Zycie Warszawy, październik 1971 (XXVIII/235-260)

1971-10-24 / nr. 255

ZYCIE WARSZAWY ^ BTiTB'*ijiIBI1 wili tfiiiR ITBBim1!tjiriM'l lI* JBLsiH HHHP91 TKWTB BÄStiillluEMiUUÄH* W4PtBrf.M'MmiUiMHW,MŁIJM—»iJ:Hli1lMWWWWliliMW iyiPjffiapaaBpwwBWjywHw^ww^ iBMUBwwira»«^^ Powiatowe i dzielnicowe organizacje partyjne wybierają delegatów na konferencje wojewódzkie Kraj: Już 305 mandatów na VI Zjazd z wielkich zakładów pracy (F) 23 bm. — w sobotę — kończącą szósty tydzień kampanii przed Zjazdem PZPR — odbyło się w kraju 61 powiatowych, miejskich i dzielnicowych konferencji partyjnych, Obradowały one w 13 województwach. Dla kilku z nich m. in. dla Śląska i Zagłębia, Opolszczyzny i Wielkopolski — był to ostatni dzień, w którym trwały takie debaty. Dla innych— np. dla woj. gdańskiego, kieleckiego i szczecińskiego — sobota przyniosła ich inaugurację. Warszawa-Śródmieście: „Lepiej wykorzystać potencjał naukowy" (P) W sobotę obradowała śródmiejska dzielnicowa konferencja przedzjazdowa. W gmachu ZNP zebrało się 243 delegatów reprezentujących blisko 44-tys. organizację Śródmieścia. Jak już informowaliśmy, w obecnej kampanii odbędzie się 390 konferencji powiatowych, miejskich i dzielnicowych. Do 23 bm. łącznie obradowało ich 206. Przypomnijmy, że uczestnikami tych wszystkich konferencji są — wybrani w tajnym głosowaniu — delegaci podstawowych organizacji partyjnych. W obradach biorą udział członkowie instancji partyjnych różnych szczebli. W sobotę na konferencji powiatowej w Kole (woj, poznańskie) obecny był członek Biura Politycznego, sekretarz KC PZPR — E. Babiuch, a na konferencji miejskiej w Białymstoku członek Biura Politycznego KC PZPB, min. S. Jedrychowski, Wielkopolska Ostatni« w Wlelkopolsce konferencje powiatowe obradowały w Gostyniu. Koninie, Krotoszynie, Kole, Lesznie, Ostrowie Wlkp., Poznaniu Środzie 1 Szamotułach, dwie konferencje dzielnicowe w Starym i Nowym Mieście w Poznaniu oraz konferencja miejska w Kaliszu. W konferencji powiatowej w Kole wziął udział członek Biura Politycznego, sekretarz KC PZPR — E. Babiuch oraz I sekretarz KW — J. Zasada, Ten ostatni powiat wkroczył kilka lat temu na drogę rozwoju przemysłowego. Powstało od podstaw kilka wielkich zakładów pracy, wśród nich — będąca jeszcze w budowie — fabryka proszków ściernych „Korund”. Jednakże główne rezerwy rozwoju powiatu tkwią w rolnictwie. Urodzajna ziemia, na skutek niskiej jeszcze kultury agrotechnicznej nie przynosi takich plonów, jakich należałoby oczekiwać. Hodowla bydła nie osiągnęła jeszcze poziomu średniej wojewódzkiej, a rozległe tereny łąk nadwarciańskich czekają na zagospodarowanie. Rolnicy kolscy są tego świadomi. Nawiązując do wytycznych na zjazd, wskazywano iż powiększenie hodowli trzód* chlewnej jest już w najblizszvm roku możliwe o 30 proc., a w następnych latach o 40 i więcej, Mówił o tym m. in. L Lewandowski w Izbicy Kujawskiej, Trzeba tylko zapewnić tanie materiały budowlane na budowę chlewni i obór. Rolnicy tracą wiele czasu w urzędach i komórkach obsługi, w których przecież pracują także członkowie partii, Zabierając głos na zakończenie obrad — E. Babiuch podkreślił, że konferencje przedzjazdowe dały już obraz skali zainteresowań i problematyki, jaką żyje cała partia a z nią naród. Już obecnie wiemy. — mówił on ■ że tak szerokiej i demokratycznej dyskusji, tak szerokiej konsultacji jak obecna debata nad najistotniejszymi sprawami naszej przyszłości, zawartymi w Wytycznych na zjazd — nie było dotąd w naszym