Tribuna, februarie 2004 (Anul 120, nr. 3936-3959)

2004-02-06 / nr. 3940

Pagina 8 Tenis/ Cupa Davis Meciul Pavel - Kratochvil deschide întâlnirea România-Elveţia Andrei Pavel şi Michel Kratochvil se vor întâlni, azi, în primul meci al întâlnirii de Cupa Davis dintre România şi Elveţia, din cadrul primului tur al Grupei Mondiale, s-a stabilit în urma tragerii la sorţi efectuate la Hotelul Intercontinental, în cel de-al doilea meci al zilei de vineri vor juca Victor Hănescu şi Roger Federer. In a doua zi, la dublu, pentru România va evolua perechea Andrei Pavel/Gabriel Trifu, care va întâlni, sămbătă, de la ora 15.00, cuplul Roger Federer/Yves Allegro. Ultimele meciuri de simplu vor avea loc duminică, după următorul program: Andrei Pavel - Roger Federer şi Victor Hănescu - Michel Kratochvil. Tragerea la sorţi a fost efectuată de Nadia Comăneci. Un taur pentru vaca lui Federer La tragerea la sorţi a meciurilor din cadrul Grupei Mondiale a Cupei Davis dintre România şi Elveţia, a fost adus un taur, în faţa hotelului Intercontinental. Taurul, care a fost botezat "Romeo", a fost adus de Pro TV din cartierul Pantelimon şi avea legat de gât un carton cu mesajul "Pe ei, pe vaca lor!". La acest eveniment a participat şi vedeta Pro TV, Nicoleta Luciu. Tenismanul elveţian Roger Federer, câştigătorul turneului de la Wimbledon, a primit cadou în anul 2003 o vacă de 800 de kilograme, înaintea meciului cu spaniolul Marc Lopez în cadrul competiției ATP de la Gstaad.  Fotbal/ Liga Campionilor In 2005, actul final se joacă la Istanbul Comitetul Executiv al UEFA a decis, ieri, ca finala ediţiei 2004- 2005 a Ligii Campionilor să se dispute pe Stadionul Olimpic din Istanbul. Stadionul Olimpic are o capacitate de 80.000 de locuri. Finala Cupei UEFA din 2005 va avea loc pe stadionul "Jose Alvalade” din Lisabona, arenă cu o capacitate de 50.000 de locuri. Alpinism/ Tragedie Român mort în Noua Zeelandă Un alpinist român a decedat, ieri, în Noua Zeelandă, după ce a căzut de pe Mont Cook, pe care îl escalada împreună cu un prieten, a anunţat poliţia locală. Cei doi au căzut în zona gheţarului Linda din Mont Cook, cel mai înalt masiv din Noua Zeelandă. Poliţia a precizat că a fost contactată de alpinistul care a supravieţuit, trimiţând un elicopter către zona în care a avut loc accidentul, fără să ştie dacă perimetrul este accesibil. Masivul are o înălţime de 3.754 de metri, fiind o atracţie pentru mii de alpinişti, în fiecare an. In această zonă se înregistrează numeroase accidente de alpinism, deseori mortale. sport Segărceanu: "I-am ales pe Pavel şi Trifu la dublu pentru experienţa lor" Căpitanul nejucător al echipei României, Florin Segărceanu, a declarat, ieri, că a decis ca perechea Andrei Pavel/Gabriel Trifu să evolueze în meciul de dublu al întâlnirii cu Elveţia, contând pentru Cupa Davis, deoarece are mai multă experienţă decât cuplul Florin Mergea/Horia Tecău. "După zece zile de antrenamente şi după ce am discutat şi cu Andrei Pavel, am.. decis, împreună cu Adrian Marcu, să ne bazăm pe cuplul Pavel/Trifu. Deşi Mergea şi Tecău au făcut un joc bun cu Ecuadorul, totuşi, a primat experienţa", a spus Segărceanu, în cadrul conferinţei de presă desfăşurate după tragerea la sorţi. Andrei Pavel a subliniat că îşi doreşte să câştige primul meci, pentru a-i fi mai uşor lui Victor Hănescu în partida cu Roger Federer. “Am sperat să joc în primul meci şi dacă îmi menţin forma din ultimele săptămâni, sper să câştig. Şi pentru Victor ar fi frumos să intre la 1-0 pentru România şi nu la 0-1. Dacă voi câştiga, Victor va avea o misiune puţin mai uşoară", a spus Andrei Pavel. Pavel consideră că Elveţia este favorită, însă România are avantajul de a evolua pe teren propriu. Victor Hănescu a declarat că speră ca întâlnirea cu Elveţia să fie câştigată de România. "în general, în Cupa Davis contează echipa, iar noi suntem o adevărată echipă. Nu este uşor să joci împotriva lui Federer, însă poate că avantajul meu este că el nu prea ştie multe lucruri despre jocul meu", a spus Hănescu, care a subliniat că nu a jucat niciodată împotriva numărului 1 mondial în clasamentul ATP, însă a evoluat în compania lui Andy Roddick, în perioada în care acesta era numărul 2 mondial. Gabriel Trifu a spus că îl cunoaşte foarte bine pe adversarul său, Yves Allegro, din proba de dublu. "Am jucat cu el de câteva ori şi o dată la un turneu în Germania. Aştept meciul cu încredere", a spus Trifu. Căpitanul nejucător al