Universul, iulie 1935 (Anul 52, nr. 178-192)

1935-07-01 / nr. 178

Anul al 52-lea Nr. 178 Luni 1 Iulie 1935 Sportul înainte de toate Sub razele unui soare fără milă, mii de englezi urmăresc şampionatele de tenis de la Wimbledon 2 kgr. de metal in stomacul unui om Am vorbit în acest loc despre constatările făcute de medicii veterinari englezi, asupra obiectelor ce se găsesc uneori în stomacurile animalelor domestice. De data aceasta este vorba de un stomac omenesc. Un tânăr agricultor englez, în vârstă de 28 ani, suferea de mania de a înghiţi obiecte tari. Această anomalie i-a fost într’o bună zi fatală. Plângându-se de groaznice dureri abdominale, maniacul a fost transportat la spitalul din Upton, unde cu toate că a fost operat în grabă, a încetat din viaţă. In stomacul lui s’au găsit: 218 şuruburi şi cuie ; 36 de cârlige, 5 linguriţe; 8 fragmente de linguri, 3 furculiţe, 3 bricege şi o croşetă de ghete; de asemeni, 37 de ace de gramofon, 3 chei, 45 de ace cu gămălie, 12 inele de metal, 1 şiling şi 6 monede de aramă; 1 microbinet, 1 cartuş de revolver şi sute de obiecte foarte mărunte, printre care mărgele și fragmente de sticlă și de porțelan. Toate obiectele găsite cântăreau 2 kg. Tirajul cotidianelor engleze După o recentă statistică, tirajul marilor cotidiane ale Angliei este următorul: „The Daily Telegraph“, 400.000 de exemplare; „The Times“, 180.000; „The Morning Post“, 130.000; „The Daily Herald“, 2.020.000; „The Daily express“, 1.800.000 și „The Daily Mail“, 1.700.000. După cum se vede, ziarele care se bucură de cea mai mare autoritate în public nu au și cel mai mare tiraj. . Panglica albastră Se ştie că vasul deţinător al recordului de iuţeală în traversarea Oceanului este onorat cu aşa numită „panglică albastră“. Decoraţia aceasta era până acum o simplă abstracţie. După recenta victorie a uriaşului vas , francez „Normandie“, cele mai mari societăţi de navigaţie au hotărît să concretizeze mult invidiata panglică, creind un tro-feu de argint masiv care va fi remis în mod solemn învingătorilor. De 1 metru înălţime, cântărind 30 de kilograme şi aşezat pe un soclu de onix, trofeul reprezintă globul terestru , pe care e fixată o figură simbolizând lupta cu valurile oceanului. Atlanticul este din email albastru, iar drumul urmat de vapoarele învingătoare este . ] marcat cu o linie de email roșu. | (t Citim, in UNIVERSUL din 30 Iunie 1886: — Știrile care ne vin din străinătate par a prezice, cu mare probabilitate, evenimntele cele mai grave. Chestia orientului e un ajun de a se redeschide cu o violenţă poate mai mare decât la 1876. Sunt multe indicii care par a arăta că anul acesta sau în anul viitor harta Europei va fi revoluţionată cu totul. = Chestii anglo-ruse — Trei pretinşi negustori armeni au fost arestaţi pe linia ferată transcaspică ce trece spre Siberia. Sau găsit la dânşii planuri exacte ale drumului de fier transcaspic. Aduşi la Petersburg, instrucţia a stabilit că ei erau trei ingineri englezi cari prin dare de bani izbutiseră să-și capete, in scopul lor, și serviciile unor ofițeri din armata rusească. OCAZIPOMANIC Soluţia unui ministru de finanţe Un tânăr inteligent este animat în mod cu totul neobişnuit de ideia îmbogăţirii. Mulţi il cred un caz patologic. Pe cine vede, pe cine cunoaşte, nu mai vorbim de prietenii vechi, nu discuită cu ardoare, decât problema îmbogăţirii. Mulţi l-au sfătuit să se