Tribuna, iunie 2007 (Anul 123, nr. 4956-4981)

2007-06-29 / nr. 4980

SPORT CAPELLO DEMIS. Directorul sportiv al grupării Real Madrid, Pedrag Mijatovici, a confirmat,ieri, demiterea tehnicianului Fabio Capello, la încheierea Consiliului Director al clubului madrilen, a anunţat cotidianul Marca. Mijatovici i-a mulţumit lui Capello pentru serviciile prestate, soldate cu câştigarea campionatului, dupătrei ani fără niciun titlu“. Pedrag Mijatovici nu a dorit să confirme că Bernd Schuster va fi noul antrenor al echipei, dar a dat asigurări că germanul îndeplineşte condiţiile cerute de Real Madrid şi aşteaptă rezolvarea contractului său cu Getafe. BRAZILIA ÎNVINSĂ. Reprezentativa de fotbal a Braziliei, deţinătoarea titlului, a fost învinsă de selecţionata similară a Mexicului, scor 2-0, miercuri, în prima etapă a grupei B de la Copa America, turneu ce se desfăşoară în Venezuela. ‘Golurile au fost marcate de Castillo ’24 și Morales '29, într-un alt meci din grupa B, Chile a învins Ecuadorul cu scorul de 3-2. Pentru Ecuador , au marcat Valencia '16 și ' Benitez'23, în timp ce golurile echipei chiliene au fos în : , scrise de Suazo '21, '80 și Villanueva'87. OLTCHIM, ÎN GRUPĂ CU BYASSEN. Echipa de handbal feminin Oltchim Râmnicu Vâlcea va evolua în grupa a treia din cadrul turului doi preliminar al Ligii Campionilor, alături de formaţiile Madeira Andebol (Portugalia), Byassen (Norvegia) şi o echipă din primul tur de calificare, s-a stabilit, ieri, la tragerea la sorţi de la Viena. Cea de-a patra formaţie va fi ocupanta locului secund dintr-una din cele două grupe din primul tur preliminar. Turneul de calificare din grupa a treia va avea loc , în perioada 28-30 septembrie, la Madeira. DUEL CU BELGIENII. Echipa de handbal masculin I HCM Constanţa va întâlni formaţia belgiană KV Sasja HCM în primul tur preliminar al Ligii I Campionilor, s-a stabilit, ieri, la tragerea la sorţi de la Viena. Partida tur va avea loc la 12 septembrie la Constanţa, iar returul o săptămână mai târziu în Belgia. CESINHA, PREZENTAT OFICIAL. Atacantul brazilian Carlos Cesar Dos Santos “Cesinha" a fost prezentat oficial ca jucător al echippei Rapid, ieri, la Stadionul Giuleşti - Valentin Stănescu, în faţa a aproximativ 40 de suporteri giuleşteni. Brazilianul a semnat, în cadrul unei conferinţe de presă, un contract valabil, pe următoarele trei sezoane şi va purta în echipa antrenată ji de Cristiano Bergodi tricoul cu numărul 7, deţinut sezonul 1 , trecut de atacantul Janis Zicu, transferat în această vară la Dinamo. "Sunt foarte fericit să fiu aici şi să joc la Rapid. Sper să joc bine şi să ajut Rapidul , să câştige campionatul. Mi-a plăcut primirea suporterilor, încă de la aeroport mi-am dat seama că aici sunt oameni care iubesc fotbalul", a declarat Cesinha. Jucătorul a fost întâmpinat cu aplauze la stadionul Giuleşti de aproximativ 40 de suporteri care au urmărit jongleriile brazilianului pe gazon. Fanii i-au strigat numele şi l-au îndemnat să scandeze injurii la adresa rivalilor, Steaua şi Dinamo. SUPERCUPA, PE 25 IULIE. Meciul dintre campioana Dinamo şi câştigătoarea Cupei României Timişoreană, Rapid, contând pentru Supercupa României, ediţia 2007, se va disputa la 25 iulie, de la ora 20.45, pe Stadionul Naţional din Complexul Sportiv "Lia