara experienței acumulate în dificilul demers de parlamentar. Este, de altfel, acesta principalul suport care mă determină să sper că pot face mai mult pentru promovarea intereselor județului, în acord cu programul politic al PSD. Mă preocupă îndeosebi dezvoltarea economică, antrenarea cît mai multor persoane în cadrul inițiativei private, atragerea si crearea condițiilor optime pentru noi investitori și investiții in valorificarea superioară a resurselor județului nostru. A consemnat Daniel BOTGROS Bătălia Urmare din pagina 1 Pentru moment, situația s-a mai ameliorat, prin primirea, joi, 31 ianuarie, la intervențiile aceleiași primării care-l refuzase în decembrie, a unei cisterne de CSU, care ar ajunge pentru a furniza căldură vreme de vreo 15 zile. Iar luni, 4 februarie, SC Gosint îi va fi deschisă la Trezorerie o linie de credit pentru subvenția ce reprezintă diferența dintre prețul național al gigacaloriei și cel de producție, ceea ce înseamnă puțin peste 100 de milioane. Adică tot puțin... A doua rezistență pe care o întîmpină Gosint din partea Consiliului local, cu care directorul David este, se pare, într-un război nedeclarat, este în legătură cu apa. Rețeaua e praf, de investit nu s-a investit nimic, deși Primăria și Consiliul local ar fi trebuit să se implice. Conform contractului, Consiliul local este proprietarul tuturor utilităților pentru extracția și distribuția apei, centralelor termice și rețelelor de distribuție a agentului termic, iar în cadrul salubrității - al containerelor. Gosint doar le exploatează. Aceștia sunt termenii contractului încheiat între cele două părți în 1995, pe o perioadă de 10 ani. Unitatea are în permanență blocate trei utilaje și șase oameni care nu fac altceva decît să repare și să cîrpească țevile sparte. Silnic, în Bocșa se fac între cinci și opt spărturi, care, lunar, costă societatea 200 de milioane de lei, bani care pot fi trecuți la pierderi și la care, dacă se mai adaugă scurgerile din rețea, dau un total de 300 de milioane. în momentul de față, datoriile asociațiilor de proprietari către Goshit sînt de două miliarde de lei, iar încasările societății nu depășesc 100 de milioane. Totuși, acești din urmă bani intrați în vistieria Gosint au făcut ca, din cele 600 de apartamente debranșate de la rețea, cîte erau în urmă cu o săptămînă, 350 să fie rebranșate Problemele acestea sînt cunoscute și răs-cunoscute edililor orașului Totuși, Vladimir David a încercat lămurirea lor, sau măcar a unor aspecte care nu mai suportă amînare, în ședința de consiliu local din 29 ianuarie. Directorul David a avut un schimb de replici mai dur cu primarul Petru Ioan Moldovan, iar consilierii au spus scurt: subiectele nu vor fi luate în discuție, răspunsul la ele urmînd să-i fie comunicat directorului Gosint în scris. Acest lucru nu s-a întîmplat însă, sau nu se intîmplase la ora documentării, în 1 februarie. Dar n-au intrat zilele în sac. La cît de antică, veche și de demult e problema apei la Bocșa, o zi-două-trei nu mai prea contează... pentru apa chioară Urmare din pagina 1 animalul este urcat în mijloacele de transport ale Prescom se va plăti bilet și pentru el Taxele au fost stabilite în funcție de rasa patrupedelor. Bunăoară, în cazul binilor de pază, se plătește 120.000 lei/an/animal, numai dacă deținătorul are mai mult de un cîine. Pentru primul cîine de vînătoare sau de agrement, se plătește mumai 200.000 lei/an. Nu sunt considerați cîini de agrement patrupedele care au un temperament agresiv. Pentru aceștia, taxa anuală este 2.000.000 lei/animal, iar dacă stăpînul vrea să crească în apartament încă vreo doi, trei asemenea cîini, pentru cel de-al doilea trebuie să mai achite încă 3.000.000 lei/an. Cetățenii sunt obligați să declare primăriei faptul că dețin cîini, să respecte normele menționate și să plătească taxele impuse. Dacă nu o fac, se vor trezi cu amenzi cuprinse între 800.000 de lei și 50 000 000 de lei. Cîinii Resitei