Viața Nouă, ianuarie-martie 1971 (Anul 27, nr. 8102-8176)

1971-01-26 / nr. 8121

Pag. a 2-a RĂSPUNSUL GUVERNULUI ROMÂN LA AIDE-MEMOIRE-UL GUVERNULUI (Urmare din pag. 1) se află la adăpost de orice primejdie de agresiune sau de orice alte acte de folosire a forței sau de amenințare cu forța și să asigure dezvoltarea lor pașnică într-un climat de destindere, înțelegere și colaborare. Pentru înfăptuirea acestui deziderat, după părerea guvernului român, în prezent este necesar să se treacă neîntîrziat, fără nici un fel de condiții prealabile, la pregătirea practică și convocarea conferinței pentru securitate colaborare în Europa. Consultăriși leîntreprinse de guvernul român îndreptățesc aprecierea că sunt întrunite condițiile ca, paralel cu continuarea pentru contactelor bilaterale, să se abordeze problemele concrete ale pregătirii conferinței într-un cadrul multilateral, prin organizarea de reuniuni pregătitoare, cu participarea reprezentanților autorizați ai tuturor țărilor interesate". Arătînd că în pregătirea conferinței este necesar să se adopte o atitudine constructivă, receptivă față de toate propunerile de natură să promoveze securitatea și cooperarea în Europa, în răspuns se spune : „Abordarea problemelor existente într-un spirit realist va permite soluționarea lor treptată, în interesul tuturor popoarelor europene, pe calea realizării obiectivelor nobile ale instaurării păcii, securității și colaborării pe continent. Aceasta presupune participarea directă și activă a tuturor statelor interesate, în condiții de deplină egalitate, la toate fazele pregătirii, organizării și desfășurării primei conferințe pentru securitate și cooperare în Europa, ca și ale celor ce vor urma". Subliniind că România urmărește cu simpatie eforturile Finlandei pentru ameliorarea relațiilor între statele europene și însănătoșirea atmosferei politice pe continent și este gata să coopereze cu Finlanda în promovarea inițiativelor orientate spre înfăptuirea acestor scopuri, în răspuns se precizează : „Guvernul Republicii Socialiste România se declară de acord cu propunerile guvernului finlandez privind efectuarea de consultări cu Ministerul Afacerilor Externe al Finlandei în vederea începerii discuțiilor asupra organizării conferinței europene în cadrul unor reuniuni multilaterale. In acest sens au fost date instrucțiuni corespunzătoare ambasadorului R.S. România la Helsinki". In încheiere se arată că, în spiritul politicii sale generale de pace și colaborare, guvernul Republicii Socialiste România va continua să militeze cu hotărîre, prin măsuri și acțiuni concrete, pentru instaurarea și dezvoltarea unor raporturi de bună vecinătate și înțelegere pe plan european, pentru înfăptuirea destinderii, securității și colaborării în Europa și în lume. La S.M.A. Tecuci a sosit recent primul lot de tractoare pe șenilă. Foto : PAUL POPA manifestări închinate aniversării Unirii Principatelor Române Răspunzînd invitației pionierilor vrînceni, 160 pionieri din Tecuci conduși de tovarășa Niculina Popa, președinta Consiliului municipal al organizației pionierilor au avut duminică 24 ianuarie a.c. o întîlnire la fosta piatră de hotar din Focșani cu pionierii de aici. La intrarea în oraș au fost întîmpinați de pionieri și cadre didactice și împreună cu aceștia au mers la Liceul „Unirea" unde au participat la adunarea și spectacolul festiv închinat