Tribuna Sporturilor, 2002 (Anul 12, nr. 599-648)

2002-02-04 / nr. 602

sportok Handbal/Turneu In acest weekend a avut loc, la Bistriţa, un turneu de pregătire la care şi-au anunţat, iniţial, prezenţa 5 echipe. Din păcate, doar lidera seriei B, CSM Sibiu şi echipa gazdă RAAL Bistriţa, s-au aliniat la startul turneului. în consecinţă, cele două echipe au disputat două partide, ambele pierdute de sibience la limită, 28 - 27, în primul meci, şi 24 - 23, în cel de al doilea. De-a lungul acestor partide s-au remarcat, de la echipa condusă de cuplul Marcel Şerban şi Lucian Albu,jucătoarele Postolache, Mocanu şi Tudorache. Au lipsit din lotul sibian Tâlvâc şi Deliceanu, ultima fiind indisponibilă pentru 4 săptămâni datorită accidentului auto suferit cu câteva zile în urmă. Pregătirea continuă... După acest turneu se are în vedere iniţierea unei noi serii de meciuri amicale. Până joi, 7 februarie, fetele se vor pregăti în sala "Transilvania", urmând ca în weekend să se deplaseze la Sebeș, pentru câteva partide cu echipa din localitate. în aceeași ordine de idei, conducerea echipei sibiene va încerca, în săptămâna 11 -17 februarie, organizarea, la Sibiu, a unui turneu de pregătire. Printre echipele participante s-ar putea număra formaţiile din Bistriţa, Corabia şi, eventual, Braşov. "în momentul de faţă suntem în grafic cu pregătirea, încercăm pe parcursul acestor amicaluri să ne redăm cât mai mult noile jucătoare şi să «cristalizăm» noua formulă de start cu care vom aborda partidele din returul campionatului", ne-a declarat antrenorul Lucian Albu. M.IONESCU Rugbi/Pregătiri CSM Kirschbaum se pregăteşte pentru ce-i mai rău Anunţată iniţial ca fiind o întrunire la finele căreia să se ia unele decizii importante pentru rugbiul sibian, întrunirea factorilor de conducere de la CSM Sibiu care a avut loc în această săptămână nu s-a soldat decât cu o amânare a problemelor grave în care se scaldă de un timp sportul sibian cu balonul oval. Printre problemele arzătoare se numără şi cea financiară, în speţă căutarea de noi surse de finanţare a echipei. Din păcate, şi după această săptămână, problema rămâne în actualitate, în ceea ce priveşte echipa, aceasta şi-a reluat, din 14 ianuarie, pregătirile. La apelul antrenorului Florin Troancă au răspuns convocării doar o parte dintre coechipieri, ceilalţi rămânând în expectativă. în altă ordine de idei trebuie spus că reluarea campionatului se va face pe 13 aprilie. Echipa sibiană va avea prima partidă pe teren propriu în compania puternicei formaţii Precizia Săcele. I. MARIUS Gongul de vacanţă Turneul portughez al lotului Iordănescu a luat sfârşit cu o victorie. Finis coronat opus! Generalul s-a bucurat, preşedintele Mircea Sandu s-a bucurat şi el, singurul care ar avea motive să fie trist rămânând Ladislau Bölöni, pentru că, deşi a trimis în teren nu mai puţin de 4 titulari, a trebuit să se recunoască învins. Aşadar, Puiu-Loţi 2 -1! Succesul l-a îmbătat atât de tare pe preşedintele Sandu, încât a început să vorbească imediat despre calificarea la europenele 2004, despre victoriile inevitabile ale fotbaliştilor noştri, despre felul cum "îi vom îneca pe norvegieni şi pe danezi în Bergenbier". Adevărat este că nordicii sunt învăţaţi cu "tăriile" care nu fac spume, aşa că împărtăşim şi noi previziunea domnului preşedinte al FRF. Pe acasă, vreme caldă şi frumoasă. Campionii lui Cornel Dinu au făcut