Universul - Capitala, noiembrie 1947 (Anul 64, nr. 250-275)

1947-11-01 / nr. 250

Anul al 63-lea Ü PAGINI 3 MS Fondator: LUICI CAZZAVILLAN Proprietari :,UNIVERSUL“ S. A. Inscri* »ori Nr. 160 Trib. Ilfov Triomski* puttit I. Mr. Chila R, f, t Nr, NIM DI Nr. 250 Sâmbătă 1 Noembrie 1941! CELE URMA $TIRI DIN LUMEA ÎNTREAGA, TELEGRAFICE $1 TELEFONICE REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA» BUCUREȘTI, STR. BREZOIANU NO. 23-25 CENTRALA TELEFONICA A ZIARULUI: 3.30.10. APARE SUB CONDUCEREA UNUI COMITET DE DIRECȚIE J PRIMELE MĂRTURISIRI Poate că unii mai aveau unele îndoeli. Poate că unii se mai agățau de speranța că faptele conducătorilor fostului partid național-țărănesc nu ar fi chiar atât de grave pe cât s’a spus. Poate că unii își spuneau că cei acuzați, chiar dacă vor fi având o vină, au săvârșit-o dintr’o rătăcire de momurt, și nu cu luciditatea și perseverența unei conștiente trădări a intereselor țării. __A început interogatorul inculpaților. Și sunt smulse primele mărturisiri. impresia e îngrozitoare. Ii vezi cu mâinile încleștate de baza băncii lor, îi auzi spunând faptele pe care le-au săvârșit și îți dai seama că e așa: au fost niște simpli chiar josnici spioni puși în slujba unor interese dușmane poporului român, împreună cu doi membri ai serviciului de spionaj american, au pus la cale un plan pentru a da o lovitură de stat care ar fi cauzat vărsări de sânge nevinovat și ar fi periclitat securitatea statului nostru. N’au ezitat o clipă în acceptarea unui astfel de rol, ci au cerut, dimpotrivă, mijloace bănești necesare echipării și înarmării organizațiilor subversive trebuitoare înfăptuirii acestui plan criminal. Preocuparea lor nu era să împiedice o astfel de mișerie, ci să li se dea mai repede bani (60.000 de medalii) ca să nu le ia, cumva, înainte vreo altă organizație politică. Spionii americani avuseseră grijă să le dea să înțeleagă că s’ar putea să se adreseze și altora... mai zeloși. De aici grija trădătorilor ca Statele Unite și Anglia să se pună de acord și să nu creieze organizațuni... concurente. Până la ora H, la care spionii americani avea să le dea poruncă să declanșeze răsmerița, membrii fostului partid național-țărănesc se ocupau cu lucruri mai... mărunte , sustrăgeau documente și telegrame secrete pe care le dădeau străinilor, organizau treceri clandestine a granițelor, transmiteau informații militare și durau, în străinătate, o susținută campanie de defăimare a propriei lor țări și de subminare a intereselor ei. Nici unul din complotiști nu se gândea la adevăratele interese ale poporului român. Dealtfel, cum mai putea fi vorba de interesele acestui popor când forul superior care avea sarcina să conducă întreaga acțiune conspirativă era format din trei români și un american ? In faptele complotiștilor poporul român și era pus sub tutelă. Iar Iuliu Maniu — „marele român” — care cunoștea nu numai spionajul mărunt al complicilor lui, ci dădea directive în elaborarea planurilor de organizare a complotului, nu s’a simțit, de fel, jenat de această tutelă. Nu-i vorba, la toți inculpații, de o rătăcire de moment. E vorba de o lucidă perseverență în executarea unor porunci străine îndreptate contra liniștii, libertății și viitorului acestui popor care află, astăzi, cu revoltă, că a fost atâta vreme înșelat de oameni făcuți din aluatul hâd al spionajului și al trădării intereselor sale. AL. C. CONSTANTINESCU ACOLO UNDE SOARELE NU RâZBAIE NICIODATĂ Brigada de reconstrucție „Music Minai“ de la mina din Petroșani III Reportaj de R. DONIG la începutul lunii Ianuarie 