Acțiunea, 1939 (Anul 5, nr. 272-316)

1939-01-01 / nr. 272

Pag 2 Sibiu şi împrejurimi Reducerea abonamentului „Acţiune!" Pentra a satisfac« cererile planarilor am hotărât ol odldam pontra plugari coital abonamentalai si «name? » 160 lei enaal si 80 lei pe o jamitiito, an pontra acel cari doresc si primească »Acţiunea* namal odată pe ofiptămină. Pentra cine doreşte si o primească de 2 ori pe săptămâni plăteşte 240 lei enual. Pentru plugarii cari doresc să re facem reducere mai mare şi anunţăm că pentru toţi ocel cari trimit banii prin mandat poştal, sau plătesc la administraţia ziarului abonamentul Înainte, le mai reducem ca 30 lei pentru an număr pe săptămână şi ca 40 lei pentru două numere pe săptămână, aşa dar că plătesc numai 130 şi 200 lei enual. Fraţi plugari „Atlanta“ a intrat in al 5 lea an. In acest timp a apărat regulat, slujind fără părtinire idealurile şi scopurile poporului nostru şi apărând dreptatea şi pe cei necăjiţi. Ţinta noastră rămâne acelaş. Santsţl elibereţi din ghlara politicianismului, căutaţi şl vă laminaţi citind cărţi şl zlars. Căutaţi şl vă Informaţi cu tot ce sa petrece in laaie şi In ţară, dar mal ales Interssiţl vă ce se petrece In Sibiu şl Imprejnrlme. „Acţiunea“ vei», ştie şi «pane toate tatiuplftrile, veştile şi laptele de pretutindeni. Abonaţi-vă deci la „Acţiunea“, plătiţi abonamentul şi recomandaţi-o la cunoscuţi pentru ca să putem şi noi să facem „Acţiunea“ tot mai bană din an la ea. Reduceri pentru cine plăteşte abonamentul In luna ianuarie Toţi abonaţii noştri cari plătisc abonamentul pe anul 1939 anticipat, in cursul lunei Ianuarie, au o revocare de 5—10 la antă, sau primase gratis un Almanah. Plata abonamantului se face la administraţia statului str. Carman Sylva Nr. 8, la debitul din Piaţa Regele Ferdinand şi le încasatorii noştri. Cersţ! Almanahul „Acţiunei”, care ere târgurile şi este cel mai frumos calendar al anulu!. Unde se fac înscrierile în F. R. N. la Sibiu. Se aduce la cunoştinţa generală că prin Decretul Lege Nr. 4321 publicat în Monitorul Oficial Nr. 293 din Decemvrie 16 1938 era înfiinţat ca unică organizaţie politică în Stat: Frontul Renaşterii Naţionale“ Această organizaţie politică, are de scop mobilizarea conştiinţei naţionale în vederea întreprinderii unei acţiuni solidare franciare Româneşti de apărare şi propăşire a Patriei şi de consolidare a Statului. Primăria Mancipiului Sibiu a deschis un registru public pentru toţi cetăţenii, cari au împlinit vârsta de 21 ani şi cari doresc să se înscrie membri ai acestei organizaţii politice. înscrierile se pot face in fiecare si între orele 8-13 şi 16-19, in sala de consiliu a Municipiului. Sibiu la 19 Decemvrie 1938 Primarul Municipiului: ss. Dr. Sever Pop In atenţiunea celor obligaţi la Serviciul de Apărare pasivă Potrivit legiior In vigoare sunt obligaţi la serviciul apărării pasive toţi bărbaţii cari n'au obligaţii militare de la 50 60 ani şi femeile fără copil dele 18-40 ani. Cine nu satisface acestor obligaţii se expun la următoarale pedepse : închisoare până Îa o lună şi amendă până la 1500 Lai. Toţi patronii sau şefii celor obligaţi, cari opresc personalul lor se expun le aceleaşi pedepse. După noue organizare oreşul nostru este Împărţit în zece sectoare de apărare pasivă. In numărul viitor vom publica sectoarele și comandanții. Recensământul pentru apărarea pasivă Biroul Apărării Pasive din Municipiul Sibiu va face un recensământ general al tuturor locuitorilor civili din acest oraş, cu concursul Comandanţilor de Sectoare de A. P. cari vor avea la dispoziţie ca personal auxiliar, orice persoană obligată la Apărarea Pasivă. Comisiile însărcinate cu executarea recensământului, vor trece din casă în casă la fiacare locuitor, iar populaţia este obligată a da information pracise şi a prezanta orice act de identitate cerut de către