Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-04 / nr. 1148

Transilvania Jurnal Luni, 4 februarie 2002 POLITICĂ - ADMINISTRAȚIE P Mușetescu se plânge că a moștenit „legi fepesiste” APAPS accelerează privatizarea prin ordonanță de urgentă urgență menită să accelereze procesul de privatizare. Mușetescu s-a arătat nemulțumit de faptul că actualele legi „fepesiste” îngreunează procesul de privatizare. Printre noile proceduri se numără și „externalizarea”, înainte de demararea privatizării, a unor utilități sociale sau alte active ale societăților comerciale. Mușetescu a dat ca exemplu hotelurile, casele de odihnă, stațiile de epurare a apei, căminele pentru angajați, lacurile de acumulare, terenurile și pădurile. Acestea din urmă vor fi trecute cu titlu gratuit, de regulă în patrimoniul comunităților locale. Datorii șterse cu buretele Ordonanța va mai prevedea și o serie de înlesniri la plată. Astfel, se propune ștergerea penalităților la debitele pe care firmele le înregistrează față de stat și se are în vedere aceeași măsură sau cel puțin reeșalonarea în privința debitelor propriu-zise. Astfel, o societate cu datorii de 100 de miliarde ar putea rămâne cu debite de circa 20 de miliarde. ■ Mușetescu a mai declarat că de acum înainte nu se va mai admite ca investitorii să aducă aport în natură pentru majorarea capitalului social al firmelor achiziționate, ci numai bani. Măsura se impune, a explicat șeful APAPS, pentru că au fost înregistrate foarte multe cazuri în care noii patroni au adus utilaje second-hand și le-au înregistrat mult supraevaluate. Directorii societăților scoase la vânzare vor fi maziliți Toate societățile scoase la vânzare vor fi administrate prin mandat de manageri stabiliți de APAPAS București sau de sucursale. Mușetescu susține că, în multe cazuri, între momentul începerii procesului de privatizare și cel al încheierii demersului, fabricile au fost devalizate tocmai de cei care ar fi trebuit să le conserve patrimoniul, de directori. Același act normativ va mai stipula și posibilitatea întreruperii procesului de lichidare judiciară a societăților declarate falimentare. La solicitarea APAPS, judecătorii sindici vor trebui să întrerupă pe termen de un an lichidarea firmelor, în acest timp putându-se încerca vânzarea societăților ca un întreg și nu pe bucăți cum se întâmplă acum. O altă prevedere a ordonanței ar putea fi aceea că evaluarea societăților comerciale să nu mai fie achitată de firmele în cauză, ci de APAPS, pentru că până în prezent s-au înregistrat cazuri de fraudare prin supraevaluarea patrimoniilor firmelor. Claudiu Paul Corăbian Președintele APAPS, Ovidiu Mușetescu, a declarat sâmbătă la Cluj că guvernul va dezbate o ordonanță de Primarul Devei, trimis la psihiatru de PSD prefectul de Hunedoara încearcă să-l discrediteze pe Mircia Muntean pentru a-i compromite șansele Aurelian Serafinceanu, prefectul de Hunedoara, infirmă acuzațiile care i-au fost aduse de Mircia Muntean, primarul municipiului Deva, potrivit cărora reprezentantul guvernului ar fi trimis poliția și jandarmii de trei ori să îl aresteze și că, prin deciziile pe care acesta le ia, încearcă să îl discrediteze în fața colegilor săi de partid. Prefectul recunoaște că, într-adevăr, a intervenit cu poliția în momentul în care Mircia Muntean a vrut să blocheze DN7 împreună cu angajații societății de termoficare din Deva. Prefectul a negat că l-a supus unor presiuni pe Mircia Muntean cu scopul de a-l determina pe acesta din urmă să se înscrie în PSD. „Cred că primarul Devei nu ar trebui să îl aibă în biroul executiv al PNL pe doctorul Petruț (n.r. medic pneumolog), ci un doctor de altă specia la alegerile din PNL luate, eventual unul de boli psihice”, a concluzionat Serafinceanu. Surse din PNL Hunedoara au declarat că atacul prefectului la adresa lui Mircia Muntean vine într-un moment delicat pentru primar, acesta fiind preocupat de alegerile din PNL. Prin acest atac, susțin aceleași surse, PSD servește interesele contracandidaților lui Mircia Muntean.  