casă, fiorească cu o fată bogată. A Sincertoarta. După căsătorie însă a făcut tragica constatare că soţia se baza pe vagă moştenire americană. A făcut negoţ, a Încercat câteva şantagii neisbutite şi încă atâtea altele. — Mâi Vasilescule, i s’a adresat într’una din zile un bun prieten al său. Tu ai cerut sfaturi la toată lumea, ai încercat atâtea afaceri, n’ai stat însă de loc de vorbă cu un ministru de finanţe. — Ce să vorbesc cu el, dragă? — Cum, măi, dar ăştia au la dispoziţie toate metodele din lume. Ei cum se îmbogăţesc ? Tu n’ai văzut, vin la guvern să faci şi pleacă cu averi nebunie. D’aia, părerea mea este să te , iniei să stai de vorbă cu unul din ei, indiferent care, toţi sunt I la fel. Ar fi mai bine să te duci I la unul care nu mai speră să vină la putere. • Lui Vasilescu, părerea nu i s’a părut rea. Ceeace, chiar a doua zi, după ce şi-a pus ţinuta la punct, s’a perezentat unui vechiu ministru de finanţe. — Dumneavoastră, l-a întrebat fostul demnitar? — Domnule ministru, începu ânănul, este o chestiune foarte belicată. — Mă rog, mă rog. — Uitaţi, vreau să mă îmbogăţesc. M’agit în mod grozav pentru ocrul ăsta şi nu isbutesc. Am venit Jia distilă să-mi daţi sprijinul. — A foarte simplu, tinere, iei din dreapta, iei din stânga, iei absolut din toate părţile, a fost răspunsul bătrânului demnitar. KEOPS Jocurile noastre Deslegătorii jocurilor seriei XXIII-a — URMARE — AU DESLEGAT 4—6 JOCURI: 337). Ţane M. Filip şi Puiu (Brăila) ; 338) Ticşa Ioan (Vatra Dornei); 339) Ţeţu Const. învţr. (Cucueţi-Sudiţi-IMov); 340) Teodorescu Dica (Nuci-Mov) ; 341) Teodorescu Ştefan, student (com. Neteaeşti-Ilov); 344) Tudor Emil (Botoşani) ; 343) Ţigănuş I. Gh. (Brăila) ; 344) Ţarină V. M. Emilia (Blaj) ; 345) Tzitzechis A. (Sinaia); 346) Timircan Gh. Constanţa (Cârligaţi-Fălciu) ; 347) Timircan Fr. Ionel (Rusca-Huşi) ; 348) Triculescu Ionel student (Craiova); 349) Tăraş Agripina (Loco) ; 350) Tomescu D' Sisi (C. Lung-Muscel); 351) Theodoru Ruxandra (Loco) ; 352) Tomosoiu Elena (Loco) ; 353) Trofim Zoe (Loco); 354) Teodoreanu Spiru (Măciuca-Vâlcea) ; 365) Tican N. Gh. (C. Lung-Muscel); 356) Timirean Pr. Veronica (Rusca-Huși); 357) Tomassian H. (Loco) ; 358) Teodorescu Die (Loco); 359) Tuţescu V. Pandele (Loco); 360) Uscatu C. Ştefăniel (Roman); 361) Urseanu Cesara şi Nerva (Loco); 362) Vasiliu Titina (Tg. Ocna) ; 363) Vasilescu I. M. (Constanţa); 364) Voiculescu Camelia (Loco); 365) Vişan Constanţa (Loco) ; 366) Vlădoianu Mihai (Bacău); 367) Zidaru Ionel (Cozmeşti-Teculci) ; 368) Zamfir Sylvia (Loco). AU DESLEGAT 1—3 JOCURI: 369) Andrescu Jeana (Loco); 370) Andreescu I. Elena (Loco); 371) Busuioc Lenuţa şi Gică (Loco); 372) Bogdanof M. Jr. (Loco) ; 373) Burg Aurelia (Loco); 374) Cristescu Dinu (Loco) ; 375) Caracaş Traian (Loco); 376) Cristescu V Marie (Loco); 377) Cristescu Vasile (Loco); 378) Cri- Sîncu I. Puiu (Loco); 379) Dumitrescu R. Invtr. (com. Dihteneh-Rădăuți) ; 380) Dolinescu Puica-Margareta (Bârlad) ; 381) Diculescu J. Pia (Slatina- Olt) ; 382) Dicu Jean şi Dedorizescu M. (f. adresă); 388) Drăniceanu Eugenia şi Christian (Loco); 384) Dimitrovici Ştefania (C. Lungul Moldovenesc-Bucovina) ; 386) Drăguleţ Gheorghe (Ploeşti); 386) Rliad Thais (Buftea) ; 387) Emanoil V. Toteluş (Buzău) ; 388) Emanoil V. Rorica (Buzău). 