kraju. Okres do zjazdu należy wykorzystać na to, aby każda organizacja partyjna mogła przyjść na VI Zjazd z jak największym dorobkiem. Będzie on tym większy, im lepiej będziemy wykrywać i uruchamiać rezerwy tkwiące w przemyśle i rolnictwie. Cała partia powinna dalej umacniać swoje szeregi, by stać się w pełni partią ludzi świadomych i aktywnych, ludzi z wysokim autorytetem w środowisku w którym pracują Na konferencji powiatowej w Koninie — jednym z największych w kraju placów budowy — dużo miejsca poświęcono problemom realizacji inwestycji. Podnoszono konieczność likwidacji dżungli różnych przepisów, zarządzeń i okólników — niejednokrotnie ze sobą sprzecznych. Delegaci wskazywali też na duże jeszcze marnotrawstwo materiałów budowlanych. Na konferencji dzielnicowej Poznań-Stare Miasto dyskusja koncentrowała się wokół problemów doskonalenia systemu usług wielkomiejskich, kierunków d/'ałania placówek kulturalnych, oświatowych ł naukowych. Prof, dr B. Miśkiewicz z UAM mówiąc o konieczności zacieśnienia związków nauki z praktyką gospodarczą wysunął postulat powołania przy poznańskim kolegium rektorów szkół wyższych zespołu, poszerzonego o reprezentantów gospodarki, który by —- w oparciu o rzeczywisty bilans potrzeb praktyki — koorfiynował tę współpracę. Należy też — stwierdził on — zlecić praktykom wykłady na określonych kierunkach studiów. Śląsk W woj. katowickim odbyły się też ostatnie przedzjazdowe konfe: rencje partyjne: powiatowe — w Myszkowie. Rybniku, Tarnowskich Górach | Wodzisławiu oraz dzielnicowa Katowice — Wschód. Na 28 konferencjach partyjnych, jakie odbyły się w miastach, powiatach Śląska i Zagłębia oraz w czterech dzielnicach miasta Katowic wybrano ponad 450 delegatów na konferencję wojewódzką. W sobotnich konferencjach v> Rybniku i Wodzisławiu uczestniczył I sekretarz KW PZPR — Z. Grudzień. Delegaci obu tych powiatów ROW rozważali przede wszystkim sprawy związane z dalszą rozbudową zagłębia eksploatującego szczególnie cenny węgiel (A) DOKOŃCZENIE NA STR. 11 Na obrady przybył zastępca członka Biura Politycznego I sekretarz KW PZPR J. Kępa, zastępca kierownika Wydziału Kultury KC E. Makuch i zastępca kierownika Wydziału Zagranicznego KC E. Wojtaszek. W obradach uczestniczył także przewodniczący Prezydium St. RN J. Majewski. Referat o aktualnych problemach dzielnicy wygłosił I sekretarz KD PZPR M. Wojtczak. W czasie obrad, dokonano wyboru 137 delegatów na konferencję warszawską. „Człowiek, jego warunki życiowe, jego potrzeby materialne i duchowe stanowią centralny punkt zainteresowania, zajmują główne miejsce w Wytycznych — powiedział m. in. M. Wojtczak. Jest to konsekwencja zmian, jakie zaszły w polityce naszej partii jako praktyczne rozwinięcie uchwał VII i VIII Plenum, których treścią jest przywrócenie I umocnienie naruszonej w poprzednim okresie więzi z klasą robotniczą, ze społeczeństwem. W organizacji partyjnej Śródmieścia powstały korzystniejsze warunki do dalszej politycznej i organizatorskiej pracy przed VI Zjazdem. Chcemy tak pracować, aby ogromny potencjał Intelektualny 1 produkcyjny naszej dzielnicy sprzyjał pomnażaniu efektów pracy robotnika, aby służył dobrze rozwojowi kraju i stolicy“. W powszechnej, wszechstronnej dyskusji, jaka toczy się teraz przed VI Zjazdem w tej dzielnicy wypowiadało się ponad 9 tys. osób partyjnych i bezpartyjnych. Poruszano w niej zarówno ogólnokrajowe problemy ekonomiczne, polityczne, społeczne i zagadnienia pracy partyjnej. Zgłaszano wnioski