împlinirii a 112 ani de la Unirea principatelor Române. După festivitate, în Piața Unirii din Focșani pionierii tecuceni împreună cu ceilalți pionieri și școlari veniți în ospeție au jucat tradiționala „Horă a Unirii". S-a vizitat, de asemenea, Muzeul Unirii și în drum spre casă, Mausoleul de la Mărășești. ★ In sala de spectacole a Casei de cultură din Tecuci s-a prezentat duminică dimineața o amplă expunere intitulată „Unirea principatelor române și documentele vremii". In fața unui numeros public, tovarășa Margareta Guziec de la Muzeul de istorie din Galați a evocat momentele semnificative care au conturat istoricul act al Unirii de la 24 Ianuarie 1859. ★ In ziua de 24 ianuarie a.c., pionierele detașamentului clasei a VlI-a. B de la Școala generală nr. 8 din Galați, condus de prof. Elena Mîrza, au făcut o interesantă excursie la Casa memorială „Costache Negri" din comuna cu același nume (fost Mînjina), unde au luat cunoștință despre activitatea politică și culturală a unor personalități care au participat la înfăptuirea actului Unirii Principatelor Române. In atmosfera evocatoare de aici, pionierele au cîntat și jucat „Hora Unirii", au recitat versuri închinate acestui important eveniment din istoria patriei. VIAȚA NOUĂ £-P x Gălățenii in prima gală Prima gală organizată în acest an la Galați a coincis cu o frumoasă victorie a boxerilor din localitate. Intîlnind o selecționată sindicală din București, sportivii de la Oțelul au avut o comportarea bună și au cîștigat cu scorul de 14—6. Succesul se datorește unei pregătiri superioare din punct de vedere tehnic tactic și, în special, pregătirii fișizice, ceea ce le-a permis boxerilor noștri să acționeze în același ritm pe toată durata întîlnirilor. Mai mult, la unele categorii gălățenii au tranșat soarta meciului în rundul al treilea cînd și-a spus cuvîntul pregătirea fizică. Cu mici retușuri, echipa Oțelul poate prezenta oricînd o formație puternică, capabilă să lupte de la egal la egal cu oricare alta. Coptarea în echipă a boxerilor Amăzăroaie și Cojocaru (care au dat satisfacție) și ținînd cont și de faptul că la Oțelul există și alți boxeri talentați, care n-au fost folosiți în acest meci, sunt argumente care pledează în favoarea acestei afirmații. Seria meciurilor a fost deschisă de Șt. Cociog (Oțelul) și T. Dinu, în care victoria a revenit reprezentantului clubului gălățean la puncte. A urmat întîlnirea dintre Al. Dumbravă (O) și Ion Petre. După o dispută echilibrată, în care bucureșteanul s-a comportat mai bine în final, victoria a revenit, la puncte, acestuia. Stan Constandache (O) l-a învins prin abandon în repriza a IlI-a pe Gh. Boț, iar tînărul Nicolae Bogdan (tot de la Oțelul), a cîștigat în fața lui Gh. Cristea (prin abandon în cea de-a III-a repriză). Oct. Amăzăroaie (O) l-a întîlnit pe Gh. Manea. A fost un meci frumos, în care Amăzăroaie a făcut o frumoasă propagandă sportului cu mănuși. Boxînd variat, folosind numeroase procedee tehnice, el a obținut o victorie categorică. Interesantă a fost și întîlnirea dintre Nicolae Deicu () și Iacob Augustin (cunoscut publicului gălățean de la „Criteriul tineretului"). Bucureșteanul conduce lupta la început, însă Deicu revine în final și echilibrează situația. Rezultat: meci nul. Alte rezultate tehnice înregistrate : Gh. Tănase (O) p.p. la Mihai Teofil ; Șt. Voicu (O) meci nul cu C. Stan — decizie discutabilă, Voicu