membrii Comisiei. .ACTIUNEA* înfiinţarea unei filarmonice la Sibiu La Primărie a avut loc o consfătuire a tuturor şefilor de Instituţii şi reprezentanţii marilor întreprinderi pentru găsirea mijloacelor materiale pentru înfiinţarea unei filarmonice la Sibiu. Adunarea a avut loc sub preşedinţia d-lul Dr. Sever Pop, Primarul Municipiului Sibiu. S‘a făcut apel la cei prezenţi să înscrien bugetul instituţiilor pe care le reprezintă sumele necesare pentru ca să se poată realiza filarmonica. Ideea a fost primită cu entusiasm, Insă s‘a relevat că ea este Independentă de factorul material. Suntem de părere că un oraş de talia Sibiului are neapărată nevoe de o filarmonică, de aceea nu trebue precupeţită nici o jertfă pentru îndeplinirea acestui scop. D. profesor Deu, a plecat zilele trecute în Germania să aducă instrumente, în valoare de 400 000 Lei, pentru famfara Liceului „Gh Lazăr.“ Aparate de Radio Test« mărcii« mondial« Saison 1939 Vântul« in RATE lunar«, conditianii« c*l* mul avantajos«# la Radio- Lux - „Kunte“ Sibiu, str. Regina Maria 49 Etaj 1. Condamnarea Canonicului F. Schefter Tribunalul Militar din Cluj, a condamnat pe canonicul romano- catolic dr. F. Scheffer la 2 ani inchisoare si 10.000 Ltf, chaliuali da jadacati si 6 ani Intardicţie pentru că acesta la 6 Decemvrie a încercat să treacă in Ungaria cu mai multe manifesta pe care voia să le publice la gazetele din Ungaria. Lecţia canonicului va servi desigur drept avertisment pentru toţi ungurii din Ardsal cari no maioutează cu bftrfelile şi ponegrirea României — oridecflte ori trec in Ungaria. — Noi am cerut şi cerem aplicarea celor mai severe pedepse pentru toți acei cari alimentează campania de ponegrire ne• dace din Ungaria. Viza carnetelor ofiţerilor de rezervă Viza carnetelor Md. E I. controlul echipamentului şi harnssamentului de campanie al ofiţerilor de rezervă de pe raza Cercului de Recrutare Sibiu se va face pe timpul de la 9 Ianuarie — 1 Martie 1939 intre orele 8—12 şi 16—19 la reşedinţa Cercului. 1. Sa vor prezenta la viză: a) Ofiţerii de rezervă din toate armele şi servicii. b) Ofţarii de rezervă care până in present nu sunt primiţi prin I. D.in armată Română. c) Ofiţerii da rezervi cari aparţin altor Cercări de Recrutare şi domiciliază pa rasa Cercului de Recrutare Sibiu şi care sânt obligaţi a se prezenta personal cu carnetul Mod. E. I. la viză. Toţi ofiţerii sa vor prezenta obligatoriu la ţinuta de campanie prevăzută de Regulamentul Ţinetelor. Cei din trupele călări vor aduce şi harnaşamentul. ei Oilerii Madiel şi Ingineri vor prezenta şi diplomele. i) Ofițerii dispensaţi de mobilizare se vor prezenta personal aducând certificatul de dispensă Md.DO. Primăria Municipiului Sibiu Serviciul Personalului Publicatiune de vacantă Nr. 14249-1938 In conformitate cu dispoziţiile art. 78, Regii Legii Statului Funcţionari or Pubici, publicăm concurs pt. complectarea următoarelor posturi vacante la Primăria Municipiului Sibiu: 1. Un (i) post de subşef de birou. 2 Două (2) posturi de impiegat cl. II. 3. Un (1) post de conduc, de echipă. 4. Un (1) post de maestru tâmplar. 5. Un (1) post de pădurar. 6. Un (1) post de şofeur. Solicitanţii pentru posturile 1 şi 2 sunt invitaţi a-şi înainta cererile împreună cu actele cerute de art. 57 din Regulamentul Statutului Funcţionarilor Publici, având pregătirea şcolară prevăzută de art. 69 din Regulamentul Legii susmenţionate cel pentru posturile 3 și 4 vor înainta cererile împreună cu actele cerute de art. 6 din Regulamentul pentru personalul technic inferior şi lucrătorii din Serviciul Primăriei Municipiului Sibiu, dovedind cei deia punctul 3 calificaţia de zidar, sau dulgher, iar cei deia punctul 4 calificaţia de tâmplar cu o practică de cel puțin 5 ani, cel pentru postul 5 vor dovedi îndeplinirea condiiiilor dela art. 5 .lniatul a.b. şi d. şi