dotyczące problematyki zawartej w Wytycznych — i nie mnie; ważne zagadnienia związane z zainteresowaniami poszczególnych środowisk społeczno-zawodowych Są już wymierne efekty tej dyskusji, stanowią one poważnj wkład w ogólnomiejską gospodarkę, w poprawę warunków życia w stolicy. Pisaliśmy już o tym, omawiając przygotowania do Dzielnicowej Konferencji 21 bm. w artykule pt. „Dla miasta i dla siebie“. Ale przytoczmy jeszcze przykłady dobrej roboty: pozytywnego działania od zaraz, od ręki — a więc opracowania podjęte przez śródmiejskie biura projektowe, a więc skrócenie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Drogowe cyklu modernizacji ul. Wincentego, Powązkowskiej, stalmgradzkiej, a więc — przyspieszenie montażu kotła na teraniu i wcześniejsze o sezon dostawy dla miasta 12{ Giga kalorii. Dalszym ciągiem owej toczącej się w rożnych środowiskach ■wymiany poglądów na najbardziej zasadnicze sprawy swego zawodu,, zakładu była dyskusja, jaka wywiązała się po referacie. Zgłosiło się ponad 50 mówców. Nie sposób ze •względu na szczupłość (B) DOKOŃCZENIE NA STR. 11 Polska i Malta postanowiły nawilżać stosunki dyplomatyczne (P) Rządy Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej i Malty, dążąc do zacieśnienia współpracy międzynarodowej oraz rozwoju stosunków dwustronnych, postanowiły nawiązać stosunki dyplomatyczne I wymienić swych przedstawicieli w randze ambasadorów. Decyzja ta została poprzedzona wizytą polskiej misji specjalnej która, pod przewodnictwem rektora departamentu w M3Z dyS. Staniszewskiego, przebywała na Malcie na zaproszenie rządu tego kraju. Polską delegację przyjął premier Malty — Dom Mintoff. Odbyła ona także rozmowy z ministrami resortów zdrowia oraz budownictwa i robót publicznych. Rozmowy upłynęły w przyjaznej, serdecznej atmosferze. (PAP) Ä. Kosygin w Vancouver NOWY JORK (PAP), Przewodniczący Rady Ministrów ZSRR A. Kosygin, przebywający z wizytą oficjalną w Kanadzie, zwiedził w sobotę w Vancouver zakład przemysłowy koncernu „MacMillan Blowdell” zajmujący się produkcją materiałów budowlanych, c#i ulozy i forniru. Radzieckiego gościa powita! przewodniczący miejscowej rady przemysłu leśnego. (P) (P) Podczas pooytu w Vancouver A. Kosygin obserwował m. in. mecz hokejowy. Na zdjęciu: premier Kosygin rozmawia z jednym z zawodników przed meczem. CAF — Photofax Możliwe opady (B) Do 26 m na sek. dochodziła ubiegłej doby prędkość wichury w północnych rejonach kraju. W Warszawie na Okęciu zanotowano podmuchy do 24 m/sek. Notuje się liczne straty (uszkodzone kominy, pozrywane częściowo dachy, uszkodzenia w liniach energetycznych, zwalone rusztowania). Prognozy na dziś przewidują na ogół zachmurzenie umiarkowane, na północy kraju większe i gdzie niegdzie deszcze. Temperatura od 10 st. na północy, do 14—15 st. w centrum i do 16 st. na południu. Wiatry początkowo silne i porywiste, powoli słabnące z kierunków północno-zachodnich i zachodnich. W Warszawie ma być dość słonecznie przy zachmurzeniu umiarkowanym. Możliwość przelotnego deszczu. Temperatura ok. 14 st, Wiatry umiarkowane do dość silnych z kierunków północno-zachodnich i zachodnich. Słońce wzeszło o godz. 6.15, zajdzie o godz. 16.24. Imieniny obchodzą Rafał i Marcin. (WICHEREK) Dziś 12 stron I. Broz lito ml P. laroszewlcza W trzecim diii wizyty w Jugosławii delegacja polska zwiedziła zakłady „Crvena Zastava” BELGRAD (PAP). W sobotę o godzinie 12.30 prezydent Socjalistycznej Federacyjnej Republiki Jugosławii J. Broz-Tito