Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-15 / nr. 1208

ULTIMA ORĂ Drăgan Muntean se zbate între viață și moarte interpretul a suferit un accident vascular cerebral în timp ce se afla la volan Celebrul interpret de muzică populară Drăgan Muntean se zbate între viață și moarte din cauza unui accident vascular cerebral, survenit vineri. Rapsodul se află în stare de comă de gradul patru la Spitalul Municipal Târgu-Mureș. Medicul neurochirurg Alexandru Lupșa susține că Drăgan Muntean are șanse să revină la viață. Mircea Moloț, viceprimarul Devei, cel care a stat în permanență lângă Drăgan, nea declarat că inima solistului a început să bată fără ajutorul medicamentelor și sunt speranțe ca el să își revină. Vineri în jurul orei 11,00 solistul Drăgan Muntean a simțit că i se face rău. Se afla în mașina personală, venind la Deva de la Lesnic, înainte de a intra în comă. Drăgan a tras pe dreapta și a declanșat semnalizarea de avarie. Un echipaj al poliției rutiere, aflat în patrulare, a intervenit întâmplător și l-a dus pe Drăgan Muntean la Spitalul Județean Hunedoara, în jurul prânzului, vestea că interpretul Drăgan Muntean ar fi decedat s-a răspândit în tot orașul. La ședința biroului permanent al PSD s-a ținut chiar un moment de reculegere în memoria lui Drăgan Muntean. Din surse neoficiale am aflat că vestea morții lui Drăgan a fost răspândită de Ioan Hațegan, medic în IPJ Hunedoara, în flagrantă contradicție cu medicul, șeful poliției hunedorene, col. Petru Coțolan, și-a asumat responsabilitatea de a solicita intervenția SMURD pentru ca Drăgan Muntean să fie transportat de urgență la o clinică de specialitate. Prezența de spirit a col. Petru Corolan a fost la acel moment, hotărâtoare în destinul celui mai îndrăgit rapsod popular din Hunedoara. Drăgan Muntean a fos transportat de urgență la clinica din Târgu-Mureș. La ora 19 a suferit o intervenție chirurgicală pe creier. Operația a reușit. Pacientului i-a fost extrasă cantitatea de sânge care invadase cutia craniană. Ieri, în jurul orei 16, inima lui Drăgan Muntean funcționa fără stimulente medicamentoase. Pe 18 aprilie, Drăgan Muntean ar fi trebuit să sărbătorească împlinirea a 47 de ani împreună cu prietenii. Familia îndrăgitului interpret s-a deplast de urgență la Târgu- Mureș cu automobilul, pe tot parcursul calea acestuia fiind deschisă de un echipaj al Serviciului Circulație din Poliția Hunedoara. De menționat că Drăgan Muntean este ofițer în cadrul Ministerului de Interne, Lucian Costa Dragoș Bradoși Clujenii vor un institut de blagologie Organizatorii celui de-al 13 festival internațional Lucian Blaga, care va avea loc anul acesta în perioada 13-14 mai, au anunțat că doresc să înființeze la Cluj un Centru național de blagologie. Mircea Borcilă, președintele, și Traian Brad, directorul executiv al Societății Lucian Blaga, doresc să recupereze de la stat patrimoniul fostului președinte al societății, scriitorul Liviu Petrescu, dispărut în urmă cu trei ani, pe care vor să-l folosească la amenajarea centrului de cercetare. în acest sens s-au început demersurile pe lângă Ministerul Culturii și consiliul județean, care vor căuta forma de trecere în administrare spre societatea Lucian Blaga, o instituție de drept public privat. Festivalul Lucian Blaga din acest an va fi onorat de peste 25 de scriitori din străinătate, în mare parte traducători ai marelui poet, care vor asista la cele două zile de dezbateri, depuneri de coroane, lansări de carte, inaugurări de expoziții. Cu această ocazie va fi lansată ediția completă a scrierilor celorlalte 12 ediții ale festivalului, sub titlul Meridian Blaga. Mihai Bacalu Tragedie la Mediaș . Un tată dement s-a spânzurat împreună cu fetița sa de 6 