Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-15 / nr. 1208

Transilvania Jurnal Congresul stomatologilor, afectat de prezența miniștrilor la Cluj „Ne-au dat peste cap tot congresul cu programul lor și nici măcar n-au catadicsit să treacă pe la noi" Peste două sute de studenți și medici stomatologi s-au întâlnit la Cluj la sfârșitul săptămânii trecute, in cadrul celei de-a treia ediții a Congresului Internațional de Stomatologie. Programul conferinței a fost modificat, din cauza prezenței în cantina Universității de Medicină și Farmacie din Cluj a delegației guvernamentale, din care au făcut parte ministrul Educației și cel al Sănătăți, Ecaterina Andronescu, respectiv Daniela Bartoș. Reprezentantul firmeisponsor a trebuit să-și susțină prezentarea cu întârziere, deși venea de la mare distanță și era presat de timp. La fel, profesorul german dr. Konrad Waigerin, specialistul care a prezentat câteva operații demonstrative în tratamentul anomaliilor cranio-maxilo-faciale. „Ne-au dat peste cap tot congresul cu programul lor și nici măcar m-au catadicsit să treacă pe la noi, să ne onoreze cu prezența", ne-a spus supărat președintele conferinței, studentul Culie Bogdan, în cele peste 70 de lucrări de cercetare prezentate se regăsesc cele mai moderne tendințe mondiale din tratamentele stomatologice, precum introducerea pe scară tot mai largă a materialelor estetice și a tratamentelor fără durere, facilitate de anestezicele ultramoderne. Peste 60 la sută dintre stomatologi își trimit copiii spre aceeași profesie Conf.dr. Liviu Mureșanu a prezentat istoricul și perspectivele profesiunii de stomatolog. Din aproape o mie de absolvent anual în țară, doar 20 la sută dau rezidențiatul și jumătate continuă în această meserie. Peste 65 la sută din stomatologi sunt femei, spre deosebire de Europa de Vest, unde majoritatea sunt bărbați, în Olanda ajungând până la 80 de procente. Marile municipii sunt supraaglomerate cu specialiști, în timp ce în micile orașe și comune aceștia lipsesc. Doar în Cluj sunt peste 400 de asemenea cabinete particulare. Tinerii stomatologi s-au plâns că au probleme cu contractele cu Casa de Asigurări, fiind numulțumiți de limitele acceptate la decontare. Deși afirmă că din această meserie se trăiește doar puțin peste nivelul mediu, peste 60 la sută dintre stomatologi își trimit copiii spre aceeași profesie. Mihai Bacalu Economate în 7 localități din Alba Comitetul Consultativ Operativ al județului Alba va dezbate în ședința de mâine înființarea magazinelor de tip Economat în mai multe localități din județ. Prefectul Ioan Rus a declarat că se intenționează deschiderea unor astfel de magazine în Sebeș, Cugir, Teiuș, Aiud, Alba Iulia, Blaj și Ocna-Mureș. De menționat faptul că această „temă de casă’’ a fost dată de prefect autorităților locale cu câteva luni în urmă, singura localitate care a demarat o procedură oficială fiind Sebeșul, care s-a asociat cu un grup de firme pentru realizarea unui Economat în centrul orașului. Rus a mai spus că trebuie concretizate toate demersurile făcute până acum. Rămâne văzut cum vor răspunde primarii în uiză la solicitarea prefecturii. Nicu Popescu Luni, 15 aprilie 2002 Peste 420 de câini s-au întrecut la expoziția canină de la Cluj-Napoca marele premiu a fost câștigat de un Rottweiler de 50 de kilograme Black Turk Vito, un Rottweiler de trei ani, a câștigat premiul pentru cel mai frumos exemplar al expoziției canine organizată de Asociația Chinologică Napoca sâmbătă la Cluj. Acesta este câinele lui Edit și Zoltán Torok, doi clujeni pasionați de creșterea și dresarea câinilor de rasă. Câștigătorul este campion în trei țări și are peste 35 de premii CAC. Black Turk Vito are peste 50 de kilograme, este un câine de pază și apărare și necesită un tratament special zilnic de hrană și antrenament. Președintele Asociației Chinologice, Balog Andrei, ne-a declarat că ediția din acest an a fost cea mai reușită, peste 420 de câini din peste 60 de rase fiind prezenți la Cluj din România și Ungaria. Expozița a fost dominată de clujeni, care au obțnut jumătate din titlurile puse în joc la cele zece clase, încurajați de vremea foarte bună, peste cinci mii de clujeni s-au perindat în tot cursul zilei la baza sportivă Unirea din cartierul Mănăștur. Cei mai mulț câini prezenți în ringuri au fost rottweileri și ciobănești germani, peste 50, ciobănesc românesc și mioritic, peste 30. Mihai Bacalu Construcția Judecătoriei din Jibou costă 33 de miliarde de lei Lucrările la Judecătoria și Parchetul de pe lângă Judecătoria Jibou, județul Sălaj, au devansat deja valoarea primelor tranșe de bani furnizate până în prezent de către Ministerul Justiției. Ordonatorul de credit al proiectului în valoare de circa 33 de miliarde de lei este Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj, care va