przyjął w swej rezydencji oficjalnej, w Białym Pałacu w Belgradzie, prezesa Rady Ministrów PRL, P. Jaroszewicza i odbył z nim dłuższą rozmowę, która upłynęła w przyjacielskiej atmosferze. W rozmowie uczestniczył przewodniczący Związkowej Rady Wykonawczej SFRJ, Dż. Bijedicz. (Od naszego specjalnego wysłannika) Belgrad, 23 października (P), Sobota była znów dniem pełnym ważkich wydarzeń dla delegacji polskiej i spraw skłaniających korespondenta do refleksji. O ósmej rano premier Jaroszewicz wraz z całą delegacją polską przybył specjał-nym pociągiem do Kragujevca — jednego z tych miast serbskich, których nazwa zostanie w ludzkiej pamięci na zawsze. To właśnie tutaj, niemal dokładnie 30 lat temu, 21 października 1941 roku hitlerowcy dokonali jednej z najpotworniejszych zbrodni na okupowanych terenach Europy. W ciągu tego strasznego dnia, .,d siódmej rano do zmierzchu, rozstrzelano w pobliskim lesie 7 320 osób, w tym ponad trzystu uczniów miejscowych szkół w wieku od 10 do 15 lat. W Kragu.ievcu nie pozostał wówczas przy życiu ani jeden mężczyzna, z wyjątkiem niemowląt. Trudno się dziwić że w tym mieście obowiązywał przez 15 lat po wojnie uchwalony przez radę miejską zakaz wstępu Niemców do miasta — bez względu na wszelkie przesłanki natury dyplomatycznej. Jest (o jeden z najbardziej przejmujących pomników martyrologii, jakie kiedykolwiek oglądałem. Dziesiątki, a może setki masowych grobów rozsianjxh wokół Kragujevca wśród łąk olszyn, ciągnących się kilometraI mi — nie wiem doprawdy czy można stworzyć hardziej sugestywny dowód pamięci tych* którzy polegli. Kiedy premier PRL — źołniera4 kombatant, uczestnik walk zbrojnych z faszyzmem — składał z pod jednym z pomników wieniec biało-czerwonych goździków, pomyślałem, że są pewne gesty moralne, których znaczenie wykracza poza wszelkie prawidła protokołu — zwłaszcza tam, gdzie każda gruda ziemi jest najdosłowniej przesycona krwią poległych w tej samej walce. Kolejnym punktem wizyty było zwiedzanie zakładów „Crvena Zastava”. Jest to jedna z tych fabryk jugosłowiańskich, które najściślej do tej pory kooperowały z Polską. ściśle biorąc — * naszym Polmotem. Dotychczas osiągnęliśmy obroty rzędu 145 min doi Sądząc jednak z wypowiedzi podczas dyskusji w fabryce — mógł* by to być dopiero wstęp do rzeczywiście rozległej współpracy. (A) DOKOŃCZENIE NA STR. % (P) Prezydent Jugosławii J. Broz-Tito przyjął Si bm. w swej rezydencji oficjalnej w Białym Pałacu w Belgradzie premiera PRL P. Jarószewteta. CAF — Tanjua — Matuszewski Dwudniowe obrady na Wiejskiej Rolne ustawy z poselskimi poprawkami Sądy wojskowe ♦Organizacja rzemiosła Informacja rządu o NPG i budżecie (D W poniedziałek o godz, 16 rozpoczynają się dwudniowe plenarne obrady Wysokiej Izby. Porządek dzienny obejmuje sprawozdania komisji sejmowych s prac nad 7 projektami rolnych ustaw (m. in. o ochronie gruntów rolnych,! leśnych, 0 zniesieniu obowiązkowych dostaw zbóż, ziemniaków i zwierząt rzeźnych, o podatku gruntowym oraz o ubezpieczeniu społecznym członków rolniczych spółdzielni produkcyjnych i ich rodzin), a także sprawozdania komisji z prac nad rządowymi projektami ustawy karnej skarbowej i ustawy o paszportach. Ponadto podczas dwudniowych obrad nastąpi pierwsze czytanie rządowych projektów ustaw: o ustroju sądów wojskowych oraz o wykonywaniu i organizacji rzemiosła. Poza tym złoży informację o realizacji uchwały w sprawie zmiany NPG 1 zmian w budżecie Państwa na 1971. Jak zwykle — co stało się praktyką