a boxat mai clar și a punctat mai mult; C. Cojocaru (O) l-a învins prin abandon în repriza a II-a pe N. Pantofaru. In ultimul meci al reuniunii, Vasile Buti a cîștigat la puncte în fața lui N. Nicolae. Rezultat final: 14—6 în favoarea echipei Oțelul , o victorie meritată aplaudată de cei peste 2 000 de spectatori. GH. ARSENIE FOTBAL mmn in n *m^nind^ Pregătirile echipelor din divizia B In aceste zile, premergătoare reînceperii campionatului național, echipele din divizia C își continuă cu intensitate pregătirile. In numărul de astăzi — cîteva noutăți de la Dacia Galați și A.S.M. Tecuci. Dacia Galați Echipa gălățeană Dacia — clasată pe un loc fruntaș în seria a II-a — și-a reluat pregătirile încă de la 17 ianuarie. Antrenamentele au loc pe „Dacia" sub conducerea stadionul antrenorilor M. Tudorache și V. Cîmpeanu. Au loc cîte 4 antrenamente pe săptămînă, iar duminicile sînt rezervate meciurilor de verificare. Vechiului lot de jucători i se adaugă Diaconu (care în tur a activat la Tractorul Galați — din campionatul județean) și Gheorghiu care s-a reîntors din armată. La antrenamente participă întregul lot compus din s State, Tulinschi și Gheorghiu (portari) — Dragu, Voicu, Macovei, Petrea, Stănescu (fundași) — Pavel, Arghir, Ivan (mijlocași) — Strate, Istudor, Haralambie, Ogescu, Diaconu, Mistreanu și Strîmbei (înaintași). A.S.M. Tecuci Fotbaliștii echipei A.S.M. Tecuci și-au reluat pregătirile de mai bine de două săptămîni, sub conducerea noului antrenor Constantin Suciu. Pentru început jucătorii se antrenează cinci zile pe săptămînă, urmînd ca, treptat, să intre într-un regim mai intens de pregătire atît ca durată cît și ca efort. La primul antrenament a participat întreg lotul — alcătuit din 16 jucători. Conducerea echipei a perfectat cu diverse formații 10 jocuri de verificare și omogenizare în compania unor echipe ca : Progresul Brăila, Politehnica Galați, Automobilul Focșani, Unirea Tricolor Brăila. Primul meci va avea loc în ziua de 11 februarie cu Automobilul Focșani. Iată și numele jucătorilor care pot fi văzuți în aceste zile antrenîndu-se pe stadionul „Tineretului" din Tecuci: Iosif, Croitoru, Merișor II, Oros, Antipa, Ganea, Grigoriu, Enache, Blaga, Rusu, Gociu, Dumitrescu, Bujor, Vasilache, Zaharia, Buruiană. In sectoarele primare  Urmare din pag Sționarea instalațiilor. De altfel, noi, jurnaliștii ne-am propus în acest an ca, pe baza metodelor și tehnologiilor asimilate, să producem peste plan 15 000 tone fontă și să economisim peste 8 000 tone cocs metalurgic. De asemenea, prin exploatarea rațională a furnalelor și a utilajelor de deservire, vom reduce staționările neprevăzute. Certitudinea că aceste obiective vor fi realizate constă în măsurile tehnice luate de conducerea furnalului ca și in măsurile cu scop educativ și mobilizator luate de comitetul de partid și de organizațiile de bază pe schimburi. Merită precizate in acest sens dezbaterile asupra necesității creșterii răspunderii față de funcționarea neîntreruptă a instalațiilor și agregatelor, a întăririi și respectării disciplinei tehnologice, dezbateri care au avut loc în toate organizațiile de partid. De la conducerea sectorului oțelărie aflăm că, în interesul sporirii producției de oțel, aici se insistă, în primul rând, asupra îmbunătățirii structurii metalice și a rețetelor celor mai optime de dozare a șarjelor. Pe de altă