380) Gladun A. (Lopatnic-Cor Jeuţi-Hotin); 390) Horodincă N. Emil (Vf. Cămpului-Hapăi-Dorohoi); 391) Ionescu Mary (Loco); 392) Iliescu Anastasia (Loco); 393) Uiescu Elena (Loco) ; 394) Ionescu Paulina (Loco); 395) Munteanu Iacob (Loco) ; 396) Mihăilescu N. Paul şi Niculae (Loco) ; 397) Manolescu Lelia (Loco) ; 398) Mihalescu Bebica (Loco) ; 399) Mecchia Giovanni (Brezoiu-Vâlcea); 400) Petrescu Laur (Loco) ; 401) Patriciu V. Alexandru (Loco) ; 402) Pantelimon Constantin (Loco); 403) Pandecla Paraschiva (Comrat-Tighina) ; 404) Popescu I. Niculae (Loco); 405) Simion Dora studentă (Loco) ; 406) Ştefănescu-Romanaţi V. P. (Loco) ; 407) Simionescu Crisanuta (Loco); 408) Sgherea Nădejda (Reni) ; 409) Strunţ Valerian (Loco) ; 410) Stan T. Vasile (Loco); 411) Ştefânescu V. Milieu (Loco); 412) Voicu C. I. (Bora-Siriu- Constanţa); 413) Zarifopol Eliza (Iaşi) ; 414) Zamfirescu Ana (Călăraşi-Ialomiţa). — SFASSIT- I Din centenarul tratamentului antirabic La 8 iulie se vor împlini 50 de ani de când Pasteur a descoperit vaccinul contra turbării. In ziua aceasta, acum o jumătate de secol, marele învăţat a inoculat pe Iosif Meister, fiul unui brutar din Alsacia, care a fost cea dintâi fiinţă omenească , salvată prin tratamentul antirabic al lui Pasteur. Meister a rămas în serviciul Institutului Pasteur şi a mai fost muşcat încă odată, după 30 de ani, de un cobai turbat din laborator. Credinciosul servitor mai trăeşte şi astăzi şi revendică cu mândrie titlul de „primul inoculat“. Se ştie că păstorul Jupille, căruia i s’a ridicat o statuie, a trecut mult timp drept cel dintâi beneficiar al sefului binefăcător. Totuş, această versiune este greşită, căci s’a găsit în arhiva lui Pasteur un registru ţinut chiar cu mâna sa şi în care Iosif Meister figurează în calitatea deprimul inoculat cu vaccin antirabic“. Acţiunea frigului asupra microbilor Din cercetările făcute de un savant francez, d. Paul Hauduroy, reiese că, în general, temperaturile sub —20° nu exercită nici o acţiune asupra vitalităţii microbilor, indiferent dacă aceştia sunt expuşi frigului un timp mai scurt sau mai îndelungat. Temperaturile scăzute, dar în apropierea lui 0®, sunt mult mai primejdioase pentru bacterii. Fiecare germen îşi are sensibilitatea sa Irddividuală, care variază de la caz la caz. Ultra-virusuriie sunt foarte rezistente la acţiunea frigului, fie că este vorba de temperaturi între 0° şi —20°, fie că frigul depăşeşte cu mult acceastă limită. S’ar putea spune, că unul dintre cele mai bune mijloace pentru conservarea acestor virusuri îl constitue frigul; pe de altă parte, aceiaş microbi sunt uşor distruşi la temperaturi superioare lui 0°. udiu medlical. PRIMELE SIMPTOME ALE ARTERITEI Arterita membrelor este foarte deasă, dar trece necunoscută, deoarece se crede că arterită însemnează gangrenă. In timp de ani arterele pot fi astupate, fără simptome caracteristice. Medicul le va descoperi de timpuriu cu ajutorul oscilometrului, dacă se studiază pulsul la adulţi ce se plâng de dureri în bolta piciorului, de crambe în pulpe când stau pe scaun, de schimbarea culoarii piciorului la cald sau la frig, de fisuri dureroase ale călcâiului, clandicaţia intermitentă apare mai târziu. In arterite aceste simptome durează mai mulți ani, fără ca boala să fie cunoscută. In arterita senilă simptomele evoluiază mai repede. .(Presse médicale) 1 ■mumm UNIVERSUM lliai BHHB III üi Bimmii Bill JACHIMOW lângă KARLSBAD OBHOScow Cele mai puternice isvoare radiotermale din lume. RADIUM - PALACE - HOTEL /.unarm Bație şi Instalaţie chiar in hotel. 