ani divorțul de soția sa urma să se pronunțe în următoarele zile . Un medieșean în vârstă de 31 de ani s-a spânzurat împreună cu fetița sa, în vârstă de șase ani, după o ceartă cu soția. Tragedia s-a petrecut sâmbătă în dormitorul apartamentului nr. 8, dintr-un bloc situat pe str. Milcov, în Mediaș. Cadavrele au fost găsite în jurul orei 21, de soția sinucigașului, care timp de peste o oră își căutase îngrijorată copilul. Potrivit primelor declarații făcute de anchetatori, buna conviețuire între soții Ioan și Cosmina Tătar începuse să se înrăutățească în noiembrie 2001, după ce bărbatul fusese disponibilizat de la barajul Ighiș. Lipsa continuă a banilor și a unui nou loc de muncă, combinate cu necesitatea plății chiriei apartamentului din str. Milcov, cu nevoile zilnice de hrană, mai ales pentru fetița celor doi - Ioana, l-au determinat pe Ioan să apuce pe calea băuturii. Conflictul între soți s-a acutizat până când, în 3 aprilie, Cosmina Jătar a cerut instanței de judecată divorțul. în aceste zile urmă chiar să se pronunțe sentința. Problema cea mai mare rămânea însă fetița lor, în vârstă de 6 ani, la care atât loan, cât și Cosmina, țineau mai mult decât la propria viață. Cosmina nu-i putea interzice soțului să-și vadă copilul, cu atât mai mult cu cât și fetița își iubea mult tatăl. Astfel, chiar dacă se separaseră, loan Tătar petrecea zilnic câteva ore cu fetița, după care seara, în jurul orei 20, o ducea Cosminei. Cu câteva zile în urmă, aceasta îi pusese în vedere că, odată pronunțat divorțul, se va muta la sora ei și va lua cu ea și copilul. Se pare că acest lucru i-a provocat lui Ioan o depresie psihică, care apoi avea să producă iremediabilul. In 13 aprilie, Ioan și-a luat, ca de obicei, fetița la plimbare. Seara, speriată de faptul că fetița nu-i fusese adusă până la ora 20,30, Cosmina Tătar a început să-i caute pe cei doi peste tot. Cum nici părinții băiatului nu știau nimic, în ultimă instanță s-a îndreptat spre apartamentul comuni, închiriat în blocul nr. 7, pe strada Milcov. A deschis ușa și, când a intrat în dormitor, a văzut corpurile Ioanei și al lui Ioan atârnând, fără viață, de țeava de gaz metan interioară, care trecea pe deasupra ferestrei, în cameră se mai afla un bilet, semnat „Neluțu”, care-i era adresat și prin care Ioan Tătar își anunța intenția de suicid, împreună cu fetița de care nu se putea despărți nici după moarte. Radu Androne UBEMAR S.A. offiivrt,ubemar.ro Str. Pompelor nr. 3, Ploiești. 2000 • Prahova Tel.: 044113471.044 1H922 Fa*. 044113471 UBEMAR S.A. Ploiești produce: •* automacarale de 7. 18. 125. 16, 25.40 tone ♦ centrale pentru producerea betonului ♦ vibroprese pentru fabricarea elementelor de beton - utilaje de salubritate - autogunoiere compactoare, automaturatoare ♦ incarcatoare frontale ♦ telelifturi ♦ betoniere ♦ mașini de confecționat țigle UBEMAR S.A. Ploiești executa de asemenea reparații curente la: ♦ utilajele proprii, la produsele similare fabricate in tara sau in străinătate, la diverse motoare termice si mijloace de transport. UBEMAR- K Kilina si)nifcMidiatismul in aixpu ilia luminatoattra Luni, 15 aprilie 2002 \ IPM Covasna, dat în judecată pentru neeliberarea unei autorizații de funcționare Inspectoratul de Protecția Mediului (IPM) Covasna a fost dat în judecată de firma Domarki Brașov, pe motiv că nu s-a eliberat în decurs de opt luni autorizația de funcționare, în cadrul unei conferințe de presă, directorul tehnic al societății, geologul Radu Viorel, a declarat că Inspectoratul de Mediu Covasna refuză să elibereze SC Comarkt autorizația necesară continuării lucrărilor în cariera de nisip de la Olteni, județul Covasna, deși firma are toate avizele necesare. Radu Viorel a arătat că lucrarea se