parte, colectivul secției, după cum ne relata tov. inginer George Drișcu, și-a propus să economisească în acest an, in cantități superioare, blocuri dolomitice prin modificarea înzidirii stratului de uzură al convertizorului, fapt care să determine in continuare creșterea durabilității in exploatare și reducerea prețului de cost pe tona de produs Pe aceste căi vor fi realizate finit însemnate economii de materiale refractare din magnezită, șamotă de feroaliaje. In ceea ce privește măsurile organizatorice pentru anul 1971, se are în vedere perfecționarea lăncilor pentru insuflarea oxigenului, reducerea consumului specific la utilaje de turnare, reducerea consumului specific de materii prime și materiale diverse, cu ajutorul cărora se desfășoară operațiunea de elaborare a oțelului. Perfecționarea din timp a metodelor și tehnologiilor în sectoarele primare au determinat ca sarcinile sporite de plan ale anului acesta să fie îndeplinite de la început în mod constant, zi de zi. Drept dovadă, bilanțul pe care l-au raportat aglomeratoriștii, jurnaliștii și oțelarii, la sfîrșitul a două decade din luna ianuarie consemnează : aproape 6 000 tone aglomerat, 3 000 tone fontă și 2 280 tone de oțel produse suplimentar planului. Sunt cifre care vorbesc de atenția cu care a fost pregătită producția anului 1971, de largile posibilități de care dispun siderurgiștii galațeni in sporirea producției de metal. Ă Competiții flotate cu „Cupa Unirii“ Consiliul județean al sindicatelor a organizat recent întreceri la tenis de masă și șah, dotate cu „CUPA UNIRII". Competiția a reunit un mare număr de participanți de la cluburile și asociațiile gălățene și a fost urmărită de un mare număr de spectatori. La șah clasamentul se prezintă astfel : 1. Grigoraș Ion (A.S. Comerțul) ; 2. Aurel Filote (A.S. Comerțul) ; 3. Petrică Pulbere (Victoria T.C.). In competiția de tenis de masă s-au prezentat un număr de 16 concurenți. Ordinea finală a primilor clasați este următoarea : 1. Mircea Lázár (C.S.G.) ; 2. Adrian Panait (C.S.G.); 3. Vasile Tudor (C.S.G.) ; 4. Mihai Bujeniță (Metalul) ; 5. Tudorei Jerebțov (S.V.A.). Cîștigătorilor (de la ambele competiții) le-au fost oferite diplome de către comisia sport a Consiliului județean al sindicatelor. P. COMȘA MECI AMICAL DE BASCHET In cadrul pregătirilor pe care le efectuează în vederea returului campionatului republican al juniorilor și școlarilor (a cărui întreceri vor începe la 7 februarie a.c.,) tinerii baschetbaliști de la Liceul nr. 4 Galați au întîlnit duminică formația Școlii sportive din Brăila, întîlnirea — care a avut un caracter de verificare — a fost cîștigată de elevii gălățeni la scorul de 155—77 (48— 23, 50—32). S-au jucat trei reprize a cîte 30 de minute. Gazdele au demonstrat o deosebită vervă, din rîndul cărora s-au evidențiat Bekeș, Tudose și Constantinescu. Duminică 31 ianuarie, va avea loc întîlnirea revanșă, la Brăila. MICA PUBLICITATE PIERDERI Pierdut repartiție locuință pe numele Mihai Iordan str. Olănești nr. 8. O declar nulă. Pierdut repartiție bloc 1 4 ap. 18 Țiglina I pe numele Ivănașcu Vasile. O declar nulă. Pierdut repartiție bloc F 4 ap. 8 Țiglina III pe numele Păduraru Mihai. O declar nulă. Pierdut repartiție bloc G 2 ap. 246 microraionul 19 pe numele Chirica Costică. O declar nulă. Pierdut carte de muncă seria P.J. 103432 eliberată de fostul Sfat popular raional Galați pe numele