Zori Noi, mai 1971 (Anul 24, nr. 7266-7291)

1971-05-04 / nr. 7268

I É ZORI NOIPAGINA 2 EXPRESIE A GRIJII PERMANENTE PE CARE PARTIDUL O ACORDĂ ȚĂRĂNIMII COOPERATISTE Sîntem hotărîți să răspundem prin fapte (Urmare din pagina I) recuzie pe timp de 60 zile lucrătoare, iar familiilor de cooperatori cu copii în vîrstă de pînă la 16 ani — ajutoare lunare în bani. Desigur, și la noi în C.A.P. există numeroase familii care urmează să beneficieze de aplicarea acestor importante măsuri. Primind cu deosebit entuziasm noile măsuri de ridicare a nivelului de trai al țărănimii cooperatoare, împreună cu femeile din C.A.P. Stroești mă consider angajată în îndeplinirea exemplară a sarcinilor de producție, conștientă că numai prin sporirea producției bunurilor materiale contribuim la înflorirea economică a patriei. Participarea efectivă la muncă a majorității membrilor cooperatori a făcut ca noi să ne îndeplinim încă de săptămîna trecută planul la însămînțările de primăvară. Și în continuare vom munci cu spor, acordînd atenție calității lucrărilor, astfel ca angajamentele de a produce suplimentar 28 tone porumb, 60 tone sfeclă, 190 tone cartofi, 50 hi, lapte etc., să le putem depăși, cinstind astfel gloriosul semicentenar al partidului, toate măsurile pe care conducătorul nostru înțelept le întreprinde spre binele și fericirea poporului. Cu sentimente de profundă bucurie (Urmare din pagina I) membrilor cooperatori care participă efectiv la lucru. Bucuria cu care am primit aceste măsuri își găsește corespondentul în hotărârea întregului colectiv de cooperatori care muncesc în fermă, de a nu-și precupeți nici un efort în vederea obținerii unor producții sporite și cu înalți indici calitativi. Mă refer, în primul rînd, la întreținerea culturilor de primăvară i 100 ha. cartofi, 53 ha. porumb, 27 ha. sfeclă de zahăr, precum și la desfășurarea celorlalte lucrări agricole care comportă un volum mai mare de muncă. Sîntem conștienți că numai lucrînd cu hărnicie și simț de răspundere, vom putea mulțumi cum se cuvine conducerii înțelepte a partidului nostru, care se preocupă consecvent de îmbunătățirea condițiilor de viață ale țărănimii. Vom participa și mai activ la sporirea producției (Urmare din pagina I) ținerea prin rebilonarea și erbicidarea culturii cartofului. Recenta hotărîre a Comitetului Executiv a C.C. al P.C.R., cu privire la unele măsuri de îmbunătățire a condițiilor de viață ale membrilor cooperativelor agricole de producție a constituit un puternic imbold pentru o participare și mai intensă la lucru. Au fost cazuri cînd unii membri cooperatori, din dorința de a putea presta cu mai multă muncă productivă, au solicitat mărirea suprafeței atribuite familiei lor pentru a o lucra. Sunt convins, iar din discuțiile purtate de cooperatori în comună a reieșit același lucru, și anume că noile măsuri vor duce la sporirea producției globale și, ca atare, a venitului total obținut de cooperativa agricolă. In acest fel, vom putea contribui la timp și în măsura cuvenită cu sumele necesare constituirii fondurilor casei de pensii, îmi dau seama, de asemenea, cît de mult ne vine în sprijin statul, pentru plata pensiilor și ajutoarelor cuvenite cooperatorilor, acordîndu-ne credite fără dobîndă în timpul anului, prin Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară. Tuturor acestor înlesniri, grijii cu care sunt rezolvate de către partid problemele