desfășoară pe un teren privat, în condiții de securitate, în contradicție cu cele susținute de conducerea Inspectoratului de Mediu Covasna, care este de părere că lucrările de la Olteni afectează siguranța circulației rutiere și feroviare pe ruta Sfântu Gheorghe - Miercurea-Ciuc. Radu Viorel a demonstrat cu acte că firma Domarkt se află în posesia unui proiect geotehnic care nu indică prezența vreunui pericol pentru terasamentele respective, respectându-se zona de siguranță și cea de protecție, de 22 de metri. Geologul s-a referit de asemenea la buna colaborare cu Muzeul Carpaților Răsăriteni din Sfântu Gheorghe, căruia firma Domarki i-a finanțat și anul trecut, și îi va finanța și în acest an, cu câteva zeci de milioane de lei săpăturile arhelologice. Inspectoratul de Mediu Covasna susține, însă, că lucrările de excavare au distrus vestigii arheologice datând de acum 2000 de ani. Neavând autorizație, milia Domarki și-a încetat activitatea de la începutul acestui an, singurele lucrări efectuate în zonă fiind de redare în circuitul agricol a unei suprafețe de un hectar și jumătate. Conducerea societății este decisă să acționeze în judecată Inspectoratul de mediu Covasna și să-i ceară despăgubiri pentru pierderile înregistrate, estimate până acum la circa 500 de milioane de lei. Andrei Frăsineanu >e Americanii se întorc la Leagănul de Copii din Alba Iulia Reprezentanții unei fundații americane au vizitat recent Leagănul de Copii din Alba Iulia, instituție care s-a evidențiat de-a lungul timpului prin numeroase colaborări cu sectorul neguvernamental extern. Cei patru membri ai Northwest Medical Teams International International Loving Touch Foundation Inc. au discutat cu directorul Dan Sicoe posibilitatea organizării unui nou stagiu de pregătire pentru personalul din leagăn, probabil în luna septembrie. Angajații acestei instituții au mai beneficiat de pregătire de specialitate din partea asociației amintite, un grup de 40 de persoane absolvind în luna iunie 2000 un curs de terapie prin contact. Nicu Popescu Transilvania Jurnal AEGEE se implică în procesul de integrare europeană 100 de studenți din întreaga Europă s-au strâns la Cluj în acest sfârșit de săptămână, pentru a analiza impactul programelor educaționale comunitare asupra extinderii Uniunii Europene. Conferința face parte din proiectul EURECA (Campania de educație europeană) și sintetizează dezbaterile ce au avut loc simultan în 50 de centre universitare din țările membre și candidate la UE. în cadrul unor ateliere, s-a analizat rolul acestor programe la dezvoltarea sistemelor educaționale post-comuniste, a pieței forței de muncă, precum și a consolidării fondului cultural european. Organizatorii, filiala clujeană a AEGEE (Asociația Studenților Europeni), urmăresc promovarea comunicării, integrării și cooperării în rândul tinerilor. Invitat la această manifestare, ministrul Vasile Pușcaș, negociator-șef cu UE, a subliniat rolul factorului uman în cadrul acestui proces, considerându-l ,capitalul nostru cel mai de preț". Evenimentul a fost transmis online iar rezultatele vor fi publicate într-o broșură finală distribuită pe plan european. Raluca Crișan Sunt adevărata vrăjitoare MARGARETA din București și am apărut de curând pe PRO TV Baia Mare. Fac minuni miraculoase. Vreau să anunț, pentru că sunt foarte multe persoane care profită de numele meu. Eu nu am venit în Baia Mare ca să fac reclamă, ci am fost cerută de clienți. Pot să rezolv fel și fel de cazuri, dezlegări de cununii, apropii iubită de iubit, împreunez casele oamenilor pe bază de despărțiri, locuiesc de impotență, de beție, dau afară argintul viu pe loc. Rezultate garantate sută la sută. Apelați cu încredere la tel. 095/891.065.