Manoliu". Dinamo este calificată în turul 3 preliminar al Ligii Campionilor, în timp ce Rapid va juca în turul întâi al Cupei UEFA. (b.o.n.) TURNEUL REGILOR Mecking vrea cetăţenia română Şahistul brazilian Henrique Mecking, care a participat la Turneul Regilor ce s-a desfăşurat în staţiunea Bazna, în perioada 15-26 iunie, doreşte să obţină şi cetăţenia română, pentru a putea participa mai uşor la competiţiile din Europa, a declarat, ieri, Dan Pasărelu. "Mecking s-a interesat care sunt condiţiile pentru a putea obţine cetăţenia română, pentru a putea participa mai uşor la turneele din Europa. Noi îl vom ajuta în demersul său, pentru că ar fi al doilea şahist ca valoare din România, după Dieter Nisipeanu", a spus Păsărelu, care este directorul de imagine al Turneului Regilor. Henrique Mecking, care la Turneul Regilor a ocupat poziţia a şasea, în urma căreia a obţinut un premiu de 1.500 de euro, s-a făcut remarcat prin intenţiile repetate de a părăsi competiţia din staţiunea Bazna, deoarece organizatorii nu aveau orez brun integral cu bob scurt şi gros, pe care brazilianul îl consideră esenţial în alimentaţia sa. Mecking, născut la Santa Cruz do Sul, în Brazila, la 23 ianuarie 1952, are una dintre cele mai interesante poveşti din lumea şahului. După ce a devenit campion al Braziliei la vârsta de numai 13 ani și campion al Americii de Sud la 14 ani, era considerat un viitor Bobby Fischer al şahului. Ascensiunea lui a durat însă numai până în 1978, an în care era cotat al treilea jucător de şah pe plan mondial, după Anatoli Karpov şi Victor Korchnoi. Cariera sa s-a întrerupt însă brusc, când a fost diagnosticat cu o boală severă, numită miastenia gravis. Doctorii i-au explicat şahistului că această boală rară neuromusculară îi va afecta progresiv muşchii, provocându-i, în final, moartea. După câteva luni de la diagnostic, brazilianul a descoperit o ramură a Bisericii Catolice, numită "Catholic Charismatic Renewal" şi a decis să se roage, aşteptându-şi moartea. în mai 1979, Mecking a fost vizitat de un lider al acestei mişcări religioase, care i-a spus să îşi încălzească mâinile pe Biblie şi apoi să încerce să se spele singur pe dinţi, lucru de care brazilianul nu mai era în stare, din cauza evoluţiei bolii. Şahistul a făcut ceea ce i s-a spus, iar de atunci boala a început să regreseze. TURUL CICLIST AL ROMÂNIEI "Mica Buclă" în ceaţă Cicliştii participanţi la ediţia din acest an a "Micii Bucle" au parcurs, ieri, cea mai grea etapă, în ciuda faptului că aceasta a măsurat doar 60 de kilometri; rutierii au luat startul din Avrig, localitatea natală a lui Todi Oprea, care a şi fost prezent la start, şi au avut de urcat până la Bâlea Lac, luptându-se vreme de două ore cu kilometrii şi cu ceaţa deasă ce a pus stăpânire pe Transfăgărăşan. Ovidiu BOICA Tibunu Etapa a V-a a ediţiei din acest an a "Micii Bilele" a cuprins deja celebra căţărare pe Transfăgărăşan, în ciuda faptului că a fost cea mai scurtă, etapa de ieri a fost cea mai grea pentru ciclişti, care pe lângă faptul că au avut de urcat până la cota 2000, au fost chinuiţi şi de vreme, termo- metrul indicând puţine grade peste zero, iar ceaţa fiind stăpână între Bâlea Cascadă şi finiş. Desele lucrări de pe drumul ce leagă Sibiul de Braşov, presărat în prezent , cu 40 