1947, în urma apelurilor lansate de U. T. M. în orașele mari din Răsăritul țării, au luat ființă pe Valea Jiului trei brigăzi de tineri voluntari, hotărîți să lupte pentru sporirea producției de cărbuni. Țăranii tfăiră pământ, meseriași, vânzători rămași fără slujbă în anii grei de secetă din Moldova și câțiva băieți tineri cu liceul neterminat, înțelegând importanța cauzei pentru care pleda U. T. M. s’au înrolat în ac-se brigăzi. S’au înființat în Valea Jiului trei brigăzi de reconstrucție, în trei centre miniere importante: Petroșani, Lupani și Aninoasa. Brigăzile de reconstrucție ale U. T. M. din Valea Jiului nu urmăresc numai problema ridicării momentane a producției de cărbuni, ci o problemă mult mai complicată și mai importantă, aceea a creării unor cadre noui, a unei generații noui da minieri, generație dornică să utilizeze toate ralizările tehnicii, generație săinătoasă, lipsită de superstiții, ridicată din punct de vedere civic și politic. Brigada din Petroșani a fost înființată la 29 ianuarie c.și poară numele lui Mihai Music, deputatul minierilor din Valea Jiului. Greutățile întâmpinate, la început, de tinerii brigadieri i-au cam descurajat, dar, cu timpul, ei s-au obișnuit și, dându-și seama de aportul pe care-l educ la acțiunea de reconstrucție a țării, nu mai au astăzi decât o singură dorință : să producă o cantitate de cărbuni cât mai mare... Ei sunt angajați cu contract colectiv și cu bucurii de toate drepturile de care se bucură și lucrătorii ceilalți. Tinerii brigadieri locuesc într-o cazarmă frumoasă și curată, unde au dormitoare paroase și luminoase. Mănâncă la cantina cazărmii și în fiecare zi iau drumul Petrilei, spre a coborî sub pământ. Unii din ei s-au căsătorit cu fete din localitate și și-au înființat cămine în oraș. Totuși, ei vin regulați la cazarmă și iea parte la activitatea politică, socială și culturală a brigăzii. Sub influența binefăcătoare a conducătorilor brigăzii, timetrii brigadieri, meniți să înlocuiască cu timpul vechea generație de minieri, s’au lăsat de unele apucături rele cu care se deprinseseră în anii de război și de seceta și a realizat frumoase succese în noua lor meserie. In ierarhia lucrătorilor minieri există patru trepte: ziuașul, vagonearul, ajutorul de minier și minierul. Sunt, la Petroșani, localnici, cari, deși lucrează în mină, n’au dobândit încă „titlul” de miner. In schimb printre tinerii din brigada „Music Mihai” există mai mulți cari. In câteva luni doar, au ajuns ajutori de minier. Aceasta denotă seriozitatea cu care privesc problemele urmărite de U. T. M. și râvna cu care muncesc. Am stat de vorbă cu ei, în timpul liber, în dormitorul cazărmii, unde i-am văzut dormind după lucru, citind o carte literară sau una de documentare politică, jucând șah sau pingpong. Am vorbit cu ei în mină, în străfundul pământului, sub tavanul pârfuind al unui abataj, în mocirla galeriilor prin care se evacuiază apa. Ni-am văzut, pCi trecând, la cazinoul muncitoresc al orașului, la un match de. football. Iți fac impresia unor tineri vrednici și hotărîți. Și acum, câteva cuvinte despre conducătorii lor. .Fostul comunidant, Pius Covaci, a luat acum comanda celor cinci brigăzi, de reconstrucție ce funcționează pe Valea Jiului, la uzinele de fier din Hunedoara și la șantierele C. F. R. Lainici. Actualul comandant e Vasile Bondi, un tânăr inimos și entergic. A luat parte la construirea căii ferate Burcik-Banovici-Belgrad, lucrare la care au participat 12 brigăzi internaționale cu peste 14.000 tineri. A ieșit, acolo primul pe țară, și al doilea pe Balcani, primind