un turneu de patru meciuri în Bulgaria. Primele trei le-au pierdut, nefiind acomodaţi cu terenul din sudul Dunării şi cu arbitrii bulgari părtinitori. Abia în ultima partidă au jucat la adevărata lor valoare, obţinând un răsunător 0 - 0 în dauna cunoscutei formaţii Cernomoreţ din staţiunea balneo-climaterică Vama, eterna rivală a litoralului românesc. Cel mai important eveniment sportiv al săptămânii trecute a fost întâlnirea lui Leonard Doroftei (62 kg), cu Prea Fericitul Patriarh Teoctist. întâlnirea s-a bucurat şi de prezenţa doamnei Monica, soţie (soţia lui Doroftei). Marele nostru campion i-a adus în dar Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române, cartea "Doroftei cel Mare" (nu Dosoftei, cum greşit au înţeles unii) operă a scriitorilor bucureşteni Adrian Fetecău şi Viorel Sima. Prea Fericitul Teoctist i-a înmânat campionului un volum de predici, iar doamnei o carte de rugăciuni. Cam atât despre evenimentele sportive ale săptămânii trecute. Lista fotbaliştilor care ne-au părăsit, o vom publica îndată ce vom dispune de un spaţiu mai mare. Mihai BRATU Fotbal/Divizia D Notaţii pe marginea sezonului autumnal 4. La 7 puncte distanţă de lidera autoritară a topului, cu o linie de clasament alcătuită din 13 biruinţe, două egaluri, trei eşecuri, 42 goluri înscrise şi 25 primite, proaspătul FC Universitatea Telecom, realizat cu puţin timp înaintea deschiderii stagiunii, în urma fuziunii celor două puternice teamuri sibiene, a ocupat meritat locul secund, după o evoluţie caracteristică majorităţii formaţiilor studenţeşti, avântata, boema, exuberanţa, dar parcă prea şturlubatica mixtură universitaro-telefonistă alternând prestaţiile foarte bune, răsplătite firesc cu victorii comode şi aplaudate (Textila, Carpaţi Mecanica, CS Agnitex, Romipel Cordia, Progresul Terezian, Sevişul, Progresul Dumbrăveni, Unirea ş.a.), cu altele nefiresc de teme, apatice şi total neconcludente pentru valoarea combatanţilor ce-o alcătuiesc. Exceptând nefericita rundă a doua, când abordând pe propriul teren cu nepermisă şi condamnabilă superficialitate, confruntarea cu garnitura secundă a Gazului metan, au fost clar şi net depăşiţi, sibienii au avut un parcurs extrem de liniştit, până la etapa cu numărul 11, când au capotat lamentabil la Tălmaciu (0 - 5) în faţa unor parteneri de întrecere, care de obicei nu le creau în trecut prea multe griji şi probleme. După alte două runde faste (victorii la Agnita şi Mârşa în faţa campioanei "en titre"), tot atâtea remize (una acasă cu Sparta, alta la Cârţa), zburdalnica formaţie studenţească va furniza una dinmarile surprize ale sezonului autumnal, pierzând fără drept de apel (2 - 4), pe excelentul ei gazon, partida cu unsprezecele militarilor sibieni, pentru ca peste trei zile să-şi ia la Mediaş o binemeritată revanşă, întrecând cu 1 - 0 pe Gaz metan II. Seriozitatea prestaţiilor lotului telefonisto-universitar - păstorit de domnii I. Barac şi ing. T. Gusan, pregătit tehnico-tactic de mentorul C. Bara - poate fi explicată doar prin structura puţin eclectică a echipei, în rândurile acesteia intrând adeseori, foarte mulţi tineri, unii din ei aflaţi încă la vârsta junioratului. în ciuda acestei oscilante evoluţii, echipa practică, în general, un fotbal de bună calitate, avântat, judicios gândit, dar nu suficient de pragmatic şi eficace. Ţinând cont de faptul că în teren a beneficiat de serviciile