de puncte semaforizate, i-au determinat pe organizatori să modifice traseul, astfel că startul a fost dat abia din Avrig, şi nu de la Sibiu, ca la precedentele ediţii. Printre cei care au fost prezenţi în "momentul zero" al etapei s-a numărat şi Tudi Oprea, campionul naţional de mountain-bike, participant în urmă cu trei ani la Jocurile Olimpice de la Atena, acesta înmânându-i lui Carol Eduard Novak tricoul albastru, acordat pentru cel mai bun român. Etapa de ieri, de pe Transfăgărăşan, a fost câştigată tot de ucraineanul Vitali Brichak, cel care trecuse linia de sosire şi cu o zi mai devreme, la Sibiu. Acesta a parcurs traseul într-un timp de o oră, 54 de minute şi 39 de secunde, fiind urmat de Tamas Csicsaky (1:55:52), de la Conpet Petrolul Ploieşti. Rutierul clubului Dinamo Secrom, Dan Anghelache, a rămas lider în clasamentul general al Turului Ciclist al României, păstrându-şi tricoul galben şi după etapa a cincea a competiţiei. Anghelache a sosit al optulea, fiind cronometrat cu timpul de 1 oră, 56 de minute, 26 de secunde, la fel ca şi ocupantul locului al treilea, Marian Frunzeanu, de la Conpet Petrolul Ploieşti, deţinătorul tricoului verde, al căţărătorilor. Etapa a fost câştigată de ucraineanul Vitali Brichak (1:54:39), urmat de Tamas Csicsaky (1:55:52), de la Conpet Petrolul Ploieşti. Traseul etapei a cuprins şi două puncte de căţărare, la Bâlea Cascadă, unde primul care a trecut linia a fost Marian Frunzeanu şi la sosire, la Bâlea Lac, căţărare câştigată de ucraineanul Brichak. La scurt timp după Bâlea Cascadă, din pluton au evadat patru rutieri, printre care s-au aflat Brichak, dar şi tricoul galben, Dan Anghelache şi cel verde, Marian Frunzeanu. în final, dintre cei patru s-a desprins ucraineanul care a reuşit să câştige etapa. La final, participanţii la această ediţie a "Micii Bucle" au revenit la Sibiu, fie cu maşinile echipelor, fie cu un autobuz pus la dispoziţie de Tursib. După cinci etape, purtătorii tricourilor distinctive au rămas neschimbaţi, cu excepţia celui alb, pentru combativitate, pierdut de germanul Arne Hinrichsen, care a sosit în coada plutonului. Astfel, tricoul alb a fost preluat de ucraineanul Brichak. Tricoul galben a rămas la Anghelache, cel roşu, al sprinterilor, la Alexandru Ciocan (Conpet Petrolul Ploieşti), cel verde la Frunzeanu, iar cel albastru la Novak. Premierea câştigătorilor etapei cu numărul 5 a avut loc aseară, de la ora 20.00, în Piaţa Mare. Etapa a şasea a Turului Ciclist al României este programată astăzi, pe traseul Mediaş - Sighişoara - Sovata - Izvorul Mureşului, cu o lungime de 175 km. Cicliştii vor fi transbordaţi până în oraşul de pe malurile Tîrnavei Mari, organizatorii evitând să dea startul de la Sibiu, luând această decizie, pentru ca etapa să nu depășească 200 de kilometri. LIGA A ll-A, SERIA A ll-A Mediaşul şi-a "tras" brazilieni Cosmin PRIŞCĂ_____ Tribiana De ieri, lotul Gazului metan a fost completat cu doi brazilieni. Eric de Olivieira Pereira şi Cairo Roberto de Oliveira Lima au fost văzuţi de către preşedintele clubului medieşean, Iosif Biro, la un turneu, în Austria, şi mai-marii Gazului metan au demarat demersurile de a-i achiziţiona, finalizate ieri pozitiv. Eric de Oliveira Pereira are 22 ani, e mijlocaş central şi de bandă stângă, 77 kg, 