sociale, țărănimea întreagă, noi toți, îi vom răspunde prin fapte, printr-o participare tot mai activă la muncă. si I IM « smsat m mm » mm 0 ! Contra punct 5 TOP !... DRUMUL SE REFACE Drumul Baia - Fălticeni. Cîteva mașini descarcă balast pe firul șoselei. Autogrederul stă defect. Patru marginea lucrători dorm pe șanțului, alți 6 joacă septica. In acest timp, autovehiculele care se deplasează pe drum s-au încolonat în caravană, pentru că nimeni nu îndrăznește să înfrunte obstacolele de balast. Toate acestea s-au intîmplat marți, 27 aprilie. Vorba aceea, pentru unii de la secția respectivă de drumuri a mai trecut o zi cu salariu. Ce s-o fi realizat... doar ciorile pot spune, că numai ele făceau, de sus, controale inopinate !1S ! CE FEL DE COLECȚIE? ! Mihai Balețchi, din Suceava (Str. Mărășești, nr. 39), a primit o scrisoare de la un prieten aflat intr-o excursie, in text, expeditorul menționează despre o altă carte poștală ilustrată, trimisă anterior. Cum n-o primise, adresantul devine curios și face investigații. Află că se afla rătăcită la poștă de 5 luni de zile! A primit-o cu ștampila recentă. Ce să spunem ? Unitatea poștală face colecție de ilustrate sau. . . de erori în deservire ? " MOTO Pe drumul județean Fransin - Ostra (km, 0,500), 1 autobasculanta 31 Sv. 567 * (Autobaza Gura Humoru- l lui), condusă de Vasile Creangă, a accidentat mortal pe numitul Vasile I Macovei. Respectivul se afla într-o avansată stare de beție și circula nereglementar. Pierzîndu-și echilibrul, a fost izbit de aripa din față a mașinii 1 și proiectat in afara părții ■ carosabile. Victima umbla t beată mai tot timpul. Intr-o altă ocazie, doar întîmplarea și dibăcia unui j șofer o salvaseră de la accident. Rubrica realizată de VICTOR MICU I Peisaj montan Foto : D. VINTU IMPORTANT Întreprinderea pentru livrări de produse petroliere . din Iași anunță In conformitate cu normativul Ministerului Chimiei, se va ține o SESIUNE DE EXAMEN pentru obținerea AUTORIZAȚIEI DE INSTALATORI IN GAZE PETROLIERE LICHEFIATE. în perioada 7—8 iunie a.c. Condițiile de admitere la examen și materia din care vor fi examinați candidații sunt prevăzute în regulamentul de funcționare, art. 46, 48, 49, 50. Examenul are loc la sediul I.L.P.P., București, strada G-ral Budișteanu, nr. II bis, sectorul 7. Pentru informații suplimentare, doritorii se pot adresa I.L.P.P. București, serviciul gaze, la adresa sus-menționată sau la telefon 17.42.10. 4 Inscriindu-se printre manifestările închinate semicentenarului partidului, in ziua de 1 Mai au sosit la Suceava, din toate orașele județului, sportivii care au transmis mesajul lor prin care își manifesta, încâ o data, profundul lor atașament și recunoștința fața de conducătorul nostru încercat, Partidul Comunist Român, mulțumind din inimă pentru minunatele condiții create in vederea dezvoltării educației fizice și sportului. Ștafetele au fost purtate de atleți, motocicliști, cicliști, automobiliști. In ziua de 2 mai, pe stadionul Arini din Suceava, a avut loc festivitatea de primire a ștafetei județului Botoșani. Luni, 3 mai, ștafeta județului Suceava a transmis mesajul celor doua județe sportivilor județului Neamț. A. COSTIN _ SPORT - SPORT VOLEI, DIVIZIA B Sucevenii au învins, dar mai greu decît se așteptau in toamnă. La Galați, oaspeții de duminica trecută au fost învinși cu 3-0. Se aștepta, deci, ca de astă dată voleibaliștii