unor tunari veritabili (A. Aron, A. Fuşle-Ţană, A. Apafi) şi a câtorva jucători cu vechi state de serviciu (V. Sabău, D. Popenţa), formaţia a rămas corigentă la capitolul finalizării, multe ocazii fiind ratate cu nonşalanţă şi totală naivitate. A primit un gol cadou de la N. Medeşan (Avântul Dârlos). Celelalte 41 au fost înscrise de 11 jucători. La egalitate, cu câte 12 reuşite fiecare, se află A. Aron şi A. Fuşle-Ţana, secondaţi de Al. Apafi cu 6, CI. Stănilă, V. Sabău, L. Ganea, G. Tănase (fiecare cu câte două, cu una fiind creditaţi S. Poşa, V. Georgescu, H. Grădinar, L. Fărcaş şi D. Popenţa). Faţă de anteriorul sezon, o substanţială îmbunătăţire am constatat în sectorul disciplinar, în cele 18 runde jucate, 15 componenţi ai lotului au încasat 34 avertismente. Din ei, vârful de atac A. Aron văzându-l în prima etapă de două ori pe cel galben, motiv ce l-a obligat să-și urmărească o dată colegii de pe marginea terenului. Pentru cumul de cartonașe V. Sabău nu va juca în prima etapă a primăverii, în afara lui, cei mai zeloși strângători de avertismente s-au dovedit R. Stănilă, G. Tănase, C. Stănilă, S. Poşa, A. Aron şi D. Popenţa, fiecare cu câte trei. N-a avut nici un jucător eliminat de pe teren. Iată lotul din care conducerea tehnică şi-a structurat de cele mai multe ori formaţia, trimisă în teren: I. Simulescu cu A. Cozma (portari), A. Apafi, A. Aron, L. Barna, O. Briciu, R. Derhian, L. Fărcaş, D. Filip, A. Fuşle-Ţana, L. Ganea, V. Georgescu, H. Grădinar, R. István, R. Klein, A. Mierluţ, D. Popenţa, D. Poşa, V. Săbău, CI. Stănilă, R. Stănilă, G. Tănase şi A. Tirea, jucători de câmp. Bun şi parcursul efectuat de echipa de juniori clasată pe un onorabil loc 7, cu 10 victorii, două remize, 6 înfrângeri, cu un golaveraj pozitiv 44 - 42, fără nici un eliminat şi doar 11 cartonaşe galbene primite. Campioana en-titre, pe doi Bazându-se pe acelaşi lot restrâns, dar omogen de jucători, utilizat şi în anteriorul sezon competiţional, campioana "entitre" Carpaţi Mecanica Mârşa, în pofida startului total nefericit - înfrângere la Cârţa, în faţa echipei locale, proaspăt venită pe scena eşalonului divizionar judeţean, căreia i-a administrat în partida revanşă, un umilitor şi sec 12 - 0 (scorul record de până azi al campionatului) - a funcţionat ireproşabil în continuare, formaţia pregătită cu seriozitate şi competenţă de antrenorul C. Barbu, adeptă şi practicantă fidelă a unui fotbal judicios gândit şi elaborat, avântat, viguros şi spectaculos, dar în acelaşi timp riguros, pragmatic şi extrem de eficient (dovadă elocventă cele 69 de goluri înscrise), parcurgând nonşalant un traseu de mare regularitate, trecând cu succes peste 12 dificile obstacole, ce iau permis să se instaleze confortabil în fruntea clasamentului. Degringolada a început odată cu runda a 14-a, când pe propriul teren clachează în faţa studenţilor, pentru ca peste o săptămână, aceeaşi formaţie - vizibil marcată de eşec - să cedeze suprinzător la Dârlos. Deşi va trece în etapa următoare de eterna rivală Sparta, declinul va continua, căderea psihică a jucătorilor de asemenea, fosta campioană pierzând derbiul de la Cisnădie cu lidera topului, iar apoi la Sibiu confruntarea cu Romipel Cordia, cedând după acest ultim eşec şi locul secund din clasament unsprezecelui universitaro-telefonist. Dacă nu se pot aduce reproşuri stilului de joc, calităţilor fizice şi tehnice