ostatnich miesięcy — Wysoka Izba wysłucha odpowiedzi na poselskie interpelacje. obróbki rządowych dokumentów. Do prac posłowie zaprosili rzeczoznawców i ekspertów z Instytutu Nauk Prawnych PAN, z Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, oraz z Uniwersytetu Warszawskiego, Projekty szczegółowo rozpatrzono i wniesiono szereg poprawek merytorycznych. I tak np. jeśli chodzi o projekt ustawy dotyczącej zniesienia obowiązkowych dostaw — zastrzeżenia wzbudziły przepisy ustawy przewidujące, że płacony po 31 grudnia 1971 równoważnik pieniężny za zalegle dostawy obowiązkowe ma być odprowadzany do budżetu państwa, a minister finansów ma określić udział budżetów gromadzkich rad narodowych we wpływach z tego tytułu. Komisja zaproponowała więc poprawkę, w myśl której minister finansów określi udział funduszu gromadzkiego i funduszu rozwoju rolnictwa we wpływach z równoważnika pieniężnego. Zgodnie z tendencjami do ograniczenia ilości i zakresu przepisów wykonawczych do wydawanych ustaw, posłowie zdecydowali się wprowadzić do rządowego projektu ustawy o podatku grantowym niektóre postanowienia, które miały być zawarte w przepisach wykonawczych. Wprowadzono m. in. przepis określający zasadę przeliczenia powierzchni gruntów ornveh. W prójekeie ustawy o ubezpieczeniu społecznym członków rolniczych spółdzielni produkcyjnych zastrzeżenia poselskie wzbudził przepis mówiący o tym, że prawo do świadczeń emerytalnych nie powstaje, a nabyte ulega zawieszeniu, jeżeli grunty wniesione do spółdzielni zostały z niej wycofaSprawom rolnictwa, sprawom polskiej wsi, które rzutują na dobrobyt wszystkich mieszkańców kraju — poświęcone były kwietniowe obrady naszego parlamentu. W czerwcu z kolei odbyło się pierwsze czytanie 4 projektów ustaw rolnych, po czym komisje sejmowe zabrały się do roboczej ne. Komisja rolnictwa 1 przemysłu spożywczego zaproponowała więc następujące sformułowanie i „Jeżeli grunty wniesione do spół(P) Dawno nie było tak pracowitego tygodnia na Wiejskiej. Dwudniowe plenarne obrady Wysokiej Izby oraz U posiedzeń komisji sejmowych. Komisja Budownictwa 1 Gospodarki Komunalnej oraz Komisja Rolnictwa i Przemyślu Spożywczego zajmie się rozpatrzeniem odpowiedzi na dezyderaty dotyczące dostaw gazu płynnego dla odbiorców wiejskich. Komisja Pracy i Spraw Socjalnych bierze na warsztat zwalczanie alkoholizmu, zaznajomi się też ze stanem prac nad kodeksem pracy. Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi zajmować się będzie polityką socjalną resortu, problemem ochrony środowiska (na przykładzie Zatoki Gdańskiej). Komisja Leśnictwa 1 Przemyślu Drzewnego ma w swoim kalendarzu problem kształcenia kadr. Komisja Kultury i Sztuki — sytuację w kinematografii, Komisja Przemyślu Lekkiego — ocenę jakości obuwia 1 wyrobów dziewiarskich. Komisja Budownictwa i Gospodarki Komunalnej — problemy polityki mieszkaniowej na lata 1972—80 1 przemysłu produkującego materiały dla budownictwa, Komisja Komunikacji i Łączności — sprawę usług świadczonych przez PKP, przewozy jesienno-zimowe, aktualny stan gospodarki na drogach lokalnych. Komisja Przemysłu Ciężkiego, Chemii i Górnictwa — rozwój odlewnictwa, a Komisja Spraw Zagranicznych — zasady normalizacji stosunków między PRL i NRF Podając do wiadomości tematy posiedzeń komisji — chcielibyśmy, mając na względzie zacieśnianie kontaktów parlamentu ze społeczeństwem, prosić o nadsyłanie uwag postulatów pod adresem sejmoi wych komisji na tematy interesujące Czytelników. Wypowiedzi