insigna de „andamic’. In 1944, el a fost aresat la Roșiorii-de-Vede pentru activitate antifascistă, dar după trei luni de detențiune a evadat. Ajutorul de comandant al brigăzii e tânărul Gheorghe Dumitrescu. Alți tineri destoinici conduc resortul cultural: Gh. Poruski, administrativ Ion Burgaciu; tehnic: Nic. Popescu; e . Aceștia sunt tinerii cari muncesc pentru ridicarea producției de cărbuni din mina Petroșani- Petrilla, mină care stă astăzi în fruntea celorlalte mine din Valea Jiului. * In numărul viitor: Mna din Aninoasa. VASILE BONDI comandantul brigăzii „Music hal" din Petroșani șiTineri brigadieri scoțând cărbuni abataj CONSUM DE MINIȘTRI DE ERI Președinția Coran Tului de miniștrri, comunică: Eri' 30 Oct. a. «., Consiliul de m'n’ș'ri s’a întrunit la orele 12, sub președința d-lui dr. Petru Groza, președintele consiliului de miniștri. S’a examinat și aprobat lucrările curente. Ședința a fost ridicată la orele 14. ȘEDINȚA COMISIEI MINISTERIALE PENTRU INSĂMÂNȚARI La ministerul agriculturii și domeniilor s’a ținut aseară sub președinția d-lui ministrul Traian Săvulescu o importantă ședință a Comisiei Interministeriale de comandament unic pentru însămânțări. Au luat parte d-nn : C. Agîy, subsecretar de stat; M. Staniciu, N. Celac, Ion Berea, secretar general al depărtământului agriculturii; deputații Ceaușescu, din partea Partidului Comunist Român și Nichifor Stere din partea Frontului Plugarilor, Victor Dușa, președintele I.N.C.O.P.-ului, Stefan Tănăsescu, director general în ministerul de interne, Văcaru, din partea C. G. M.-ului, Vintilă Negreanu, director general în ministerul agriculturii. S’au făcut expuneri asupra mersului campaniei însămânțărilor de toamnă și s’au luat o serie de măsuri menite să asigure împlinirea planului de însămânțări. COLECTAREA DE BAZEM ȘI DIM Pentru amteriortarea crizei de produse alimentare din centrele aglomerate și în special din Capitală. ..institutul național al cooperației” a înțeles să vină în sprijinul autorităților cu aportul organizațiilor cooperative din regiunile producătoare, oferindu-le acestora posibilități pentru valorificarea produselor asociațiilor lorin acest scop, s’au acordat credite speciale federalelor din jud Năsăud, Bate, Prahova, Botoșani, pentru colectarea și valorificarea brânzeturilor, cu obligația pentru acestea de a oferi Instituitului cantitățile ce vor colecta, în vederea aprovizionării Capitalei și altor centre. Federalele din Năsăud, Baia și Botoșani au colectat cantități foarte reduse de brânză, iar federaia Prahoveanu din Ploești, nu a făcut nici o comunicare asupra întrebuințării creditului obținut. Federalele intenționate sunt invitate să justifice modul cum au întrebuințat creditele acordate. De asememnea, celelalte federale situate în regiuni producătoare de brânzeturi și ouă, sunt obligate să finanțeze colectarea , DESCHIDEREA NOULUI AN UNIVERSITAR Sâmbătă, 1 Noembrie 1947, orele 10 a. m., va avea loc, la sediul, Uniunii Naționae a Studenților Români din cal. Plevnei Nr. 61, solemnitatea deschiderea noului an universitar, în prezența membrilor guvernului, a corpului profesoral și a studenților, U. N. S. R.nul cheamă pe toți să ia parte la această festivitate. Armata democratică greacă respinge pretutindeni forțele monarho - fasciste Belgrad, 30 (Rador). — Agenția Tanjug comunică: După cum anunță positul de radio al armatei democratice grecești, in zilele de și 26 Octombrie lupte au continuat în sectorul Metsovo și toate încercările repetate ale inamicului de a mai pune stăpânire pe oraș au rămas fără rezultat. Unitățile