ale jucătorilor, sau pregătirii tactice a fiecărei partide indiferent de rezultatul afişat pe tabela de scor, lacune serioase s-au înregistrat într-un sector în care, până în prezent, teamul din Mârşa, n-a avut probleme: cel disciplinar. Pe fondul dificultăţilor materiale cu care echipa s-a confruntat în această perioadă dealungul celor 18 meciuri disputate, 14 componenţi ai lotului au colecţionat 37 cartonaşe galbene (a treia cifră a sezonului, după Sevisul 48) şi Gaz metan II (38), în runda numărul 14, jucătorului A. Stoica i s-a arătat de două ori cartonaşul galben şi apoi cel roşu. Trei din cei mai recalcitranţi, C. Baltag cu G. Gherase (fiecare cu câte 6) şi C. Iliescu (cu 4) efectuând, pentru cumul, câte o etapă de suspendare. Alt component al lotului eliminat de pe teren, în runda a şaptea, a fost sancţionat de Comisia de Disciplină, cu două etape de suspendare. Abordând fiecare întâlnire cu gândul la victorie şi mizând exclusiv pe cartea atacului, metalurgiştii au înscris cele mai multe goluri din actualul campionat. Golgeter autoritar a devenit vicleanul vârf ofensiv I. Ionuţ, cu 21 de reuşite. Este urmat de rutinatul V. Burcia, cu 16, C. Roată-8, A. Stoica şi M. Grigore (fiecare cu câte 5), M. Andronic (4), G. Gherase (3), C. Baltag, G. Spătaru şi A. Nedelcu (cu câte două), I. Stoişor (1). Iată lotul din care antrenorul C. Barbu, secundat pe banca tehnică de Armenean, şi-a structurat, de obicei, unsprezecele de debut al fiecărei partide de: E. Urian, V. losub, I. Onişor, C. Baltag, C. Iliescu, M. Băzăvan, G. Gherase, A. Nedelcu, M. Grigore, CI. Roată, I. Ionuţ, V. Burciu, A. Stoica, M. Ciobotariu, G. Spătaru, M. Andronic. Acordând în continuare aceeaşi atenţie deosebită depistării, formării şi educării viitorilor jucători crescuţi în pepiniera proprie, confirmând tradiţia, juniorii din Mârşa în ciuda dificultăţilor serioase, cu care s-au confruntat - s-au impus şi în actualul sezon autumnai printre echipele fruntaşe, ocupând locul trei în clasament, după 15 victorii şi 3 înfrângeri (la Dârlos, reprezentată de CSS Mediaş, Textila Cisnădie şi Romipel Cordia), 97 goluri înscrise, 21 primite, cu o foarte bună comportare disciplinară. (Doar 6 avertismente și un eliminat: G. Iscru suspendat pentru fapta comisă cu două etape de suspendare). (Va urma). (A.T.) De la Asociaţia Judeţeană de Fotbal La solicitarea expresă a unor formaţii din soccerul sibian, dornice să-şi desăvârşească pregătirile învederea reluării - în condiţii optime - a sezonului de primăvară, Biroul AJFS intenţionează să organizeze, în sala Sporturilor "Transilvania", din municipiul nostru, un turneu de fotbal deschis tuturor echipelor înscrise în campionatele Diviziei D şi judeţean. Cluburile care vor să participe se pot înscrie la Secretariatul AJFS până la 20 februarie a.c. 2 Tribuna sportunk*, nr. 602,4 februarie-10 februarie 2002 Fondat în 1990 Str. G. Coşbuc, nr. 38,2400 Tel. 21.12.81; 43.31.93 Tel./Fax: 21.41.41 Editat de Casa de Presă şi Editură Tribuna ISSN 1220-3407 Tiparul executat la SC Tipotrib SRL Consiliul de Administraţie Emil David - director general Mircea Biţu - director editorial Colectivul redacţional Ovidiu Boica - şef departament N.I. Dobra, Mihai Bratu -seniori editori Marius Ionescu, Dragoş Bako - reporteri Ramona Popa, Octavian Rusu, Victor Cociu, Gheorghe Răşinaru, Avram Besoiu - colaboratori Fred Nuss, Daniel Bălţat -foto