de la Constructorul să nu cedeze nici un set. Și după cum au început, lăsau să se întrevadă o asemenea victorie confortabilă. Au cîștigat primul set la 4 în numai 12 minute de joc. Următorul set este dominat continuu de gălățeni. Doar de două ori scorul a fost egal: la 6 și la 12, în rest gazdele fiind conduse la diferențe apreciabile: 0-6, 6-10, pentru ca să piardă setul la 12. În cel de-al treilea set începutul e aproximativ identic cu precedentul. Mobili, mai atenți la fileu, voleibaliștii de la Oțelul au punctat mereu, ajungînd să conducă la un moment dat cu 9-5. De aici înainte are loc un reviriment al sucevenilor care egalează și câștigă setul la 10. Al patrulea set a revenit oaspeților la 6. In sfîrșit, în setul al cincilea urma să se decidă cui va aparține victoria. Și din nou emoții pentru puținii spectatori prezenți la sala sporturilor. Gălățenii conduc cu 2-0, apoi cu 3-2. Dar azit. Voleibaliștii echipei gazdă nu mai cedează, punctează, egalează, se distanțează și cîștigă setul la 8. Deci, scor final 3-2 pentru Constructorul Suceava. Victoria de duminică permite Constructorului să se mențină, in continuare, pe locul 4 în clasamentul seriei a II-a din divizia B I. UIREA handbal Turneul final al campionatului județean juniori-școlari xul In zilele de 1 și 2 mai, la compiesportiv din Suceava a avut loc turneul final al campionatului județean de handbal pentru școlarii juniori. Au participat primele clasate in cele 4 serii (și care în acest an au cuprins 20 de echipe de băieți și 13 echipe de fete), turneul de la Suceava incheindu-se cu victoria meritată a echipelor Forestierul Suceava (antrenor, Grigore Rusu) la băieți și Olimpia Vatra Dornei (antrenor, G. Astaloș) la fete. Echipa suceveana s-a detașat printr-o bună organizare a apărării, multă mișcare în teren și folosirea judicioasa a contraatacului. Remarcăm și jocul bun al elevilor din Vatra Dornei și Rădăuți. Olimpia Vatra Dornei s-a dovedit superioară prin tehnica individuală a jucătoarelor, care le-a permis acestora multe combinații reușite. Dintre echipele de fete, o evoluție bună a avut și Pedagogica Suceava, care, deși lipsită de cea mai bună jucătoare, a realizat rezultate frumoase. Rezultate tehnice. BĂIEȚI : Vatra Dornei - Fălticeni, 37-20 ; Suceava - Rădăuți, 30-28 ; Fălticeni - Rădăuți, 23—27; Vatra Dornei — Suceava, 5—16; Suceava - Fălticeni, 29-20; Vatra Dornei - Rădăuți, 39-25. Clasamentul : 1. Forestierul Suceava, 6 puncte ; 2. Olimpia Vatra Dornei, 4 pct. ; 3. Viforul (liceul nr. 1) Rădăuți, 2 pct. ; 4. Tinerețea (liceul nr. 2) Fălticeni, 0 pct. FETE : Gura Humorului — Vatra Dornei, 8-8 ; Suceava - Rădăuți, 16-0 ; Vatra Dornei — Rădăuți, 15-3 ; Gura Humorului - Suceava, 5—6 . Suceava — Vatra Dornei, 4-9 . Gura Humorului - Rădăuți, 10-2. Clasamentul : 1. Olimpia Vatra Dornei, 5 puncte ; 2. Pedagogica Suceava, 4 pct. ; 3. Știința Gura Humorului, 3 pct. ; 4. Viforul (liceul nr. 1) Rădăuți, 0 pct. Echipele campioane ale județului nostru participă la ultima fază a campionatului republican de calificare pentru divizia juniori școlari, turneul final, ce va avea loc la Tulcea, in primele zile ale lunii iulie. P. ȘERBAN RUGBI, DIVIZIA B La Gura Humorului urma să se dispute partida dintre Minerul și A.S.M. Tecuci. Oaspeții nu s-au prezentat, deci joc cîștigat pentru gazde cu 3-0. In etapa următoare, echipa din Tecuci urmează să joace la Suceava, cu