corpului din Macedonia centrală și occidentală au dat un sițao asupra orașului Florina, pricinuind inamicului pierderi grave la morți și răniți. Alte unități din acelaș corp au executat mai multe operațiuni ofensive. . Atacul dat de forțele inamice contra pozțiilor armatei democratice din regiunea Konța a fost complet sdrobit și inamicul a fost pus pe fugă. Inamicul a pierdut cu acest prilej 12 morți și 2? de răniți. Unitățile corpului din Rumelia I au sdrobit și împrăștiat un detarșament inamic în apropiere de satul Mendinița, omorând 17 soldați inamici și rănind pe mulți alții. Presa ateniană scrie că forțele concentrate ale armatei democratice din regiunea Metsovo (Epir) numără 1 batalioane de câte 400 oameni fiecare. Ziarele mai anunță că în noaptea de 27 spre 28 octombri, forțele armatei democratice au dat un atiip prin surprindere asupra orașului Naussa. Un tren ce venea de la Salonic a fost atacat între gările Perei și Sidiokastro. VICTIMELE HOLEREI IN INDIA  Fondichery, 30 (Rador). — Intre 1 și 18 Octombrie, au murit de holeră, în provincia Madras. — după buletinul sănătății publice. — 237 de persoane și alte 488 de cazuri au fost înregistrate în același timp. CUM SE POT TRANSPORTA ALIMENTELE DE MARE CONSUM Lămuririle ministerului industriei și comerțului Mialsten ai industriei și comerțului, Direcția generală a controlului economic, pentru a pune la dispoziția publicului, consumator informațiile necesare privind modul de aprovizionare legală cu diverse produse , mărfuri alimentare dirijate și raționalizate, a formulat un comunicat cu normele in vigoare pentru efectuarea transporturilor produselor amintite mai sus. Dăm mai jos documentele legale ce trebuisc să însoțească transportul precum și autoritatea îndreptățită a le elibera, la o serie de produse alimentare de mare consum. Cartofi. Orice cetățean pentru consumul gospodăriei proprii poate să se aprovizioneze cu maximum 60 kgr. cartofi de fiecare persoană pe baza unei autorizații eliberate de primăria comunei în care locuiește cumpărătorul și vizată de primăria comunei din care s’a făcut cumpărarea. Grâu, secară și făinturile acestora. Producătorii agricoli pot transporta cerealele și făinurile amintite, după ce au predat cota obligatorie pe baza unui certificat eliberat de primăria comunei de unde se efectuează transportul, în care se va arăta cantitatea și felul produsului, precum și numărul bonului de treer. Locuitorii din comunele rurale sa pot aprovizina cu grâu și secară, pentru însămânțări pe ban un« certificat eliberat de Camera Agricolă sau Ocolul Agricol de care aparțin, aceasta însă numai până la 15 Noembrie 1947, dată după care aceste transporturi siănt interzise. Muncitorii agricoi plătiți în grâu sau secară își pot transporta cantitățile de cerea;« la car» arat dreptul tot numai până la 15 Noembrie crt., pe baza unui csrtificat eliberat de primăria comite«* unde a efectuat muncile. Orice cetățean poate cumpăra, transporta și deține, fără nici o formalitate, 25 kg. grâu, secară sau făină integrală socotite împreună, din cota liberă. Această cantitate este socotită pentru întreaga gospodărie. Grișe și grupe fabricate din cereale se pot transporta pe baza unei autorizații eliberate de ministerul Industriei și Comerțului, Direcția Generală Alimentară. Orez. Transportul orezului brut și decorticat se va face fără nici o formalitate, in afară de transporturile efectuate de INCOP. Cumpărarea în scop de revânzare nu poate face decât Incopul. producătorii pot vinde, din cota liberă, numai direct consumatorilor. Uleiul