300 camere foarte confortabile. PREȚURI MODERATE Cameră cu un pat, de la 25 coroane cehe. Cameră cu două paturi, de la 40 coroane cehe. Apartament, de la 65 cor. cehe Preţuri speciale pentru domnii medici şi familiile lor. Prospecte ilustrate şi toate informaţiile la Banca Anglo-Cehoslovaca şi de credit din Praga, Bucureşti, I, Calea Victoriei Nr. 31. IBIIIIBIIIUIIIIBIIIIBIIIIBI ail!!B!!!!BI!!!B!!IIBII!iB + + ♦ *......................... ............................................... 1 1 ♦ M ilBIIIIBi ARANJAMENTE forfetare In Mai si Septembrie 21 zile, 2090 coroane cehe. In Iunie și August, 21 zile, 2500 coroane cehe. In Iulie, 21 zile, 3000 coroane cehe. Reorganizarea şcoalelor de cântăreţi bisericeşti Comisia, instituită de I. P. S. Patriarh, pentru întocmirea noului regulament de funcţionare a şcoalelor de cântăreţi bisericeşti şi a programei cursurilor indicaţia: Confidenţial — nuora 11 dim., la cancelaria secţiei administrative a sf. arhiepiscopii a Bucureştilor. A prezidat păr. St. Iordanescu, consilier referent administrativ. Păr. prof. Mihail Bulacu, consilier cultural, a propus şi s’a admis instituirea unei delegaţiuni, compusă din: păr. protos. Nicodem Zamfirescu, director, şi d-nul Iorgu Ivan,, Chiţescu şi Marin Predescu, profesori ai şcoalei de cântăreţi de la patriarhie, care să întocmească anteprocesul de regulament şi programa analitică ale şcoalelor, după norme noul In’ prealabil, s’a dispus să se ceară şcoalelor dela Chişinău, Curtea de Argeş, etc., programele lor de funcţionare, pe 4 ani, şi opinia directorilor, scrisă, şi să se studieze şi vechiul regulament, publicat în 1922, care prevede cursuri tot pe 4 ani la şcoalele de cântăreţi. De asemenea, se vor cere lămuriri şi directorilor celorlalte şcoale din eparhia Bucureştilor, în această privinţă. După strângerea acestui material informativ, delegaţia celor 4 va întocmi anteprocesul de regulament şi programa, iar in primele zile ale lunii Septembrie va fi o şedinţă a comisiei întregi, spre a le da formă definitivă. D. prof. I. Popescu-Pasărea va fi invitat, ca preşedinte al asociaţiei generale a cântăreţilor bisericeşti şi inspector al şcoalelor de cântăreţi, spre a contribui cu propunerile d-sale la redactarea regulamentului, prin care se reorganizează, acum, în spriritul şi după cerinţele vremii, şcoalele de cântăreţi bisericeşti din România. Codul procedurei penale Lucrările comisiunii judiciare Comisiunea judiciară mixtă pentru studierea codului procedurii penale a ţinut şedinţă Vineri la Senat, la ora 17.30, sub preşedinţia d-lui Tony Ulescu. Afară de d-nii membri parlamentari, au luat parte la şedinţă d-nii Valeriu Pop, ministru justiţiei, C. Rătescu, X. Ionescu-Dolj, etc. S-a continuat discuţiunea capitolului privitor la „Martori“, care a fost admis. După aceasta, comisiunea şi-a suspendat lucrările, luând vacanţă până la 15 Septembrie a. c, când se va întruni din nou spre a-şi continua lucrările. D. ministru Valeriu Pop şi d. preşedinte al comisiunii Tony Iliescu au mulţumit domnilor membri pentru munca depusă la desăvârşirea acestei importante lucrări cu speranţa că în toamnă, cu aceiaş râvnă, lucrarea va fi dusă la bun sfârşit. S’a hotărît apoi ca înainte de despărţire toţi d-nii membri ai comisiunii împreună cu d. preşedinte şi d. ministru al justiţiei să se întrunească la o masă colegială Marţi seara, la