telefoniczne bądź nadesłane pocztą — przekażemy merytorycznym komisjom. Prosimy zaopatrzyć je adnotacją: DLA SEJMU dzielni zostały z niej wycofane nabyte prawo do świadczeń emerytalnych ulega zawieszeniu“ (C) DOKOŃCZENIE NA STR. 11 Doniosłe wydarzenie w polityce europejskiej W poniedziałek L Breżniew przybywa do Paryża (Od naszego stałego korespondenta) Moskwa, 23 października (P) Jeśli sądzić po ilości, objętości i tonie komentarzy i artykułów w prasie radzieckiej — -to poniedziałkowy wyjazd Leonida Breżniewa do Paryża uważany jest tu za koronny element w rozwiniętej tej jesieni wielkiej radzieckiej ofensywie dyplomatycznej, która stanowi praktyczną realizację uchwał XXIV Zjazdu KPZR w sferze polityki międzynarodowej. Wizyta sekretarza generalnego KPZR we Francji (25— 30 bm.) niewątpliwie da okazję do omówienia z prezydentem Pompidou zarówno problematyki stosunków dwustronnych jak i całości sytuacji światowej, z tym, że jak sądzą obserwatorzy moskiewscy — obaj rozmówcy w tym drugim kręgu spraw preferować będą tematykę europejską. Dialog Breżniew — Pompidou uważa się tu za najłatwiejszy z możliwych dialogów Zw. Radzieckiego z jakimkolwiek krajem kapitalistycznym, w tym w każdym razie sensie, że właśnie na linii Moskwa— Paryż najwcześniej usunięto główne przyczyny zadrażnień. Stworzyło to grunt dla prawdziwego wzajemnego zaufania i szacunku, oczywiście bez przemilczania istniejących różnic poglądów na niektóre kwestie. Przypominanie historycznego gruntu radziecko-francuskiej solidarności, sympatii radzieckiej dla Wolnych Francuzów de Gaulle’a 1 pamięci o jego wojennych wizytach na radzieckiej ziemi a także nrzelomu, jakiego po latach zimnej wojny dokonała jego wizyta w Moskwie w 1967 r. — jest po trosze powtarzaniem rzecz, znanych, ale warto to jednak robić choćby dlatego, by zauważyć istotne różnice historycznego tła stosunków ZSRR z Francją ł niektórymi innymi krajami zachodnioeuropejskimi. Na stosunkach radziecko-francuskich nie ciąży żadna hipoteka. Choć w polityce liczy się przede wszystkim układ sil, bieżący tok spraw i obiektywne zbieżności lub rozbieżności Interesów — to cie przecież nie sposób całkowiwyłączyć psychologicznej presji doświadczeń historycznych. (B) DOKOŃCZENIE NA STR. 2 Przyszyto urwaną rpkp Rzadko operacja w Trzebnicy (B) Trwającą ponad sześć godzin operację przeprowadzono 21 bm. w Szpitalu Powiatowym Trzebnicy na oddziale chirurgiczw nym. Przywieziono tam 21-letniego ślusarza z wrocławskiego „Pafawagu” — Józefa M., który przebywając u swoich rodziców na wsi podczas cięcia drzewa pilą elektryczną doznał obcięcia za nadgarstkiem lewej reki. Pacjenta przywieziono natychmiast do szpitala wraz z odciętą ręką, co miało duże znaczenie dla przeprowadzonej następnie operacji przez zespól chirurgów i anestezjologów pod kierunkiem ordynatora oddziału chirurgicznego dra R. Kocieby. Operacja łączenia kości, szycia naczyń krwionośnych, nerwów, ścięgien, tkanki skóry zakończyła się sukcesem zespołu oraz personelu pomocniczego. Przyszyta ręka spełnia wszystkie funkcje życiowe. Dopływa do niej krew, a pacjent porusza nawei trochę palcami. Dla powodzenia i pełnego sukcesu operacji zasadnicze znaczenie będzie mia! najbliższy tydzień. Chory otrzymuje duże ilości antybiotyków i leków pobiera kroplówki. Znajduje sit pod troskliwą opieką lekarzy. Jąk poinformował dziennikarza PAP 23 bm. lekarz dyżurny ze szpitala w Trzebnicy, dr M. Jacaszck, stan pacjenta jest bardzo dobry. (PAP)