Constructorul. fotbal, divizia c Penicilina Iași - Chimia Suceava 0-1 (0-0) Peste o sută de entuziaști suporteri ai echipei sucevene, la care se adaugă un număr destul de mare de elevi și studenți din Suceava care frecventează instituțiile de învațămînt din Iași, au aplaudat comportarea formației noastre, care, in compania Penicilinei, a mai făcut un pas spre calificare pentru barajul diviziei B. Presupunerile privind terenul și comportarea echipelor s-au adeverit, în sensul că meciul s-a disputat pe un teren extrem de prost întreținut (stadion Penicilina), iar miza mare a meciului, dat fiind faptul că formația ieșeană se zbate în zona de jos a clasamentului, a determinat ambele formații să practice un joc strict de apărare. Susținuți frenetic de suporteri, jucătorii de la Chimia caută să iasă din atmosfera impusă de gazde, atacă mai insistent și reușesc să creeze faze destul de periculoase. Multe din acestea, însă, sunt destrămate de apărarea adversă, care aplică sistemul om la om. In special atenția lor era îndreptată spre a-i anihila pe Brukental și Teodosiu. In partea a doua a primei reprize, gazdele au cîteva momente de revenire, însă apărarea suceveana, în care s-au remarcat Gheghe și Căldăruș, reușește să tempereze atacurile. La acestea s-ar mai putea adăuga cîteva intervenții apreciabile ale lui Petcu. Prima repriză se termină cu un scor nedecis. In partea a doua a meciului am asistat la un joc mai plin de temperament, la care au contribuit ambele formații. Atacurile echipei sucevene sunt ceva mai lucide, dar Teodosiu, Găluțeanu, Brukental ratează ocazii foarte bune de gol. Avuntului impus de oaspeți, gazdele ii răspund prin faulturi, prin mingi aruncate în tușă, cîteodată și prin ieșiri nesportive. Desigur, practicarea unui asemenea sistem de joc nu numai că nu a adus un avantaj echipei ieșene, dar a contribuit la înfrîngerea ei. In minutul 76, in urma unei incursiuni frumoase, Găluțeanu este pur și simplu placat în careu. Hotărîrea arbitrului Prusac, din Botoșani, care a condus bine aceasta partidă, de a acorda lovitură de pedeapsa este pe deplin justificată, cu toate protestele unor suporteri ieșeni. Transformarea este realizată impecabil de Selymesi, care stabilește, de fapt, și scorul partidei. Pînă la sfîrșit, cu toate insistențele gazdelor de a obține cel puțin un rezultat de egalitate, partida s-a terminat cu victoria Chimiei, care își consolidează locul prim in clasament. După terminarea meciului am asistat la cîteva scene penibile, declanșate de unii suporteri ieșeni, care l-au lovit pe arbitru. Este regretabil că organizatorii nu au luat măsuri de securitate. Pe stadion nu se afla nici un reprezentant al organelor de ordine. Aceștia au sosit abia la insistențele unor suporteri suceveni. Victoria de la Iași în fața Penicilinei demonstrează capacitatea formației sucevene de a obține calificarea,, însă meciurile care urmează, cel cu Cimentul Bicaz, bunăoară, trebuie privite cu toată seriozitatea. L. DARIE MINERUL GURA HUMORULUI - LARÁUL CÎMPULUNG 2-0 (2-0) Partida a început destul de târziu, abia la orele 17:00. Dar, deși la această oră, stadionul a stabilit un record de spectatori, peste 1.000, din care aproximativ 200 de susținători ai echipei oaspete. Fotbaliștii echipei gazdă au început bine și chiar de la începutul partidei Mae, lo sub, din nou Nae, au ocazii pe care le pierd. In minutul 33, fundașul