ora 21, la restaurantul Eldorado. Sinuciderea unui defraudator din Bucureşti Cercetările parchetului Am arătat ori împrejurările în care şi-a făcut seama Sofronie Cosma, fost slujbaş la pere. III. Albastru. Parchetul fiind sesizat, cazul a fost imediat repartizat de lor judecători de instrucţie Ion Stănescu şi Mircea Treitinescu cari au procedat la imediate cercetări. Fireşte, în primul rând s’a deschis plicul găsit pe masa sinucigaşului. Se credea că într’insul ar putea fi testamentul sau vreun act în legătură cu tainele gestului său nenorocit. Plicul dealtfel era plin, pecetluit peste tot (cu sigiliul gărei... Bălăci!) şi adresat — sub pe 4 ani, s’a întrunit Vineri, mai primului procuror al trib. Ilfov. Irutr’insul s’au găsit o serie de acte şi faximile fotografice, precum şi un memoriu, grav acuzator pentru numeroşi colegi şi superiori ai sinucigaşului. Initre altele se arată că anumiţi „şefi” traficau cu sumele din casa percepţiei, jucând la bursă cu numenariul ca şi cu bonurile de impozite încasate de la contribuabili, şi riscând astfel să risipească avutul statului. Magistraţii anchetatori au făcut imediate cercetări la funcţionarii indicaţi de Cozma şi la birourile de resort de la percepţia III, de la administraţia financiară şi de la Casa de amortizare. Toţi cei bănuiţi au fost ridicaţi şi puşi la dispoziţia ameliotătarilor. Ministerul finanţelor a delegat, totodată, pe de controlor financiar Stelian Popescu cu verificarea întregei gestiuni a percepţiei. Spre seară a fost convocat la cabinet şi curierul percepţiei Frederic Breahnă. De fapt acesta a făcut reclamaţia ce a determinat cercetarea preliminară şi sinuciderea lui Cozma. Ciudat e însă că, în loc s’o adreseze parchetului sau poliţiei, a îndreptat-o la secţia de jandarmi din Băneasa. D. Breahnă a declarat că din casa percepţiei ar lipsi 60 mii lei.. Din cercetările urmate s’a dovedit însă că numai la un singur „client” s’a plasat suma de lei 3 milioane jum. în bonuri de impozite, cu titlul de împrumut.  Cercetările continuă intens. Întâmplări din Capitală Accident Ucenicului Gheorghe Oprescu, de 14 ani, din comuna Lupeasca, cu serviciul la atelierele comunale din str. Berzei i-a căzut o bară de fier peste piciorul stâng fracturându-i-l. A fost dus la spitalul „Regele Carol II“, încercări de sinucidere Risiparul Vasile Magheru, de 60 ani, din str. Baba Novac , şi-a tras un glonte de revolver în partea stângă a pieptului, din cauza unor supărări. In stare disperată a fost dus la spitalul de urgenţă. In str. Morilor 11, a încercat să-şi ridice viaţa, Roza Finţa, de 23 ani, care în ultimul timp trăia în mari lipsuri. In acest scop ea a băut sodă caustică. Cu ambulanţa Salvării a fost dusă la spitalul Brăncovenesc. Hoţi arestaţi Poliţia Capitalei a arestat pe mai mulţi inşi, cari, mânaţi de aceleaşi instincte, au săvârşit, in bandă, vreo patru furturi importante. Hoţii arestaţi sunt: I. Tăbăcaru şi N. Tăbăcaru, din str. Eliade in Vii 35; Iacob Mendel, din str. Buzeşti 49 ; Edelstein Adolf, din calea Griviţei 266 şi N. Dimitriu din str. ştefănescu Tei 25. întreaga bandă a fost înaintată, cu acte, parchetului. Cine a fost furat? Zilele acestea s’a dat de urma unei bande de hoţi cari operau prin bucătării şi magazii. Cei cari au fost păgubiţi, sunt rugaţi să facă reclamaţii la poliţie d-lui comisar şef A. Dragomirescu, pentru a se descoperi toate furturile bandei. Păţanie