Stan Neculai. O declar nulă. Familia VERMONT mulțumește comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal Galați, unităților sanitare din județ și oraș, prietenilor, colegilor și cunoscuților compasiunea exprimată în pentru momentele grelei încercări a pierderii la datorie a doctorului VERMONT ISY, medic primar, inspector la Direcția sanitară a județului Galați. Marcela, soție, împreună cu familiile Voinescu, Caranfil, Carvanis și Dinu anunță cu adîncă durere încetarea din viață a iubitului lor soț, frate, cumnat, și unchi. Inginer GRIGORE CARANFIL Inmormîntarea are loc astăzi 26 ianuarie 1971, orele 13, cortegiul pornind din str. Avîntului nr. 11. (Urmare din pag. 1) Deci nu numai statul este frustat de valori ci și avutul obștesc al cooperatorilor din Braniștea și Izvoarele. De unde, ne veți întreba pe bună dreptate, atîta grijă din partea celor doi foști președinți pentru oile ciobanului Stere Galagiu și atîta dezinteres pentru animalele din cooperativele ale căror conducători erau ? Fără o cointeresare ? Fără un „Ce profit" acolo ? Vedeți, asta e întrebarea ! Sperăm ca organele de cercetare penală, cu competența și intransigența lor specifică o vor elucida ! Datele pe care le Reținem ne permit să afirmăm că și uniți funcționari din unități antice depind de I.V.C. Galați au pe conștiință astfel de favoritisme, de acte contabile pe buzunarul statului . Bunăoară fostul președinte al C.A.P. Fundeni Vasile Căluianu, solicită contabilului uneia din unitățile I.V.C. Gheorghe Radu cantitatea de 10 000 jeg gozuri de grîu calitatea a II-a pentru gospodăria sa personală și pentru alți cetățeni din comună. Gheorghe Radu îl „sfătuiește" să facă o adresă ca din partea C.A.P.-ului Fundeni deoarece astfel va obține mai ușor aprobarea și va plăti mai puțin. Zis și făcut, se întocmește adresa falsă nr. 98 din 22 ianuarie 1970 și solicitanții reușesc să obțină cu ajutorul lui Gheorghe Radu cantitatea de 4 700 gozuri care se împarte între Vasile Călianu și Ștefănache Dinu, nepotul său — 1 500 kg, Ioachim Mihalcea, secretarul comitetului executiv al Consiliului popular comunal Fundeni 2 000 kg și Nistor Iacob 1 200 kg. Deci cei de mai sus au ridicat doar 4 700 kg goluri pe care le-au achitat numai cu 1 310 lei în loc de 3 055 lei, aducînd un prejudiciu statului de 1 745 lei. Iarăși relații, iarăși ilegalități, deoarece Gheorghe Radu a dispus eliberarea gozurei cu 8 luni înainte de a obține aprobarea efectuării acestei operații. Tot ca un om cu relații poate fi etichetat și Vasile Mocanu, fostul președinte al C.A.P. Ivești, care solicită, și culmea, obține o adresă fictivă din partea C.A.P.-ului Ivești, semnată de președintele cooperativei Gheorghe Costin și contabilul șef Zaharia Coman pentru achiziționarea cantității de 4 000 kg goluri necesare furajării animalelor din C.A.P., dar de fapt el le ridică pentru interesul său personal. De ce a obținut ? Cum a fost posibil acest fals grosolan, această lipsă de răspundere din partea semnatarilor adresei nr. 146 din 7 martie 1970 ? Același răspuns : relații, cunoștințe și probabil recunoștințe ! Și din nou pagubă în buzunarul statului. Să tragem linie și să adunăm. Abuzurile săvîrșite de către cei de mai sus, înlesnite de către unii din salariații I.V.C.