țărănesc este liber la tramstat numai pe baza fișelor de transport eliberate de Oficiul Industrial al uleiurilor vegetale. Uleiul țărănesc este liber la tranport pentru cumpărători și pentru producătorii cari și-au predat cota obligatorie. Bovinele, porcinele șl ovinele vil, precum și carnea se pot transporta numai cu fișe de transport vizate de Camera Agricolă prin serviciul veterinar și eliberate de Oficiul Economic Județean. Până la 16 Noembrie 1947, este necesară și o autorizație specială eliberată de ministerul industriei și comerțului. Consumatorii individuala domici sfinți în municipii și comune urbane, au dreptul să cumpere direct delte, producător și că transporte fără nici o formalitate un porc viu pe care-l pot crește pentru gospodăriile lor. Peștele proaspăt și sărat se transportă numai de către Snoop, cooperativa „Victoria” din București, cooperativa „Delfinul” și cooperativa „Victoria Doitei” din Tulcea pe bază de recipisă eliberată de ministerul industriei și comerțului. Morunul, nisetrul, cega, vita, pâstruga și icrele de orice fel, sunt libere la cumpărare și transport. Semințele oleaginoase (floarea soarelui, rapița, etc.) pot fi transportate de producători in interiorul județului, de la producători la presă sau direct la INCOP pe baza unei adeverințe de producător, eliberată de primăria comunei. Porum și mălai: orice cetățean pentru consumul gospodăriei proprii poate transporta 60 kg. porumb sau mălai de fiecare persoană, iar cei care au porci câte 100 kg. în plus pentru fiecare pare pe baza unei autorizații de cumpărare eliberată de primăria comunei in care locuește cumpărătorul și vizată de primăria comunei în care s’a făcut cumpărarea. Conserve de legume și carne. Transportul acestor produse de la fabricile din capitală pentru locuitorii din Capitală se va face pe baza unei facturi legale pe care se va certifica de fabricant că se livrează din cota liberă. Acelaș regim se va aplica pentru transporturile efectuate din fabricile din provincie pentru locuitorii din regiunea respectivă. Transporturile din Capitală în provincie și invers se vor face pe bază de autorizație eliberată de ministerul industriei și comerțului direcția produselor animale. Transportul conservelor blocate în fabrică (cotă dirijată) vor trebui să fie însoțite de asemeni de autorizație tberantă de ministerul industriei și comerțului direcți» produselor animate. Documentele ostosofeau transporturile sunt viabile până pe data expirării termenului înscris pe ele de autoritatea emitentă și numai pentru cantitățile înscrise în documente. 1 Documentele prezentate Bopfl constatarea ilegalității nu vor fi luate în considerație.  DOUĂ DOCUMENTE ZDROBITOARE PENTRU COMPLOTIȘTI Rezumatul minutei asupra întâlnirii din 18 Septembrie 1946 Documentul cuprinde dialogul convorbirii dintre Grigore Niculescu Bușești și locot- Hamilton Tomball și Stârcea. Documentul a fost redactat în limba engleză. El începe prntr-o trecere în revistă a situaței statelor din Sud-Estul Europei, Polonia și Jugoslava, scoțând în evidență fapul că până la acea dată nu s’a făcut ceva desăvârșit, pe linia organizării unei serioase mișcări de natură mlitară împotriva regimului democrat și a Uniunii Sovietice In concluzie documentul spune următoarele : „Noi trebue de aceia să ne străduim să alcătuim mai întâi un plan in acord cu circumstanțele actuale și să clădim pe el o asemenea mișcare de rezistență. Mai târziu, această mișcare poate adopta o politică anti-rusă, dar la început nu putem face din această politică scopul nostru oficial Pe aceste linii