la hoţit Un ticălos, cu cazier, numit C. Diaconu, fără locuinţă fixă şi de fel din corn. Talpaş (Dolj), s’a dus la furat vinete într’o grădină din str. Braşoveni 28. Paznicul l-a simţit şi i-a trimis un glonte de armă în pulpa piciorului stâng. Rănitul a fost internat la spitalul de urgenţă. Nenorocirea dela strandul Kiselef Studentul Dan Herăscu, de 24 ani, din str. Isvor 33, aruncându-se in bazinul de la strandul Kiselef, s’a lovit cu carpul de fundul bazinului. Un intern al Salvării l-a pansat. Explozia unui sifon Maria Bărbulescu, de 15 ani, din str. Henzig 24, vrând să pună un sifon la ghiață, sticla a făcut explozie, și a rănit-o la mâna dreaptă. Victima a fost dusă la spitalul de urgență. -------XQX—— CIORAPUL „ADY 75" O CARTE ALEASĂ akaia cu fauka, pentru că e un produs perfect, în nuanțele cele mai diverse, de-o calitate și-o frumusețe rară. O femes cultă, de gust, va aprecia toate aceste avantaje și va cumpăra numai ciorapul „ADY 75". SUPLU ELEGANT DUPĂ BI L D-na Lăzărescu Specialistă in CENTURI sutiene cu stomac, fostă conducătoare a magazinului ITALIAN și-a deschis magazin pe cont propriu tot în strada Buzești No. 64. 4 Primul institut cosmetic medical BULEV CAROL. 39 Telefon 3.52-73 D-NA Dr. M. RABINOVICI dermatolog specializată la Paris şi Viena, tratează: negi, pistrui, coşuri, etc. îngrijirea feţei cu hormoni şi masaje pneumatice. Distrugerea definitivă şi fără cicatrice a părului de prisos. Slăbirea locală a corpului prin masaje electrice, curs de gimnastică Consult. 10-12 şi 3-7 p. m. Consult, gratuite Miercuri 11-12 a. m. 18 . ♦■♦♦♦♦♦♦♦ »♦♦♦»++ ♦ In Localitatea de cură PISTYAN oferă Sanatoriu! Special Concesionat de stat Contra Reumatism şi Gută foarte avantagios O CURA COMPLECTA 21 de zile, găzduire de primul rang, întreţinere, tratament medical, toate băile de vindecare în clasa de lux, taxa de cură, toate dările şi spezele cu Lei 9800 Preţ excepţional înainte şi după sezon. Confort desăvârşit. Toate ajutoarele in casă. Cură modernă medicală dietetică. Cură de slăbire şi regenerare. Toate informaţiunile direct prin Medicii conducători Dr. L. SCHMIDT şi Dr. WEISZ 5265 I ONEF TABARA LA MARE De la 1 Iulie la 31 August, funcţionează la Budachi-Cordon, tabăra Oficiului Naţional de Educaţie Fizică pentru tineret şi adulţi de ambe sexe. Staţiunea are cea mai frumoasă plajă de pe întreg ţărmul românesc, clima plăcută, vegetaţia foarte bogată. O. N. E. F. complectează viaţa în aer liber prin sporturi: înnot, canotaj, gimnastică, tir, jocuri, dansuri, muzică, excursiuni, etc. Găzduirea în vilă şi corturi. Taxa de întreţinere 30 de zile pentru o persoană este de lei 1.900, 2000, 2.200 şi 2.500. înscrieri şi informaţiuni la Biuroul ONEF Pasagiul Imobiliara 2 Bucureşti 1, telef. 387-42. 502 »♦♦♦ »♦+ *-» ♦-» ♦> 44 ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ . FABRICA ROMÂNA DE CLOPOTE POLICANDRE ŞI SFEŞNICE BISERICEŞTI NICOLAE IONESCU & FIU Furnizorul Curţii Regale şi al Sff. Patriarhii Bucureşti Splaiul Unirii 73 — Telefon 394.54 Sucursale: Craiova, Chişinău, Cluj, Rădăuţi, R. Vâlcea, Bălţi. Nu cumpăraţi, nici comandaţi clopote prin samsari şi voiajori. Singura cale recomandabilă este de a veni la fabrică, unde veţi găsi câteva sute de clopote de diferite mărimi şi tonuri, deci posibilitatea de convingere at&t In ceea ce priveşte calitatea cât şi preţul. 