Lucian Stanciu Dezbatere publica pe tema Legii informațiilor clasificate Președintele PNL Alba, Teodor Atanasiu, a declarat că liberalii " protestează împotriva adoptării Legii informațiilor clasificate, considerând că aceasta aduce prejudicii cetățenilor României și încalcă legea fundamentală. Atanasiu a spus că prin această prevedere legală se încearcă ascunderea abuzurile și ilegalitățile membrilor PSD, întrucât criteriile de clasificare a documentelor ca secret de stat sau de serviciu sunt foarte largi, lăsând la atitudinea directorilor instituțiilor care informații sunt secrete și care nu. PNL va organiza joi, 7 februarie, la sala grupului parlamentar al PNL din Camera Deputaților, o dezbatere publică pentru modificarea legii. La dezbatere vor mai participa Centrul de Jurnalism Independent, Comitetul Helsinki APADOR-CH și ■Societatea Academică Română. Nicu Popescu Mai curată? Apa zalăuanilor a trecut peste bolovanii politici după îndelungi exerciții de logică, societatea care transportă apa în Zalău se unește cu societatea care o distribuie în urma unor controverse politice care păreau că nu se vor mai sfârși. Consiliul Județean Sălaj și Consiliul Local Zalău și-au dat acordul de principiu în vederea unificării SC Gospodărie Comunală SA, fosta Regie Județeană a Apei, și SC Publiserv SA, fosta Regie Municipală a Apei. Directorul economic al Publiserv, Ioan Mureșan, a declarat că forma unificării va fi hotărâtă în urma unei evaluări tehnice și de contabilitate, în balanță fiind bilanțurile bugetare ale celor două instituții. După acest moment, se va opta pentru elaborarea unui proiect de fuziune, comasare sau absorbție. Zălăuanii primesc apa cea de toate zilele de la lacul de acumulare din Vârșolț, activitate realizat de Gospodărie Comunală, aflată în subordinea consiliului județean, și distribuită prin rețele de către Publiserv, unitate aflată în subordinea consiliului local. Se speră ca, în urma unificării, serviciile către populație să se îmbunătățească. (D.Z.) FLASH Unigen" aduce la bază un ungur și Primăria Cluj Municipalitatea clujeană a fost acționată în instanță de doi tineri clujeni, pentru că ofițerul de stare civilă Vasile Gherman a refuzat în primăvara anului 2001 să le oficieze căsătoria. Argumentul invocat la acea vreme de Gherman a fost acela că Heredi Zsolt a răspuns afirmativ în limba maghiară când a fost întrebat daca o ia în căsătorie pe Fusy Katalin. Cei doi tineri au solicitat ieri instantei daune morale si materiale în valoare de peste 100 de milioane de lei din partea primăriei clujene. Ei susțin că dacă nu vor primi câștig de cauză se vor căsători în afara Clujului și își vor da consimțământul numai în limba maghiară. (C.P.C.) PSD propune elaborarea unui nou cod electoral Ministrul Informațiilor Publice. Vasile Dâncu a prezentat sâmbătă la Cluj câteva puncte din proiectul PSD de realizare a „reformei politice și instituționale” în România. Printre problemele vizate se numără introducerea votului uninominal și schimbarea regulilor luptei politice. Realizarea acestor lucruri ar fi posibilă, consideră ministrul Vasile Dâncu, prin promovarea împreună cu opoziția politică și reprezentanți ai societății civile a unui nou cod electoral. El a arătat că promovarea schimbărilor va începe chiar în organizațiile PSD. Prin materializarea proiectului se dorește ca „tonul în politică să nu mai fie dat de către saltimbancii politici”. (C.P.C.) Secretar de stat ungar premiat la Miercurea-Ciuc Secretarului de stat din Ministerul Afacerilor Externe al Ungariei, Nemeth Zsolt, i-a fost decernat sâmbătă seara la Miercurea-Ciuc, premiul Julianus pentru contribuția adusă la elaborarea și aplicarea Legii statutului maghiarilor, în lipsa secretarului de stat ungar, premiul a fost ridicat de primconsulul Ungaria la Cluj, Alföldi László. Premiul Julianus a mai fost acordat altor patru persoane Szabó László și Nyaradi Elemer din SUA, Horvath Vilmos din Belgia și lui Pako Benedek, preot catolic din Reghin, pentru contribuția adusă la dezvoltarea învățământului maghiar pentru ceangăii din Moldova. (R.S., L M.) Materiale pentru instalații și construcții Țeavă și fitinguri gaz, apă canalizări interioare, exterioare încălziri centrale electrice scule și consumabile DeWalt Distribuitor: Armătura Cluj, Termoplast Bistrița, K8K Confort Termic Cluj, Prometeu Iași, Romcab Tg. Mureș, Den Braven, PTEC București (scule profesionale DeWalt) DEPOZIT CENTRAL Ro, 2400 Sibiu, str. Ștefan cel Mare 176 tel/fax: 069/24.60.40. tel: 095/31.33.37 e-mail: mika@tehnet.com SOCIETATEA COMERCIALĂ DE TURISM :1 AGREMENT CCES IN AFACERII I--------------------------------------___________________________ r... pentru ca citeata Accesul spre... CÂȘTIG permis abonaților posesori ai card-ului Romsat!