ar fi înțelept să se formeze un tip special de organizații paramlitare defensive pe întreg teritoriul Documentul continuă apoi: „In ce privește organizația centrală, membri ai grupului nostru vom furniza partidelor din opoziție mijloacele, fără a le aduce totuși la cunoștință sursa, sau menționând eventual că vin de la particulari bogați, devotați partidelor de opoziție, astfel ca toate riscurile de indiscreție să fie evitate. Furnizându-se fonduri, vom fi îndreptățiți să le controlăm. Vom desemna pentru aceasta un comitet cu ramificații în toate localitățile, luând ordine dela ele. înalta tensiune politică ce se va întări în timpul alegerilor și își va atinge culmea, nie va furniza cel mai bun temei pentru mișcarea noastră de rezistență. In momentul în care aceste organizații vor trebui să devie subterane, va fi foarte ușor să dirijăm activitatea și politica lor către ultimul scop. Această tactică pe care o propunem are toate avantajele practice posibile. Putem lucra paralel cu partidele politice, fără să le lăsăm să cunoască scopul nostru final. Ele vor fi astfel folosite ca instrument. Vom putea de asemenea să constituim un comitet oficial special, care să aibă întreaga încredere a șefilor lor, dar care va păstra sucret chiar față de ei adevărul întreg, de teama indiscrețiilor și primejduirii securității. Noi socotim că orice allă examinare a acestei probleme ar fi extrem de primejdioasă și condamnată la eșec, așa cum alte organizații au termint lamentabil (ca spre pildă acea a generalului Aldea, care a căzut în capcană). Metoda propusă de noi prezintă de asemnea avantajul de a cere mai puține cheltuieli și a servi ca o prețioasă experiență pentru operațiuni ulterioare pe scară mai largă”. Documentul redă apoi explicațiile date de N. Gr. Niculescu Buzești : „Cu privire la organizația plănuită de noi, vor trebui să fie două, trei comitete distincte: 1. Un comitet politic format diin membrii din grupul nostru în contact permanent cu guvernul dvs. 2. Un alt comitet politic compus din reprezentanții tuturor celor trei partide de opoziție și cel puțin un membru al primului comitet în contact permanent cu orginizațiile județene”. R. (Ut. Hamilton) întreabă: „Odată tratatul de pace semnat legațiile noastre vor avea nevoie de informații pozitive asupra poziției trupelor rusești din România”. N.: „Am putea avea un mic comitet militar compus numai din cel mai bun tip de oameni, care ar putea să vă dea toate informațiile cerute. Ar fi înțelept ca acest comitet să fie în contact cu comitetul secret, fără să cunoască totuși scopul ultim. Ar trebui să știe numai că are de procurat informații militare pentru aliați. R. Noi înțelegem perfect că n’ar fi cuminte să se înființeze organizații Aldea sau Olteanu, însă România cu toate acestea trebue să aibă o întinsă rețea subterană. R.: Noi putem construi organizație tehnică, cu un scop politic ce ar putea fi mărturisit (și care poate fi transformată într’o organizație militară subterană). Pentru culegerea informațiilor ar trebui pentru aceasta să avem trei comitete: a) Un comitet secret; b) Un comitet public și c) Un comitet militar legat de primul. Acest plan pe care vi-l supunem are marele avantaj de a fi foarte suplu și adaptabil oricăror împrejurări, în funcțiune de desvoltarea situației Internaționale”. Documentul menționează în încheiere următoarele: „Chestiunile financiare au fost de asemenea prezentate cu mențiunea că vor fi discutate ulterior”. MEMORANDUM (Acest document reprezintă propunerile lui Grigore Niculescu Buzești în numele Partidului