echipei Elveţiei, Marc Rosset, a declarat că a decis să-l folosească pe Michel Kratochvil în locul lui Stanislas Wawrika, pentru că acesta are mai multă experiență. "Am discutat cu antrenorul Georges Deniau, care mi-a spus că Mișa este cel mai potrivit pentru acest meci", a spus Rosset, în timp ce Michel Kratochvil consideră că Andrei Pavel este favorit în meciul din prima zi. Roger Federer a afirmat că este foarte mulţumit de tragerea la sorţi, adăugând că se aştepta ca în meciul de dublu România să folosească perechea Pavel Trifu. întrebat de ce nu va evolua în meciul de dublu, Marc Rosset a subliniat că nu ar fi fost normal acest lucru, mai ales că are în echipă jucători precum Federer. La tragerea la sorţi pentru întâlnirea de Cupa Davis de la sfârşitul acestei săptămâni, jucătorii echipei României au apărut vopsiţi pe obrazul drept în culorile tricolorului. în sală a fost prezent şi Adrian Voinea, dar şi ambsadorul Elveţiei la Bucureşti, Excelenţa Sa Francois Chappuis. Tragerea la sorţi a fost efectuată de Nadia Comăneci, în prezenţa arbitrului Soren Friemel, a reprezentantului ITF, David Jude, a reprezentantului Federaţiei Elveţiene de Tenis, Peter Grübler şi a preşedintelui Federației Române de Tenis, Ilie Năstase. Omnisport/ Eveniment Proiectul reorganizării sportului va fi supus votului federaţiilor Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Sport (ANS), Octavian Morariu, a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că proiectul reorganizării structurilor de conducere din sport va fi supus, luni, votului federaţiilor sportive. "Luni vreau un răspuns clar din partea federaţiilor. Eu îmi doresc un vot deschis, pentru că vreau să ştiu cu cine vorbesc. în sport ar trebui să fim direcţi şi să spunem lucrurile în faţă. Dacă federaţiile vor considera că au nevoie de timp suplimentar pentru a analiza proiectul, le voi acorda acest răgaz. Nu mă grăbesc, deşi aş vrea să am un răspuns cât mai repede", a spus Morariu. Preşedintele ANS a precizat că proiectul propus urmăreşte separarea politicului de partea privată în sport. "Este vorba de depolitizarea sportului, de reformă autentică şi sunt surprins de reacţia unora faţă de această iniţiativă. Trebuie să ne pregătim pentru ceea ce va fi după 2007 şi e mai bine să începem de pe acum. Noua organizare a structurilor de conducere din sport va întări autonomia federaţiilor, nu o va îngrădi", a spus preşedintele ANS. Octavian Morariu a prezentat proiectul pe care l-a propus Guvernului. Sportul va fi în subordinea unui organ guvernamental - Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), în cadrul căruia va funcţiona şi Secretariatul de Stat pentru Sport (SSS) - şi a unei organizaţii sportive neguvernamentale de tip "umbrelă" - Comitetul Olimpic şi al Federaţiilor Sportive din România (COFSR), în subordinea MAI vor fi, la nivel naţional, Complexele sportive naţionale şi bazele sportive aflate în administrarea Direcţiilor Sportive Judeţene, la nivel regional, Direcţiile pentru Sport Judeţene, iar la nivel local cluburile sportive de drept public, aflate în subordonarea fie a autorităţilor publice centrale, fie a celor locale. COFSR va avea personalitate juridică de drept privat, non-profit, de utilitate publică şi va cuprinde Federaţiile Sportive Naţionale, bazele olimpice de pregătire şi Academia Olimpică Română, având în subordine şi Asociaţiile Judeţene pe Ramură de Sport şi Cluburile sportive de drept privat. Morariu a adăugat că MAI va administra în continuare organizaţiile judeţene şi va avea în subordine şi pe Secretarul de Stat al sportului. Sportul şcolar va rămâne la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Morariu consideră că este mai puţin important cui a prezentat prima dată proiectul. "Punctul de pornire putea fi ori Guvernul, ori federaţiile. Guvernul e echipa mea, eu având rangul de Secretar de Stat, iar federaţiile sunt familia mea. Poate a fost o dovadă de lipsă de comunicare faptul că am vorbit mai întâi cu Guvernul", a afirmat Morariu. Preşedintele ANS consideră că proiectul va fi în favoarea federaţiilor. "Vom da posibilitatea federaţiilor să se autogestioneze, aceasta în condiţiile în care cele mai multe dintre federaţii nu au sponsori, cum este cazul canotajului, kaiacului, gimnasticii. Nu o să oblig pe nimeni să voteze acest proiect. Până acum, cele mai deschise au fost federaţiile de volei, handbal, tenis, gimnastică, polo şi arte marţiale. Ana Pascu (n.r. - preşedintele FR Scrimă) mi-a spus că este de acord cu proiectul, dar mai sunt puncte de reglat", a afirmat Morariu, care a adăugat că nu a întâmpinat rezistenţă de principiu din partea nici unei federaţii. Reorganizarea structurilor de conducere şi coordonare a mişcării sportive nu va aduce economii la bugetul de Stat. "Prin acest proiect nu vor fi economii la bugetul de Stat şi nici nu trebuie să fie. Noi urmărim doar atragerea de fonduri în plus pentru sport, ceea ce înseamnă mai mulţi bani pentru sportivi. Nu am nici un interes în această modificare, ci consider că este ceea ce trebuie făcut pentru sportul românesc", a declarat Morariu, care a anunţat că, după Jocurile Olimpice de la Atena, se va retrage de la conducerea ANS, urmând să revină în funcţia de preşedinte al Federaţiei Române de Rugbi. Fotbal/ Stranieri Bratu a marcat două goluri Atacantul Florin Bratu a înscris două goluri în meciul de pregătire câştigat, miercuri, de formaţia sa, Galatasaray, cu scorul de 4-0, in faţa echipei de tineret a clubului din Istanbul, a anunţat cotidianul ”Turkiye". Celelalte două goluri au fost înscrise de Orhan Ali, în urma unor teste fizice efectuate de fotbaliştii echipei Galatasaray, începând cu ultimele meciuri din turul actualei ediţii de campionat, s-a constatat că doar 60 la sută dintre jucători se ridică la nivelul dorit de antrenorul Fatih Terim. "Nici jucătorii care sunt ţinuţi în prim-plan de Terim, precum Volkan, Murat Erdogan, Ovidiu Petre şi Gabriel Tamaş nu s-au descurcat prea bine la teste", scrie cotidianul "Turkiye". Tamaş apreciat Antrenorul echipei Galatasaray, Fatih Terim, a declarat că îl apreciază pe fundaşul Gabriel Tamaş deoarece acesta acordă importanţă la fel de mare şcolii ca şi fotbalului, a anunţat cotidianul "Turkiye". Terim a spus că l-a învoit pe Tamaş trei zile pentru ca acesta să susţină examenele la facultate.Aş vrea ca toţi jucătorii mei să gândească precum Tamaş. Şcoala este foarte importantă şi atâta timp cât acest fotbalist vrea să înveţe, noi suntem alături de el", a precizat antrenorul turc. 6 februarie 2004 Pastila de distonocalm La televizor, fuga! Pentru câteva zile, locul central din "loja" sportului românesc este ocupat de tenismanul elveţian Roger Federer, numărul 1 mondial. Pentru câteva zile Gigi Becali ne va lipsi. Cel puţin aşa sperăm, încununat la Australian Open, Federer vine cu prima şansă, dacă nu cumva va fi ostenit, după cum speră, din toată inima, Andrei Pavel. Elveţianul a venit marţi noaptea, cu stafiile, cu o avionetă particulară, secretoasă, aterizând pe Băneasa într-un anonimat căutat, misterios, fără comitet de primire, fără flori şi tălăngi. L-au primit doar nişte poliţişti gărzi de corp. "Mă simt extraordinar", ne-a ameninţat Roger Federer, de la prima călcătură pe pământ românesc. La Sala Polivalentă va fi primit cu flori şi cu o zgură impecabilă. Cunoscătorii îmbătrâniţi în tenis ne spun că n-au mai văzut un jucător atât de "complet" de la Năstase încoace, unele "rezolvări" din teren ale elveţianului amintind de rezolvările incredibile cu care Nie îşi îngenunchea adversarul şi ne încânta ochiul. Dacă îi vom învinge pe elveţieni, vom juca, în aprilie, în sferturile de finală ale Grupei Mondiale, cu câştigătoarea partidei Croaţia- Franţa. Dacă nu, vom juca pentru supravieţuire în Grupa Mondială a Cupei Davis, la toamnă, când se numără bobocii şi performanţele. Gurile rele spun că Federaţia Română de Tenis îi va dărui lui Roger Federer o capră. Dar, vorba lungă... Fuga la televizor. Mihai BRATU Fotbal/ Cupa Africii pe Naţiuni S-au stabilit sferturile de finală Reprezentativa Camerunului va întâlni, duminică, în sferturile de finală ale Cupei Africii pe Naţiuni, selecţionata Nigeriei, care a obţinut calificarea în această fază a competiţiei, după ce a învins, miercuri, cu scorul de 2-1, echipa Beninului. Programul celorlalte meciuri din cadrul sferturilor de finală ale Cupei Africii pe Naţiuni este următorul: Sâmbătă, 7 februarie Mali - Guineea Tunisia - Senegal (ambele la Tunis) Duminică, 8 februarie Camerun - Nigeria (la Monastir) Maroc - Algeria (la Sfax), în cazul în care se va califica în semifinale, "naţionala" Camerunului, la care a fost convocat şi jucătorul echipei Steaua, Nana Falemi, va întâlni învingătoarea din partida Tunisia - Senegal. Semifinalele CAN 2004 se vor desfăşura pe 11 februarie, în timp ce finala competiției este programată pe 14 februarie. Pagină realizată de Ovidiu BOICA