trebui și el să contribuie cu circa 30 la sută la finalizarea construcției. Prim-procurorul Parchetului, Mircea Marincaș, a declarat că sunt semne pentru suplimentarea banilor, astfel încât proiectul să fie finalizat în termenul prescris de 24 de luni. Valoarea unei clădiri a justiției la Jibou este dată de faptul că sutele de cazuri, în special civile, care vin spre Zalău din Valea Someșului vor putea fi rezolvate mai aproape de casă. Construcția a demarat în această primăvară și clădirea va fi situată în centru orașului. Jiboul a mai avut, pe vremea „raionalizării”, judecătorie, care a funcționat în clădirea actualului spital orășenesc. Clădirea este și acum în proprietatea Ministerului Justiției, dar nu a fost revendicată niciodată. „Ce să fi făcut apoi cu spitalul?”, a întrebat Marincaș. De altfel, în Sălaj, tot în aceeași vreme a „reformei comuniste”, au mai existat judecătorii și în Cehu Silvaniei, în Gârbou și în Hida. Clădirile există și acum, dar în ele funcționează școli sau alte instituții; în prezent, cazurile se judecă doar în Zalău și Șimleu Silvaniei. Deák Zoltán Anunță vânzarea prin LICITAȚIE PUBLICĂ DA STRIGARE a activului SECȚIE DE PRELUCRĂRI MECANICE din localitatea Șimleu Silvaniei. Ședința de licitație va avea loc în data de 25.04.2007 ora 10:00 la sediul SAIFO. Pentru participare la licitație, ofertanții vor depune la sediul SC SAIFO SA cel târziu până la data de 24.04.2002, ora 15,00 (acest termen fiind termen de decădere) următoarele documente: 1. Dovada privind depunerea garanției de participare; 2 Imputrnidea acordat o persoană care reprezintă investitori la negociowg A Doammtrieare certifică identitatea ș cutiteanvestitorul corsomi OUG 8/1997 (HG 450 1999). Pentru participarea la licitație ofertanții depun la sediul societății, cel mai târziu cu o zi lucrătoare înainte de data fixată pentru începerea licitației, documentele prevăzute mai sus ți dovada privind achitarea taxei de participare. La licitație documentele solicitate în copie vor fi prezentate și în original pentru conformitate Garanța de padopae La licitații este de 200 ml. tei p se depune sub formă de scrisoare de GARANȚIE BANCARĂ. Codend de satirii poate fi proarat la caseria sodeClci stre orele 7,30 - 1100 ki zi de teierătoare cotită cost (100.000 lei). Bunrie ce sut scoase la fidiție pot fi vizionate la adresa: Șinteu Silvaniei sic T. Macmirescu, ik4Ș Sălaj, ki zilele lucrătoare ale săptămânii stre orele 9,00- 1600. Relații suplimentare la: • ing Șef Sector Mentenanță Cioban ca Ioan Telefon 095/596384 - IAIFO - 060/620520 interior 178 • Direcția Financiar Contabilă IAIFO SA Telefon: 060/620520 int 258 cina ing Bolboacă Aurica COTIDIAN WK FLASH Ajutoare de la guvern pentru Alba Prin Hotărârile de Guvern nr. 249 și 280/2002, două persoane din județul Alba au primit ajutoare financiare din partea guvernului. Acest lucru a fost posibil datorită anchetelor sociale efectuate de Direcția Generală de Muncă și Solidaritate Socială și demersurilor Prefecturii Alba. Astfel, Emilia Ramona Ilea, din Aiud, tânăra de 22 de ani care avea nevoie de proteză la un picior și al cărei caz a fost amplu mediatizat de cotidianul nostru a primit 50 de milioane lei. Cea de a două persoană este Veronica Muntean, din Blaj, căreia i s-a acordat suma de 6 milioane de lei pentru introducerea curentului electric, aceasta având în îngrijire 6 copii și nici un venit permanent. 931 a devenit național Serviciul de informații 931 a fost preluat de RomTelecom Brașov de la sfârșitul săptămânii trecute. La Brașov a fost centralizată baza de date cu toți abonații din întreaga țară, astfel, spre exemplu, acum, un abonat din județul Alba poate obține numărul de telefon al unei instituții din București sunând tot la 931.O altă măsură de reorganizare a RomTelecomului a fost mutarea Biroului de Relații cu Publicul la București, astfel încât, orice informație legată de activitatea societății nu poate fi obținută decât la București, cu aprobări speciale. (A.F.) Banca Comercială Română și MasterCard International organizează în perioada 25 martie - 31 mai 2002, o campanie de promovare a două dintre cele mai avantajoase carduri de pe piața internă: BCR Maestro și cardul de credit BCR Eurocard/MasterCard. Această campanie vă oferă șansa de a câștiga premii substanțiale. Totul este foarte simplu: solicitați în acestă perioadă, la orice unitate BCR, un card Maestro sau/și un card Eurocard/MasterCard și aveți posibilitatea de a participa la tragerile la sorți organizate de către BCR. Puteți fi câștigătorii unuia Cele 12 premii a câte 100 EUR (echivalentul în lei);^^^T câștigătorul unuia dintre cele 2 mari premii de câte 1000 . s EUR(echivalentul în lei). Informații suplimentare puteți afla de la orice unitate BCR sau vizitând site-ul nostru www.bcr.ro ^ BCR - Banca de care aveți nevoie !