National-Țărănesc, moartea sa de împuternicit al lui Iuliu Maniu. Documentul a fost lăsat în păstrare lui Victor Rădulescu Pogoneanu). Pornind de la constatarea că situația din România diferă complect de aceea din Polonia sau Iugoslavia, documentul arată necesitatea de a se creia o așa zisă mișcare de rezistență după condițiile speciale din România. Documentul conține apoi următoarele : „Partidele politice ale opoziției, cu mijloacele reduse pe care le au la dispoziție, încearcă deja de a organiza o astfel de acțiune. Aceasta va fi însă mai mult decât limitată din cauza mijloacelor foarte reduse care stau la dispoziția lor. Dacă partidele politice ar putea fi ajutate obținând mijloacele pe care nu le posedă actualmente, această acțiune ar putea atinge o amploare considerabilă. Ar fi de acelea recomandabil pentru aceste partide politice, de a primi mijloace suficiente pentru a da o desvoltare cât se poate de largă acestei acțiuni. Pentru o eficacitate mai mare ar fi de recomandat pentru partidele național țărănesc și liberal de a prezenta o listă comună pentru alegeri. La aceasta adăugăm acordul încheiat între ele și partidul socialist care a decis să colaboreze cu celelalte partide politice. Avantagiul acestui sistem ar fi crearea de formațiuni quasi militare, care să fie desvoltate la o dată ulterioară când va sosi momentul final într’o mișcare de rezistență desăvârșită”. Memorandum-ul reproduce apoi detaliile organizatorice cuprinse în Minuta precedentă. Apoi are un capitol special despre probleme financiare, pe care I reproducem mai jos: „Aspectul financiar al chestiunei: a) Pentru acțiunea internă o sumă de aproximativ 60.000 medalii jubiliare de aur, ar fi necesare. Acestea s’ar putea foarte ușor date în străinătate, în care caz va fi imposibil de a se stabili sursa fondurilor Introducerea în țară a unor sume masive și dese în Lire sterline sau frânci elvețieni s’ar observa imediat, citi fiu----O---posinttoate—excetențor pentru descoperirea sursei. La început, desigur, s ar putea introduce sume mici în dolari sau franci mueșieni, iar nouii pentru un scurt tip- Ipoteza cornfecționării de lei în străinătate nu trebue luată în considerație, comportând prea multe moviri. Această suma va acoperi toate necesitățile în timpul perioadei electorale. Contribuții ulterioare ar putea fi stabilite după necessitați și în legătură cu rezultatele acțiunii. b) Contribuțiile pentru funcțioinarea Comitetului politic din străinătate sunt lăsate pentru a examinare ulterioară. Acești bani s-ar folosi un felul următor: c) Creiarea și legăturile cu unitățile de apărare locale; d) A întreține o rețea de agenți însărcinați cu creiarea de și legătura cu unitățile de apărare susmenționate. e) Infomațiunii strategice vin scară mică. f) Asistență juridică și medicală. g) Cumpărarea in România a unei cantități minime de echipament necesat, exclusiv arma de foc (gaze lacrimogene, rachete, bocanci, etc., vor fi examinate la o dată ulterioară). A. Cheltueli de drum și mijloace pentru agenții secțiunii de informații a Comitetului militar. B. Activitate preliminară: a) închirierea și pregătirea de baze; b) supravegherea terenului, — puncte de adunare, întâlniri, etc. APROVIZIONAREA BAZELOR C. Pregătirea comuncațiilor prin semnale, precum și serviciilor de curieri interni și externi. S’a convenit că nimic din acești bani nu va fi întrebuințat pentru niciun fel de propagandă de partid, nici pentru întreținerea personagiilor politice din străinătate, ci numai pentru creiarea organizației susmenționată. Se recomandă urgent, să se evite