557 JELuri FAŢADE PE TREI STRĂZI Plasată în centrul Capitalei lăngă statuia Rosetti, având toate camerele spre stradă, APARTAMENTE şi GARSONIERE DE VANZARE cu confort ultra modern, ascensoare, încălzire centrală, crematoriu pentru gunoaie, ascensor pentru servitori, spălătorii şi uscătorie mecanică. — EXECUŢIE IREPROŞABILĂ. Informaţii intre orele 11—1 şi 17—20 la: 8 ÎNTREPRINDEREA INC. ASOIATI M. GROPPER şi I. SUGHAR B HILEKOVNSNM (TREI semivE) Sezon 15 IUNIE 15 SEPTEMBRIE Băi naturale de acid carbonic, calde şi un frumos bazin cu apă minerală rece, plajă şi gimnastică. Miraculoasele băi de acid carbonic uscat (MOFETA), vindecă boli de inimă, nervi, arterioscleroză, hipertensiune, anghină de piept, slăbirea miocarditului, reumatism, etc. Cură cu ape minerale. Viaţa eftină. CERETI PROSPECTE COMISIUNEA BALNEARA 7898 flAmtinnilir Ingrijld-Vk da pe acum după sistemul GOSPODINE „weck“ Informaţiuni, prospecte, lămuriri la depozitul fabricei Seminleria FLORA“ XLOIS KJIUREK demmferia „TLUAM București, STR. CAROL 9 Scafei©| ||BILLAL' vindecă BAIA în 36 ore. Distruge păduchii instantaneu. De vănzare la Farmacii fi Drottuerii. „. Zilnic primim scrisori de mulţumiri. Feriţi-vă de imitaţii din curs de execuţie Conferinţa prefecţilor de judeţe Miercuri şi Joi (3-4 iulie) se va ţine conferinţa tuturor prefecţilor de judeţe din ţară în judeţul Lăpuşna. Scopul acestei conferinţe este să se examineze activitatea unui judeţ la faţa locului, cu care ocazie se vor pune în discuţie aplicarea bugetelor judeţene, programe de lucrări în toate direcţiile, îmbunătăţirea păşunilor comunale, îmbunătăţirea gospodăriei satelor. Va fi o conferinţă demonstrativă. Conferinţa se va începe Miercuri 3 Iulie ora 8 dimineaţa, când toţi prefecţii vor fi adunaţi în Călăraşi, judeţul Lăpuşna (gara Vasile Stroescu). Dimineaţa va fi o expunere a d-lui ministru Inculeţ şi a prefectului Voia. Se vor vizita apoi comunele Vorniceni, Nisporeni, Vărzăreşti. Joi vor fi vizitate: Hânceştii şi Ialovenii. Conferinţa se va închide joi în Chişinău. miiiviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinifiimnivdiiT i Manualele de Limba Română de BUJOR și ILIOASA I lucrate conform actualei programe de I s D-na A. I. Bujor şi Fl. Ilioasa I Profesoară Profesor -pentru toate clasele de liceu = (I-VIII) şi şcoale similare | (normale, seminarii) au în- = ceput să apară de la tipar. | Pentru exemplare spre con- | I sultare D-nii Profesori sunt | = rugaţi să se adreseze la Edi- I I tura „Naţională - Cfor- = Ineut, Str. Sf. Vineri 12, sau ^ 1 la autori: Str. Chişinău 23 I (Bujor), Str. Dr. Iosif 21 (Ilioasa). 1161 1 »iniuuniuuuiu»innimiumunniniHuau»Huaiuiu VIZITAŢI S. Cea mai frumoasă staţiune balneoclimatică din ţară Băile Tuşnad« Aer curat de brad, soare , plaje, distracţii etc. PLAPUMI speciale de VARĂ, GARNITURI trusouri complecte in cel mai mare ASORTIMENT la sucursala SAMUEL Co. DIN CLUJ, Bucureşti, Str. Regală 12 — Telefon 3.50.63 — Citiţi: „VESELIA“ VERITABILUL ROUBE RITZ E numai cu marca imprimată pe baton în tub şi pe rezervă. Repr. Sam Lobi & Fiu, București, Bulevardul Maria No. 30 VULPI ARGINTII I Blănăria WILHELM STEINHART I Moșilor 188 Telefon 2.56.15 r»+-»4-f ■» ♦ 4 4 4 DURERILE I de cap, nevralgii, gripă, rheuma- I tism se vindecă numai prin ANTINEVRALGIC Dr. NANU-MUSCSL In cutii originale, conţinând 2 buline şi numai cu semnătura doctorului Depozit Farmacia N. Popovici, I București, calea Rahovei 237 ~ 100Q *