Monu, exasperat de ineficacitatea înaintașilor, pătrunde în atac. Weis îl urmărește și faultează un careu. Arbitrul acordă laîlvitură de la 11 metri și Nae ratează. Peste numai două minute, în urma unui corner executat de Nae, scorul e deschis de Moni. Către sfîrșitul reprizei (min. 40), Nae, deși aflat in unghi dificil, înscrie al doilea gol pentru echipa humoreană. După pauză, jocul scade in intensitate, devine chiar plictisitor. Oaspeții se grupează în apărare și doar arareori contraatacă. Situațiile periculoase le rezolvă prin mingi trimise afară din teren. Au avut și o mare ocazie de a reduce din scor, însă Ursache a fost stopat de Ganea. La rindul lor, fotbaliștii de la Minerul au ratat și ei cîteva situații de gol. Partida a fost condusă corect de o brigadă din Piatra Neamț, la centru Ion Angheliu. (De la D. BOLOHAN) FORESTA FĂLTICENI - PETROLUL MOINEȘTI 1-0 (1-0) Oaspeții au venit la Fălticeni deciși să smulgă cel puțin un rezultat de egalitate. Ei ambiționa, la aceasta, scorul nefavorabil cu care se încheiase partida din toamnă, disputată la Moinești (1-0, pentru Foresta). La rândul lor, gazdele nu erau dispuse să lase nici un punct partenerilor de joc. A rezultat un meci frumos, mai ales în prima repriză, cînd fălticenenii au și înscris golul victoriei. Avînd avantajul terenului, încurajați de cei aproximativ 600 spectatori, fotbaliștii de la Foresta au fost mai periculoși. Ei au marcat golul victoriei în minutul 19, prin Lontcovschi, la o învălmășeală în careu. Pînă atunci mai pierduseră alte citeva ocazii prin Iancu și Lontcovschi. După pauză, gazdele au cedat, ceea ce a permis petroliștilor să echilibreze partida. A condus corect Petru Enache, din Focșani. (De la C. CIOBANU) ALTE REZULTATE Letea Bacău - Nicolina Iași 4 - 0 ; Minerul Comănești — Minobradul Vatra Dornei 4 — 0 ; Fulgerul Dorohoi - Victoria Roman 2 - 2 ; Textila Buhuși - Textila Botoșani 3 — 0 ; I.T.A. Pașcani - Cimentul Bicaz 2-3. CLASAMENTUL 1. Chimia Suceava 24 15 4 5 49-16 34 2. Victoria Roman 24 12 6 6 42-26 30 3. Minerul Comanești 24 12 48 38-22 28 4. Foresta Fălticeni 24 12 48 37-29 28 5. Cimentul Bicaz 24 12 39 38-33 27 6. Minerul Gura Humorului 24 9 78 38-28 25 7. Petrolul Moinești 24 11 3 10 30-28 25 8. Nicolina Iași 24 8 8 8 32-30 24 9. Rarăul Cîmpulung 24 10 3 11 28-27 23 10. Textila Buhuși 24 10 3 11 36-36 23 11. Minobradul Vatra Dornei 24 10 2 12 37-44 22 12. Textila Botoșani 24 9 4 11 25-31 22 13. I.T.A. Pașcani 24 10 2 12 33-46 22 14. Letea Bacau 24 7 4 13 29-42 18 15. Penicilina Iași 24 7 4 13 19-38 18 16. Fulgerul Dorohoi 24 63 15 30-65 15 ATLETISM Etapa a doua a diviziei B Stadionul Arini din Suceava a găzduit, duminică 2 mai, întrecerile etapei a II-a a diviziei naționale B. La întreceri au participat reprezentativele județelor Neamț, Prahova și Suceava. Cum era și de așteptat, echipele din Neamț și Prahova au dominat întrecerile, avînd în componența lor unii sportivi bine cotați pe plan național ca: Filip Mariana, Eleonora Monoranu și Diaconiuc Lăcrămioara (Roman), precum și Oană Gabriel, Jinga Lucia (Ploiești). Dar, spre satisfacția gazdelor, și din lotul sucevean cîțiva atleți ca Aurel Scorobiuc, Constantin Grigoraș, Viorel Munteanu și Adrian Stan și-au confirmat valoarea, ocupând locuri fruntașe. Cea mai valoroasă performanță a fost înregistrată de juniorul Viorel Munteanu, elev al liceului din Gura Humorului, care a reușit să arunce