creiarea și susținerea organizațiilor concurente, înăuntrul României Pentru a evita acest period guvernul Statelor Unite este insistent rugat a lua contact cu Guvernul Britanic, pentru un acord în privința politicii comune în această chestiune”. CITIȚI IN PAGINA III-A CONTINUAREA INTEROGATORIULUI ACUZATUOR IN PROCESUL CONDUCĂTORILOR FOSTULUI PARTID NATIONAL-ȚĂRĂNESC UN CANIBAL ARESTAT LA BREMA Berlin, 30 (Rador). După cum arată ziarul „Berliner Zeitung”, poliția din Brema a arestat un canibal. Este vorba de un bărbat în vârstă de 34 de ani, care a ademenit un copil de 12 ani omorându-l și tăindu-l în bucăți. Monstrul a fript bucăți chinl carnea copilului pentru a se minca cu soția și familia lui. A darclarat că a fost împins la această faptă de foame. Incorporarea primei seri a contigentului 1947 In conformitate cu instrucțiunile M. St. Major. Pe ziua de 1 Noembrie 1947 se încorporează prima serie a Dtg. 1947. Sunt obligați a se prezenta la C. T. București din str. Anton Pan nr. 17 pentru încorporare următoarele categorii de tineri chiar dacă nu au primit ordinul de chemare. 1) Tinerii născuți în anul 1925 5* care au recrutat la C. T. București în anul 1943 pe baza D. L. 474 943 și ale căror matricole sunt ca soț. 3. Toți tinerii născuți în anul 1924 , care au fost încorporați cu contigentul 1946 Și au fost lăsați la vatră ca amânați medicali. 4. Toți nesupușii la incorporare născuți în anul 1924 Ctg. 1946. 5. Toții omișii de pe taberele de recensământ născuți in anul 1924 și care au recrutat cu Ctg. 1947. 6. Toți străinii care au obținut cetățenia română din Ctg. 1941— 1947 și care nu au satisfăcut serviciul militar, în țara de origină sau în Armata Română. 7. Toți tinerii din Dtg. 1946 foști amânați pentru studii și cari și-au terminat studiile. Toți tinerii de mai sus care n• se vor prezenta, vor fi dați nesupuși și urmăriți suferind în onsecință rigorile legei. IMPORTANTE NEGOCIERI ECONOMICE CU ȚĂRILE VECINE ȘI PRIETENE Săptămâna viitoare vor avea loc la București importante evenimente în cadrul economic. Astfel, în cursul zilei de Marți, va sosi în Capitală o delegație comercială cehoslovacă. In vederea începerii negocierilor pentru perfectarea unui acord comercial între România și Cehoslovacia. Este posibili ca în cadrul negocierilor finale, când acordul va fi aproape de perfectare, să sosească în țară și d. Ripke, ministrul cehoslovac al Comerțului exterior. In aceeaș săptămână va sosi în Capitală și o delegație poloneză, în vederea negocierilo unui acord economic. Se crede că noul acord va fi o prelucrare și o completare a vechiului acord comerical. Deasemeni, vecinia noastră de la Sud, Bulgaria, va trimite o delegație în vederea discutării măririi schimburilor comerciale dintre România și Bulgaria. Din aceste manifestări sunt demne de semnalat două constatări : în primul rând, o tot mai mare întărire a relațiilor comericale dintre țările vecine democratice și prietene, relații întemeiate numai pe înțelegerea reciprocă a nevoilor reciproce. Niciuna dintre țările democratice din jurul României nu a căutat să tragă beneficii din anumite situații economice privilegiate față de țara noastră. In al doilea rând, acum când producția agricolă în unele ramuri este excedentară în România, țara noastră este în stare să aprovizioneze cu unele produse excedentare țările învecinate, care, la rândul lor, vor trimite în România din produsele lor excedentare,ntre care țara noastră are absolută nevoe. In felul acesta, România își poate procura mărfuri în compenspție și își poate mări și stocul de devize.