art. 22 din Legea de organizare a Corpului Silvic, cei pentru postul 6 pe lângă actele cerute celor de sub punctele 3 şi 4 să poseadă examenul legal de şofer şi să aibă o practică de conducere de cel puţin doi ani de zile şi vor fi preferaţi cei cu calificaţia de mecanic. Cererile se vor înainta la Primăria Municipiului nostru până Inclusiv 10 Ianuarie 1939. Ratribuţiunea celui deia punctul 1 este de lei 4000, celor deia punctul 2, lei 3150 3150, celui deia punctul 3 lei 4070, celui deia punctul 4 lei 3630, celui deia punctul 5 lei 3224, şi celui dela punctul 6 lei 3630 — brut lunar, precum şi acces-cuvenite. Cererile înaintate după termenul de mai sus nu vor fi luate în considerare« Sibiu la 16 Decemvrie 1938 Primar ,ss. Dr. Secer Pop p. Secretar Gm. ss. Emil Bogdan Urare de anul nou Anul nou cu bine, Cu zile senine Tot cu sănătate, Şi cu spor la toate, Să-l petreceţi... Şi să-l ajungeţi, La anul şi la mulţi ani ! Dr. Eugen Grunhuff s-a întors din călătoria lui de studii din străinătate şi consultă pentru boli de piele, venerice şi interne la Sibiu str. Ocnei Nr. 10. Răscumpărare de felicitări. Dl. Dr. Ioan Dordea, advocat din Sibiu, şi-a răscumpărat felicitările de Anul Nou şi de ziua onomastică, dăruind laMita Creştină* suma de Lei 300. .Mila Creştină" Îi urează mulţi ani şi in acelaş timp li exprimă mulţumiri. Părintele Ariton Peculea preot grecat. Simnic a decedat după o boală Îndelungată, împărtăşit fiind cu Sf. Taine. Vineri 23 Decemvrie a. c. In virstă de 58 ani şi în anul al 32-lea de preoţie. Bijuterii moderne in mare «leger« Cumpăr aur şi argint Max Springer-Bijutiur In scurt timp se pune în aplicare legea asigurărilor. In ziar ne vom ocupa în numerele viitoare cu această lege de mare importanţă atât pentru patroni, cât şi pentru muncitori precum şi pentru această instituţie. D. I. Tămpănariu a fost avansat la gradul de Inspector general incredinţându-i-se conducerea Casei Asigurărilor Sociale din Sibiu pe care a condus-o cu prestanţă şi până acum. In atenţiunea patronilor. Aducem la cunoştinţa că la redacţia noastră se pot obţine toate informaţiile pentru organizarea breslelor în mod onorific. Breasla constructorilor din care fac parte: Cărămidarii,homarii, ceramişlii, olarii, sobarii, zidarii, zugravii, vopsitorii, pictorii de firme, vărarii, faianţarii, asfaltagii, mozaicarii scărarii în piatră, sculptorii în piatră, teracotiştii, stucătorii, ţiglarii, fântânarii, fierarii pentru beton armat, geamgii, tapiţerii şi pavatorii, vor ţine adunarea de constituire a breslei din Ţinutul Mureş în ziua de 12 ianuarie 1989, în sala Primăriei Municipiului orele 10 dimineaţa. Adeziunile se pot trimite pe adresa Dumitru Ursa str. Şuluţiu No. II. Breasla textilă şi a îmbrăcămintei din care fac parte: caciularii, croitorii, croitoresele de dame şi de albituri, frânghierii, plăpănarii, brodierii, ciaprazarii, postăvarii, ţesătorii, tricotegii şi modiste, va ţine adunarea generală de constituire a breslei din Ţinutul Mureş în ziua de 12 ianuarie 1939, orele 6 după masă în sala primăriei Municipiului. Adeziunile se pot trimite pe adresa Ion Hierostrada Tribunei Nr. 5. Văd. Veturia Dr. Dubleşiu soţie şi fiul Gheorghe aducem la cunoştinţa tuturor rudeniilor, prietenilor şi cunoscuţilor, că mult iubitul nostru soţ şi tată Dr. Gheorghe Dubleşiu, notar public şi-a dat nobilul său suflet In mâinile Creatorului In accidentul de tren de la gara Crăciunel din ziua de 23 Decemvrie 1938, în etate de 63 ani. Rămăşiţele pământeşti ale iubitului nostru defunct au fost aşezate spre vecinică odihnă Luni In 26 Decemvrie 1938, ora 15, din Catedrala Mitropolitană, in cimitirul Central. Fie-i ţărâna uşoară ! No. 271 ȘTIRI STANCIU şi HIER “..... . „Furnizorii Şcoalelor Militare* Croitorie Civilă şi Militară Urează onoratei sale clientele Anul nou 1939 — fericit