sulița la 59,88 metri, rezultat ce constituie un nou record național pentru juniorii de categoria a ll-a. Consacratul atlet sucevean Aurel Scorobiuc s-a clasat pe locul I la probele de 3.000 metri obstacole și 5.000 metri plat . Constantin Grigoraș s-a clasat pe locul I la aruncarea discului și greutății, iar Viorel Munteanu, pe locul II la aruncarea suliței (cu performanța de 59,88 m.) locul II la aruncarea greutății. Rezulitate bune au mai obținut și Angela Gila (locul I la aruncarea discului), Adrian Stan (locul II la 100 m. plat), Valentin Paiuc (locul II la plat), Dorin Nistor (pe locul II 400 m. la săritura în lungime). Reprezentativa județului nostru, care nu a prezentat concurenți la unele probe și avînd un lot de fete începătoare, a fost întrecută de celelalte două echipe. Este adevărat că dacă atleții Adrian Stan și Viorel Munteanu participau și la probele de 200 m. plat, respectiv, aruncarea discului, reprezentativa județului Suceava putea depăși echipa județului Neamț, de care ne despart doar 7 puncte. Clasamentul între cele trei județe este următorul: FETE : Neamț - Prahova, 53-39 puncte; Neamț - Suceava, 56—19 pct. ; Prahova — Suceava, 66-17 pct. BĂIEȚI : Neamț — Prahova, 34-100 pct. ; Neamț - Suceava, 47-77 pct. ; Prahova — Suceava, 94-57 pct. CLASAMENTUL GENERAL: Neamț - Prahova, 87-139 pct. ; Neamț - Suceava, 103-96 pct. ; Prahova - Suceava, 160-74 pct. C. ALEXA CIND SUNT IGNORATE SIMPLE OPERAȚII DE ARITMETICA, imm. Străbatem zilnic, cu autobuzele, distanța dintre Cîmpulung sau Prisaca Dornei, localități în care avem domiciliul, și Fabrica de mucava din Molid, unde facem serviciul. Orele stabilite pentru mersul autovehiculelor corespund programului nostru, excepție făcînd cazurile in care mașinile mai întirzie, cazuri pe care le-am dori eliminate definitiv. Intimpinăm, însă, de o vreme, mari greutăți, deoarece conducerea Autobazei Cîmpulung, ignorînd simple operații de aritmetică, nu ține seama de numărul abonaților (și ar fi cazul să cunoască mai exact afluxul de călători de pe traseele pe care le deservește, să intervină prompt cu măsurile care se impun) și pune la dispoziție autobuze de capacitate mică. De la Cîmpulung pleacă, zilnic, către Suceava, în jurul a 40 de abonați, cărora li se adaugă și călătorii care își procură legitimații de călă ■torie de la casă. Ei sunt obligați să se înghesuie într-un autobuz cu 28 locuri; în același timp, ceilalți posesori de abonamente, care se urcă, de regulă, din stațiile de pe traseu, privesc în urma autobuzului ce trece pe lângă ei fără să oprească. Faptele se repetă și la întoarcerea de la program. In ziua de 20 aprilie, autobuzul 31 — Sv — 315, condus de șoferul P. Doroftei, a sosit cu o întirziere de peste o jumătate de oră. N-a oprit, cum este normal, în stație, ci, pentru a se distra, a încetinit mersul ceva mai încolo, iar cînd noi, cei 30 de abonați, ne grăbeam către autobuz, cu viteză, acesta a plecat, mai departe. Este un gest de totală lipsă de respect față de călători, gest care cerem să fie sancționat exemplar. Prezentînd faptele de mai sus, cerem Autobazei din Cîmpulung și Întreprinderii de transporturi auto Suceava să intervină prompt pentru îmbunătățirea condițiilor de transport pe acest traseu. 