Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-10-24 / nr. 226

5 D .I mn Purnalul ese în toate vilele afară de Diminusie , și serbători mari. Abonamientul se face in Iași la Lebrăriea Nouă din cinuturi la Comisioneri în București la Libretul Ioanidi. e 3. F4 p AMUL. III. Iașii, Luni 24 Octomvrie. 1 N. 226. 223 72 Prețul pe anu este 111 lei pe 6 luni 60 - pentru unu răndu de inștiințenu este 30 parale N Foiletonul Zimbrului o coală închesă în toată Duminica și se împarte Lunea Starea Rușilor în Crâma. În minutul căndu soarta nu mai multu a Sevastopolei, ce a Crimului întregu este Morăndu Împăratul pusă în chestie, minutul mai cu samă, Alesandru, nevoitu de gravitatea evenimentelor, au părăsitu capitala sa pentru a veni să imprime prin prezența sa o nouă activitate silinților disperate ale armiei sale, nu va fi indiferentu pentru cetitorii nostri a urmări favele rezistenței neamicului și a cunoaște descoperirile curioare ce le aflămu în corespondențile Rusiene trimise din Epim la giurnalele germane. Efectulu Sevastopolei luărei asupra împoporărei imperiului au fostu necalculată; încrederea ce Rușii aveau in a totputerniciea Țarului au primit o virtoasă lovire și credința religioasă a poporului în misica divină a suveranului seu au postit puternica clătită. Nu trebue deci a ne mira că guvernul din St. Petersburg acearcă a se ridica cu orice prețu în ochii supușilor sei. Presa din Viena spune că Împărăteasa se prinde într'o zi la unul din palatele aflătoare în împrejurimele capitalei întălni în drumul seu o adunătură de oameni carii vorbeau cu aprindere despre turnul Malacova. Îndată cum zări pe Împărăteasa mulțimea se aruncă împregiurul trăsurei, strigănduz resbunare pentru Sevastopoli.” Împărăteasa au răspunsu, ce zice:, Împăratulu au giuratu că neamicii nu vor păstra din sfîntul pămîntu al Crimului, decăt țema de ce va lua ne tălpile învălțămintelor lor.” 4 Aceste cuvinte ale Împariteeii, explică de agiunsu toată importanța ce se lipește de călătorie a Împăratului Alesandru. Sosirea neașteptată a Împăratului, zice Ostii Darie-Posiu, întovărășitu de marii duci Mihail și Neculai, în 25 Septemvri, la 9 oare trei pătrimi dimineața, au miratu foarte multu pe publicul din Odesa. Totu ce se știe e că scopul Împăratului este de a asigura păstrarea Nicolaevului, centrul așezăriloru maritime din marea Neagră. Astă poliție ce era de totu neînsemnătoare cu 25 ani in urmă, numără astăzi 38,067 locuitori și 4998 race. Arsenalul seu cade din Îndată după sosirea Împăratului la Nicolaefv, D. Volohov, se cuprinde o massă enormă de materiale resbelu, grămădite acolo în cei mai urmă zece ani. tenentu ingineriu și antreprenorii de zidiri la Odesa, au fostugiemate prin telegrafu la Nicolaevu și insărcinatu cu ridicarea mai multoru redute în giurul poliției, ce aveau a fi armate cu 360 tunuri. Afară de aceste trebuea a se face în toată graba în ochii marelui duce Constantinu, care au adusu pentru aceasta lucrători de la Cronstatai, 500 șalupe canoniere care cu 244 tunuri, înarmate fie Aceste tunuri au și sositu la Nicolaevu din arsenalul de la Chiev. Armarea fregatelor Vleausl și Threp de curăndu făcute, s'au terminatu și Împăratul au rămasu mulțemitu de ele.”