1,74 m, a mai jucat la Parana şi ClubAtletico Metropolitano; el a semnat cu Gaz metan pe un an, cu posibilitate de prelungire pe alţi 3. Cairo Roberto de Oliveira Lima s-a născut în urmă cu 30 de ani, evoluează pe postul de mijlocaş ofensiv, are 73 kg şi 1,85 m, a mai jucat la Avai, Paulista şi Club Atletico Metropolitano. A semnat cu Gaz metan pe două sezoane. "l-am văzut în două meciuri amicale pe cei doi, la un turneu în Austria, unde am fost alături de secundul Gazului metan, Gheorghe Albotă şi de Zdiasko, antrenorul cu portarii de la Steaua. Chiar el ni i-a recomandat. Cred că ne vor ajuta şi sper să nu ne fi înşelat în privinţa lor", a afirmat Biro. "Este un moment plăcut şi sper să fie de bun augur. Am reuşit să perfectăm transferul celor doi brazilieni, iar în sezonul viitor - vă asigur - o să fim o echipă şi mai ofensivă. Obiectivul nostru este promovarea", a afirmat, la rândul său, Corin Cindrea, preşedintele Consiliului Director al Gazului metan. Formația medieşeană şi-a asigurat serviciile a doi jucători cariocas, Eric de Oliveira Pereira şi Cairo Roberto de Oliveira Lima. vineri, 29 iunie 2007 ■ Tribuna 8 LIGA CAMPIONILOR Beitar Ierusalim şi Zaglebie Lubin, cei mai periculoşi adversari pentru Steaua UEFA a anunţat, ieri, componenţa urnelor pentru tragerea la sorţi a primelor două tururi preliminare ale LC, vicecampioana României, Steaua, care va fi cap de serie în turul 2 preliminar, putând întâlni echipele Beitar Ierusalim, Zagrebie Lubin şi alte formaţii calificate din faza precedentă. Tragerea la sorţi a primelor două tururi preliminare ale Ligii Campionilor va avea loc astăzi, la ora 13.00, la Nyon. Turul 1 preliminar: Capi de serie: Dinamo Zagreb (Croaţia), APOEL Nicosia (Cipru), NK Domzale (Slovenia), IF Elfsborg (Suedia), FK Sarajevo (Bosnia), FK Ventspils (Letonia), MSK Zilina (Slovacia), Deny City (Irlanda), FH Hafnarfjordur (Islanda), FBK Kaunas (Lituania), Tampere United (Finlanda), Serif Tiraspol (Moldova), Olimpi Rustavi (Georgia), Pobeda Prilep (Macedonia) Echipe care nu sunt capi de serie: BATE Borisov (Belarus), KF Tirana (Albania), Levadia Tallinn (Estonia), Pjunik Erevan (Armenia), Khazar Lenkoran (Azerbaidjan), FC Astana (Kazahstan), Linfield FC (Irlanda de Nord), The New Saints (Ţara Galilor), HBTorshavn (Feroe), F 91 Dudelange (Luxemburg), Marsaxlokk FC (Malta), FK Zeta (Muntenegru), FC Ranger's (Andorra), SS Murata (San Marino) Turul 2 preliminar: Capi de serie: Steaua Bucureşti (România), Glasgow Rangers (Scoţia), Şahtior Doneţk (Ucraina), Beşiktaş Istanbul (Turcia), Levski Sofia (Bulgaria), Slavia Praga (Cehia), Rosenborg Trondheim (Norvegia), Steaua Roşie Belgrad (Serbia), FC Copenhaga (Danemarca), câştigătoarele meciurilor 1 şi 2 din turul 1 preliminar, KRC Genk (Belgia), Debrecen VSC (Ungaria), FC Salzburg (Austria) Echipe care nu sunt capi de serie: Beitar Ierusalim (Israel), Zaglebie Lubin (Polonia), câştigătoarele meciurilor 3-14 din turul preliminar. Primul tur preliminar va avea loc la 17/ 18 iulie şi 24/25 iulie, în timp ce al doilea tur preliminar se va disputa la 31 iulie/1 august și 7/8 august. Campioana României, Dinamo, este calificată direct în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, meciurile din această fază urmând a fi stabilite la 3 august.