30 DE SALARIAȚI DE LA FABRICA DE MACAVA „Molidul" ABONAȚI LA I.T.A INVENTAR... CA LA VOLEI Sínt salariat la Uzina de flotație a minereurilor neferoase de la Ostra. Fiind nefamilist, am fost cazat la blocul tineretului. Cu acest prilej, mi s-a întocmit și un inventar pentru cazarmamentul pe care l-am primit. S-a schimbat magazinerul și, odată cu aceasta, a început și necazul meu. Fostul gestionar a luat hîrtia cu evidența lucrurilor primite; actualul îmi cere două pături în loc de una, pentru care am semnat.. Situația s-a complicat la reîntoarcerea mea din concediu, cînd gestionara de acum nu recunoaște că eu aș fi predat obiectele luate în primire, deși am anexat inventarul la cererea de concediu. Mă gîndesc ce se va mai întimpla dacă se schimbă alți gestionari, în condițiile in care inventarul unor valori materiale este. . . pasat ca o minge la jocul de volei ? Consider că, în privința gestiunii, ne trebuie aici un. . . arbitraj foarte corect. VASILE DASCALU Ostra BUCUREȘTI MIERCURI 5 MAI PROGRAMUL I 6.00 De la 6.00 la 9.30. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo - rutier. Sport. 9.00 Buletin de știri. 9.30 Emisiune literară. 9.45 Muzică din operete. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Muzică populară. 10.30 Vreau să știu (emisiune de știință și tehnică pentru școlari). 11.00 Buletin de știri. 11.05 Trei melodii, trei succese. 11.15 - 1921 - 1971. Semicentenarul partidului. P.C.R. - sprijinitor activ al luptei pentru democrație și progres în lumea întreaga. 11.35 Corul de copii al Radioteleviziunii. 12.00 Muzică ușoară. 12.10 Recita Marina Crîlovici. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. y.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră Jotidiană. 13.27 Rebus melodii. 14.00 „Floare roșie" de Gheorghe Danga. 14.40 Cîntă ciocîrlia, cîntă — muzică populară. 15.00 Buletin de știri. 15.05 100 de legende românești. 15.30 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo - rutier. 16.15 Jocuri românești în prelucrări corale. 16.30 Muzică ușoară. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Transmite antena tineretului ! 17.30 Aspecte de la spectacolul de gală al formațiilor artistice de amatori participante la cel de-al X-lea concurs. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Romanțe și cîntece. 20.55 Știința la zi. 21.00 Bijuterii muzicale. 21.25 In întîmpinarea semicentenarului partidului. Consemnări de Eugen Florescu. 21.30 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03 - 6.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL :i 6.00 — 8.10 Program muzical de dimineață. 6.05 Buletin de știri. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.25 Mari interpreți: Ion Voicu# 8.55 Frumoasă ne este tinerețea - cîntece. 9.10 Curs de limba germană. 9.35 Buletin de știri. 9.35 Muzică populară. 10.00 Noi înregistrări . Balada steagului de Sigismund Toduță. 10.35 Muzică ușoară. 11.00 Din folclorul muzical al popoarelor. 11.20 Treizeci și cinci de minute în compania muzicii ușoare. 11.55 Știinta la zi. 12.00 Buletin de știri. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.15 Melodii din filme. 12.30 Selecțiuni din operete. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Concert de prînz. 14.00 Buletin de știri. 14.03 Noi înregistrări de muzică populară. 14.30 Cartea științifică. Mișcarea muncitorească din România între anii 1916- 1921 - Crearea P.C.R. 14.40 Dansuri instrumentale. 15.00 Melodii. 15.20 Cîntece de viață nouă. 15.30 Radioșcoală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo - rutier. 