-ului Galați aduc un prejudiciu statului de 13 390 lei și frustează animalele cooperativelor agricole de cantitatea de 33 070 kg gazuri, absolut necesare furajării lor. Și acum să vedem cine sunt cei ce au aprobat acte fictive și dacă aveau posibilitatea să semnaleze, încă de la început necinstea. Majoritatea adreselor poartă aprobarea directorului I.V.C. Galați Carol Boroș, ale șefului serviciului livrări Constantin Gîrceavă și ale șefului serviciului recepționare Mihai Georgescu. Ori faptul că ele stipulau în mod expres că „plata se va face în numerar" cei ce și-au pus semnătura aveau posibilitatea și erau obligați să constate că la mijloc nu-i vorba de o treabă cinstită, că legalitatea nu e respectată în totalitate. Mai mult decît atît la Mihai Georgescu s-a prezentat personal proprietarul de pi Stere Caragiu pentru a primi aprobarea scrisă și ca să fie sigur de o „servire promptă" Georgescu ia legătura telefonică cu unitatea respectivă unde transmite hotărîrea luată de conducerea I.V.C. Comentariile sunt de prisos ! S-a nesocotit în felul acesta nu numai niște dispoziții legale și o hotărîre a Biroului Comitettului județean de partid care în repetate rînduri a atras atenția conducerii I.V.C. Galați ca aceste subproduse rezultate din selectarea cerealelor să constituie o sursă importantă de furajare pentru animalele din unitățile socialiste și cooperatiste. Cu ce drept și din care „rațiuni superioare" și-au permis salariații I.V.C.-ului Galați să încalce cu de la sine putere aceste hotărîri? De bună seamă că acum vor trebui să răspundă pentru toate aceste falsuri, abuzuri și ilegalități comise. Favoritismul mergea atît de departe, traficul de relații funcționa atît de puternic încît sa constatat că la unii particulari cum ar fi bunăoară Alexe Custură, au primit subproduse de o calitate net superioară, cu un procent de 21 la sută boabe și spărturi de grîu, în loc de 6 la sută cît scria pe documentul de eliberare ! Din astfel de manopere mulți salariați de la I.V.C. Galați și-au făcut o sursă sigură de cîștiguri ilicite . Negustoria de „relații" și-a făcut din plin și nestingherit jocul. Dacă ar fi să ne luăm după filozofia unui astfel de individ ar veni cam așa : linia dreaptă, legală, e drumul cel mai scurt, dar cea întortocheată, un adevărat lanț al slăbiciunilor, e calea spre izbîndă. Ceea ce nu contrazice numai un postulat geometric ci și principiile vieții noastre socialiste în care domnește cinstea, respectul pentru lege, pentru adevăr. O amarnică și iluzorie înșelare. Caragiu, Călin, Mocanu și alții cu „relațiile" lor trebuie să suporte legile noastre socialiste care nu iartă astfel de indivizi ce ""listează statul de importante valori, ce uzează de fals și abuzuri pentru profitul lor personal I dli) TRAFICUL DE „RELAȚII“ (ȘI FACE JOCUL! Nr. 8121 FILMELE Săptămînă de la 25 la 31 ianuarie a.c. rezervă cinefililor din municipiul Galați numeroase pelicule în premieră. Ai grijă de Suzi I — O producție a studiourilor de televiziune din Fr. D. Germană, în regia lui Klaps Gendries. In rolurile principale apar : D. Gabler, J. Thomas, L. Templhof etc. Filmul rulează la cinematograful „Central". Spectacolele încep la orele : 10 ; 12; 15; 17; 19; 21. In ghearele invizibile ale doctorului Mabuse — producție a studiourilor din R. F. a Germaniei. Regia aparține dr. Harald Reinl. Pelicula este prezentată la cinematograful „Republica", de la orele: 10,15 , 12,15, 17,15, 19,15, 21,15. O poveste veche, veche — producție a studiourilor „Lenfilm". Scenariul este semnat de Valeri Frid, Iuli Dulski și iar regia aparține lui Nadejda Koșeverova. Printre protagoniștii acestui film (care rulează la cinematograful „Țiglina") se numără : Oleg Dal, Vladimir Marina Neelova, V. Etușova. Spectacolele încep Titola orele : 15 ; 17 ; 19 ; 21. Răzbunarea Sfîntului — producție a studiourilor engleze — la cinematograful „Popular" — orele : 15; 17; 19; 21. Mayerling — cinematograful „Dunărea" — orele: 15; 17;30; 20. Numai puncte — mortul va răscunematograful „Doina" — orele : 15 ; 17 ; 19; 21; lui © MARȚI 26 IANUARIE 1971 PROGRAMUL 1 6,00 : De la 6 la 9,30 ; 9,30 Atlas cultural; 10,05 Cîntece și jocuri populare ; 10,30 România contemporană ; 10,45 Interpreți de operetă ; 11,05 Dansuri de estradă ; 11,15 Revista economică; 11,30 „Partidul meu iubit" — cîntece și versuri; 12,00 Cîntă Anda Călugăreanu ; 12,10 Recital Ion Buzea; 12,30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat; 13,00 Radiojurnal ; 13,22 Rebus muzical; 14,00 Compozitorul săptămînii — Frédéric Chopin ; 14,40 Noi înregistrări de muzică populară ; 15,05 Agroșcoală ; 15,20 Concert de estradă ; 16,00 Radiojurnal ; 16,15 Cîntecul săptămînii; 16,30 Muzică ușoară ; 16,50 Publicitate radio ; 17,00 Radioenciclopedie pentru tineret; 17,30 Muzică populară ; 18,00 Orele serii; 20,05 Zece melodii preferate ; 20,40 Bijuterii muzicale ; 20,55 Știința la zi; 21,00 Romanțe ; 21,25 P.C.R. 50 ; 21,30 Revista șlagărelor; 22,00 Radiojurnal; 22,30 Cavalcada ritmurilor; 22,55 Moment poetic ; 23,00 Cavalcada ritmurilor ; 0,03—6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL N 6.00— 8,10 Program muzical de dimineață; 8,10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri) ; 8,25 Mari interpreți : Wilhelm Furtwängler ; 9,30 Orchestra de muzică populară; 10,00 Pagini din opere ; 10,30 Muzică ușoară; 11,00 Muzică populară; 11,20 Melodii recent lansate ; 11,55 Știința la zi ; 12,15 Muzică instrumentală ; 12,30 Emisiune muzicală de la Moscova ; 13,00 Concert de concerte ; 14,08 Cîntece și jocuri populare ; 14,30 Memoria pămîntului românesc ; 15,00 Muzică ușoară ; 15,20 Muzică populară ; 15,30 Radio școală ; 16,00 Radiojurnal ; 16,55 Sfatul medicului ; 17,00 Muzică populară ; 17,30 Tezaure ; 17,50 Muzică ușoară ; 18,00 Publicitate radio ; 18,55 Partidului, inima și versul ; 19,05 Cîntecul e pretutindeni; 19,30 Ediție radiofonică Mihail Sadoveanu ; 19,50 Noapte bună, copii; 20.00 Mic dicționar de operă ; 20,30 Modernizarea economiei în noul cincinal. T ¥ MARȚI 26 IANUARIE 1971 10.00— 11,00 Teleșcoala. Limba română (cl. VIII—XII): Cozia — izvor de inspirație poetică. Fizică (cl. a X-a): Fenomene moleculare. Biologie (cl. a IX-a) i Germinația seminței. 18,00 Deschiderea emisiunii. Melodii vechi și noi. 18,30 Mîini fermecate — film documentar despre arta populară indiană. 18,45 Toate pînzele sus — emisiune pionieri. 19,15 Publicitate pentru 19,20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 România județul Bistrița Năsăud.71. Azi 22,30 „Intre umor și duioșie". 100 de ani de la nașterea lui I. A. Bassarabescu. Evocare filmată dramatizare din opera autorului:și 21,30 Concurs internațional de schi — Sărituri. înregistrare de la Oberhof. 22,00 Prim plan , pictorul R. Schweitzer — Cumpăna — maestru emerit al artei. 22,35 Invitata noastră : Julie Saget. 22,50 Telejurnalul de noapte. 23:00 închiderea emisiunii. í /