16.15 Cîntăm tinerețea — muzică ușoară. 16.50 Pe teme medicale. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Din cele mai cunoscute melodii populare. 17.30 Selecțiuni din spectacolele formațiilor finaliste la festivalul republican bienal de teatru „I. L. Caragiale". 18.20 Muzică românească. 18.45 Partidului inima și versul. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Cîntecul e pretutindeni. 19.30 Meridiane lirice. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Teatru radiofonic. „Pentru fericirea poporului" de N. Moraru și Aurel Baranga. 22.00 Piese instrumentale. 22.30 Universitatea radio. 22.45 Tangoul veșnic tînăr. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Pagini din opere românești. 24.00 Sonatina emancipată pentru trompetă și pian i MEMENTO m MEMENTO de Jar» Tausinger. 0.27 Suită din opera „Cavalerul rozelor" de Richard Strauss. 0.55 - 1.00 Buletin de știri. !*§! Program de seară 17.00 Buletin de știri. 17.10 Pe portativul undelor, melodia preferată. 17.45 Șantierele cincinalului. 18.00 Personajele operetei. „Culegătorii de stele", de Florin Comișel. 18.30 Descripția Moldaviaé. 18.50 Partid, lumină vie (program de cîntece). 19.00 Radiojurnal. 19.15 Miniaturi instrumentale. 19.30 O poveste pentru voi, copii . . „Flori de mai", de I. Maftei. 19.40 Pe-un picior de plai. 20.00 Șapte arte. Cîntec drag moldovenesc. Album de lieduri. 20.30 Amintiri, amintiri Cărți, scriitori, opinii. (romanțe). 15" cu orchestra de muzică populară „Plaiurile Bistriței" din Bacău. 21.20 Ecran. Cîntă formația vocal - instrumentală „Mondial". Mari interpreți de operă: Leontyne Price și Nicolai Ghiaurov. ^TELEVIZIUNE^ MARȚI 4 MAI 10.00 — 11.00 Teleșcoală. Emisiune realizată în colaborare cu Ministerul Invățămîntului. 18.00 Deschiderea emisiunii. Ateneu. Emisiune de actualitate muzicală. 18.30 „Ex - Terra '71“. Emisiune - concurs de construcții tehnice pentru pionieri și școlari. 19.00 Reflector. 19.15 Publicitate. 19.20 - 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.25 Moment poetic. 20.35 In această țară, comuniștii. . . (IV). Realizator Eugen Mândric. 21.25 Seară de teatru. Telerecital — Elvira Godeanu. 22.30 Telejurnalul de noapte: 22.40 Box. Campionatele naționale individuale (sferturi de finală). PE ECRANE MARȚI 4 MAI SUCEAVA : „Modern“ : Zestrea domniței Ralu; „Tineretului": De șapte ori șapte : „Arta" : Circ fără frontiere ; „Burdujeni" : Pomul de Crăciun ; CÎMPULUNG ; „Moldova": O părere deosebită ; „Luceafărul": Testamentul dr. Mabuse : FĂLTICENI : „Doina" : Mihai Viteazul ; „Popular": Dragoste neîmplinită ; RĂDĂUȚI : „Unirea" : Ora scorpionului ; „Flacăra" : Mexic 70: VATRA DORNEI: „Dorna" : Un italian în America : GURA HUMORULUI : „Lumina" : Omul din Sierra ; SOLCA : „Solea" : Să ucizi o pasăre cîntătoare ; ȘIRET : „Șiretul" : Vagabondul" : DOLHASCA : „Dolhasca" : Freddy și cîntecul preriei ; FALCĂU : „Falcău" : Cinci oameni la drum ; FRASIN : „Frasin" : Intîlnirea“ : IACOBENI : „Minerul": Așteaptă pînă se întunecă ; MOLDOVIȚA : „Moldovița" : Iubita lui Graminia ; VAMA : „Vama" : Afurisitul de bunic. Timpul probabil Pentru următoarele 3 zile , vreme in general instabilă cu cerul mai mult acoperit. Vor cădea ploi de scurtă durată. Vîntul se sufla slab din direcții diferite. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 3 și 7 grade, iar maximele între 15 și 18 grads. A Yj